Club Silja kanta-asiakkuus

-----

Muuten toi clubi on hyvä, mutta mun mielestäni kultatasolle pääsyyn on liian tiukat ehdot, että sinne sitten pääsee. Itse olen hopeatasolla, mutta taidan myös jäädä siihen.

12 kuukauden sisällä pitäisi tehdä 6 matkaa ja kerätä 42 pistettä. Mä en ainakaan pystyisi matkustamaan vuodessa niin paljon, että saisin nuo 6 matkaa kasaan. Lisäksi tuo 42 pistettä on ihan mahdotonta saavuttaa. Sitä saisi ostaa itsensä ihan kipeäksi, että noi 42 pistettä saisi kerättyä.

41

3570

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aimo Nivaska

Kultataso on kyl ihan päi vittuu, ei normaaliduunari pysty siljan hinnoilla sinne pääsemään ku muutenki pitäs elää.. Eikä siinä loppupeleissä kauheen hyviä etuisuuksiakaan oo tohon hintaan verrattuna

• Aimo Paalivapa

Jup. Ja mua henk.koht sapettaa vielä enemmän se että ne pisteet vanhenee jos ei niitä käytä tiettyyn aikaan mennessä. Koittais nyt hyvät siljalaiset tajuta ettei kaikki ihmiset pysty käymään laivalla siihen tahtiin kuin siljan mielestä pitäisi! Sitten kolahtelee postiluukusta tämmösiä ahdistelukirjeitä "pisteesi vanhenee, käytä ne nyt". Nou kän duu!!!

• tarkoitettu
        Aimo Paalivapa kirjoitti:

Jup. Ja mua henk.koht sapettaa vielä enemmän se että ne pisteet vanhenee jos ei niitä käytä tiettyyn aikaan mennessä. Koittais nyt hyvät siljalaiset tajuta ettei kaikki ihmiset pysty käymään laivalla siihen tahtiin kuin siljan mielestä pitäisi! Sitten kolahtelee postiluukusta tämmösiä ahdistelukirjeitä "pisteesi vanhenee, käytä ne nyt". Nou kän duu!!!

On olemassa eri tasoja ja vanhenemisaikoja juuri siksi, ettei persaukiset duunarit pääse kultatasolle joka on vain oikeille kulta-asikkaille.
        Persaukiset duudarit eivät kultatasolle kuulu!

• Aimo Nivaska
        tarkoitettu kirjoitti:

On olemassa eri tasoja ja vanhenemisaikoja juuri siksi, ettei persaukiset duunarit pääse kultatasolle joka on vain oikeille kulta-asikkaille.

Koitas myös tajuta se että ite en käy läheskään aina siljan laivoilla. Esim jos kultatasolla pysymiseen tai saamiseen vaaditaan se 8-10 kertaa vuodessa laivalla ni en tod mee kaikilla kerroilla siljalla.

• pysymiseen
        Aimo Nivaska kirjoitti:

Koitas myös tajuta se että ite en käy läheskään aina siljan laivoilla. Esim jos kultatasolla pysymiseen tai saamiseen vaaditaan se 8-10 kertaa vuodessa laivalla ni en tod mee kaikilla kerroilla siljalla.

on itselläni riittänyt ainakin keskimäärin neljä kertaa vuodessa. Niillä kunnon ostokset matkoista pisteet, niin ylittyy rajat. Tosin käyn yli kymmenen kertaa vuodessa laivalla ja aina Siljalla. Siispä nautin usein myös Commodoren ja sviittien antimista matkustajamaksuilla.

• Persaukinen duunari
        tarkoitettu kirjoitti:

Kultatason pistevaatimukset on kyllä periaatteena hyvä mutta vähän on turhan kovat vaatimukset. ei mua ainakaan kiinnosta syytää siljalle monta tonnia vuodessa että saan oman lähtöselvityksen ja iltapäivälehden. Tulee siinä lehdelle hintaa! Eri on ne joilla ei ole muuta elämää kun laukata laivalla. Mulla ainakin on elämässä muutakin sisältöä kuin laivalla käyminen!

