Tänä aamuna olin aikaisin tietsikan ääressa, sytytin vaan pienen lampun ikkunalaudalla ja istuin koneen ääreen. Yks kaks alkoi tuntua siltä että joku katseli minua! Näin oman peilikuvani pimeästä ikkunaruudusta, mutta sitten huomasin jotakin kiiltävää, niinkuin refleksit pimeässä! Se oli kauris, joka seisoi kovettuneen lumiläjän päällä ja tuijotti suoraan sisään! Näkiköhän sekin oman peilikuvansa ikkunasta ja jäi ihmettelemään?
Täällä on paljon metsäkauriita ja liikkuvat arkailematta tonteilla. Kunhan lumet häviävät niin saa krookukset ja tulppaanit kyytiä!
Tunnetko tuijotuksen?
19
1525
Vastaukset
- Pääsky64
tungoksessakin katsoo.Käännyt heti sinne jos joku ajattelee se henkilö tulee samalla mieleen.Ajatus on ainetta.
Kun joku aikoo kylään tai aikoo soittaa se henkilö tulee mieleen.
Eläimillä on sama voima katseessa,tietävät meidän ajatuksen mitä ajttelemmekin.
Eikö se ole lohdullista tietää ettemme tiedä kun murto osan tästä elämästä.- Katleija
Olisikohan tuo aavistaminen jotain sellaista meidän aivoihimme kätkeytynyttä toimintaa kuin esim.koirilla. Niillähän se taito on huipussaan. Ollessani lapsen vahtina pojan perheessä ihmettelin kuinka perheen koira, vaikka se nukkui päiväuniaan nurkassaan, valpastui poikani töistä kotiin tulon aikaan ja hyppäsi kurkistelemaan ikkunasta pihalle. Talo oli kadun varrella, jossa autoja kulki paljon. Eroittiko se oman auton äänen vai sisäinen kelloko sille ilmoitti isännän tulon.
Näiden puhelinsoittojen ja vierailujen aavistamisen olettaisin johtuvan siitä, että näissä yhteyden otoissa on jonkinmoinen säännöllisyys. Se tallentuu aivoihimme ja muistuttaa meitä juuri ennen kun se tapahtuu.
Yleensä laitan kaikki menot päivyriin sitä mukaa kun saan niistä tiedon. Viikkopäivyristä tulevat koko viikon muitettava asiat eteen. Olin saanut kutsun työtoverin läksijäisiin kolme kuukautta sitten. Oli unohtunut päivyriin laitto, koska se olisi pitänyt laittaa uuteen kalenteriin.
Päähän se kuitenkin oli tallentunut. Pari päivää ennen tapahtumaa heräsin yöllä klo 1 ja nämä läksijäiset pamahtivat mieleen. Joskus tosiaankin tuntuu väenpaljoudessa että joku tuijottaa häpeämättömästi ja kun kääntyy katsomaan, kohtaa ventovieraan ihmisen katseen.
Jos katsoo uudestaan, hiukan salaa, huomaa että sama ihminen tuijottaa edelleen :)- Pääsky64
Katleija kirjoitti:
Olisikohan tuo aavistaminen jotain sellaista meidän aivoihimme kätkeytynyttä toimintaa kuin esim.koirilla. Niillähän se taito on huipussaan. Ollessani lapsen vahtina pojan perheessä ihmettelin kuinka perheen koira, vaikka se nukkui päiväuniaan nurkassaan, valpastui poikani töistä kotiin tulon aikaan ja hyppäsi kurkistelemaan ikkunasta pihalle. Talo oli kadun varrella, jossa autoja kulki paljon. Eroittiko se oman auton äänen vai sisäinen kelloko sille ilmoitti isännän tulon.
Näiden puhelinsoittojen ja vierailujen aavistamisen olettaisin johtuvan siitä, että näissä yhteyden otoissa on jonkinmoinen säännöllisyys. Se tallentuu aivoihimme ja muistuttaa meitä juuri ennen kun se tapahtuu.
