runkoruusut

vähän tietoa

Käväisin kellarissa mikä tunne valtasikaan mielen kun näin lemmikkini. Vaan miten olette toimineet.
Oletteko miten aikaisin lyhentäneet runkoruusujen varsia siis vanhoja.Oli paljon uusia silmuja .Katkoin kaikki oksat n. 20 senttisiksi syksyllä, mutta niissäkin oli 3-4 uutta alkua sillä ylin kasvaa kuitenkin vahvimmaksi
Siis voinko katkoa heti vielä lyhemmiksi ettei jää kuin pari silmua oksaansa vai leikataanko aivan sen mukaan miten tuntuu hyvälle.Vai tehdäänkö vasta sitten kun siirrän ne keväällä kasvihuoneeseen katkaisen lyhemmäksi vanhoja oksia vaikka niissä on jo uusia silmuja ehkä huomattavan pitkiäkin. Silmuja näytti pukkaavan myös aivan puutuneesta kohdasta siitä mistä koko puska alkaa, hyvä niin koska silloinhan siitä tulee entistä tuuheampi

2

982

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elli

Silloin kun minulla oli runkoruusu,jätin vahvimmat versot ja leikkasin ne noin 20 senttisiksi,näin keväällä.
      Mieti nyt,jos ovat tanakoita,tarviiko niitä leikata,koska olet jo syksyllä leikannut.

Onnea ruusullesi,minun kuolla kupsahti yhtenä talvena.Ostan varmaan uuden ja yritän jos onnistaisi,se on niin kaunis.

• vähän tietoa

Laitampa tähän tietoa miten sitten itse kuitenkin toimin. Poistin kaikki vähänkin pitemmät silmut niistä ei varmaan kuitenkaan olisi tullut enää vahvoja. Kasvatti uusia tilalle kun tuolla kellarissa lämpö on 4-5 asteen paikkeilla. Toukokuun alussa kun tuli hellejakso vein ne kasvihuoneeseen mutta siinä tuli ilmeisesti virhe etten kotiuttanut niitä pikkuhiljaa kellarin lämmöstä vaikka lisänä käytin harsoa se ei auttanut vaan alkavat uudet versot kuolivat.Mutta leikkasin ruusut aika rajusti viiden, kymmenen sentin tapeille ja kuinka ollakaan kyllä niissä elämää on. Nyt on jo paljon 10-15 sm uutta versoa, myös puutuneista kohdista puski uutta ja komeat puskat.Joten tuota menoa juhannuksena ovat jo kukassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7276
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4038
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3565
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      48
      3082
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2786
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    7. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2246
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2228
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16