• J--K

Onhan ne ehdot melko tiukat, huomioitavaa, että tuo kuusi matkaa tarkoittaa yhdensuuntaista reittimatkaa, eli risteily on 2 matkaa. Esim. kesällä tenavien kanssa Visbyn risteily ja jos menee kaveriporukalla laivalle (kaksi hyttiä), niin helposti tulee 15-25 pistettä. Sillä ainakin meillä on tapana syödä hyvin ja käyttää baaritiskin antimia.

Sitten kun päässyt kultatasolle, siellä pysyminen ei tuota ongelmia. Ainakin itse tulee kalliimpia konjakkia ja whiskejä ostettua laivalta. Samoin jos joku tuttu käyttää nuuskaa, siinä kun ei ole tuontirajoituksia (omaan käyttöön), niin taxfree ostoista kertyy hyvin pisteitä, 40 euroa = 1 piste.

Itsellä on sitten viime heinäkuun tullut tehtyä 5 reissua ja kertynyt 62 tasopistettä.

• Itse en ainakaan kauaa kultatasolla pysynyt, vaikka vaimon kanssa paljon Siljalla reissattiinkin. Nyt taso on hopeinen ja siinä saatetaan pysyäkin jonkin aikaa.

Kyllä tuolle kultatasolle päästäkseen pitää matkustaa aika paljon...

• tuo raja kuitenkin

Itsellä menee juuri raja rikki kun yhden reissun vielä teen ennen vuoden aikavälin umpeutumista toukokuussa, kahta tasopistettä uupuu. Matkoja kyllä jo riittävästi tehtynä.
      Eli yksi risteily on 2 matkaa. Joten kolmesti reissu riittää ja sitten tosiaan on rahaakin käytettävä. Mutta meillä tykätään kulinaristisista nautinnoista ja sitten kun vähän ostelee parfymeriasta, viinejä... kertyy tuota summaa. Matkan hintahan antaa pisteitä myös. Mutta tyytyväisenä olen pari vuotta ollut hopeatasonkin asiakas kun sinne tipuin. Etunsa silläkin =).

• M.Satonen

Itselläni ei ole ollut ainakaan mitään ongelmia kultatasolla pysymisessä. Vuodessa tulee käytyä 8-10 kertaa laivalla (siljalla). Kuten edellä mainittiin on tuo nuuska myös aika hyvä pisteiden tuoja. Varsinkin jos tuntee paljon jääkiekkoilijoita...

Pisteillä tulee ainakin parikolme kertaa vuodessa reissattua commodoressa. Rahalla matkustamalla on hytti välillä turisti tasoakin. Olenkohan ainoa siljan kulta-asiakas joka käyttää välillä jopa turisti II luokkaa. Sitä tosiaan tulee käytettyä sillon kun lähdetään jätkäporukassa pitämään hauskaa. Mutta kun on kauniinmpaa sukupuolta mukana niin commodore on hyvä vaihtoehto. Matalasesongin pisteillä, jotka pyrin käyttämään lauantaisin silloin kun matalasesongilla saa lauantaisin varata matkoja.

Ja tosiaan kun porukalla syö ravintoloissa ym. niin pisteitä tulee yllättävän paljon.

• SClubi
        M.Satonen kirjoitti:

Itselläni ei ole ollut ainakaan mitään ongelmia kultatasolla pysymisessä. Vuodessa tulee käytyä 8-10 kertaa laivalla (siljalla). Kuten edellä mainittiin on tuo nuuska myös aika hyvä pisteiden tuoja. Varsinkin jos tuntee paljon jääkiekkoilijoita...

Pisteillä tulee ainakin parikolme kertaa vuodessa reissattua commodoressa. Rahalla matkustamalla on hytti välillä turisti tasoakin. Olenkohan ainoa siljan kulta-asiakas joka käyttää välillä jopa turisti II luokkaa. Sitä tosiaan tulee käytettyä sillon kun lähdetään jätkäporukassa pitämään hauskaa. Mutta kun on kauniinmpaa sukupuolta mukana niin commodore on hyvä vaihtoehto. Matalasesongin pisteillä, jotka pyrin käyttämään lauantaisin silloin kun matalasesongilla saa lauantaisin varata matkoja.

