Ajatuksissa on pyörinyt, olisiko Jurmala millainen paikka viettää rantalomaa kahden koululaisen kanssa. (7 ja 10 v)
Rahaa ei ole liikoja ja kun on vain yksi aikuinen matkassa.
Suositelkaa hyviä ja edullisia majoituspaikkoja.
jurmala? kannattaako mennä?
25
45839
Vastaukset
- osku
Latvia lati LVL 0.6961 eli 1 euro on 0.7 latia
ja 2 euroa = 1.4 latia , joten 1 lati on suunnilleen vanha kymppi
hintataso on latviassa riikaa ja lähialueita lukuunottmatta edullinen n. 60 % Suomen hinta-tasosta. majoitusta varattaessa kannattaa pyytää aina varausvahvistus hintoineen. jos majoittuu ilman ennakkovarausta kannattaa aina katosoa hotelin hintaesite ja huone etukäteen.
latvia on turvallisuudeltaan samaa luokkaa kuin viro . automatkailijan tulee varustautua käsisammuttimella, ensiapulaukulla ja rattitankolukolla. auton asiakirjat ja arvotavarat kannattaa viedä yöksi hotellihuoneeseen. rekisteriotteista ja passien rekisteriosista kannattaa ottaa valokopiot.
latviassa liikuttaessa mukaan hyvä kartta (saa virostakin)ja varmin tapa on seurata tienumeroita!
Riika kannattaa kiertää kehätien kautta ! koska liikenne riikassa on villiä. Jurmalassa on käytössä alueelle tultaessa ns. aluepysäköintimaksu ! - osku
lentotarjouksia Netissä
lue EHDOT ! varauksia voi muuttaa mutta ei perua !
www.airbaltic.com
www.ryanair.com
varaa ajoissa !! - matkaaja
Jurmala on näkemisen arvoinen paikka ja matkustaminen sinne on edullista. Lento Ryanairilla Riikaan ja sieltä bussilla tai junalla (edestakainen matka alle euron) Jurmalaan. Lennot netistä, samoin hotelli kannattaa varata netistä. Tulee tällä tavoin halvemmaksi.
Jurmala ei paikkana ole valtavan suuri. Keskusta periaatteessa yhden kadun varrella. Sieltä löytyy kauppoja ja ruokapaikkoja. Hiekkarantaa riittää ja se on sopivan matalaa lasten polskutteluun. Tekemistä/katselemista tosin Jurmalasta ei välttämättä kovin monelle päivälle riitä.
Suosittelen joka tapauksessa!- on riika lähellä
jos tekemisen ja näkemisen puute yllättää.
- Anni
on riika lähellä kirjoitti:
jos tekemisen ja näkemisen puute yllättää.
Varattiin juuri pikkusiskon kanssa matkat Riikaan heinäkuuksi. Ollaan kolme kokonaista päivää Riikassa, ajatus varmaan on että yksi päivä harrastetaan kulttuuria, yksi shoppaillaan ja yksi vietetään rannalla...
Olisikin muutama kysymys.. Kuinka kauan matka Riikasta Jurmalaan kestää? Ainakaan matkan hinta ei ole kova. Eli onko se niin lähellä että kannattaa olla samassa hostellissa Riikassa ja käydä siellä päivä vai yöpyä Jurmalassa?
Onko kellään suositella mitään museota tms. kulttuuria Riikassa? Itse olen rakastunut mm. Lontoon Natural Historyyn.. Löytyykö Riikasta luonnontieteellistä museota? Kohteessa pitäisi olla englanninkieliset selostukset/tekstit, että jotain ymmärtää...
Ai, sitä vielä kysyisin. Että Tallinassa tulee usein käytyä edullisesti kampaajalla/hierojalla/kosmetologilla, onko Riikassa nämä palvelut edullisia/hyvin saavutettavissa?
Kiitos jos jollakulla on vinkkejä! - travelleri
Anni kirjoitti:
Varattiin juuri pikkusiskon kanssa matkat Riikaan heinäkuuksi. Ollaan kolme kokonaista päivää Riikassa, ajatus varmaan on että yksi päivä harrastetaan kulttuuria, yksi shoppaillaan ja yksi vietetään rannalla...
