VVTL-i,VVT-i ja (Dual VVT-i)?.

Löytyykö tietoa?.

Mitä eroa näillä on tai miten ne eroavat tekniikaltaan?.

23

5837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • jEppa

        Dual vvt-i siis säätä molempia, imu- sekä pakonokkaa. Ajoitusta, ei nostoa.


      • Juha

      • kari
        Juha kirjoitti:

        http://www.toyota.fi/innovation/technology/engines/vvt_id.asp ?

        Lexuksen uudet moottorit ovat D4S (suorasuihkutus - kehitelty versio) - Dual VVT-i tyyppiä, mikä edustaa maailman edistyksellisintä moottoritekniikkaa. (esim. Uudet 2.5L, 3.0L ja 3.5L moottorit ovat maailman tehokkaimpia ja kulutuskin on saatu paljon pienemmäksi kuin edellisessä moottorisukupolvessa).


      • jEppa
        kari kirjoitti:

        Lexuksen uudet moottorit ovat D4S (suorasuihkutus - kehitelty versio) - Dual VVT-i tyyppiä, mikä edustaa maailman edistyksellisintä moottoritekniikkaa. (esim. Uudet 2.5L, 3.0L ja 3.5L moottorit ovat maailman tehokkaimpia ja kulutuskin on saatu paljon pienemmäksi kuin edellisessä moottorisukupolvessa).

        tekniikkaa käytettiin jo pitkän aikaa sitten japanin maaperällä 3s-ge koneessa.
        Suoraruiskutusta sensijaan niissä ei ollut.
        Ja tekniikan paremmuudesta tuskin täällä kannattaa alkaa väittelemään, onko vähäiset päästöt/kulutus tärkeämpi kuin viritysaste? Nykyisellä suunnittelulla tähdätään varmasti vähäisempiin päästöihin, moottorin tehot ovat toissijaisia.VVTL-i taas oli tehokas, taloudellinen sekä käytönnässä huomattavasti pidemmälle viety kuin pelkkä vvt-i taikka dual vvt-i.


      • Ehei
        kari kirjoitti:

        Lexuksen uudet moottorit ovat D4S (suorasuihkutus - kehitelty versio) - Dual VVT-i tyyppiä, mikä edustaa maailman edistyksellisintä moottoritekniikkaa. (esim. Uudet 2.5L, 3.0L ja 3.5L moottorit ovat maailman tehokkaimpia ja kulutuskin on saatu paljon pienemmäksi kuin edellisessä moottorisukupolvessa).

        Samaa tekniikkaa BMW käytti jo yli 10 vuotta sitten, jossa imu-sekä pakonokka-akselin ajoitusta muutettiin portaattomasti tietokoneen ohjaamana.

        M3-moottori 3.2litraa, 343hv ja vääntöä 360Nm. Vapaastihengittävästä. Ihan hyvin. Valittu kuutena vuotena peräkkäin parhaimmaksi moottoriksi 3-4 litraisten luokassa.

        Sama raati, joka valitsi Audi A6:n parhaimmaksi uudeksi autoksi 2005

        http://www.bmw.fi/uutinen.php?id=343


      • Sormihäiriö
        Ehei kirjoitti:

        Samaa tekniikkaa BMW käytti jo yli 10 vuotta sitten, jossa imu-sekä pakonokka-akselin ajoitusta muutettiin portaattomasti tietokoneen ohjaamana.

        M3-moottori 3.2litraa, 343hv ja vääntöä 360Nm. Vapaastihengittävästä. Ihan hyvin. Valittu kuutena vuotena peräkkäin parhaimmaksi moottoriksi 3-4 litraisten luokassa.

        Sama raati, joka valitsi Audi A6:n parhaimmaksi uudeksi autoksi 2005

        http://www.bmw.fi/uutinen.php?id=343

        Siis 5 kertaa peräkkäin


      • Korson pääkonttori
        kari kirjoitti:

        Lexuksen uudet moottorit ovat D4S (suorasuihkutus - kehitelty versio) - Dual VVT-i tyyppiä, mikä edustaa maailman edistyksellisintä moottoritekniikkaa. (esim. Uudet 2.5L, 3.0L ja 3.5L moottorit ovat maailman tehokkaimpia ja kulutuskin on saatu paljon pienemmäksi kuin edellisessä moottorisukupolvessa).