Ja tosiaan kun porukalla syö ravintoloissa ym. niin pisteitä tulee yllättävän paljon.

En tiedä, mutta kyllä itse kulta-asiakkaana käytän joskus turisti I -luokkaa, juuri jos lähdetään bilettämään.

Itselläni ei ole tuottanut mitään ongelmia pysyä kultatasolla.. ja olen opiskelija/osa-aikatyöläinen. Kun sinne pääsee ei ole mahdotonta pysyä. Pisteitä tulee hyvin.

• -----------

on hyvät tulot, eikä ole koskaan rahasta puute, niin ne pääsevät todella helposti kultatasolle, mutta niitä ihmisiä onkin hyvin harvassa. Tuntuu siltä, että toi club silja on tarkoitettu ainoastaan rikkaille ihmiselle jotka käyvät jatkuvasti laivalla. Itse kun olen opiskelija ja tulot on hyvin pienet niin ei minulla ole varaa tollaiseen.

• perheen äitinä

Että ei ole tarkoitettu pelkästään rikkaille. Itse olen keskituloisen perheen äiti, 3 lasta. Ja käymme pari kertaa vuodessa koko perhe risteilemässä ja pari kertaa vanhemmat keskenään nauttimassa toisistaan sekä sitten joku reissu kavereiden kanssa. Ja nyt olemme kultatason asiakkaita. Mutta onko sen edes pakko olla päämäärä, ei meille ainakaan. Aivan samalla tavalla matkustettiin hopeatason club silja asiakkaana!!!!

• ------
        perheen äitinä kirjoitti:

Että ei ole tarkoitettu pelkästään rikkaille. Itse olen keskituloisen perheen äiti, 3 lasta. Ja käymme pari kertaa vuodessa koko perhe risteilemässä ja pari kertaa vanhemmat keskenään nauttimassa toisistaan sekä sitten joku reissu kavereiden kanssa. Ja nyt olemme kultatason asiakkaita. Mutta onko sen edes pakko olla päämäärä, ei meille ainakaan. Aivan samalla tavalla matkustettiin hopeatason club silja asiakkaana!!!!

se siinä onkin, että sä saat palkkaa, mutta mä en, mä saan vain opintotukea, joka on hyvin pieni. Tiettyyn rajaan saakka saisin palkkaa jos olisin töissä, mutta sitten kun menee yli, alkaa kela vaatimaan takaisinmaksuja. Opiskelijoilla, rahatilanne on muutenkin erittäin tiukka.

• J--K
        ------ kirjoitti:

se siinä onkin, että sä saat palkkaa, mutta mä en, mä saan vain opintotukea, joka on hyvin pieni. Tiettyyn rajaan saakka saisin palkkaa jos olisin töissä, mutta sitten kun menee yli, alkaa kela vaatimaan takaisinmaksuja. Opiskelijoilla, rahatilanne on muutenkin erittäin tiukka.

Opiskeluaikoina sitä ei itselläkään kauheita rahoja ollut, loppuvaiheessa kylläkin, kun töitä teki sivussa. Mutta se on vain muutaman vuoden mittainen jakso ja jos ei hoitoalalle suuntaa, niin tulojakin voi olla.

Itse opiskeluaikana tehtiin kaveriporukassa näitä viikkoa-kahta ennen lähtöä halvalla myytäviä matkoja, joilla rahaakaan ei tullut poltettua samaan tyyliin kuin nykyään reissatessa.

• Bosse
        ------ kirjoitti:

Pakko tähän kyl kommentoida...

"Tiettyyn rajaan saakka saisin palkkaa jos olisin töissä, mutta sitten kun menee yli, alkaa kela vaatimaan takaisinmaksuja."
        Ei oo pakko ottaa opintotukea jos käy samalla töissä ja tienaa enemmän kun saisi.. Miks niin moni opiskelija ajattelee "menetän opintotuen" ja valittaa ku tuki on niin pieni?
        MARS TÖIHIN!!!

