Palstan rekisteröidyt naiset, te kerma, jota ilman tasoa ei ole täällä minkäänlaista.
Tulkaa takaisin. Minäkin päätin tulla. Jos jonain päivänä todella lähden lopullisesti, teen sen omilla ehdoillani, vailla selvittämättömiä asioita. En siksi, että minut on manipuloitu lopettamaan poistamalla viestejäni jatkuvasti.
Voimme hoitaa tämän asian yhdessä. Perustetaan yhteinen sähköpostilista. Kirjoitetaan yhteinen kirje, joka osoitetaan sekä ylläpidolle että Suomi24:n tuotepäällikkö Nicklas Koskelle ETTÄ Eniron henkilöstöpäälliköille. Voisimme pyytää sovittuun aikaan palstalle ylläpidon omilla tunnuksillaan kommentoimaan poistojaan ja kuuntelemaan käsityksiämme siitä, millainen linja palstalla pitäisi olla.
Jos kellä on kokemuksia puolueellisesta poistopolitiikasta, syrjinnästä tai epäilyksiä väärinkäytöksistä, saisi kysyä niistä ylläpidolta suoraan JA julkisesti. Mikäli paikaksi ei kertakaikkiaan käy Feminismi-palsta, voisimme kokoontua Kehitysideat-osiossa Keskustelu-palstalla tiettynä päivänä, tiettynä kellonaikana.
Minusta tällainen kohtaaminen ei ole liikaa vaadittu Eniron kokoiselta firmalta. Käyty avoin keskustelu saattaisi jatkossa säästää ylläpidon viestienvalvojan/valvojien aikaa huomattavasti kun he ovat selvillä toiveistamme ja kritiikistämme. Varsinkin kun palstan enemmistöllä, olemmepa naisia tai miehiä, on yhteinen tavoite. Haluamme keskustella hyvän maun rajoissa vapaasti ja kärjekkäästikin.
Yhteisöllisyys, moniarvoisuus ja moniäänisyys ovat palstaa parhaimmillaan. Minusta on tuntunut, että jotkin tuntemattomat voimat yrittävät hajottaa tuota yhteisöllisyyttä sekä laskea keskustelun tasoa ja ajaa palstan käytännössä alas. Palstan vakikirjoittajat ovat liian hyviä alistuakseen tällaiseen.
Mikäli taas Suomi24-systeemi alkaisi käydä sen ylläpitäjälle liian raskaaksi ja se haluaisi päästä siitä eroon, se varmasti itse tiedottaisi siitä avoimesti ja lopettaisi palvelun reilusti.
Tulkaa tytöt takaisin ja olkaa niin kuin ennenkin
74
5323
Vastaukset
- ehdotus
sulle ja muille "oikeuksiaan" perääville riippuvaisille:
http://www.paihdelinkki.fi/testit/testi3.htm
(kannattaa aloittaa vasta kun tietää syyn, miksi niin tekee, linkki auttaa)Turha yrittää vähätellä palstalla tapahtuneita selkeitä väärinkäytöksiä nettiriippuvuuden aiheuttamaksi hallusinaatioksi.
Asiat täytyy selvittää joka tapauksessa, viettävätpä keskustelijat liian paljon aikaa palstalla tai eivät.
Keskustelupalsta on ihan yhtä tärkeä kanava kuin mikä tahansa muukin ilmaista itseään ja vaihtaa ajatuksia. Se, että keskustelijat eivät kohtaa kasvoista kasvoihin vaan palveluntarjoajan välityksellä, ei oikeuta manipulaatiota, sensuuria ja kiusantekoa.
- Vasuri'
Tällaisia ruikutusketjuja on jo kertynyt useampi.
Käytännössä tuo tarkoittaa sitä että kaikki keskustelu käydään sitten teidän, palstan rekisteröityneiden naisten välillä. Mutta eihän siihen feminismi-palstaa tarvita, sen voi suorittaa muuallakin."Tällaisia ruikutusketjuja on jo kertynyt useampi."
Nimenomaan, ja alkaa jo pikku hiljaa kyllästyttää. Siksi asiaan täytyy saada päätös: että päästäisiin keskustelemaan muista aiheista. Yhtä paljon kuin ruikutusta on kertynyt myös ruikutusta ruikutuksesta. Ellei asia ole mielestäsi oleellinen, älä ota kantaa.
"Käytännössä tuo tarkoittaa sitä että kaikki keskustelu käydään sitten teidän, palstan rekisteröityneiden naisten välillä."
Enkö juuri avauksessani ehdottanut, että keskustelu käytäisiin avoimesti ja julkisesti etukäteen sovitulla palstalla etukäteen sovittuna aikana, juuri siksi, että kaikki pääsisivät mukaan. Kyseisestä ajasta pitää luonnollisesti tiedottaa täällä, että sähköpostilistalle kuulumattomatkin saavat siitä tiedon.
Toki on selvää, että rekisteröitymättömän kirjoittajan sanan painoarvo ei voi olla yhtä suuri kuin rekisteröidyn, koska häntä voi kuka tahansa feikata.
"Mutta eihän siihen feminismi-palstaa tarvita, sen voi suorittaa muuallakin."
Kuten sanoin, esimerkiksi Kehitysideoiden alla. Jos tarkoituksena on kuitenkin nimenomaan kehittää tätä palstaa, ko. kehityskeskustelusta on etukäteen täällä ilmoitettava.- mutta
miten se tarkoittaa että vaan rekatut naiset kirjuuttaa?
- j.pukkila
Härmän.vapaa.nainen kirjoitti:
"Tällaisia ruikutusketjuja on jo kertynyt useampi."
Nimenomaan, ja alkaa jo pikku hiljaa kyllästyttää. Siksi asiaan täytyy saada päätös: että päästäisiin keskustelemaan muista aiheista. Yhtä paljon kuin ruikutusta on kertynyt myös ruikutusta ruikutuksesta. Ellei asia ole mielestäsi oleellinen, älä ota kantaa.
"Käytännössä tuo tarkoittaa sitä että kaikki keskustelu käydään sitten teidän, palstan rekisteröityneiden naisten välillä."
Enkö juuri avauksessani ehdottanut, että keskustelu käytäisiin avoimesti ja julkisesti etukäteen sovitulla palstalla etukäteen sovittuna aikana, juuri siksi, että kaikki pääsisivät mukaan. Kyseisestä ajasta pitää luonnollisesti tiedottaa täällä, että sähköpostilistalle kuulumattomatkin saavat siitä tiedon.
Toki on selvää, että rekisteröitymättömän kirjoittajan sanan painoarvo ei voi olla yhtä suuri kuin rekisteröidyn, koska häntä voi kuka tahansa feikata.
Kuten sanoin, esimerkiksi Kehitysideoiden alla. Jos tarkoituksena on kuitenkin nimenomaan kehittää tätä palstaa, ko. kehityskeskustelusta on etukäteen täällä ilmoitettava...tämä on juuri sitä ökyporvarifeminismiä, että rahat, mammona ja status tekevät ihmisestä ihmisen ja huuhaasta asian..
..asia on juuri päin vastoin eli että asia tekee asian eikä mikään ihme rekisterissäpito.. j.pukkila kirjoitti:
..tämä on juuri sitä ökyporvarifeminismiä, että rahat, mammona ja status tekevät ihmisestä ihmisen ja huuhaasta asian..
..asia on juuri päin vastoin eli että asia tekee asian eikä mikään ihme rekisterissäpito..jumpittele joka asiassa.
- j.pukkila
jumpittele joka asiassa.
..jumpitella missään asiassa..
- Vasuri'
"Tällaisia ruikutusketjuja on jo kertynyt useampi."
Kuten sanoin, esimerkiksi Kehitysideoiden alla. Jos tarkoituksena on kuitenkin nimenomaan kehittää tätä palstaa, ko. kehityskeskustelusta on etukäteen täällä ilmoitettava.Sanoit että rekisteröityneet naiset ovat palstan tärkeä elin. Kohtuullista?
Täällä ?naiset? jatkuvasti valittavat kuinka jokin on vikana, mutta kuten ei esim.minun argumentteihini/kommentteihini usein mielestäni vastata järjellä tai ollenkaan, ei myöskään osoiteta suoraan että ketkä ne häiriköt ovat, syyllistetään vain törkeästi koko lössi.
Ja täällä kaikki pääsevät mukaan? Myös ihmisyyden vastaisia viestejä lähettävät rekisteröityneet ?naiset?, joita olen nähnyt. Vasuri' kirjoitti:
Sanoit että rekisteröityneet naiset ovat palstan tärkeä elin. Kohtuullista?
Täällä ?naiset? jatkuvasti valittavat kuinka jokin on vikana, mutta kuten ei esim.minun argumentteihini/kommentteihini usein mielestäni vastata järjellä tai ollenkaan, ei myöskään osoiteta suoraan että ketkä ne häiriköt ovat, syyllistetään vain törkeästi koko lössi.
Ja täällä kaikki pääsevät mukaan? Myös ihmisyyden vastaisia viestejä lähettävät rekisteröityneet ?naiset?, joita olen nähnyt."Sanoit että rekisteröityneet naiset ovat palstan tärkeä elin."
Elimistä en puhunut mitään, mutta on minulla oikeus siihen mielipiteeseeni, että rekisteröityjen naiskirjoittajien viestit ovat keskimääräistä laadukkaampia. Enkä ole edes yksin mielipiteeni kanssa.
"Täällä ?naiset? jatkuvasti valittavat kuinka jokin on vikana, mutta kuten ei esim.minun argumentteihini/kommentteihini usein mielestäni vastata järjellä tai ollenkaan"
Naiset myös pyrkivät tekemään jotain tilanteen korjaamiseksi. Ja paraikaa kommentteihisi tässä pyritään vastamaan, järjellä tai ilman.
"ei myöskään osoiteta suoraan että ketkä ne häiriköt ovat, syyllistetään vain törkeästi koko lössi."
Nyt en tiedä mistä puhut. Mikä lössi nyt on syyllistetty? Häiriköistä on ollut puhetta. Millä tavalla itse osoittaisit jonkun syylliseksi anonyymillä palstalla?
"Ja täällä kaikki pääsevät mukaan?"
Tarkoitus olisi, että kaikki halukkaat. Se on sitten kiinni ihan ylläpidosta. Oletko mukana hankkeessa?- Vasuri'
"Sanoit että rekisteröityneet naiset ovat palstan tärkeä elin."
Elimistä en puhunut mitään, mutta on minulla oikeus siihen mielipiteeseeni, että rekisteröityjen naiskirjoittajien viestit ovat keskimääräistä laadukkaampia. Enkä ole edes yksin mielipiteeni kanssa.
"Täällä ?naiset? jatkuvasti valittavat kuinka jokin on vikana, mutta kuten ei esim.minun argumentteihini/kommentteihini usein mielestäni vastata järjellä tai ollenkaan"
Naiset myös pyrkivät tekemään jotain tilanteen korjaamiseksi. Ja paraikaa kommentteihisi tässä pyritään vastamaan, järjellä tai ilman.
"ei myöskään osoiteta suoraan että ketkä ne häiriköt ovat, syyllistetään vain törkeästi koko lössi."
Nyt en tiedä mistä puhut. Mikä lössi nyt on syyllistetty? Häiriköistä on ollut puhetta. Millä tavalla itse osoittaisit jonkun syylliseksi anonyymillä palstalla?