        Lexuksen 2,5 ja 3,0 litran moottoreissa käytetään vielä perinteistä polttoaineen suorasuihkutusta. Viime vuonna esiteltiin uusi 3,5 V6 jossa käytetään ensimmäistä kertaa Superior-teknologiaa (D-4S). Toyotan kehittämä ja patentoima Superior-teknologia mahdollistaa markkinoiden parhaan yhdistelmän tehoa, vääntöä, alhaista kulutusta ja pieniä päästöjä.

        Asiaa voi helposti havainnollistaa vertaamalla nykyisiin VVT-i moottoreihin.

        Corolla 1,6 VVT-i
        110 hv, 150 NM ja EU-kulutus 7,0 litraa

        Kuviteltu Corolla 1,6 Superior
        140 hv, 175 NM ja EU-kulutus 5,6 litraa

        Superior-teknologia saa Suomen ensiesittelynsä Lexus GS 450h-hybridiautossa.


      • käytti
        Ehei kirjoitti:

        Samaa tekniikkaa BMW käytti jo yli 10 vuotta sitten, jossa imu-sekä pakonokka-akselin ajoitusta muutettiin portaattomasti tietokoneen ohjaamana.

        M3-moottori 3.2litraa, 343hv ja vääntöä 360Nm. Vapaastihengittävästä. Ihan hyvin. Valittu kuutena vuotena peräkkäin parhaimmaksi moottoriksi 3-4 litraisten luokassa.

        Sama raati, joka valitsi Audi A6:n parhaimmaksi uudeksi autoksi 2005

        http://www.bmw.fi/uutinen.php?id=343

        jo 80-luvun alussa samaa tekniikkaa. Tojolta kesti 20-vuotta sen kopiointi, ja varmaan satoja purettuja bimmerin patoja.


      • 98 Bensaa
        Korson pääkonttori kirjoitti:

        Lexuksen 2,5 ja 3,0 litran moottoreissa käytetään vielä perinteistä polttoaineen suorasuihkutusta. Viime vuonna esiteltiin uusi 3,5 V6 jossa käytetään ensimmäistä kertaa Superior-teknologiaa (D-4S). Toyotan kehittämä ja patentoima Superior-teknologia mahdollistaa markkinoiden parhaan yhdistelmän tehoa, vääntöä, alhaista kulutusta ja pieniä päästöjä.

        Asiaa voi helposti havainnollistaa vertaamalla nykyisiin VVT-i moottoreihin.

        Corolla 1,6 VVT-i
        110 hv, 150 NM ja EU-kulutus 7,0 litraa

        Kuviteltu Corolla 1,6 Superior
        140 hv, 175 NM ja EU-kulutus 5,6 litraa

        Superior-teknologia saa Suomen ensiesittelynsä Lexus GS 450h-hybridiautossa.

        Tarviiko noihin tehoihin 98 bensaa vai lähteekö noin kuvitelma tehot 95 bensalla? Puristus suhde nousee uudessa moottorissa..


      • malleihin?
        Korson pääkonttori kirjoitti:

        Lexuksen 2,5 ja 3,0 litran moottoreissa käytetään vielä perinteistä polttoaineen suorasuihkutusta. Viime vuonna esiteltiin uusi 3,5 V6 jossa käytetään ensimmäistä kertaa Superior-teknologiaa (D-4S). Toyotan kehittämä ja patentoima Superior-teknologia mahdollistaa markkinoiden parhaan yhdistelmän tehoa, vääntöä, alhaista kulutusta ja pieniä päästöjä.

        Asiaa voi helposti havainnollistaa vertaamalla nykyisiin VVT-i moottoreihin.

        Corolla 1,6 VVT-i
        110 hv, 150 NM ja EU-kulutus 7,0 litraa

        Kuviteltu Corolla 1,6 Superior
        140 hv, 175 NM ja EU-kulutus 5,6 litraa

        Superior-teknologia saa Suomen ensiesittelynsä Lexus GS 450h-hybridiautossa.

        Tehot riittävät jo nykyisinkin. Jopa 1.4-kone riittää mainiosti Corollaan. Onhan siitä Tuulilasin tehomittauksessa irronnut yli 110 hv. Mutta pienempi polttoaineenkulutus ja lisävääntö ovat aina eduksi. Joko Corollaan on toiveita saada uudet koneet -08 mennessä jolloin nykyinen autoni menee vaihtoon?