Ja sitten itse aiheeseen.. Olemme 3 lapsinen perhe joissa vain toinen vanhempi käy osa-aikatyössä, silti olemme kultatasolle päässeet, ei siis tarvitse olla rikas.. Meidänkin harrastus on vaimoni kanssa matkailu, ruokitaan penskat, maksetaan laskut ja loput reissataan.. SO SIMPLE!!! :)

• Susa

Jos yhdellä köyhällä opiskelijalla tai työttömällä on Siljan kanta-asiakaskortti ja muilla ei, niin miksi köyhät opiskelijat eivät voi tehdä yhteistyötä pisteiden keräämisen suhteen? Jokainen ostaa kuitenkin tax freestä jotain ja jokainen syö ja juo laivalla. Rahat vain yhteen ja kortinhaltija maksaa. Juu, tiedän kortti on talouskohtainen, mutta eipä henkilökuntaa niin paljoa kiinnosta mikä on kenenkin ostos. Ja kanta-asiakas saa KAKSI hyttiä kanta-asiakashintaa ja pisteet molemmista. Eikun kavereita houkuttelemaan laivalle ;)

• enemmän,
        Susa kirjoitti:

Jos yhdellä köyhällä opiskelijalla tai työttömällä on Siljan kanta-asiakaskortti ja muilla ei, niin miksi köyhät opiskelijat eivät voi tehdä yhteistyötä pisteiden keräämisen suhteen? Jokainen ostaa kuitenkin tax freestä jotain ja jokainen syö ja juo laivalla. Rahat vain yhteen ja kortinhaltija maksaa. Juu, tiedän kortti on talouskohtainen, mutta eipä henkilökuntaa niin paljoa kiinnosta mikä on kenenkin ostos. Ja kanta-asiakas saa KAKSI hyttiä kanta-asiakashintaa ja pisteet molemmista. Eikun kavereita houkuttelemaan laivalle ;)

Niin saatte vähän jotain alennuksia!?

Miksi pitäisi olla tietyn tason asiakas - en ymmärrä, eikö se matkustamisen kokonaisedullisuus ratkaise?

• minävaan2
        Bosse kirjoitti:

Pakko tähän kyl kommentoida...

"Tiettyyn rajaan saakka saisin palkkaa jos olisin töissä, mutta sitten kun menee yli, alkaa kela vaatimaan takaisinmaksuja."
        Ei oo pakko ottaa opintotukea jos käy samalla töissä ja tienaa enemmän kun saisi.. Miks niin moni opiskelija ajattelee "menetän opintotuen" ja valittaa ku tuki on niin pieni?
        MARS TÖIHIN!!!

Ja sitten itse aiheeseen.. Olemme 3 lapsinen perhe joissa vain toinen vanhempi käy osa-aikatyössä, silti olemme kultatasolle päässeet, ei siis tarvitse olla rikas.. Meidänkin harrastus on vaimoni kanssa matkailu, ruokitaan penskat, maksetaan laskut ja loput reissataan.. SO SIMPLE!!! :)

Pakko tähän kyl on kommentoida...

"Meidänkin harrastus on vaimoni kanssa matkailu"

Ihan mielenkiinnosta kysyn milloin aloitatte sen matkailun?
        Onko Tukholman risteily matkailua? "heh" Vai oletteko käyneet peräti Virossa vai ehkä ihan Venäjällä...tosi matkailijoita olette!

• Sole
        minävaan2 kirjoitti:

Pakko tähän kyl on kommentoida...

"Meidänkin harrastus on vaimoni kanssa matkailu"

Ihan mielenkiinnosta kysyn milloin aloitatte sen matkailun?
        Onko Tukholman risteily matkailua? "heh" Vai oletteko käyneet peräti Virossa vai ehkä ihan Venäjällä...tosi matkailijoita olette!

minne heidän matkansa pääasiassa suuntautuvat. Harva sitä kuitenkaan joka viikko kaukomailla tai edes Kanarialla ehtii lomailemaan. ristelyt ovat mukavia lisiä muiden matkojen välillä.