"Ja täällä kaikki pääsevät mukaan?"
Tarkoitus olisi, että kaikki halukkaat. Se on sitten kiinni ihan ylläpidosta. Oletko mukana hankkeessa?"Tarkoitus olisi, että kaikki halukkaat. Se on sitten kiinni ihan ylläpidosta. Oletko mukana hankkeessa?"
Tuossa ei ole mielestäni mitään hankkimista, kun kaikki jo pääsevät lähtökohtaisesti mukaan. Kaikkea ei tietty tarvitse lukea.
"Nyt en tiedä mistä puhut. Mikä lössi nyt on syyllistetty? Häiriköistä on ollut puhetta. Millä tavalla itse osoittaisit jonkun syylliseksi anonyymillä palstalla?"
"Elimistä en puhunut mitään, mutta on minulla oikeus siihen mielipiteeseeni, että rekisteröityjen naiskirjoittajien viestit ovat keskimääräistä laadukkaampia. Enkä ole edes yksin mielipiteeni kanssa."
Hetkinen, eiköhän tämä: "Palstan rekisteröidyt naiset, te kerma, jota ilman tasoa ei ole täällä minkäänlaista." riitä vastaukseksi?
Ja tietenkin saat olla mielipiteesi kanssa yksin tai yhdessä, mutta edelleenkin jos haluat vain keskustella "kerman" kanssa, niin helpompaa on avoimien palstojen ulkopuolella, jossa ei "häiriköitä" tule vastaan.
"Nyt en tiedä mistä puhut. Mikä lössi nyt on syyllistetty? Häiriköistä on ollut puhetta. Millä tavalla itse osoittaisit jonkun syylliseksi anonyymillä palstalla?"
Tietysti voin viitata nimimerkkiin, ja viittaankin jos olen jonkun kanssa samaa tai eri mieltä ja jotain sanottavaa.
Esim.kermaan mahdollisesti kuuluvat rusalka ja jöröjukka ovat syyllistäneet maailman miehiä mielivaltaisin perustein tai kiihottaneet väkivaltaan miehiä vastaan.
Edelleenkin palstan rekisteröityneet naiset ovat palstan kerma ja muitten kanssa ei tule mitään. :) Vasuri' kirjoitti:
"Tarkoitus olisi, että kaikki halukkaat. Se on sitten kiinni ihan ylläpidosta. Oletko mukana hankkeessa?"
Tuossa ei ole mielestäni mitään hankkimista, kun kaikki jo pääsevät lähtökohtaisesti mukaan. Kaikkea ei tietty tarvitse lukea.
"Elimistä en puhunut mitään, mutta on minulla oikeus siihen mielipiteeseeni, että rekisteröityjen naiskirjoittajien viestit ovat keskimääräistä laadukkaampia. Enkä ole edes yksin mielipiteeni kanssa."
Hetkinen, eiköhän tämä: "Palstan rekisteröidyt naiset, te kerma, jota ilman tasoa ei ole täällä minkäänlaista." riitä vastaukseksi?
Ja tietenkin saat olla mielipiteesi kanssa yksin tai yhdessä, mutta edelleenkin jos haluat vain keskustella "kerman" kanssa, niin helpompaa on avoimien palstojen ulkopuolella, jossa ei "häiriköitä" tule vastaan.
Tietysti voin viitata nimimerkkiin, ja viittaankin jos olen jonkun kanssa samaa tai eri mieltä ja jotain sanottavaa.
Esim.kermaan mahdollisesti kuuluvat rusalka ja jöröjukka ovat syyllistäneet maailman miehiä mielivaltaisin perustein tai kiihottaneet väkivaltaan miehiä vastaan.
Edelleenkin palstan rekisteröityneet naiset ovat palstan kerma ja muitten kanssa ei tule mitään. :)"Tuossa ei ole mielestäni mitään hankkimista, kun kaikki jo pääsevät lähtökohtaisesti mukaan."
Joo joo, MIKÄLI tämä suuri kohtaaminen saadaan järjestettyä. Mutta laitetaanko Vasurin nimi alle vai eikö laiteta? Vetoomus ketjussa alempana.
"mutta edelleenkin jos haluat vain keskustella "kerman" kanssa"
Näinhän en ole sanonut. En lue sinua rekisteröidyksi naiskirjoittajaksi, mutta keskustelen silti tälläkin hetkellä kanssasi. Olen sanonut arvostavani eniten näiden naisten kirjoituksia.- rusalka
Vasuri' kirjoitti:
"Tarkoitus olisi, että kaikki halukkaat. Se on sitten kiinni ihan ylläpidosta. Oletko mukana hankkeessa?"
Edelleenkin palstan rekisteröityneet naiset ovat palstan kerma ja muitten kanssa ei tule mitään. :)Olen kiinnostunut tämän palstan kirjoituksista, en sinusta vasuri'.
Ihan turhaan kiihdyt ja otat noin vakavasti asiat...meinasin tähänkin laittaa jonkun törppöuuno-vastauksen, mutta jos nyt rauhotutaan.
Kuukaudessa on satanut ihan kivasti paskaa minunkin niskaan. Naiset saa kuulla kaikenlaista jonninjoutavaa eikä se ole edes mitään hauskaa vaan typerää ja inhottavaa.
Saan kait minäkin koittaa olla ilkeä...eikä se minusta nyt enää hyvältä tunnu. Ihmettelen miten jotkut miehet saattavat olla todella loukkaavia käytöksessään ja sanomisissaan...eikä kukaan tunnu huomaavan edes...ikään kuin siihen oltaisiin totuttu niin paljon.
Livessä minulla on ilo ja onni olla tekemisissä aikas mukavien miesten kanssa. Eli jos täällä tuntuu kirjoitukset mukaville, niin kyllä minä sinunkin juttujasi katselisin, mutta taidat olla aika tosikko.
Voisit lukea tuolta alempaa kirjoittamiani juttuja käytöksestä palstakeskuteluissa.
Ei muuta kuin hyvää jatkoa sinullekin...
- Piikki
"Tulkaa takaisin. Minäkin päätin tulla. Jos jonain päivänä todella lähden lopullisesti, teen sen omilla ehdoillani, vailla selvittämättömiä asioita."
Kannattaa tosiaan aina välillä puhua "lopullisesta lähtemisestä". Sillä kun saa hieman enemmän kuulijoita ainakin ennen kuin nämä huomaavat tuon tyhjäksi sanahelinäksi.
Sitähän se feminismi yleensäkin on.sanoinkin, että JOS joskus lähden lopullisesti.
Tietysti olisi pitänyt sanoa, että KUN. Kaikkihan me kuolemme.
Kaipailinkin eilen päiväsaikaan näitä ivaviestejä. Hyvä, että niitä alkaa taas tulla näin viikonloppuna. Olethan paikalla myös maanantaina.- Yhtä tyhjän kanssa
lupauksia femakoilta, kuten Härmis
- Tiedottaja**
"Minusta on tuntunut, että jotkin tuntemattomat voimat yrittävät hajottaa tuota yhteisöllisyyttä sekä laskea keskustelun tasoa ja ajaa palstan käytännössä alas. "
Miten niin "tuntemattomat"? Vai eikö sinulla ole varaa peiliin? - Grond..
Onko ylläpito poistellut viestejäsi, tyttö kulta? Harmi että näyttävät tehneen poikkeuksen oheisen vuodatuksen kohdalla.
"Minusta tällainen kohtaaminen ei ole liikaa vaadittu Eniron kokoiselta firmalta. Käyty avoin keskustelu saattaisi jatkossa säästää ylläpidon viestienvalvojan/valvojien aikaa huomattavasti kun he ovat selvillä toiveistamme ja kritiikistämme."
Etkö ole lukenut keskustelun sääntöjä. Esimerkiksi laajalti menneisyydessä harjoittamasi henkilöön kiinnikäyvä keskustelutyyli on kielletty keskustelun säännöissä, jotka ovat kaikkien luettavissa täällä:
http://keskustelu.suomi24.fi/ohje/#saannot
"Haluamme keskustella hyvän maun rajoissa vapaasti ja kärjekkäästikin."
Arvosanani sinulle noista ominaisuuksista asteella 0-10.
Kärjekkyys: 10 (kiusaus nostaa johonkin 15:n paikkeille runsaan henkilöön kiinnikäymisen ansiosta)
Hyvä maku: 0 (tässä voisi mennä miinusluvuillekin)- HAh
Tämä viestikö sitten ei ollut henkilöönkäyvä?
- rusalka
Ei tartte sietää ollenkaan.
Kannatan ajatusta, että tätä palstaa vähän siivottaisiin ja ulostettaisiin täältä esim. pikkuhuomautusten tekijät, jotka osaavat vain sabotoida keskusteluja. Heräsi jo toiveita, kun luin seriffien tapaamisesta...
Tuossa kuukausi sitten, kun rekisteröidyin tänne käyttäjäksi, liimautui nikkini perään huomattava määrä pn.jauhajia.
Kun tuolla nörttipalstalla sitten kysyin neuvoa tilanteeseen, vastaus tuli. Eihän täällä kukaan pysty piiloutumaan nimimerkin taakse ylläpitäjältä ja seriffeiltä. Toisiltamme piiloudumme ja voimme kirjoitella ns. nimettöminä.
No, sitten kirjoitin kitkerään sävyyn sen otsikonkin: Tietoa häiriköille. Eihän siellä enää niittä kirjoituksia ja vastauksia ole, kun kaikki lopulta poistettiin. Ei kyllä niin paljon ole myöskään ollut niittä jonninjoutavaisuuksiakaan.
Kyllähän tässä saa vielä vääntää kättä joka keskustelussa. Toivon sen loppuvan sitä mukaa kuin vinoilut saa nolon lopun...niin totaalaisen kyllästynyt olen hekottelijoihin.
Ettekö te tiedä, mikä miesten suurinta huvia on ainakin maalla? Saada sekotettua asiat ja sanomiset silleen, että ihmiset alkaa kaikki tappeleen keskenään.
Sitten on hirveen hauskaa näitten tupauunojen nauraa partaansa ja olla niin kuin ei tietäis mistään mitään. Keksivätten vaan lisää jäynää.
Täällä ihan selvästi harjotellaan kaikenlaista pikkukivaa, sitten on hauska hohottaa. Sääliksi käy tollasia, kun ei taida monellakaan olla sitä emäntää aitanpolulla astelemassa...on vaan ne suuret ja mahtavat pellot mitä kattella ja siementää. Tai sitten ei, edes sitäkään.- j.pukkila
..kirjoitat rekkaamattomista mölyapinoista, olen asiasta toista mieltä, näitä mölyapinoita löytyy ihan rekisteröityneistäkin..
..kirjoittaessani itse ensimmäisiä kertoja palstalle minua nimitettiin ääliöksi, sitten jo toisella kerralla heitettiin pytyllinen paskaa päälle ja siitä lähtien on ollut suoranainen kansanhuvi vähätellä kirjoituksiani ja olla olevinaan jotakin parempaa ihmistä, vaikkei erityisiä edellytyksiä asialle ole edes olemassa..
..ihmettelen todella suuresti, mikä hinku erityisesti rekisteröityneillä nimimerkeillä on omia palsta itselleen ja esiintyä maailmanpoliisina vain sillä oikeutuksella, että nimimerkki kirjoittuu palstalle hieman isommalla tekstillä ja haltuun on saatu joitakin rekisteröitymisen mukanaan tuomia privilegioita..