      • Korson pääkonttori
        98 Bensaa kirjoitti:

        Tarviiko noihin tehoihin 98 bensaa vai lähteekö noin kuvitelma tehot 95 bensalla? Puristus suhde nousee uudessa moottorissa..

        En näe mitään syytä miksei toimisi 95E. Tehon ja kulutuksen lasku lisäys saavutetaan uudenlaisella polttoaineen suihkutuksella jossa käytetään sekä suoraa että epäsuoraa suihkutusta sekä uutta Electric Motor Driven Dual VVT-i tekniikkaa.

        Suomeen tulosta ei ole mitään tietoa, mutta eiköhän 2005 plus 4-5 vuotta ole hyvä arvaus, eli 2009-2010.


      • Voi järkky,että käyttöönott...
        Korson pääkonttori kirjoitti:

        En näe mitään syytä miksei toimisi 95E. Tehon ja kulutuksen lasku lisäys saavutetaan uudenlaisella polttoaineen suihkutuksella jossa käytetään sekä suoraa että epäsuoraa suihkutusta sekä uutta Electric Motor Driven Dual VVT-i tekniikkaa.

        Suomeen tulosta ei ole mitään tietoa, mutta eiköhän 2005 plus 4-5 vuotta ole hyvä arvaus, eli 2009-2010.

        Johtuuko se tämän maan "päättäjien ajattelemattomasta" autoverotuksesta?.


      • jEppa
        Voi järkky,että käyttöönott... kirjoitti:

        Johtuuko se tämän maan "päättäjien ajattelemattomasta" autoverotuksesta?.

        markkinoilla uusi tekniikka on keskimäärin 5-10v ennenkuin tuodaan eurooppaan. Hyvänä esimerkkinä tässäkin ketjussa mainitut dual vvt-i sekä d4 bensakoneet.
        Normikuluttajalle erittäin positiivinen asia, tekniikka on testattua ja luotettavaa. Uudet Toyotan dieselit sopivat hyväksi esimerkiksi miten ei pitäisi toimia.


      • Anonyymi
        Ehei kirjoitti:

        Samaa tekniikkaa BMW käytti jo yli 10 vuotta sitten, jossa imu-sekä pakonokka-akselin ajoitusta muutettiin portaattomasti tietokoneen ohjaamana.

        M3-moottori 3.2litraa, 343hv ja vääntöä 360Nm. Vapaastihengittävästä. Ihan hyvin. Valittu kuutena vuotena peräkkäin parhaimmaksi moottoriksi 3-4 litraisten luokassa.

        Sama raati, joka valitsi Audi A6:n parhaimmaksi uudeksi autoksi 2005

        http://www.bmw.fi/uutinen.php?id=343

        Hyvä raati kun katselee vag ja bmw videoita you tube. Luotettava ja taloudellinen. Bmw v8 420hp dyno 360hp hmm lisää paskaa saksa paskaa


      • Anonyymi
        käytti kirjoitti:

        jo 80-luvun alussa samaa tekniikkaa. Tojolta kesti 20-vuotta sen kopiointi, ja varmaan satoja purettuja bimmerin patoja.

        Korkki kiinni . Autot tehdään Japanissa savupommit saksassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korkki kiinni . Autot tehdään Japanissa savupommit saksassa.

        Toyota savuaa aina vaan kun muut ovat päästöttömiä.


    • masa

      tai kiinalaisella ilmanraikastimella koristeltu.

      • Supristi

        moottorissa olemaan tuota Superior-teknologiaa (D-4S)?.


    • Olio

      On olemassa pelkkä VVT , joka tuli -93 corollaan 4A-GE silvertopissa, myöhemmin blactopissa otettiin käyttöön VVT-i , nokka säätyi portaattomasti. Dual VVT-i taisi olla ensiksi toyota altezza RS:ssä -98?

    • Supristi number (1.).
    • Lux-man.

      -malleissa Dual VVT-i tai Dual VVTL-i -moottori teknologiaa?.

    • Anonyymi

      Janoisia japseja ja lapsia, kaksisataa kiloa elektroniikka korvaa viisi litraa petrolia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4644
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3785
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      408
      2474
    4. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2201
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2054
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1969
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1858
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1738
    9. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1517
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1391
    Aihe