Kysymykseni voi olla hieman tyhmä, mutta kysynpä kuitenkin.Voiko uunista otettua tuhkaa käyttää lannoitukseen ja jos voi niin mille kasveille?
puutuhkan käyttö
4
2469
Vastaukset
- kulotus
Puutarha.net - Keskustelupalstat - Maan pH ja puutuhkaMaan pH ja puutuhka. • Karolus keskiviikko, 21. huhtikuuta 2004 - klo 19.07 (yli vuosi sitten). Hei kaikille. Haluaisin käyttää kertyvän puutuhkan ...
puutarha.net/keskustelu/alaala.asp?id=2800 - 16k - Välimuistissa - Samankaltaisia sivuja - Puupo
Jos olet polttanut vain puuta voit käyttää tuhkaa myös marjapensaille ja vastaaville, mutta jos olet polttanut seassa pahvijätteitä joissa
on painovärejä käytä ainoastaan koristekasveille. Painovärit ovat myrkyllisiä. Älä laita tuhkaa havukasveille eikä alppiruusuille. - KOTITARHURI
MINÄ OLEN RIPOTELLUT TUHKAA MANSIKKAMAALLE.HUHTIKUUN ALKUPUOLELLA LUMEN PÄÄLLE.LUMIKIN SULAA PAREMMIN KUN AURINKO LÄMMITTÄÄ JA TAIMET SAAVAT RAVINTEITA.
- n/a
"Puhdasta" puutuhkaa voi levittää myös ravintokasvien kasvualustaan, mutta määrässä on pysyttävä kohtuudessa. Puutuhka on voimakasta ja sen ainesosat kertyvät ravintokasveihin mikä on terveysriski. Jos puutuhkaa käyttää ravintokasveille on tiedettävä mitä tekee eli siksi en suosittele sen levittämistä ravintokasvien kasvualustaan.
Itse hävitän puutuhkan laittamalla sammuneen puutuhkan pussissa sekajäteastiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 457342
- 324068
- 573585
- 503120
- 172796
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons492289- 512275
- 372258
- 432248
- 162236