..tuolla ylempänä ollut loka laitisen juttu osuu jokseenkin asioiden ytimeen siinä, mitä feminismi nykysuomessa on.. j.pukkila kirjoitti:
..kirjoitat rekkaamattomista mölyapinoista, olen asiasta toista mieltä, näitä mölyapinoita löytyy ihan rekisteröityneistäkin..
..kirjoittaessani itse ensimmäisiä kertoja palstalle minua nimitettiin ääliöksi, sitten jo toisella kerralla heitettiin pytyllinen paskaa päälle ja siitä lähtien on ollut suoranainen kansanhuvi vähätellä kirjoituksiani ja olla olevinaan jotakin parempaa ihmistä, vaikkei erityisiä edellytyksiä asialle ole edes olemassa..
..ihmettelen todella suuresti, mikä hinku erityisesti rekisteröityneillä nimimerkeillä on omia palsta itselleen ja esiintyä maailmanpoliisina vain sillä oikeutuksella, että nimimerkki kirjoittuu palstalle hieman isommalla tekstillä ja haltuun on saatu joitakin rekisteröitymisen mukanaan tuomia privilegioita..
..tuolla ylempänä ollut loka laitisen juttu osuu jokseenkin asioiden ytimeen siinä, mitä feminismi nykysuomessa on..en minä ainakaan halua omia palstaa enkä esiintyä maailmanpoliisina, tuskin kukaan muukaan rekisteröitynyt nimimerkki.
Sinun viestiesi laatuun on voinut useimmiten luottaa. Tosin yleistyksesi feministeistä eivät ole mitenkään omaperäisiä tai älykkäitä, mutta muuten kylläkin kuulut ehdottomasti kirjoittajien eliittiin - vai ehkä pitäisit enemmän kuulumisesta kirjoittajien puoluejohtoon?- rusalka
j.pukkila kirjoitti:
..tuolla ylempänä ollut loka laitisen juttu osuu jokseenkin asioiden ytimeen siinä, mitä feminismi nykysuomessa on..Ensimmäinen kerta, kun näen sinun j.pukkila kirjoittavan jonkinlaista vuoropuhelua keskusteluun! Oletko miettinyt tyylin vaihtoa, vai aiotko edelleen heittellä juttuja niin kuin tässä keskustelussa tuolla aiemmin?
Sellaiset pikaistuksissa kirjoitetut nälväykset saavat tylyn kohtalon. Ei sillä ole tekemistä sinun ihmisarvosi kanssa välttämättä mitään. Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että itse aiheuttaisit 'tyylilläsi' sen palautteen mitä saat?
Yleensä sellaiset kirjoittajat, jotka täällä näyttävät häiriköivän, eivät paljon järkevää mielipidettä saa aikaiseksi. Sellaineen tympii ainakin minua. Jos kerrankin puhuisi kuin ihminen, mutta se taso tuntuu olevan monella tavoittamattomissa.
Ei todellakaan haittaa kirjoitusvirheet ja muut pikku heikkoudet, jos edes olisi jonkinlaista asiaa. Väitän, että keskusteluyhteys löytyisi...vaikka oltaisiin eri mieltäkin.
Käyttäytymisestähän tässä on kysymys. Ei täällä kirjoittaessa saa hyökkäillä kimppuun ihan kenen päälle ja missä tahansa...se vaikuttaa luolamiehen yritykseltä saada huomiota.
Et sinä livessäkään saa niin käyttäytyä.
Jokainen osaa käyttäytyä hyvin, jos vain haluaa...myös kirjoittaessaan.
Jos palsta ärsyttää aivan suunnattomasti, eikö voisi purkaa tuntemuksiaan esim. urheiluun tai muuhun toimintaan missä voi purkaa agressioita. Onko pakko kaataa sitä toisten silmille? Nämä asiat on niin moneen kertaan kuultu. Haette häiriköt väärällä tavalla huomiota.
Vielä jankuttamisesta. Jos ei näytä saavan vastausta tai palaute ei miellytä, onko pakko toistaa ja toistaa uudelleen samoja asioita. Yleensä jankuttajat vaikuttavat jotenkin käytöksessään moukilta ja tyhmiltä, kun tarjoavat keskusteluun samaa kerta toisen jälkeen.
Kokonaisuudessaan suhtaudun palstan tulevaisuuteen pessimistisesti. Tarvitaan enemmän kirjoittajia tai sitten päivittäin aktiivisia kirjoittajia, joilla on jotain asiaa. Täällä on mielenkiintoisia kirjoittajia, joitten juttuja haluaa lukea, mutta nämä jutut löytääkseen tarvitsee avuksi sellaisen paskansuodattimen. - j.pukkila
en minä ainakaan halua omia palstaa enkä esiintyä maailmanpoliisina, tuskin kukaan muukaan rekisteröitynyt nimimerkki.
Sinun viestiesi laatuun on voinut useimmiten luottaa. Tosin yleistyksesi feministeistä eivät ole mitenkään omaperäisiä tai älykkäitä, mutta muuten kylläkin kuulut ehdottomasti kirjoittajien eliittiin - vai ehkä pitäisit enemmän kuulumisesta kirjoittajien puoluejohtoon?..sen suhteen nimittäin, etteivätkö ajatukseni olisi omaperäisiä..
..sen sijaan feministeinä esiintyvät palstalaiset ovat useimmiten täysiä kliseeautomaatteja,toistelevat vain niitä yleisiä hokemia, joita jokainen aikaansa seuraava kansalainen saa tietää julkisesta sanasta..
..olisi kiinnostavaa tietää myös, mitä ihmeen yleistyksiä olen tehnyt, väittämilläni on aivan reaalinen pohja, ja sen yleistäminen sen tiedon pohjalta, joka minulla jo ennestään on, ei mielestäni ole aiheetonta yleistämistä..
..joku politbyro palstalla ilmeisesti pesii, koska siksi ylväitä lausuntoja palstalle aina väliin tipahtelee..
..ilman konetuliasetta en kylläkään asetu edes seriffiksi.. - j.pukkila
rusalka kirjoitti:
Ensimmäinen kerta, kun näen sinun j.pukkila kirjoittavan jonkinlaista vuoropuhelua keskusteluun! Oletko miettinyt tyylin vaihtoa, vai aiotko edelleen heittellä juttuja niin kuin tässä keskustelussa tuolla aiemmin?
Sellaiset pikaistuksissa kirjoitetut nälväykset saavat tylyn kohtalon. Ei sillä ole tekemistä sinun ihmisarvosi kanssa välttämättä mitään. Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että itse aiheuttaisit 'tyylilläsi' sen palautteen mitä saat?
Yleensä sellaiset kirjoittajat, jotka täällä näyttävät häiriköivän, eivät paljon järkevää mielipidettä saa aikaiseksi. Sellaineen tympii ainakin minua. Jos kerrankin puhuisi kuin ihminen, mutta se taso tuntuu olevan monella tavoittamattomissa.
Ei todellakaan haittaa kirjoitusvirheet ja muut pikku heikkoudet, jos edes olisi jonkinlaista asiaa. Väitän, että keskusteluyhteys löytyisi...vaikka oltaisiin eri mieltäkin.
Käyttäytymisestähän tässä on kysymys. Ei täällä kirjoittaessa saa hyökkäillä kimppuun ihan kenen päälle ja missä tahansa...se vaikuttaa luolamiehen yritykseltä saada huomiota.
Et sinä livessäkään saa niin käyttäytyä.
Jokainen osaa käyttäytyä hyvin, jos vain haluaa...myös kirjoittaessaan.
Jos palsta ärsyttää aivan suunnattomasti, eikö voisi purkaa tuntemuksiaan esim. urheiluun tai muuhun toimintaan missä voi purkaa agressioita. Onko pakko kaataa sitä toisten silmille? Nämä asiat on niin moneen kertaan kuultu. Haette häiriköt väärällä tavalla huomiota.
Vielä jankuttamisesta. Jos ei näytä saavan vastausta tai palaute ei miellytä, onko pakko toistaa ja toistaa uudelleen samoja asioita. Yleensä jankuttajat vaikuttavat jotenkin käytöksessään moukilta ja tyhmiltä, kun tarjoavat keskusteluun samaa kerta toisen jälkeen.
Kokonaisuudessaan suhtaudun palstan tulevaisuuteen pessimistisesti. Tarvitaan enemmän kirjoittajia tai sitten päivittäin aktiivisia kirjoittajia, joilla on jotain asiaa. Täällä on mielenkiintoisia kirjoittajia, joitten juttuja haluaa lukea, mutta nämä jutut löytääkseen tarvitsee avuksi sellaisen paskansuodattimen...olisit nyt lukenut ensin ne vähän yli 2000 kirjoittamaani viestiä ja puhunut sen jälkeen, ilmeisestikään et ole lukenut ensimmäistäkään riviä..
..käytännön kokemukseni on osoittanut, ettei ihmisille kannata yleensä puhua kovin pitkään saati kovin vaikeita asioita..
..ja jos johonkin juttuun olen kiinnostunut vastaamaan, niin se ei mielestäni ole mitään häiriköintiä, ei normaalissa keskustelussakaan mitään monologeja pidetä, joitakin poikkeuksia tietysti lukuunottamatta..
..se mikä on asiaa on riippuvainen siitä, mitä kukin asialla ymmärtää, joku näkee asian siinä, missä joku näkee tyhjää, jos sitäkään..
..mikähän kumma sitten tyylissäni on vikana, mielestäni kirjoitan jokseenkin asiallisesti ja sujuvaa suomea, ilmeisesti epätavallinen esitysmuotoni nostattaa joissakin paiseita, mitä kylläkin kummastelen, jos näin on..
..oletko mahtanut kirjoittaa edes oikealle henkilölle..??
..onko joku esiintynyt palstalla nimimerkilläni, jota sitäkin olen nähnyt tapahtuvan, tosin olen oikaissut tiedon, silloin, kun olen nähnyt väärennöksiä tapahtuneen..
..muutoin kirjoituksesi vaikuttaa vainoharhaiselta.. - rusalka
j.pukkila kirjoitti:
..olisit nyt lukenut ensin ne vähän yli 2000 kirjoittamaani viestiä ja puhunut sen jälkeen, ilmeisestikään et ole lukenut ensimmäistäkään riviä..
..käytännön kokemukseni on osoittanut, ettei ihmisille kannata yleensä puhua kovin pitkään saati kovin vaikeita asioita..
..ja jos johonkin juttuun olen kiinnostunut vastaamaan, niin se ei mielestäni ole mitään häiriköintiä, ei normaalissa keskustelussakaan mitään monologeja pidetä, joitakin poikkeuksia tietysti lukuunottamatta..
..se mikä on asiaa on riippuvainen siitä, mitä kukin asialla ymmärtää, joku näkee asian siinä, missä joku näkee tyhjää, jos sitäkään..
..mikähän kumma sitten tyylissäni on vikana, mielestäni kirjoitan jokseenkin asiallisesti ja sujuvaa suomea, ilmeisesti epätavallinen esitysmuotoni nostattaa joissakin paiseita, mitä kylläkin kummastelen, jos näin on..
..oletko mahtanut kirjoittaa edes oikealle henkilölle..??
..onko joku esiintynyt palstalla nimimerkilläni, jota sitäkin olen nähnyt tapahtuvan, tosin olen oikaissut tiedon, silloin, kun olen nähnyt väärennöksiä tapahtuneen..
