Olen aloittamassa piakkoin astangajoogan ja kaipaisin vinkkejä joogamaton ostoon. Katselin esimerkiksi Yogalifen nettisivuja, mutten oikein uskaltanut vielä tilata mitään mattoa.
Olen 167 cm pitkä, jos sillä nyt on jotain merkitystä. Lähinnä haluaisin tietää, minkä kokoinen ja paksuinen joogamatto olisi minulle hyvä.
Kiitos, jos joku viitsii vastata!
Joogamatto aloittelijalle?
5
2195
Vastaukset
- Mehiläinen
Astangajoogaan tarvitset kunnon joogamaton, siis sellaisen, joka ei luista. Jumppa- tai retkialusta ei siis käy. Joogamattoja löydät urheilukaupoista ja kauppojen urheiluosastolta. Omastani maksoin muistaakseni n.30 euroa.
- Kukkanen
Ok, kiitos. Onko maton paksuudella hirveästi väliä? Onko 2,5 mm paksu riittävä, vai olisiko 5 mm paksu parempi?
- Mehiläinen
Kukkanen kirjoitti:
Ok, kiitos. Onko maton paksuudella hirveästi väliä? Onko 2,5 mm paksu riittävä, vai olisiko 5 mm paksu parempi?
tarvitse olla paksu, pääasia on että se ei luista! En edes usko että joogamattoja on hirveästi eri paksuisia. Kysy siellä liikkeessä, neuvovat sinua varmasti!
- lootus
ennen kun ostat joogamaton kannattaa käydä ainakin pari kertaa joogaamassa joten tietää onko tämä mitä haluat tehdä.
samalla voit kysellä muilta joogeilta mikä voisi olla hyvä astangamatto (harva joogi käyttää Niken jumppamattoa...) - kartsu
Astangajoogaan sopiva joogamatto varsinkin aloittelijalle on hieman paksumpi matto. Erilaisia mattoja myyvät joogakoulut ympäri maan. Tampereella laadukkaita, eri vahvuisia joogamattoja myy mm. OmYoga -koulu Näsilinnan kadulla. Siellä pääset myös koittamaan erilaisia mattoja. Joogamatot ovat yleensä kaikki samanpituisia, mutta pintarakenne ja paksuus vaihtelevat. Katso: www.omyoga.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417034
- 323958
- 463367
- 402959
- 172736
- 372238
- 162196
- 412163
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472117- 402068