Onko kukaan laittanut yksivuotisten kukkien siemeniä kasvamaan aluksi ihan tavalliseen muovitettuun ei-lämmitettävään kasvihuoneeseen joskus huhti-toukokuulla,ja myöhemmin siirtäneet taimina ulos paikoilleen? Miten on onnistunut ja mitkä kukat ovat onnistuneet tällä tavoin kasvamaan? Kasvihuoneessahan on aikamoiset lämpötilan vaihtelut eri aikaan vuorokaudesta toukokuullakin..Mitään lämpöpuhallinta tms. ei ole käytettävissä.Vai pitäisikö ensin laittaa siemenet sisälle kasvamaan,ja siirtää vasta taimina kasvihuoneeseen? Meillä vaan ei ole oikein sisällä tilaa taimikasvatukselle,ja kasvihuone puolestaan on n. 15 neliömetriä kooltaan..sinne siis mahtuis taimia ja paljon..
taimikasvatus
kasvihuoneessa
2
527
Vastaukset
- mami
Olen kyllä useampaa lajia laittanut kasvihuoneeseen vartttumaan.
Helpoin tapa varmaan on laittaa pieniä ryhmiä siemeniä itämään. Olen leikannut viilipurkeista pohjan pois upottanut rinkulan maahan niin että reuna näkyy. Siihen olen kylvänyt ja sitten siirtänyt avomaalle kokonaisena. Muutama siemen samaan purkkiin
Purkin olen vaan ottanut pois. Nopeuttaa aika paljon taimien kehittymistä. Helpottaa perkaamista ja kastelua. - jali3
no sinne kasvihuoneeseen pitää saada ensin lämpöä 15-20 plus astetta ja valo sinne tulee kai
kasveilla on omat lämpövaatimukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427105
- 323978
- 503428
- 412978
- 172756
- 372248
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472157- 432112