..muutoin kirjoituksesi vaikuttaa vainoharhaiselta..Vastaan nyt sinulle tähän kirjoitukseesi, vaikka sinun itse olisi syytä etsiä vastauksia itsellesi.
Samalla tyylillä kuin itsekin letkautat: "Jos kirjoitat lyhyitä huomioita, niin ei ihme että kirjoituksia on kertynyt sinulla 2000."
Luuletko, että olen kiinnostunut lukemaan sellaista mitä olen sinun tässä viime aikoina nähnyt kirjoitelleen? Olen ollut suomi24 jäsenenä kuukauden verran. Entäs sitten!! Tarkista sinä vaan johtopäätöksiäsi.
Monologit voi tiivistää tai pilkkoa kappaleiksi, joita on lukijan nopea silmäillä. Tekstiä voi hioa, että se tiivistyy. Joskus sitten huomaa, ettei se sanottava olekaan niin tärkeää kuin oli aluksi ajatellut...Mielestäni tämä keskustelu palstalla on hiukan toisenlaista kuin puheena tapahtuva. Sitäkin asiaa kannattaa miettiä ennen kuin kirjoittaa mitään, että 'puhe' jää sitten näkyviin. Voi todellakin laittaa esille tekstiä paljon ja linkkejä...joku on kiinnostunut joku ei. Palstan,otsikon, kirjoittajan, kappaleen ensimmäisen lauseen jne. perusteella minä ainakin päätän kannattaako lukea vai ei. On täällä paljon keskusteluja, joita seuraan mutten ota osaa.
Jos olen kirjoittanut sinulle jossain keskustelussa, että olet uppiniskainen, mieti mitä teet. Mielestäni siinä kohtaa sinun on tarkastettava omat kirjoituksesi ko. keskusteluun sen sijaan, että tutustut minuun joka huomautin. Saat sinä minunkin tekstini tutkia, ei haittaa.
Mitään hirveän nopeaa johtopäätöstä ei teksteistäni voi kait sitten vetää kuin, että on jotain vainoharhaista. Ilmeisesti et tutkinut keskusteluja joissa olen ollut.
Kerronpa esimerkin tältä feminismi-palstalta.
Et ehkä tiedä mitä kaikkea minulle täällä suomi24ssä on ehdoteltu...enkä niitä toistakaan tässä(tarpeetonta). Vastaukseksi tällaiseen olen virittänyt kielikuva-ansoja. Usein tällaiset kielikuvat etäännyttävät aiheen mielikuva-tasolle, jossa tasolla toimiminen on pikkuisen hankalaa näille pn.jauhajille. Sieltä mielikuva-tasolta sitten kun vastataan, niin käry käy.
Nyt viikonloppuna sitten la-su välisenä yönä pillastui jokunen häirikkö, kun ei pärjää. Monta aloitusta oli sunnuntai-aamuna kadonnut sitten! Rippeinä on jäänyt 'rakkauden orjakauppa'-keskustelu ja esim. 'piilopullot'(joka mielestäni kuuluisi poistaa) ja 'Eevan omenat j Aatami'. Ihan hyvä kuitenkin, että tallaisia 'savuavia taistelukenttiä' jätetään näkyviin. Ne muistuttavat kitkerällä tavalla häiriköille, mitä muut ihmiset suvaitsevat mitä eivät. Tämän seikan kirkastumista olen odottanut tapahtuvaksi häirikköjen tunkkaisissa pikku aivoissa.
Olen todellakin keskittynyt tässä alkumetreillä 'häätämään' soopanjauhajia. Tiedät kyllä mitä tarkoitan. Haluaisin lukea täältä minua kiinnostavien henkilöitten kirjoittamaa asiaa, minua kiinnostavista asioista.
Saahan tänne kirjoittaa kuka tahansa! Toivoisin, että vastaväittäjät sitten jotenkin osaisivat esittää vuoropuheensa perustellusti ja tosiaankin sillä tavoin, että asia olisi muutakin kuin sitä iänikuista femakko(uusi sana minulle!)paskan jankkausta.
Sinulle sanon jälleen, että mieti mitä letkauttelet ja mieti mitä sinulle tehdyt letkautukset tarkoittavat. Syy ei välttämättä ole toisissa. Yritin tuolla aiemmin tässä keskustelussa avata tätä sinulle.
Ei minua tarvitse lukea, jos siltä tuntuu.
Lainaus sinulta:
"...muutoin kirjoituksesi vaikuttaa vainoharhaiselta" .
En kyllä ymmärrä mikä vastauksessa oli vainoharhaista!??
Letkauksesi on eri asia kuin "...muutoin kirjoituksesi vaikuttavat vainoharhaiselta" tai "...muutoin kirjoituksesi vaikuttaa vainoharhaisilta" tai "...muutoin kirjoituksesi vaikuttavat vainoharhaisilta". Mikä ero on sanalla 'muutoin' verrattuna jos kirjoittaisit 'muuten', miksi aloitat kolmella pisteellä jne.
Että tämmöstä. Kirjoituksesta voi päätellä eri asioita. Varsinkin kun ei ole henkilöä, jota tarkastelee...eleet, ilmeet, asento, olemus, ikä verrattuna ulkonäköön jne. Mitä päätelmät ovat, en ala tässä enää lisää selittämään. Päätelmät sitä paitsi ovat henk.kohtaisia ja usein tiedostamattomia.
Hyvää jatkoa. j.pukkila kirjoitti:
..sen suhteen nimittäin, etteivätkö ajatukseni olisi omaperäisiä..
..sen sijaan feministeinä esiintyvät palstalaiset ovat useimmiten täysiä kliseeautomaatteja,toistelevat vain niitä yleisiä hokemia, joita jokainen aikaansa seuraava kansalainen saa tietää julkisesta sanasta..
..olisi kiinnostavaa tietää myös, mitä ihmeen yleistyksiä olen tehnyt, väittämilläni on aivan reaalinen pohja, ja sen yleistäminen sen tiedon pohjalta, joka minulla jo ennestään on, ei mielestäni ole aiheetonta yleistämistä..
..joku politbyro palstalla ilmeisesti pesii, koska siksi ylväitä lausuntoja palstalle aina väliin tipahtelee..
..ilman konetuliasetta en kylläkään asetu edes seriffiksi..voinemme keskustella jatkossa lisää, mikäli saamme palstalle älylliseen keskusteluun kannustavan käytännön.
Oletko mukana hankkeessa ylläpidon mobilisoimiseksi paikalle avoimeen keskusteluun vai etkö ole?
Haluatko merkityttää eriävän kannan pöytäkirjaan?saanko liittää nimesi tuon alempana ketjussa olevaan kirjeeseen? Korjattu versio on Zombbarin viestissä.
Toivottavasti ylläpito saataisiin palstalle. Voisivat osaltaan valottaa, mikä asiattomien ja asiallisten viestien erottamisessa toisistaan on niin vaikeaa. Ja onko heillä niin kiire, etteivät ehdi vilkaista samalla kun poistavat pyydetyn viestin, kyseistä palstaa muutenkin. Ainakin sellaista palstaa, josta tulee jatkuvalla syötöllä poistoilmoituksia.- j.pukkila
voinemme keskustella jatkossa lisää, mikäli saamme palstalle älylliseen keskusteluun kannustavan käytännön.
Oletko mukana hankkeessa ylläpidon mobilisoimiseksi paikalle avoimeen keskusteluun vai etkö ole?
Haluatko merkityttää eriävän kannan pöytäkirjaan?..mitähän ylläpito ymmärtää feminismistä, epäilen, ettei juuri sen enempää kuin keskivertopalstalainenkaan, minun puolestani ylläpito saa osallistua keskusteluun ja hyvän liiketavan mukaan ylläpito myös vastaa tehtyihin kysymyksiin, kuten yritykset yleensä, tosin en ole jaksanut selvittää, mikä pulju tätä palstaa ylläpitää, mutta oletan, että asialla on jotakin tekemistä liike-elämän kanssa..
..voisihan joku tosiaan kertoa, mikä todennäköisyys on sille, että tavallinen sunnuntaisurffaaja saa esimerkiksi rekisteröityneen käyttäjän tiedot järjestelmästä ulos ihmeteltäväkseen..
..lopuksi totean ajatteluni olevan omaperäistä, tosin ortodoksitavallisuus estää sen tunnistumisen.. - j.pukkila
rusalka kirjoitti:
Vastaan nyt sinulle tähän kirjoitukseesi, vaikka sinun itse olisi syytä etsiä vastauksia itsellesi.
Samalla tyylillä kuin itsekin letkautat: "Jos kirjoitat lyhyitä huomioita, niin ei ihme että kirjoituksia on kertynyt sinulla 2000."
Luuletko, että olen kiinnostunut lukemaan sellaista mitä olen sinun tässä viime aikoina nähnyt kirjoitelleen? Olen ollut suomi24 jäsenenä kuukauden verran. Entäs sitten!! Tarkista sinä vaan johtopäätöksiäsi.
Monologit voi tiivistää tai pilkkoa kappaleiksi, joita on lukijan nopea silmäillä. Tekstiä voi hioa, että se tiivistyy. Joskus sitten huomaa, ettei se sanottava olekaan niin tärkeää kuin oli aluksi ajatellut...Mielestäni tämä keskustelu palstalla on hiukan toisenlaista kuin puheena tapahtuva. Sitäkin asiaa kannattaa miettiä ennen kuin kirjoittaa mitään, että 'puhe' jää sitten näkyviin. Voi todellakin laittaa esille tekstiä paljon ja linkkejä...joku on kiinnostunut joku ei. Palstan,otsikon, kirjoittajan, kappaleen ensimmäisen lauseen jne. perusteella minä ainakin päätän kannattaako lukea vai ei. On täällä paljon keskusteluja, joita seuraan mutten ota osaa.
Jos olen kirjoittanut sinulle jossain keskustelussa, että olet uppiniskainen, mieti mitä teet. Mielestäni siinä kohtaa sinun on tarkastettava omat kirjoituksesi ko. keskusteluun sen sijaan, että tutustut minuun joka huomautin. Saat sinä minunkin tekstini tutkia, ei haittaa.
Mitään hirveän nopeaa johtopäätöstä ei teksteistäni voi kait sitten vetää kuin, että on jotain vainoharhaista. Ilmeisesti et tutkinut keskusteluja joissa olen ollut.
Kerronpa esimerkin tältä feminismi-palstalta.
Et ehkä tiedä mitä kaikkea minulle täällä suomi24ssä on ehdoteltu...enkä niitä toistakaan tässä(tarpeetonta). Vastaukseksi tällaiseen olen virittänyt kielikuva-ansoja. Usein tällaiset kielikuvat etäännyttävät aiheen mielikuva-tasolle, jossa tasolla toimiminen on pikkuisen hankalaa näille pn.jauhajille. Sieltä mielikuva-tasolta sitten kun vastataan, niin käry käy.