Yleensä laitan kaikki menot päivyriin sitä mukaa kun saan niistä tiedon. Viikkopäivyristä tulevat koko viikon muitettava asiat eteen. Olin saanut kutsun työtoverin läksijäisiin kolme kuukautta sitten. Oli unohtunut päivyriin laitto, koska se olisi pitänyt laittaa uuteen kalenteriin.
Päähän se kuitenkin oli tallentunut. Pari päivää ennen tapahtumaa heräsin yöllä klo 1 ja nämä läksijäiset pamahtivat mieleen.matkalle lähdön kahta vuorokautta ennen.Yrjö Kokko sanoo että hänen koira tiesi se teki kokeita.Kerto että hien hajusta.
Eri tilanteissa hikoilemme erilailla.Miehilläkin on eri haju riippuen mitä tekevät!!(tässä kohti taas muistan että,,).Kun aikomisestakin jo tuoksuu erilailla.
Koira tuntee auton äänen,meidän hirvikoira tiesi että olin päättnyt että se on loppu.
Poroalueella oli aina porojen kimpussa ja ne potkasi sitä että oli pää kallellaan.
Se nukkui istulleen meni elämän halut. - Katleija
MdK-MdK kirjoitti:
Joskus tosiaankin tuntuu väenpaljoudessa että joku tuijottaa häpeämättömästi ja kun kääntyy katsomaan, kohtaa ventovieraan ihmisen katseen.
Jos katsoo uudestaan, hiukan salaa, huomaa että sama ihminen tuijottaa edelleen :)Tulipa mieleen nuoruusmuisto. Olin 17 vuotias. Olin ensimmäisessä työpaikassani jossa maalasin keramiikkaa. Siellä meitä istui pitkät rivistöt maalareita, myös miehiä. Minun oikealla puolellani istui minua vanhempi mieshenkilö, jolla oli vahvat mustasankaiset silmälasit.
Minua otti päähän, kun huomasin hänen useasti tuijottavan minua. Vahvat lasit pienensivät hänen silmänsä ja katse oli epämiellyttävän läpitunkeva. Minun oikeaa kasvon puoliskoani alkoi suorastaan kuumottaa, siltä tuntui. Valitin sitä vanhemmalle naismaalarille, joka otti miehen kanssa asian puheeksi. Mies sanoi lepuuttavansa silmiään minussa.
Kerran sitten lähtiessäni tauolle en hillinnyt itseäni vaan pamautin miehelle ohi mennessäni: "Mitäs mulkkaat". En jäänyt kuulemaan vastausta, vaan lähdin niskojani nakellen matkoihini.
Tuota muistellessani, olen aina nolo. - Pääsky64
Katleija kirjoitti:
Tulipa mieleen nuoruusmuisto. Olin 17 vuotias. Olin ensimmäisessä työpaikassani jossa maalasin keramiikkaa. Siellä meitä istui pitkät rivistöt maalareita, myös miehiä. Minun oikealla puolellani istui minua vanhempi mieshenkilö, jolla oli vahvat mustasankaiset silmälasit.
Minua otti päähän, kun huomasin hänen useasti tuijottavan minua. Vahvat lasit pienensivät hänen silmänsä ja katse oli epämiellyttävän läpitunkeva. Minun oikeaa kasvon puoliskoani alkoi suorastaan kuumottaa, siltä tuntui. Valitin sitä vanhemmalle naismaalarille, joka otti miehen kanssa asian puheeksi. Mies sanoi lepuuttavansa silmiään minussa.
Kerran sitten lähtiessäni tauolle en hillinnyt itseäni vaan pamautin miehelle ohi mennessäni: "Mitäs mulkkaat". En jäänyt kuulemaan vastausta, vaan lähdin niskojani nakellen matkoihini.
Tuota muistellessani, olen aina nolo.viimmeisestä työllisyys työstä.On jo neljävuotta aikaa.
Oli vähempisaattoinen mieshenkilö oli saanut puhuttua itsensä hyvempiin asemiin koska toiset eivät tajunneet minkälainen manipuloija se oli.
Tuli aina vahtaamaan minua,tuijotti niin etten saattanut olla samassa huoneessa yökötti.Oli pakko lähteä.