Olisikin muutama kysymys.. Kuinka kauan matka Riikasta Jurmalaan kestää? Ainakaan matkan hinta ei ole kova. Eli onko se niin lähellä että kannattaa olla samassa hostellissa Riikassa ja käydä siellä päivä vai yöpyä Jurmalassa?
Onko kellään suositella mitään museota tms. kulttuuria Riikassa? Itse olen rakastunut mm. Lontoon Natural Historyyn.. Löytyykö Riikasta luonnontieteellistä museota? Kohteessa pitäisi olla englanninkieliset selostukset/tekstit, että jotain ymmärtää...
Ai, sitä vielä kysyisin. Että Tallinassa tulee usein käytyä edullisesti kampaajalla/hierojalla/kosmetologilla, onko Riikassa nämä palvelut edullisia/hyvin saavutettavissa?
Kiitos jos jollakulla on vinkkejä!Riiasta Jurmalaan kestää mielestäni korkeintaan 20-25min junalla ja kannattaa muuten jäädä Majorin pysäkillä pois! Oikeen mukava paikka!
Riian kampaamo/kosmetologi ym palveluista en tiedä enempää kuin että vuosi sitten olin keskustan trendiparturissa ottamassa lyhyisiin hiuksiini (olen siis mies) raitoja ja leikkautin niin taisi maksaa kaikki 8 latia koko homma! (= - Matkaaja
Anni kirjoitti:
Kiitos jos jollakulla on vinkkejä!Ei kannata vaihtaa majotusta! Jurmalaan riittää päivän reissu.
Ja edelleen suosittelen tutustumaan riga this week-kirjaseen paikanpäällä ja etukäteen kyseisiin sivuihin netissä ( kaupungin nettisivut). Sieltä selviää kaikki oleellinen kulttuurista, tapahtumista jne. mikä helpottaa matkan suunnittelua! - aåua
voisitko laittzaa jonkun kratan misäs nägyy reti riigan lendio kentält junaasemälle
- Anonyymi
Jurmala on nauhamainen meren rantaa seuraileva alue. Pituus liki 10 km.
- vato retro
Kannattaa varautua siihen, että hiekka on polttavaa ja todella hienoa. Tenaville kengät ja miel. rantatuoli. Hienot maisemat ja ranta, sapuskat (lihavartaat) sikahyviä.
Vähän tyyriimpi ja kosmopoliittisempi ranta kuin Pärnu. Siellä näkee jonkin verran paksuniskaisia venäläismafioosoja ja näiden huippumallityttäriä/rakastajattaria käyskentelemässä. Ei ne teitä häiritse. Pitävät vaan tehokkaasti kaiken maailman hörhöt kaukana.
Riikassa voi majoittua, juna on nopea. Rannan hotellit on listahinnoilla Suomen tasoa.
Latvian devalvaatio voi sopivasti tulla ennen lähtöänne !. - äiti ja perhe
me olimme 6-vuotiaan tyttäremme kanssa viime kesänä Jurmalassa.
se on ihan kiva ja kaunis paikka.
varkaita ei nähty ruoka oli hyvää ja jopa kävelykadun ravintoloissa
suht edullista.
junalla on helppo kulkea Riikaan ja muualle.jos hotellisi ei ole ihan siinä
keskustassa voit helpolla kulkea junalla- matkailija mies
latviassa niinkuin muissakin itäblokin maissa on mukava matkailla senkin takia jo kun siellä pärjää venäjän kielellä,itse kun en osaa suomen lisäksi kuin venäjän
- Anonyymi
matkailija mies kirjoitti:
latviassa niinkuin muissakin itäblokin maissa on mukava matkailla senkin takia jo kun siellä pärjää venäjän kielellä,itse kun en osaa suomen lisäksi kuin venäjän
Oletko ihan oikeasti puoliryssä??
- Anonyymi
Kyllä on.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224274- 193300
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3992302- 271981
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391949- 341924
- 321649
- 151558
- 121271
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai681270