Nyt viikonloppuna sitten la-su välisenä yönä pillastui jokunen häirikkö, kun ei pärjää. Monta aloitusta oli sunnuntai-aamuna kadonnut sitten! Rippeinä on jäänyt 'rakkauden orjakauppa'-keskustelu ja esim. 'piilopullot'(joka mielestäni kuuluisi poistaa) ja 'Eevan omenat j Aatami'. Ihan hyvä kuitenkin, että tallaisia 'savuavia taistelukenttiä' jätetään näkyviin. Ne muistuttavat kitkerällä tavalla häiriköille, mitä muut ihmiset suvaitsevat mitä eivät. Tämän seikan kirkastumista olen odottanut tapahtuvaksi häirikköjen tunkkaisissa pikku aivoissa.
Olen todellakin keskittynyt tässä alkumetreillä 'häätämään' soopanjauhajia. Tiedät kyllä mitä tarkoitan. Haluaisin lukea täältä minua kiinnostavien henkilöitten kirjoittamaa asiaa, minua kiinnostavista asioista.
Saahan tänne kirjoittaa kuka tahansa! Toivoisin, että vastaväittäjät sitten jotenkin osaisivat esittää vuoropuheensa perustellusti ja tosiaankin sillä tavoin, että asia olisi muutakin kuin sitä iänikuista femakko(uusi sana minulle!)paskan jankkausta.
Sinulle sanon jälleen, että mieti mitä letkauttelet ja mieti mitä sinulle tehdyt letkautukset tarkoittavat. Syy ei välttämättä ole toisissa. Yritin tuolla aiemmin tässä keskustelussa avata tätä sinulle.
Ei minua tarvitse lukea, jos siltä tuntuu.
Lainaus sinulta:
"...muutoin kirjoituksesi vaikuttaa vainoharhaiselta" .
En kyllä ymmärrä mikä vastauksessa oli vainoharhaista!??
Letkauksesi on eri asia kuin "...muutoin kirjoituksesi vaikuttavat vainoharhaiselta" tai "...muutoin kirjoituksesi vaikuttaa vainoharhaisilta" tai "...muutoin kirjoituksesi vaikuttavat vainoharhaisilta". Mikä ero on sanalla 'muutoin' verrattuna jos kirjoittaisit 'muuten', miksi aloitat kolmella pisteellä jne.
Että tämmöstä. Kirjoituksesta voi päätellä eri asioita. Varsinkin kun ei ole henkilöä, jota tarkastelee...eleet, ilmeet, asento, olemus, ikä verrattuna ulkonäköön jne. Mitä päätelmät ovat, en ala tässä enää lisää selittämään. Päätelmät sitä paitsi ovat henk.kohtaisia ja usein tiedostamattomia.
Hyvää jatkoa...käytän toki piruilua tietoisesti kyseenalaistaakseni joitakin asioita, ilmeisesti seikka ei ole kaikille avautunut..
..muutoin-sanaa olen käyttänyt siksi, että muutoin en viestiäsi voi pitää muuna kuin vainoharhaisena, ellei joku ole häiriköinyt nimissäni, mitä en täysin varmasti voi tietää, koska en joka hetki ehdi kyttäämään palstaa ja poistotahti palstalla alkaa olla pentium-tasoa..
..ai niin, j.pukkila, kiitos.. j.pukkila kirjoitti:
..mitähän ylläpito ymmärtää feminismistä, epäilen, ettei juuri sen enempää kuin keskivertopalstalainenkaan, minun puolestani ylläpito saa osallistua keskusteluun ja hyvän liiketavan mukaan ylläpito myös vastaa tehtyihin kysymyksiin, kuten yritykset yleensä, tosin en ole jaksanut selvittää, mikä pulju tätä palstaa ylläpitää, mutta oletan, että asialla on jotakin tekemistä liike-elämän kanssa..
..voisihan joku tosiaan kertoa, mikä todennäköisyys on sille, että tavallinen sunnuntaisurffaaja saa esimerkiksi rekisteröityneen käyttäjän tiedot järjestelmästä ulos ihmeteltäväkseen..
..lopuksi totean ajatteluni olevan omaperäistä, tosin ortodoksitavallisuus estää sen tunnistumisen..pitäähän ylläpidollakin olla hupinsa? Minunkin puolestani voivat osallistua keskusteluihin, mutta esinaisena kyllä jakaisin sitten vastuut niin, että poistoista vastaa henkilö, joka ei itse osallistu kyseisen palstan keskusteluihin.
Toisaalta jokaisella palstalla on oma keskustelutyylinsä ja poistajalla pitäisi olla kontekstilukutaitoa ja palstan tuntemusta. (Tuntemusta palstan seuraamisen, ei välttämättä keskusteluihin osallistumisen perusteella.)
On paljon aloituksia, joilla ei näennäisesti näyttäisi olevan paljonkaan tekemistä feminismin kanssa, mutta joihin kehkeytyy ketjun edetessä feministinen ja feminismikriittinen näkökulma. Mielestäni typerintä mahdollista poistopolitiikkaa onkin ollut se, että poistetaan useita päiviä vanha aloitus, jonka alle on jo ehtinyt kehittyä vilkas keskustelu. Mitä hyötyä poistamisesta enää siinä vaiheessa on?
Meidän keskustelijoiden vastuulla on se, ettemme kehitä laadukasta keskustelua provoviestin alle vaan teemme mieluiten kokonaan uuden aloituksen, mikäli provosta kertakaikkiaan sattuu juohtumaan mieleen jotain syvällisiä ajatuksia. Helpottaisi varmasti ylläpidon toimintaa.
Nolla vastausta sisältävät yli viikon vanhat aloitukset voisi mielestäni siivota suoraan pois. Provoilijat tietysti vastailevat itse viesteihinsä ja "edistävät" näin keskustelua. Tämän vuoksi juuri pidän arvossa rekisteröityneiden viestejä. Ketjut, joissa ei ole yhtään rekisteröityneen kirjoitusta, on helppo jättää lukematta.- j.pukkila
pitäähän ylläpidollakin olla hupinsa? Minunkin puolestani voivat osallistua keskusteluihin, mutta esinaisena kyllä jakaisin sitten vastuut niin, että poistoista vastaa henkilö, joka ei itse osallistu kyseisen palstan keskusteluihin.
Toisaalta jokaisella palstalla on oma keskustelutyylinsä ja poistajalla pitäisi olla kontekstilukutaitoa ja palstan tuntemusta. (Tuntemusta palstan seuraamisen, ei välttämättä keskusteluihin osallistumisen perusteella.)
On paljon aloituksia, joilla ei näennäisesti näyttäisi olevan paljonkaan tekemistä feminismin kanssa, mutta joihin kehkeytyy ketjun edetessä feministinen ja feminismikriittinen näkökulma. Mielestäni typerintä mahdollista poistopolitiikkaa onkin ollut se, että poistetaan useita päiviä vanha aloitus, jonka alle on jo ehtinyt kehittyä vilkas keskustelu. Mitä hyötyä poistamisesta enää siinä vaiheessa on?
Meidän keskustelijoiden vastuulla on se, ettemme kehitä laadukasta keskustelua provoviestin alle vaan teemme mieluiten kokonaan uuden aloituksen, mikäli provosta kertakaikkiaan sattuu juohtumaan mieleen jotain syvällisiä ajatuksia. Helpottaisi varmasti ylläpidon toimintaa.
Nolla vastausta sisältävät yli viikon vanhat aloitukset voisi mielestäni siivota suoraan pois. Provoilijat tietysti vastailevat itse viesteihinsä ja "edistävät" näin keskustelua. Tämän vuoksi juuri pidän arvossa rekisteröityneiden viestejä. Ketjut, joissa ei ole yhtään rekisteröityneen kirjoitusta, on helppo jättää lukematta...tokikin jonninjoutavilta tuntuviin viesteihin joskus suivaantuu, semminkin, jos niitä on sivukaupalla ja aika kuluu käytännöllisesti katsoen tyhjien viestien availuun..
..toisaalta nämä häiriöviesteiksi sanotut viestit ovat viestejä jostakin, se on vain jäänyt miettimättä, mistä ne kertovat..
..olen jokusen kerran miettynyt rekisteröitymistä, mutta rekisteröityminen tuntuu jotenkin vastenmieliseltä seurattuani tv-keskustelua asiasta..
..tässä keskustelussa joku naistoimittaja pää höyryten luki joitakin hiirrrveitä juttuja, joita hän oli netistä löytänyt ja keskustelu käytiin sävyyn, että netti pitää saada kuriin..
..joten pidettäköön rekisteröimättömyyttäni eräänlaisena protestina vapaan yhteiskunnan puolesta..
..sen olen toki tiennyt aina, etteivät vallasfrouvat osta muuta kuin laatukahvia.. j.pukkila kirjoitti:
..tokikin jonninjoutavilta tuntuviin viesteihin joskus suivaantuu, semminkin, jos niitä on sivukaupalla ja aika kuluu käytännöllisesti katsoen tyhjien viestien availuun..
..toisaalta nämä häiriöviesteiksi sanotut viestit ovat viestejä jostakin, se on vain jäänyt miettimättä, mistä ne kertovat..
..olen jokusen kerran miettynyt rekisteröitymistä, mutta rekisteröityminen tuntuu jotenkin vastenmieliseltä seurattuani tv-keskustelua asiasta..
..tässä keskustelussa joku naistoimittaja pää höyryten luki joitakin hiirrrveitä juttuja, joita hän oli netistä löytänyt ja keskustelu käytiin sävyyn, että netti pitää saada kuriin..
..joten pidettäköön rekisteröimättömyyttäni eräänlaisena protestina vapaan yhteiskunnan puolesta..
..sen olen toki tiennyt aina, etteivät vallasfrouvat osta muuta kuin laatukahvia..Muistelen että olit tässä taannoin itsekin vähän sotajalalla kun joku filosofinen liikavarvas nipsaistiin kesken kaiken pois palstalta.
Rekisteröitymätönkin nimi kelpaa tuohon allelaadittuun adressiin, mutta ilmeisesti j.pukkilan nimeä ei siihen tipu?
Rekisteröitymättömyytesi olkoon protesti, mutta henkilöllisyyden suojelemisen kanssa sillä ei kai ole mitään tekemistä. Kaikki on jo tiedossa muutenkin nykymaailmassa. Oikein viisailla ei tietokonetta, kännykkää eikä sirukorttia ole ollenkaan.- j.pukkila
Muistelen että olit tässä taannoin itsekin vähän sotajalalla kun joku filosofinen liikavarvas nipsaistiin kesken kaiken pois palstalta.
Rekisteröitymätönkin nimi kelpaa tuohon allelaadittuun adressiin, mutta ilmeisesti j.pukkilan nimeä ei siihen tipu?
Rekisteröitymättömyytesi olkoon protesti, mutta henkilöllisyyden suojelemisen kanssa sillä ei kai ole mitään tekemistä. Kaikki on jo tiedossa muutenkin nykymaailmassa. Oikein viisailla ei tietokonetta, kännykkää eikä sirukorttia ole ollenkaan...eipä asiaan liittyvä tunnetilani ole mihinkään kadonnut, mutta ilmeisesti nämä privilegioidut ovat itse deletoineet tuotoksiaan..
..toki voihan vaikka naisliittoförbundijärjestö tuohtua jostakin kirjoituksesta ja uhata ylläpitäjää maastakarkotuksella, inkvisitiolla tai muulla ja palstan pitäjä sitten hätäpäissään poistaa varmuuden vuoksi viatontakin tekstiä..
..tiettävästi tälläinen käytäntö on ollut olemassakin, oliko se nyt hesari vai joku pankki, joka meni kuralle, kun sitä uhattiin poikotilla..