Sitä toiset ihmetteli.Siivooja kertoi minulle kun sanoin että häntä käy tuijottamassa.Hän on aivan sressaantunut siihen.
Metä johtavana olevat eivät tajunnet että se niitä kaikkia manipuloipi.
Kielsin niitä laittamasta sitä järjestysmies kurssille.
Ihmettelivät miksi minä vastusti.Sitten se jäi kiinni lasten häirinnästä ja maksujen pimittämisestä.Sitten uskoivat minua. - ii-li
Pääsky64 kirjoitti:
viimmeisestä työllisyys työstä.On jo neljävuotta aikaa.
Oli vähempisaattoinen mieshenkilö oli saanut puhuttua itsensä hyvempiin asemiin koska toiset eivät tajunneet minkälainen manipuloija se oli.
Tuli aina vahtaamaan minua,tuijotti niin etten saattanut olla samassa huoneessa yökötti.Oli pakko lähteä.
Sitä toiset ihmetteli.Siivooja kertoi minulle kun sanoin että häntä käy tuijottamassa.Hän on aivan sressaantunut siihen.
Metä johtavana olevat eivät tajunnet että se niitä kaikkia manipuloipi.
Kielsin niitä laittamasta sitä järjestysmies kurssille.
Ihmettelivät miksi minä vastusti.Sitten se jäi kiinni lasten häirinnästä ja maksujen pimittämisestä.Sitten uskoivat minua."Vähempisaattoinen". Se on minulle aivan uusi. Onko se jotakin vähälahjaiseen tai saamattomaan tai omituiseen verrattavaa?
Omituiselta se ihminen ainakin vaikutti kuvauksesi mukaan.
Kyllä katseen tuntee. Sen huomaa esimerkiksi siitä, että jos bussissa, rullaportaissa, kahvilassa tai missä tahansa katsoo jotakuta hiukan pitempään, niin tämä kääntää katseensa katsojaan.
Minun on vaikea katsoa silmiin ihmistä, joka on minusta epämiellyttävä. Erityisesti, jos on kysymyksessä joku lipevä tyyppi, joka on harjoitellut peilin edessä "rehellisen" katseen, vaikka monesta seikasta huomaa, että hän laskettelee luikuria.
Koska työssäni joudun keskustelemaan joskus tunninkin ajan sellaisen henkilön kanssa, olen harjoitellut minäkin. Olen harjoitellut katsomaan sellaista ihmistä kulmakarvojen väliin. - Onneksi sellaisia tyyppejä tapaa erittäin harvoin. - Alkaako
ii-li kirjoitti:
"Vähempisaattoinen". Se on minulle aivan uusi. Onko se jotakin vähälahjaiseen tai saamattomaan tai omituiseen verrattavaa?
Kyllä katseen tuntee. Sen huomaa esimerkiksi siitä, että jos bussissa, rullaportaissa, kahvilassa tai missä tahansa katsoo jotakuta hiukan pitempään, niin tämä kääntää katseensa katsojaan.
Minun on vaikea katsoa silmiin ihmistä, joka on minusta epämiellyttävä. Erityisesti, jos on kysymyksessä joku lipevä tyyppi, joka on harjoitellut peilin edessä "rehellisen" katseen, vaikka monesta seikasta huomaa, että hän laskettelee luikuria.
Koska työssäni joudun keskustelemaan joskus tunninkin ajan sellaisen henkilön kanssa, olen harjoitellut minäkin. Olen harjoitellut katsomaan sellaista ihmistä kulmakarvojen väliin. - Onneksi sellaisia tyyppejä tapaa erittäin harvoin.vastapuolta naurattaa?
---
Minäkin käsitin 'vähempisaattoinen'-sanan
vähälahjaiseksi. Tai ehkä vähäosaiseksi. ii-li kirjoitti:
"Vähempisaattoinen". Se on minulle aivan uusi. Onko se jotakin vähälahjaiseen tai saamattomaan tai omituiseen verrattavaa?
