Eikös noissa kisoissa arvota viimeinen kivi?
Omasta mielestäni sen kumpi saa viimeisen kiven pitäisi voittaa aina koska vain 1.kivi on semmonen suojakivi jota ei saa poistaa, eli heittää ekan läpiheittona jos toinen pistää suojan ja sitten poistaa toisen kiekot maalialueelta kaikissa kymmenessä päässä ja sitten siellä heittää viimesellä määrämittaisen ja voittaa 1-0. Vai onko pelissä jotain sääntöjä tämmöisen toiminnan estämiseksi?
Viimeinen kivi voittaa aina?
6
1723
Vastaukset
- gsdgs
olet ymmärtänyt väärin. viimeinen kivi vaihtuu aina kun sen "omistava" saa pisteitä. jos esim. voitat ensimmäisen pään 1-0 niin viimeisen kiven etu siirtyy vastustajalle niin kauaksi aikaa ku he saavat pisteitä.
- Fäni
Kyllä alkuperäisen kirjoittajan ajatus oli ihan oikein, olen miettinyt itse samaa. Eli yhdeksän päätä pelataan nolla-nollaa poistamalla aina heti vastustajan kivi ja oma kivi. Viimeisen pään viimeisellä heitolla poistetaan sitten niin, että oma kivi jää pesään. Onko siis olemassa joku sääntö mikä estäisi pelaamasta näin?
- minä
Fäni kirjoitti:
Kyllä alkuperäisen kirjoittajan ajatus oli ihan oikein, olen miettinyt itse samaa. Eli yhdeksän päätä pelataan nolla-nollaa poistamalla aina heti vastustajan kivi ja oma kivi. Viimeisen pään viimeisellä heitolla poistetaan sitten niin, että oma kivi jää pesään. Onko siis olemassa joku sääntö mikä estäisi pelaamasta näin?
Katsokaa pelejä ja kuunnelkaa selostusta niin säännöt tulee ihan täysin selväksi !!!!
- Paavali
Fäni kirjoitti:
Kyllä noin voi pelata, jos vain pokka pitää. Vähän on vain tylsää.. Olen tuota taktiikkaa nähnytkin käytettävän, mutta ei ihan koko matsia.
- mutta
Fäni kirjoitti:
1. Ensimmäistä heitettyä kiveä, mikäli se jää suojakiveksi (ei ole pesässä), ei saa poistaa.
2. Toinen kivi voidaan ujuttaa sitten pesään kierrettä käyttämällä tämän suojakiven taakse, jolloin poistoheitto viimeisen kiven haltijan osalta oleellisesti vaikeutuu.
3. Tästä seuraa se, että kun edellistä kombinaatiota yritetään 10 pään ajan eli bout 80 kertaa niin kyllä se ehtii pelin luonne muuttua. - Ihmettelijä-
mutta kirjoitti:
1. Ensimmäistä heitettyä kiveä, mikäli se jää suojakiveksi (ei ole pesässä), ei saa poistaa.
2. Toinen kivi voidaan ujuttaa sitten pesään kierrettä käyttämällä tämän suojakiven taakse, jolloin poistoheitto viimeisen kiven haltijan osalta oleellisesti vaikeutuu.
3. Tästä seuraa se, että kun edellistä kombinaatiota yritetään 10 pään ajan eli bout 80 kertaa niin kyllä se ehtii pelin luonne muuttua.No tämä selventää pelin kulkua. Kiitos. Itse kyllä lähtisin aina pelaamaan tuota kombinaatiota paitsi jos toinen osaa kierteen oikein hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181720Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738