..säälittävyyden huippu on tietysti salonkikommunisti j.laakso, joka on tiettävästi myös mennyt kuralle, kun on saanut ukaasin.. j.pukkila kirjoitti:
..eipä asiaan liittyvä tunnetilani ole mihinkään kadonnut, mutta ilmeisesti nämä privilegioidut ovat itse deletoineet tuotoksiaan..
..toki voihan vaikka naisliittoförbundijärjestö tuohtua jostakin kirjoituksesta ja uhata ylläpitäjää maastakarkotuksella, inkvisitiolla tai muulla ja palstan pitäjä sitten hätäpäissään poistaa varmuuden vuoksi viatontakin tekstiä..
..tiettävästi tälläinen käytäntö on ollut olemassakin, oliko se nyt hesari vai joku pankki, joka meni kuralle, kun sitä uhattiin poikotilla..
..säälittävyyden huippu on tietysti salonkikommunisti j.laakso, joka on tiettävästi myös mennyt kuralle, kun on saanut ukaasin..or out?
Nimeä alle vetoomukseen, johon on vastattu jo ennen kuin sitä on lähetetty?
j.pukkila?- j.pukkila
or out?
Nimeä alle vetoomukseen, johon on vastattu jo ennen kuin sitä on lähetetty?
j.pukkila?..taisi a. nuss pelästyä..??
j.pukkila kirjoitti:
..taisi a. nuss pelästyä..??
kertoo tilanteen koko kaameuden. Tosin olen aiemmin ollut sen kanssa "kirjeenvaihdossa" että minulla on jo kokemusta ja silmää tuolle diibadaaballe. Jokainen viesti oli samanlainen kuin tuo avaus. Heillä on varmaan valmiit versiot numero 1, 2, 3, 4, ja hankalimpiin tapauksiin myös numero 5, mutta kaikkien sisältö on sama. Kirjoittajat ovat itse vastuussa kaikesta ja heidän pitää katsoa peiliin, mitään virheitä ei ylläpidossa ole tehty, väärinkäytökset tutkittaisiin jos niitä ilmenisi, mutta niitä ei ilmene koska niitä ei tutkita ennen kuin niitä ilmenee jne.
Mutta j.pukkilalta on yhtä vaikea saada vastausta kysymykseen kuin ylläpidoltakin.- j.pukkila
kertoo tilanteen koko kaameuden. Tosin olen aiemmin ollut sen kanssa "kirjeenvaihdossa" että minulla on jo kokemusta ja silmää tuolle diibadaaballe. Jokainen viesti oli samanlainen kuin tuo avaus. Heillä on varmaan valmiit versiot numero 1, 2, 3, 4, ja hankalimpiin tapauksiin myös numero 5, mutta kaikkien sisältö on sama. Kirjoittajat ovat itse vastuussa kaikesta ja heidän pitää katsoa peiliin, mitään virheitä ei ylläpidossa ole tehty, väärinkäytökset tutkittaisiin jos niitä ilmenisi, mutta niitä ei ilmene koska niitä ei tutkita ennen kuin niitä ilmenee jne.
Mutta j.pukkilalta on yhtä vaikea saada vastausta kysymykseen kuin ylläpidoltakin...mielestäni poistot ovat olleet joissakin tapauksissa suorastaan aiheettomia, mutta sillekin tietysti saattaa löytyä selitys siitä, että viesti on siirretty jollekin toiselle palstalle..
..mutta tässä tapauksessa voisi olla ilmoitus osoitteesta..
..ei kai tuo iso homma olisi parantaa palstan palvelua sen verran, että poiston jälkeen paikalle jäisi ilmoitus mitä on poistettu ja miksi tai mitä on siirretty ja mihin..
..esimerkiksi seuraavaan tapaan:
"..palstalla ollut viesti se ja se on poistettu siitä ja siitä syystä, koska nimimerkki se ja se on kannellut asiasta ja ylläpito on myös todennut viestin sääntöjen vastaiseksi..""
..sitten itseseriffiyttä varten pitäisi parantaa palvelua siten, että kirjoittajan itsensäkin deletoiman viestin paikalle jäisi ilmoitus tyyliin "katui ja poisti itse viestinsä"..tai jotakin vastaavaan.. - Hertha
Mutta j.pukkilalta on yhtä vaikea saada vastausta kysymykseen kuin ylläpidoltakin.Jotenkin on kuin eläisi totalitarismissa. Olen usein miettinyt, minkälaista olisi elää totalitarismissa. Ihan hyvä kokemus.
Jostakin viestitetään, että "wovon man nicht reden kann, darüber muss man schweigen".
Jostakin viestitetään, että olemme tyytyväisempiä, kun muutumme, teemme parannuksen (mistä?). Kulakit eivät ymmärtäneet, miten heidän olisi pitänyt sopeutua järjestelmään, ja siksi heidät likvidoitiin kokonaan. Hertha kirjoitti:
Jotenkin on kuin eläisi totalitarismissa. Olen usein miettinyt, minkälaista olisi elää totalitarismissa. Ihan hyvä kokemus.
Jostakin viestitetään, että "wovon man nicht reden kann, darüber muss man schweigen".
Jostakin viestitetään, että olemme tyytyväisempiä, kun muutumme, teemme parannuksen (mistä?). Kulakit eivät ymmärtäneet, miten heidän olisi pitänyt sopeutua järjestelmään, ja siksi heidät likvidoitiin kokonaan.mistä pitäisi tehdä parannus.
Feminismistä ensin ja naiseudesta sitten. Sen jälkeen olkaamme tervetulleet palstalle.
Mutta jos nyt kerran pakkosiirto odottaa, niin toivon pääseväni mieluummin metsä- kuin kaivostöihin.
- Hertha
Omalla kohdallani pidän palstalle palaamista hyvin vaikeana. En haluaisi alentuen vaivautua selvittelemään ylläpidon tai yleensäkään Eniron kanssa tilannetta, johon itse en ole syyllistynyt - eivätkä muutkaan vakinaiset, useimmiten rekisteröityneet kirjoittajat.
Tökeröt, "tahmaiset" (taisit juuri sinä käyttää tuota osuvaa luonnehdintaa?), seksistiset, rivot, väkivallalla fantasioivat, täysin banaalit mökellykset, joita kaadetaan kottikärrykaupalla tälle palstalle, jossa haisevahengityksiset donjuanit kuvittelevat tekevänsä "vaikutuksen" täällä kirjoittaviin naisiin, ovat tarkoituksellisia iskuja naissukupuolen kasvoihin, ei vain feministien, vaikka monet "kärrääjistä" niin antavat ymmärtää.
En mielelläni aseta ihmisarvoani ehdoin tahdoin loukattavaksi. Itsestäni henkilökohtaisesti ei niin ole väliä, mutta naisena edustan myös koko naissukupuolta, jonka niin monet jäsenet ovat joutuneet alistumaan nöyryytykseen, epätasa-arvoon ja väkivaltaan.
Jos käyn tällä palstalla, käyn ylpeänä pystypäin, ja katson, kenen kanssa keskustelen. Ylläpidosta huolimatta, edes sinne päin katsomatta. Olet yrittänyt paljon sen kanssa. Itse olen asiassa pessimistinen.
Hyvää tasa-arvon päivää!- Hertha
Tilanne täällä on omituinen. Pakko tehdä vertailua.
Esim. islam-palstalla on ollut sheriffi, jonka toimintaa palstan roskankirjoittajat jaksavat viikosta toiseen protestoida. Poistettu aineisto todella on paljon ollutkin luokatonta, vaikka myös kiinnostavalta vaikuttavia keskusteluita on poistunut (mitä sheriffi usein on kuitenkin perustellut).
Täällä feminismi-palstalla taas sekundaa suoltavat vaikuttavat tyytyväisiltä. Taidonnäytteet saavat olla rauhassa odottamassa kanssahekottelijoiden seuraan liittymistä.
Islam-palstalla käytiin aiemmin kiinnostavia, asiapitoisia, kärkeviä ja pitkiä keskusteluja. Persoonalliset vakionimimerkit ovat nyt käytännössä poistuneet. Triviaalit tölväisyt ja imbesillit jankkaukset suoltuvat palstalle vauhtia väh. 400/vrk. "Keskustelu" käsittää nerokkaan ja vaivalloisesti työstetyn uskontotieteellisen avauksen ja ehkä parikin (!) selkääntaputtelua.
Näillä molemmilla palstoilla on otettu silmätikuksi, rasistisen nimittelyn, yleistävän leimaamisen ja vihanlietsomisen kohteeksi suuret osat ihmiskuntaa. Toisessa erään uskonnon edustajat ja toisessa kokonaisen sukupuolen edustajat. Sellaista ei ole helppo katsella. Se tuntuu pahalta. Niin voidaan kaunista suomenkieltä käyttää. Niin voidaan rajallisen ihmiselämän resursseja käyttää. Hertha kirjoitti:
Tilanne täällä on omituinen. Pakko tehdä vertailua.
Esim. islam-palstalla on ollut sheriffi, jonka toimintaa palstan roskankirjoittajat jaksavat viikosta toiseen protestoida. Poistettu aineisto todella on paljon ollutkin luokatonta, vaikka myös kiinnostavalta vaikuttavia keskusteluita on poistunut (mitä sheriffi usein on kuitenkin perustellut).
Täällä feminismi-palstalla taas sekundaa suoltavat vaikuttavat tyytyväisiltä. Taidonnäytteet saavat olla rauhassa odottamassa kanssahekottelijoiden seuraan liittymistä.
Islam-palstalla käytiin aiemmin kiinnostavia, asiapitoisia, kärkeviä ja pitkiä keskusteluja. Persoonalliset vakionimimerkit ovat nyt käytännössä poistuneet. Triviaalit tölväisyt ja imbesillit jankkaukset suoltuvat palstalle vauhtia väh. 400/vrk. "Keskustelu" käsittää nerokkaan ja vaivalloisesti työstetyn uskontotieteellisen avauksen ja ehkä parikin (!) selkääntaputtelua.
Näillä molemmilla palstoilla on otettu silmätikuksi, rasistisen nimittelyn, yleistävän leimaamisen ja vihanlietsomisen kohteeksi suuret osat ihmiskuntaa. Toisessa erään uskonnon edustajat ja toisessa kokonaisen sukupuolen edustajat. Sellaista ei ole helppo katsella. Se tuntuu pahalta. Niin voidaan kaunista suomenkieltä käyttää. Niin voidaan rajallisen ihmiselämän resursseja käyttää.teit kerran palstalle avauksen poistetusta viestistäsi, jossa kysyit "Mikä siinä oli niin kiusallista?" Itse en sitä poistettua ehtinyt näkemään, mutta muistelen, että kysymys oli lasten turvallisuudesta tsunamin jälkeen katastrofialueella.
Poistoahan ei selitetty millään tavalla. Palstalle on ollut tyypillistä juuri tällaisten vaikeiden kysymysten välttely. Ainakaan nainen ei saa muistuttaa, että ihmiskauppaa harjoitetaan myös lapsilla.