Koska työssäni joudun keskustelemaan joskus tunninkin ajan sellaisen henkilön kanssa, olen harjoitellut minäkin. Olen harjoitellut katsomaan sellaista ihmistä kulmakarvojen väliin. - Onneksi sellaisia tyyppejä tapaa erittäin harvoin.On paikkoja, missä vältellään yleensä katselemasta toisiaan. Esimerkiksi hissi on sellainen paikka :-) Hississä luetaan tarkkaan kylttejä "Tämä hissi on katsastettu....", tutkitaan kattoa ja seurataan kerrosnumeroitten vaihtumista ja vältellään katsomasta ihmisiä jotka ovat lähellä tuossa ahtaassa tilassa. Silloin käyttäydytään kuin toiset olisivat pelkkää ilmaa :)
- oituminen
Nyt tulee ongelma. Neuvooko apteekki jatkossa ottamaan digiboxin digitaliksen korvaajaksi, kun sydän lyö bumbudibumbudibum, siis liikaa.
Mitäs sit jos ei ymmärrä niistä ohjeista mitään?
Ja sit moni alkaa ymmärtää jotakin tekniikasta, muttei ymmärrä mistään muusta mitään.- Pääsky64
vaan onko nykynörtin puhe tällaista.Minulle ei avaudu viestin sanoma vaikka miten päin pyörittelisi.Tuijotusko saa bumbumdibumdibum.
Jos en suorudu heti toimintaan tulee tuijotuksia.
Kaunis päivä ulkona ja imuri odottaa vieressä. - Ikäneitoj
Pääsky64 kirjoitti:
vaan onko nykynörtin puhe tällaista.Minulle ei avaudu viestin sanoma vaikka miten päin pyörittelisi.Tuijotusko saa bumbumdibumdibum.
Kaunis päivä ulkona ja imuri odottaa vieressä.Eilen 7.3.06 oli Aamulehdessä tuollainen juttu. Viimonen virke oli omaa sepitystäni.
Joskus mä kysyn kaupungilla vastaan tulevilta mummoilta, että:"Mitäs pimut?"
Hyvvee naistenpäivää vaan kaikille naaraille. - Ikineito
Pääsky64 kirjoitti:
Kaunis päivä ulkona ja imuri odottaa vieressä.Sitä sinun suosikkilinkkiäsi orsagonklitt.se... jne.
ei vaan löytynyt.
- a-woman1
Tunnen tuijotuksen, ainakin joskus. Ihmeellisempää minusta on, että useimmiten aavistan puhelimen soidessa, kuka soittaa. Viime syksynä menehtyneen sisareni soittaessa aikoinaan, tiesin jopa millä tuulella hän oli soittaessaan. Hän oli joskus hyvinkin tuskaantunut koviin yhtämittaisiin kipuihinsa eikä tarvinnut edes soittaa, kun aavistin sen. Oli kuitenkin hyviäkin päiviä, jotka myös tiesin. Mieheni eläessä tiesin, milloin hän oli tulossa kotiin. Hänen kanssaan aloimme usein puhua samaan aikaan samasta asiasta. En ole näitä pyrkinyt analysoimaan, kai sitä on ylimääräisiä, 'näkymättömiä' tuntosarvia :).
- mirjamarja
Meillä päin tunnetta nimitettiin "etiäiseksi". Tulee voimakas tieto jonkun tulosta jonkin aikaa ennen kun hän on paikalla. On aikaa panna pois sanomehdet pöydän kulmalta ja ravistaa pöytäliina, että on siistiä vieraan tulla.
Minullekin joskus on sattunut, että esim. tutun auton pörinä lähestyy ja auto ajaa pihaan, mutta kun sitten tarkistan, ei olekaan ketään eikä mitään. Ei se minua säikäytä, sillä tiedän, että pianhan se tuleekin sieltä.
Eräs tuttavani sanoi kerran, että hänellä oli niin varma tieto tulostamme, että paistoi valmiiksi sultsinat, että olisi heti tarjottavaa, kun tulemme. Tulimme kun hän oli saanut ne valmiiksi!
Tuo samaa ajattelu toisen kanssa on varmasti lukemattomille aviopareille tuttua, sillä varmaan tietämättämme osaamme lukea toisen liikkeet ja ilmeet.