• Tapsat
        J--K kirjoitti:

Opiskeluaikoina sitä ei itselläkään kauheita rahoja ollut, loppuvaiheessa kylläkin, kun töitä teki sivussa. Mutta se on vain muutaman vuoden mittainen jakso ja jos ei hoitoalalle suuntaa, niin tulojakin voi olla.

Itse opiskeluaikana tehtiin kaveriporukassa näitä viikkoa-kahta ennen lähtöä halvalla myytäviä matkoja, joilla rahaakaan ei tullut poltettua samaan tyyliin kuin nykyään reissatessa.

Viime risteilyltä pisteitä 17. Kultataso ja hoitoalalla töissä. Siis ei kannata aina ammattin perusteella päätellä toimeentuloa !

• -----

aika mahdotonta kerätä niitä pisteitä.

Mä laskin että, 2520 € euron edestä pitäis käyttää rahaa, jotta saa ne 42 pistettä kerättyä.

Mulle tuo on ihan liian iso summa käytettäväksi laivalla. Ihan liian kallista opiskelijalle. Saan kuukaudessa vain 80 € rahaa, ja tolla rahalla pitäis jotenkin elää. No onneksi asun vanhempien luona kotona, niin ei ole niitä kuluja niin hirveästi, mutta silti tuo 2520 € on liian paljon tuhlattavaksi laivalla. En millään saa käsiini noin paljon rahaa.

• Happonen

No, jos pienet tulot, niin voivoi. Mielestäni Siljan kantissysteemi hyvä, bonusprosentti, noin 25, päihittää S-ketjun.

• ----
        Happonen kirjoitti:

No, jos pienet tulot, niin voivoi. Mielestäni Siljan kantissysteemi hyvä, bonusprosentti, noin 25, päihittää S-ketjun.

työttömäksikin kun lopetan opiskelun. Saanpahan enempi työmarkkinatukea kuin opintotukea kun opintotuki on noin surkean pieni.

• Happonen
        ---- kirjoitti:

työttömäksikin kun lopetan opiskelun. Saanpahan enempi työmarkkinatukea kuin opintotukea kun opintotuki on noin surkean pieni.

Ole hyvä vaan.

• ----
        Happonen kirjoitti:

Ole hyvä vaan.

kuin ravata jatkuvasti laivalla ja käyttää viimeisetkin pennit mitä sattuu olemaan. Ei se kuitenkaan ole elintärkeätä kerätä niitä pisteitä.

• Happonen
        ---- kirjoitti:

kuin ravata jatkuvasti laivalla ja käyttää viimeisetkin pennit mitä sattuu olemaan. Ei se kuitenkaan ole elintärkeätä kerätä niitä pisteitä.

Samaa mieltä, turha opiskelijoiden ja muiden köyhien mennä laivalle.

• ----
        Happonen kirjoitti:

Samaa mieltä, turha opiskelijoiden ja muiden köyhien mennä laivalle.

aion käydä, mutta en mä siitä matkasta halua maksaa itseäni kipeäksi. Rahaa täytyy jäädä myös muuhun elämiseen, ruokaan ja vaatteisiin esimerkiksi.

• Happonen
        ---- kirjoitti:

aion käydä, mutta en mä siitä matkasta halua maksaa itseäni kipeäksi. Rahaa täytyy jäädä myös muuhun elämiseen, ruokaan ja vaatteisiin esimerkiksi.

Ei ne pienet menot, vaan suuret tulot :)

• -----

todella paljon parempi kuin siljan kanta-asiakkuus. S-ketjussa saa hyviä rahallisia bonuksia, mutta silja kanta-asiakas edut ovat todella huonot.

• Happonen

Siljalla bonusprosentti 25%, S-ryhmässä kälyiset 5%.

• ---
        Happonen kirjoitti:

Siljalla bonusprosentti 25%, S-ryhmässä kälyiset 5%.

se, että laivalla ostetaan itsensä kipeäksi ja ostotksista saa pisteitä. Niin paljon kun on pisteitä saa bonuksina käyttää siihen hyttiluokkaan johon pisteet riittävät, mutta mitään bonusta rahallisesti ei saa. Tarkoitan sitä, että käteen ei saa ihka oikeeta rahaa.