En halua vähätellä sheriffien ja ylläpidon tehtävien vaikeutta. Aina joku on tyytymätön. Ja valitettavasti rasistit ja sovinistit ovat ahkeria kirjoittajia. Mutta selvä epäsuhta, tai pikemminkin selvä määrällinen vastaavuus, on poistettujen asiaviestien ja poistamattomien asiattomien viestien välillä edelleen. Ihmettelen, miksi palveluntarjoaja ei tunnu mitenkään arvostavan palstalaisten pyrkimystä saada aikaan parempi palsta. Minulle he eivät vastaa. Ylläpidon toimintaa kritisoivia viestini on poistettu aiemmin järjestelmällisesti, mikä osoittaa, että he ovat lukeneet viestini, joko aktiivisesti itse seuraten tai siten, että joku palstalta tekee poistopyyntöjä. Näin on tapahtunut myös muille, en ole ainoa.
Nyt toissapäivästä lähtien viestini ovat saaneet olla palstalla, toivottavasti se indikoi sitä että muutos on mahdollinen. Siksi haluan vielä yrittää ja alennun ylläpidon puoleen, sillä ei heilläkään loputtomiin ole varaa olla kuuntelematta ja vastaamatta.Ymmärrän kyllä mielipiteesi täydellisesti. Ei minustakaan kovin mahtavalta tunnu kutsua ylläpidon edustajaa yhteiseen keskusteluun kaiken tämän jälkeen. Ehkä he eivät tälläkään kertaa vastaa. Suoraan sanottuna halveksin sitä, joka sitä sairasta ja ala-arvoista kiusaa on jo kenties vuosia tehnyt. Miksi hänen annetaan jatkaa? - Minulla on oma teoriani siitä.
Toisaalta, mietittyäni viime viikolla asiaa tulin siihen tulokseen, että on yritettävä toimia niiden hyväksi, jotka eivät vielä tämän, sanotaanko naisvihaisen tai ihmisvihaisen kiusanteon uhreiksi ole joutuneet. Suomessa on vielä paljon tyttöjä ja naisia jotka jonain päivänä tutustuvat tähän foorumiin. He tulevat järkyttymään, pahoittamaan mielensä ja ihmettelemään, kuinka tällaista toimintaa voi olla, kuka voi sen sallia. Siksi yritän puuttua tähän kaikin mahdollisin keinoin.
Minäkin olen pessimistinen. Mutta ihme on tapahtunut, mikäli joku tätä palvelua ylläpitävän firman edustaja saapuu palstalle kommentoimaan JA kuuntelemaan palautetta.
Minusta nimittäin on ensisijaisen tärkeää, että palaute on esillä palstalla. Jokaisen itse lähettämä palaute ylläpidolle on näkymätöntä: poistopyyntö häviää jättämättä sen tekijälle dokumenttia itsestään, yksittäisiin sähköposteihin ei vastata.
Pyydän kaikkia, jotka palstan poisto- tai poistamattomuuspolitiikkaa pitävät asiattomana ja kummeksuttavana, keräämään huolellisesti esimerkkiaineistoa viesteistä, päivämääristä ja kellonajoista. On oltava yksilöityä tietoa. Tosin, jos monen käyttäjän kokemus asiasta on tismalleen sama, on jo siinäkin todistusvoimaa. Jos sitä todistusta ei kuuntele Eniro, sitä kuuntelevat kyllä tasa-arvovaltuutettu ja muutamissa muissa tapauksissa kuluttaja-asiamies ja tietosuojavaltuutettu.- että joku mies haluaa
tehdä teihin femakkoihin vaikutuksen? te kuvotatte ainakin minua
- Hertha
Ymmärrän kyllä mielipiteesi täydellisesti. Ei minustakaan kovin mahtavalta tunnu kutsua ylläpidon edustajaa yhteiseen keskusteluun kaiken tämän jälkeen. Ehkä he eivät tälläkään kertaa vastaa. Suoraan sanottuna halveksin sitä, joka sitä sairasta ja ala-arvoista kiusaa on jo kenties vuosia tehnyt. Miksi hänen annetaan jatkaa? - Minulla on oma teoriani siitä.
Toisaalta, mietittyäni viime viikolla asiaa tulin siihen tulokseen, että on yritettävä toimia niiden hyväksi, jotka eivät vielä tämän, sanotaanko naisvihaisen tai ihmisvihaisen kiusanteon uhreiksi ole joutuneet. Suomessa on vielä paljon tyttöjä ja naisia jotka jonain päivänä tutustuvat tähän foorumiin. He tulevat järkyttymään, pahoittamaan mielensä ja ihmettelemään, kuinka tällaista toimintaa voi olla, kuka voi sen sallia. Siksi yritän puuttua tähän kaikin mahdollisin keinoin.
Minäkin olen pessimistinen. Mutta ihme on tapahtunut, mikäli joku tätä palvelua ylläpitävän firman edustaja saapuu palstalle kommentoimaan JA kuuntelemaan palautetta.
Minusta nimittäin on ensisijaisen tärkeää, että palaute on esillä palstalla. Jokaisen itse lähettämä palaute ylläpidolle on näkymätöntä: poistopyyntö häviää jättämättä sen tekijälle dokumenttia itsestään, yksittäisiin sähköposteihin ei vastata.
Pyydän kaikkia, jotka palstan poisto- tai poistamattomuuspolitiikkaa pitävät asiattomana ja kummeksuttavana, keräämään huolellisesti esimerkkiaineistoa viesteistä, päivämääristä ja kellonajoista. On oltava yksilöityä tietoa. Tosin, jos monen käyttäjän kokemus asiasta on tismalleen sama, on jo siinäkin todistusvoimaa. Jos sitä todistusta ei kuuntele Eniro, sitä kuuntelevat kyllä tasa-arvovaltuutettu ja muutamissa muissa tapauksissa kuluttaja-asiamies ja tietosuojavaltuutettu.Näkökantasi on kokonaisuudessaan perusteltu ja hyvä. Palstan kasvotonta "esivaltaa" voisi vielä yrittää saada valaisemaan toimintalinjaa. Mutta minkätasoiset henkilöt käytännössä poistoja tekevät? Onko heillä perustietoakaan journalismista ja "julkisen sanan" lainsäädännöstä? Ovatko esimiehet kiinnostuneita heidän tekemisistään? Onko koskaan huonoin perustein poistettua keskustelua (esim. oudonnäköinen otsikko on johtanut päättelemään, että keskustelukin olisi arveluttava) palautettu vähin äänin takaisin?
Totean, että olen persoonana erilainen kuin sinä, en niin perinpohjainen ja kärsivällinen. En koskaan ole ollut taipuvainen keräämään muistoja ja dokumentteja omasta elämästäni. En kirjoita päiväkirjaa, pystyn heittämään "muistoja" roskiin, häistäni ei otettu edes valokuvia. Tosin yleinen historia on kuitenkin aina ollut intohimoni... Näkee nyt sitten, olisiko minusta tarkkaamaan poistoja. Tuota tsunami-juttuakaan en ollut muistanutkaan, mietin aikani, ennenkuin äkkäsin, että hei, taisin minä sellaisen kirjoittaa. Täytyy tosiaan ihmetellä, ketä aihe oikein loukkasi. Ainakin se mielestäni, tsunamiseudun tyttöjä (poikia unohtamatta) koskiessa, sopi nykynaisia käsittelevälle palstalle. Prostituutioon harvemmin ajaudutaan vartttuneessa iässä.
Mikäli juoksupoikien hampurilaisen mussuttamisen lomassa huitelema poistoanarkia jatkuu, voimme kokeeksi siirtyä vaikkapa tuonne "sovinismi"-palstalle, jonne en ikinä tähän mennessä kuvitellut havittelevani. Sovimme sinne ihan yhtä hyvin kuin sovinistit etc. tälle palstalle. Ehkä siellä alkaa vastaavasti häipyä sovinistisia viestejä? - rusalka
että joku mies haluaa kirjoitti:
tehdä teihin femakkoihin vaikutuksen? te kuvotatte ainakin minua
Miksi sitten olet täällä aukomassa päätäsi. Vai kuljetko kadullakin huutaen kaikille ohikulkijoille, mitä mieltä heistä olet.
Etkö todellakaan huomaa nyt eksyneesi väärään paikkaan?
HALOO? Onko sulla päässä vikaa? Hertha kirjoitti:
Näkökantasi on kokonaisuudessaan perusteltu ja hyvä. Palstan kasvotonta "esivaltaa" voisi vielä yrittää saada valaisemaan toimintalinjaa. Mutta minkätasoiset henkilöt käytännössä poistoja tekevät? Onko heillä perustietoakaan journalismista ja "julkisen sanan" lainsäädännöstä? Ovatko esimiehet kiinnostuneita heidän tekemisistään? Onko koskaan huonoin perustein poistettua keskustelua (esim. oudonnäköinen otsikko on johtanut päättelemään, että keskustelukin olisi arveluttava) palautettu vähin äänin takaisin?
Totean, että olen persoonana erilainen kuin sinä, en niin perinpohjainen ja kärsivällinen. En koskaan ole ollut taipuvainen keräämään muistoja ja dokumentteja omasta elämästäni. En kirjoita päiväkirjaa, pystyn heittämään "muistoja" roskiin, häistäni ei otettu edes valokuvia. Tosin yleinen historia on kuitenkin aina ollut intohimoni... Näkee nyt sitten, olisiko minusta tarkkaamaan poistoja. Tuota tsunami-juttuakaan en ollut muistanutkaan, mietin aikani, ennenkuin äkkäsin, että hei, taisin minä sellaisen kirjoittaa. Täytyy tosiaan ihmetellä, ketä aihe oikein loukkasi. Ainakin se mielestäni, tsunamiseudun tyttöjä (poikia unohtamatta) koskiessa, sopi nykynaisia käsittelevälle palstalle. Prostituutioon harvemmin ajaudutaan vartttuneessa iässä.
Mikäli juoksupoikien hampurilaisen mussuttamisen lomassa huitelema poistoanarkia jatkuu, voimme kokeeksi siirtyä vaikkapa tuonne "sovinismi"-palstalle, jonne en ikinä tähän mennessä kuvitellut havittelevani. Sovimme sinne ihan yhtä hyvin kuin sovinistit etc. tälle palstalle. Ehkä siellä alkaa vastaavasti häipyä sovinistisia viestejä?Toimintalinjan valaisu, se olisi todella tärkeää meille usein ääneen ihmetelleille, viimeinkin.
Muistan hämärästi ainakin yhden tapauksen, jossa poistettu keskustelu palautettiin takaisin paikoilleen, mutta en muista kenen aloittama se oli, mistä aiheesta, ja kuka poistosta nosti äläkän. Vai oliko peräti niin, että keskustelu oli vain siirretty toisaalle, ja sitten siirrettiin takaisin tänne.
Niin, ellei ylläpito vastaa vetoomukseen eikä muutosta tule, olen kyllä valmis raahaamaan virtuaaliset luuni Sovinismi-palstalle. Edellyttäen, että sovinistit ystävällisesti jäävät tänne harjoittamaan omalaatuista feminismikeskusteluaan.- lukea lukea lehdistä
rusalka kirjoitti:
Miksi sitten olet täällä aukomassa päätäsi. Vai kuljetko kadullakin huutaen kaikille ohikulkijoille, mitä mieltä heistä olet.
Etkö todellakaan huomaa nyt eksyneesi väärään paikkaan?