Minullekin joskus on tullut voimakas tieto siitä, kuka soittaa, ihan kuin puhelimen sointi olisi erilainen kuin yleensä. Ihmettelen sitä aina, mistä arvasin. Tosin puheluita ei päivässä kovin paljon tulekaan, joten ehkä minulla on helpompaa kuin esim. puhelinkeskuksen hoitajalla. - Pääsky64
mirjamarja kirjoitti:
Meillä päin tunnetta nimitettiin "etiäiseksi". Tulee voimakas tieto jonkun tulosta jonkin aikaa ennen kun hän on paikalla. On aikaa panna pois sanomehdet pöydän kulmalta ja ravistaa pöytäliina, että on siistiä vieraan tulla.
Minullekin joskus on sattunut, että esim. tutun auton pörinä lähestyy ja auto ajaa pihaan, mutta kun sitten tarkistan, ei olekaan ketään eikä mitään. Ei se minua säikäytä, sillä tiedän, että pianhan se tuleekin sieltä.
Eräs tuttavani sanoi kerran, että hänellä oli niin varma tieto tulostamme, että paistoi valmiiksi sultsinat, että olisi heti tarjottavaa, kun tulemme. Tulimme kun hän oli saanut ne valmiiksi!
Tuo samaa ajattelu toisen kanssa on varmasti lukemattomille aviopareille tuttua, sillä varmaan tietämättämme osaamme lukea toisen liikkeet ja ilmeet.
Minullekin joskus on tullut voimakas tieto siitä, kuka soittaa, ihan kuin puhelimen sointi olisi erilainen kuin yleensä. Ihmettelen sitä aina, mistä arvasin. Tosin puheluita ei päivässä kovin paljon tulekaan, joten ehkä minulla on helpompaa kuin esim. puhelinkeskuksen hoitajalla.ajoivat kerran sairaan sängystä nousemaan ja ikkunasta katsomaan.Oli karjassut joku ,että tulee vieras nouse ylös.
Siellä se seisoi katsomassa kun menin sen vaimon kanssa.
Ei tuntunut oikeen mukavalta en halua sellaista mikä ei kuulu normaaliin.Siksi ohitan mielellään semmosen. - pullaulla
Pääsky64 kirjoitti:
ajoivat kerran sairaan sängystä nousemaan ja ikkunasta katsomaan.Oli karjassut joku ,että tulee vieras nouse ylös.
Siellä se seisoi katsomassa kun menin sen vaimon kanssa.
Ei tuntunut oikeen mukavalta en halua sellaista mikä ei kuulu normaaliin.Siksi ohitan mielellään semmosen.jos ihminen on saanut vaistoilleen sijan ,on varsin luonnollista .Ei me olla kaikista niinsanotuista luonnonvoimista ihmisissä ollenkaan tietoisia. Ei kaikki ole "huu haata"
on vaan herkempiä ihmisiä,ja saaneet sellaisia voimia säilymään itsellään.
- HILI(MA)KKA
Toivon kovasti, että meille mielenterveyskuntoutujille sekä erilaisia mielensairauksia tai niiden oireita kokeville/poteville/asiakkaille/ ihmisille/läheisille/omaisille syntyisi täällä avoin, suvaitseva, vapaa, ymmärtävä, tarvittaessa lohduttava, oikeuksistamme kiinni pitävä, hyvä ja luotettava työnantaja/luottamuskumppani.
Haluaisin perustaa nettiin tällaisen ryhmän, koska tiedän, että monilla ihmisillä on pitkä matka lähteä ylipäänsä minnekään. Kun kerroin naapurille tuosta tuijottavasta kauriista, niin hän kertoi puolestaan, että on löydetty kuollut kauris kyläkaupan takaa saman päivän aamuna. Se oli ilmeisesti pudonnut täältä kalliolta alas, putous on 20-30 metrin korkuinen äkkijyrkkä kalliorinne.
Ei ole kauriilla helppoa tällaisena talvena kun on kylmää ja paljon lunta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394983Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734219Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732321Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192105MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961716
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711483OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921203
- 941144