S-bonuksessa on se hyvä puoli, että käteen juuri saa sitä ihka oikeaa rahaa.

Siljalla saa pisteitä, joilla saa jonkun hytin, että saa törsätä lisää rahaa laivalla, mutta jostain syystä rahapussi vain kevenee, mutta ei saa takaisin mitään rahaa bonuksina.

• Happonen
        --- kirjoitti:

se, että laivalla ostetaan itsensä kipeäksi ja ostotksista saa pisteitä. Niin paljon kun on pisteitä saa bonuksina käyttää siihen hyttiluokkaan johon pisteet riittävät, mutta mitään bonusta rahallisesti ei saa. Tarkoitan sitä, että käteen ei saa ihka oikeeta rahaa.

S-bonuksessa on se hyvä puoli, että käteen juuri saa sitä ihka oikeaa rahaa.

Siljalla saa pisteitä, joilla saa jonkun hytin, että saa törsätä lisää rahaa laivalla, mutta jostain syystä rahapussi vain kevenee, mutta ei saa takaisin mitään rahaa bonuksina.

No, sinä olet sitä mieltä. Minusta Silja tarjoaa parhaan kanta-asiakassysteemin, mitä Itämereltä löytyy. Selvähän se on, että rahaa siinä palaa. Mutta bonusprosentti on hyvä, jos vertaa käytettyä rahaa ja pisteillä saa.

Viime vuonna meni noin 7000 euroa Siljalle, 3000 Viikkarille ja Tallinkille, 12000 muuhun lomailuun. Kallista, elämä on.

• ---
        Happonen kirjoitti:

No, sinä olet sitä mieltä. Minusta Silja tarjoaa parhaan kanta-asiakassysteemin, mitä Itämereltä löytyy. Selvähän se on, että rahaa siinä palaa. Mutta bonusprosentti on hyvä, jos vertaa käytettyä rahaa ja pisteillä saa.

Viime vuonna meni noin 7000 euroa Siljalle, 3000 Viikkarille ja Tallinkille, 12000 muuhun lomailuun. Kallista, elämä on.

kun noita rahamääriä tuhlaa laivalle, niin elämä todellakin on kallista. Mulle riittää, kun a-hytistä maksaa noin 50 € ja laivalla on kivaa eikä tuhlaa hirveitä rahamääriä siellä niin, mulle elämä on halpaa. Mulla ei ole yhtään väliä mille varustamon laivoille menen. silja, viking, tallink, vinking, silja, tallink, silja, tallink, viking mä käyn enemmän näin laivoilla ja eikä tule suosituksi vain yhtä varustamon laivoja vaan käyn ihan joka varustamon laivoilla.

• Happonen
        --- kirjoitti:

kun noita rahamääriä tuhlaa laivalle, niin elämä todellakin on kallista. Mulle riittää, kun a-hytistä maksaa noin 50 € ja laivalla on kivaa eikä tuhlaa hirveitä rahamääriä siellä niin, mulle elämä on halpaa. Mulla ei ole yhtään väliä mille varustamon laivoille menen. silja, viking, tallink, vinking, silja, tallink, silja, tallink, viking mä käyn enemmän näin laivoilla ja eikä tule suosituksi vain yhtä varustamon laivoja vaan käyn ihan joka varustamon laivoilla.

Varustamoja on paljon myös Suomen ulkopuolella :)

Suosittelen testaamaan.

• on 3 risteilyä

Haluun vaa tarkentaa että toi kuusi matkaa jotka vaaditaan Silja kultajäsenyyteen tarkoittaa siis kolme edestakaista risteilyä eli jos menee vaikka helsingistä tallinnaan siitä saa yhen matkan ja sitten kun tulee takaisin niin saa toisen matkan.

Sama on helsinki-tukholma reissulla.Turku tukholma reissusta en tiedä, koska se on vaa vuorokauden risteily,mutta kaipa siitäkin pitäis saada kaksi matkaa.

Eikä toi pisteiden keruukaan oo vaikeeta, kun aattelee että yksi piste on 60€, ja niitä tarvitaan 42 eli vuodessa pitäis käyttää siljaan 2520 ja sehän tulee aika helposti jos aattelee et tekee vaik kolme matkaa vuodessa.