HALOO? Onko sulla päässä vikaa?(iltalehti yms) kuinka kamalan sorrettuja femakot mielestään ovat suomessa ja kuinka kauheita miehet ovat tämän takia haluan kertoa teille femakoille mitä mieltä olen heistä
Tulen mukaan, tottakai. Viestien poistelussa on ollut selkeästi nähtävissä henkilöön käyvä kiusaaminen. Anonyymipalstakaan ei siihen oikeuta. Haluaisin takaisin myös kirjoittamisen lopettaneet feministit, ilman heitä palstalla käymisessä ei ole mieltä. Palstalta on poistunut myös osa älykkäistä tasa-arvoista huolestuneista fem. kriitikosta. Mikäli palstalle saadaan kirjoitusrauha ja mielekkäät keskustelut jatkuvat, voin keskusteluihin edelleen osallistua. Nykyisen tyyppinen "keskustelu" on turhanpäiväistä suunsoittoa. Osoitteeni on galleriasivulla.
Voisin laittaa ylläpitoon ja Nicklas Koskelle esimerkiksi tällaisen viestin:
"Pyytäisin ylläpidon edustajaa keskustelemaan Feminismi-palstalaisten kanssa Feminismi-palstalle siitä, kuinka palstaa voisi kehittää paremmaksi. Olemme tällä hetkellä tyytymättömiä palstan tasoon sekä myös siihen, millaisia viestejä sieltä poistetaan ja millaisia ei.
Toivon, että ilmoittaisitte palstalla etukäteen ajan, joka sopisi teille. Näin palstalaiset voisivat etukäteen miettiä kysymyksiä ja kommentteja ja mahdollisesti lähettää niitä myös teille etukäteen pohdittavaksi.
Uskon, että uhraamastanne ajastanne olisi hyötyä jatkossa myös Suomi24:n henkilökunnalle, myös ajankäytöllisesti.
Tässä linkki viimeisimpään asiaa koskevaan keskusteluun palstalla. Se tosin valottaa ongelmia vain osittain ja hyvin hämärästi asiaan perehtymättömälle:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000014948816
Härmän Vapaa Nainen"
Kenen kaikkien nimimerkin saan laittaa alle omani lisäksi? Ne, jotka hyväksyvät ko. viestin, saavat sen kopiona myös sähköpostiinsa, jos ovat sen antaneet.
Entä mitä luulette, onko liioittelua laittaa viesti kopiona myös henkilöstöpäälliköille? Asia ei kuulu heille ja kuitenkin kuuluu.
Korjausehdotuksia viestiin?- Hertha
Voisin laittaa ylläpitoon ja Nicklas Koskelle esimerkiksi tällaisen viestin:
"Pyytäisin ylläpidon edustajaa keskustelemaan Feminismi-palstalaisten kanssa Feminismi-palstalle siitä, kuinka palstaa voisi kehittää paremmaksi. Olemme tällä hetkellä tyytymättömiä palstan tasoon sekä myös siihen, millaisia viestejä sieltä poistetaan ja millaisia ei.
Toivon, että ilmoittaisitte palstalla etukäteen ajan, joka sopisi teille. Näin palstalaiset voisivat etukäteen miettiä kysymyksiä ja kommentteja ja mahdollisesti lähettää niitä myös teille etukäteen pohdittavaksi.
Uskon, että uhraamastanne ajastanne olisi hyötyä jatkossa myös Suomi24:n henkilökunnalle, myös ajankäytöllisesti.
Tässä linkki viimeisimpään asiaa koskevaan keskusteluun palstalla. Se tosin valottaa ongelmia vain osittain ja hyvin hämärästi asiaan perehtymättömälle:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000014948816
Härmän Vapaa Nainen"
Kenen kaikkien nimimerkin saan laittaa alle omani lisäksi? Ne, jotka hyväksyvät ko. viestin, saavat sen kopiona myös sähköpostiinsa, jos ovat sen antaneet.
Entä mitä luulette, onko liioittelua laittaa viesti kopiona myös henkilöstöpäälliköille? Asia ei kuulu heille ja kuitenkin kuuluu.
Korjausehdotuksia viestiin?Kyllä minut voit mainita, jos haluat.
P.S. Oletko koskaan ajatellut hakeutua palstan nimismieheksi? Sheriffi ei ole hyvä sana. Hertha kirjoitti:
Kyllä minut voit mainita, jos haluat.
P.S. Oletko koskaan ajatellut hakeutua palstan nimismieheksi? Sheriffi ei ole hyvä sana.ehkä nimi lautamies olisi parempi, koska lakituvassa he ovat maallikkojäseinä, kun taas nimismiehellä pitää olla oikeustieteellinen tutkinto.
Ylenemismahdollisuus olisi seuraava: vuosia lautamiehenä ja sitten voitaisiin anoa herastuomarin titteliä.
Se, se vasta olsi komeaa, etten sanoisi, todella upeeta.epikuros kirjoitti:
ehkä nimi lautamies olisi parempi, koska lakituvassa he ovat maallikkojäseinä, kun taas nimismiehellä pitää olla oikeustieteellinen tutkinto.
Ylenemismahdollisuus olisi seuraava: vuosia lautamiehenä ja sitten voitaisiin anoa herastuomarin titteliä.
Se, se vasta olsi komeaa, etten sanoisi, todella upeeta.mukana hankkeessa, vai haluatko ehkä liittää siihen eriävän mielipiteen?
mukana hankkeessa, vai haluatko ehkä liittää siihen eriävän mielipiteen?
mutta kiinnostunut esittämään oman mielipiteeni.
epikuros kirjoitti:
mutta kiinnostunut esittämään oman mielipiteeni.
Haluatko "allekirjoittaa" valmiin vetoomuksen vai et?
Haluatko "allekirjoittaa" valmiin vetoomuksen vai et?
Totta kai oikeaa asialinjaa kannatan, kiitos muistutuksesta.
epikuros kirjoitti:
Totta kai oikeaa asialinjaa kannatan, kiitos muistutuksesta.
Eli olet lukenut tuon luonnoksen ja hyväksyt sen:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000014991365
Ja siihen alle saa sinunkin nimimerkkisi laittaa kun viesti lähtee ylläpitoon, Suomi24:n tuotepäällikkö Nicklas Koskelle ja perhana vielä henkilöstöpäälliköillekin?
Vai kirjoitetaanko erillinen lista "Varovaisen tukensa asialle antaneet"?Härmän.vapaa.nainen kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000014991365
Ja siihen alle saa sinunkin nimimerkkisi laittaa kun viesti lähtee ylläpitoon, Suomi24:n tuotepäällikkö Nicklas Koskelle ja perhana vielä henkilöstöpäälliköillekin?
Vai kirjoitetaanko erillinen lista "Varovaisen tukensa asialle antaneet"?ja hyväksyn ko. kannanoton. Epikuros
- molli
Vai kirjoitetaanko erillinen lista "Varovaisen tukensa asialle antaneet"?Jolla ei ole vakituista nimimerkkiä.
- tehdä
Vai kirjoitetaanko erillinen lista "Varovaisen tukensa asialle antaneet"?uusi aloitus tästä. Se jää nyt vähän piiloon.
epikuros kirjoitti:
ja hyväksyn ko. kannanoton. Epikuros
Laitan nimesi alle. Kiitos.
- Colli.
Yhteisöllisyys, moniarvoisuus ja moniäänisyys ovat palstaa parhaimmillaan. Minusta on tuntunut, että jotkin tuntemattomat voimat yrittävät hajottaa tuota yhteisöllisyyttä sekä laskea keskustelun tasoa ja ajaa palstan käytännössä alas.
Tuossa heti ristiriita. "moniäänisyys" ja seuraavassa lauseessa "keskustelun taso".
Ja muutenkin, ole rehellinen!Moniääninen voi olla tasokkaallakin tavalla.
Toisaalta kiusaamista ja solvaamista ei voi naamioida moniäänisyydeksi. Luulen, että useimmat ymmärtävät eron.
Mitä tarkoitat kehotuksellasi rehellisyyteen? Onko jotain korjattavaa?
Haluaako Colli. ylläpidon keskusteluun vai vastustatko ajatusta?- Colli.
Moniääninen voi olla tasokkaallakin tavalla.
Toisaalta kiusaamista ja solvaamista ei voi naamioida moniäänisyydeksi. Luulen, että useimmat ymmärtävät eron.
Mitä tarkoitat kehotuksellasi rehellisyyteen? Onko jotain korjattavaa?
Haluaako Colli. ylläpidon keskusteluun vai vastustatko ajatusta?No, onhan munkin viestejäni poistettu palstahistoriani aikana melkoinen määrä. Jossain vaiheessa astui mukaan itsekriitisyys. Sen jälkeen aloin siistiä tekstejäni...mutta ne eivät olleet enää omaa itseäni.
Oon vähän sitä mieltä, että tässä viidakossa on vain pärjättävä omillaan. Tottakai voi yrittää virtuaalista Che Guevara sissitoimintaa täällä ja saada mukaan muita väärinkohdeltuja, mutta mutta...en jaksa nyt enempää. Aamulla viiden herätys. Tukea sulle, jos oot vilpitön!
- nut-tu
Mukana ollaan. Osoite on galleria sivulla.
- mariamagda
Tällä hetkellä olen totaalisen kyllästynyt palstalle kirjoitteluun, mutta toki se voi joskus muuttua... Kyllästymiseen vaikuttaa myös nimimerkkiini kohdistuva epäily, mikä alkoi pian palstalle tultuani. En myöskään ehdi täysillä paneutua palstaan. Nimeni toki voit laittaa mukaan. Osoitteeni ainakin toistaiseksi on mariamag@hotmail.com
hyvä että sain kommenttisi.
Ymmärrän kantasi, toivottavasti palstan tilannetta saadaan edes vähän parannettua että tänne olisi mukavampi tulla sitten jos on aikaa. Kun ilmapiiri on parempi ja luottavaisempi, on helpompi päästä keskusteluun mukaan vaikka vierailisi täällä harvoinkin.
Epäillyksi joutuminen on varmasti raivostuttavaa. Täytyy kuitenkin muistaa, että tätä palstaa on manipuloitu niin pitkään, että sitä alkaa epäillä pikku hiljaa vähän kaikkia.
Ja se kai tarkoitus on ollutkin: ettei todellista yhteishenkeä varsinkaan naisten keskuudessa koskaan pääsisi syntymään, ainoastaan kaikinpuolista epäluottamusta ja pahaa oloa.
Kiitos osallistumisestasi tähän projektiin! Toivottavasti emme tee tätä turhaan, sillä se olisi noloa - ei meille, vaan Suomi24:lle.
- elävästä eliämässä on.......
Elokuvassa "kaunis mieli" oli vähän vastaavaa.
- Soh-vi
Kipeenä kotona, olipa hyvä, kun tulin vilkaisemaan. Mukava nähdä sinun, zombbarin ja muiden sorrettujen tekstejä täällä. Joo, ei luovuteta.
Oikeutta kansalle ja pois pelin politiikka!!
Tarvitsetko jonkin meiliosoitteen vai riittääkö julkinen sitoutuminen tällä tavalla? Luen vastauksesi aamulla, nyt kömmin sänkyyn.Riittää sitoutuminen näin, ellet halua sähköpostiosoitettasi näkyviin kopiokenttään, kun laitan sen viestin menemään Eniroon.
- Nari_Säre
...voit pistää Narin mukkaan :-) Tosin en ole varma, ehdinkö itse tiettynä hetkenä tänne, mutta seuraan mielenkiinnolla.
Ketjusta on poistettu 43 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih557187Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7143343Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1441630Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2601481- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 891230
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124