Jos joku on lukenut Jarkko Sipilän kirjoja, niin osaisiko sanoa samantyyppisiä kirjailijoita ja kirjoja?
Jarkko Sipilä
9
2138
Vastaukset
...ainakin, joita varmaan oletkin jo lukenut:
Juha Numminen ja Harri Nykänen.
MTV3:lle muuten kuvataan Sipilän kirjojen pohjalta poliisisarjaa. Toivottavasti tekevät hieman tiukempaa ja parempaa työtä kuin vähän liian pliisuksi jääneessä Maria Kallio-sarjassa.- hold
En ole lukenut. En paljoa dekkarikirjailijoita tiedä. Pidän vaan Sipilän tyylistä kirjoittaa. Luin kaikki hänen kirjansa todella lyhyellä ajalla. Tosi hyviä. Kiitos nimistä :)
Sehän on mukava, jos tulee joku sarja. Maria Kallio oli todella huono eikä Minna Haapkylä sopinut kyllä poliisin rooliin ollenkaan.. Pitää toivoa hyvää sarjaa :) - kkv
Tiedätkö kuka siinä on pääosassa?
Minun Takamäen mielikuvani mukaan rooliin sopisi Ilkka Heiskanen,miksei Karikin. kkv kirjoitti:
Tiedätkö kuka siinä on pääosassa?
Minun Takamäen mielikuvani mukaan rooliin sopisi Ilkka Heiskanen,miksei Karikin.Jossakin lehdessä noita oli nimetty ja jos en ihan väärin muista, niin Takamäeksi oli kiinnitetty Juha Kukkonen, mikä ainakin minusta oli yllätysveto. Muita nimiä en muista.
Se atarijeparin rooli voisi olla ihan selkeästi Juha Veijosen rooli... Tai ainakin olisi ollut 10 vuotta sitten.- gamo
j.ellroy kirjoitti:
Jossakin lehdessä noita oli nimetty ja jos en ihan väärin muista, niin Takamäeksi oli kiinnitetty Juha Kukkonen, mikä ainakin minusta oli yllätysveto. Muita nimiä en muista.
Se atarijeparin rooli voisi olla ihan selkeästi Juha Veijosen rooli... Tai ainakin olisi ollut 10 vuotta sitten.Tällaista tietoa:
Näyttelijät ko. tv-sarjassa: Takamäki - Juha Kukkonen, Joutsamo - Meri Nenonen, Suhonen - Ville Tiihonen.
- jännäjuttu
http://www.tornio.fi/kirjasto/tuu/dekkarit/
Tuossa erinomainen linkki eli DekkariNetti. Itsekin olen vinkin siihen saanut tältä palstalta. Siinä on mm.luetteloitu suomalaisest ja ulkomaiset dekkarikirjalijat ja paljon muuta.
Kannattaa tutustua! - Santtu
Ainakin Tero Sompin esikoinen Kuka murhasi Asikaisen kuvaa poliisin työtä samaan tyyliin kuin Sipilä.
- HenkkaM
Hyvä vinkki tuo Somppi.
Huomasin www.luetutkirjat.com -saitilta seuraavan arvostelun:
..."Minulle aivan tuntematon mies, Tero Somppi, lyö pöytään sellaisen Tom Clancymäisen, detaljitietoa tihkuvan jännitysnäytelmän, että vertaista saa hakea.
...Sompin vahvuuksia on tiedusteluyhteisön tunteminen. Tapa, jolla hän kuvaa niiden nykyaikaista toimintaa, eri organisaatioiden keskinäistä kädenvääntöä ja salailua, todistaa laajaa asiantuntemusta. Kirjan juoni sinänsä on melko yllätyksetön, mutta se ei olekaan se juttu. Juttu on siinä mukaansa imevässä tavassa kertoa tarina. Kirjaa ei tahdo millään malttaa laskea käsistä.
...Tero Somppi hakkaa mennen tullen monta tunnetumpaa suomalaista jännityskirjailijaa. Tästä miehestä kuullaan vielä."
Juu eli tossa viikonloppuna oli jo mainoksia ja tekijöiden haastattelua ko. sarjasta, saas nähdä mimmonen tulee.
Itse Sipilän kirjat välillä tuntuu kuin olisivat 250 sivuisia kolumneja mutta välillä juoni laukkaa vauhdilla eteenpäin eli jos ei muuten niin ajankuluksi noita lukee, tai ne kaksi jotka oon lukenut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117141- 954711
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista594667Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee503833- 513768
- 2153748
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san263323- 502703
- 372564
- 372272