Ottais joka kerta vaik promenade hytin (190€ * 3), ruokailut neljälle aikuiselle mennen tullen (18*30) sitten tax freehen 300€ joka matka eli 900 vuodessa, sitten paukkuihin vaik 50€ per henki per päivä eli 100€ per risteily eli 300*4= 1200€.

Niin siitähän se summa sit tuleekin.

Toki tietenkään kaikki ei yleensä matkalla ole aikuisia,mutta sekin korjaantuu sillä että menee sit kesällä hakee juomaa virosta,mutta ostaakin ne laivalta tai tilaa etukäteen niin saa silja pisteet.

Kun kultatasolle on päässyt niin sieltä ei sit helposti pois joudukkaan kun tax freestä saa 1,5 kertaset bonuspisteet niin sit tarvii käyttää vaa 30 pisteeseen rahat, mut matkoistahan ei saa pisteitä 1,5 kertaisesti.

Mä on ainakin pitänyt kulta tasosta , jo kolmatta vuotta olen ollut. Ja teen kaksi matkaa joko silja tai promende luokassa ja sitten kolmennen commodore luokassa se on ihan mukavaa vaihtelua, ja europallakin on mukava käydä kun pääsee matkahuollon bussilla hintaan 12,5€ suunta kun matkustaa laivalle tai laivalta kotio.

Ja onhan kulta asiakkailla sit toi etu että saa matkaliput tosi paljon nopeammin kun muut matkustajat, ja ilmasen lehden ja jokaiselle aikuiselle drinkkikupongin arvo 5,5€.

• europanmestari

matkoiltakin samalla tavalla pisteitä matkoista.

Samaa mieltä olen, muutenkin. Kultatasoon vaadittavat pisteet (rahamäärä) hopeatasolta siirryttäessä saattaa tuntua kovalta monelle, mutta ei kai tarkoitus sinne ole väkisin tuhlaamalla päästäkään. Itselläni se ei muutama vuosi sitten tuottanut ongelmia.

Kultatasolla pysyminen sitten onkin mielestäni verrattain jopa helppoa. Pisteitä tosiaan tulee tuo 1.5 kertaisesti ja niitä tulee joka risteilyn jälkeen yllättävän paljon "kassaan". Itselläni on riittänyt sellaiset neljä kertaa, että tuo pistemäärä (42) matkoista saatuine pisteineen on kasassa. Tulee kuitenkin matkustettua paljon enemmän vuosittain, kuin tuo neljä kertaa, joten pisteitä kyllä on riittänyt ihan kivasti. Siksi mielestäni tuo suurin etu minkä kultakanta-asiakkaana saa, onkin helpommat ilmaiset risteilyt paremmissa luokissa. Tai monta matkaa "keskiluokassa" ;). Joku tietenkin voisi sanoa, että ei ilmaiset matkat ikinä korvaa tuhlattua rahamäärää, eihän ykkösbonuskaan korvaa niitä, mutta kyllä commodore, silja-luokan, ja sviitin ilmaiset matkat ihan kivoilta tuntuvat. Siksi ne ovat Bonuspisteitä. Samalla tavalla tuhlaisin rahaa, vaikkei mitään järjestelmää olisikaan. Nyt saan silloin tällöin jotain takaisinkin.

• Anonyymi

"kultatasolle pääsyyn on liian tiukat ehdot"

Se taso onkin ahkerille matkaajille. Erityisesti niille, joille työnantaja maksaa matkat.

• Anonyymi

Pitäähän joku roti olla kultapossukerhon jäsenyydellä!

• Anonyymi

Pitäisi olla sellainen työ, jonka puolesta matkustelee. Silloin itse pysyy jatkuvasti kultakannassa ja nauttii sen suomista eduista.

• Anonyymi

Ei tarvii ite matkustella noiden pointsien hankkimiseksi. Riittää kun varaa muille lippuja ja ohjaa pointsit omalle tilille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      111
      7265
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      62
      5229
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4884
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4035
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      3986
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      222
      3873
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3588
    8. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      41
      3203
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      52