Kertokaa mulle, miten saisin itseni keskittyneeksi jooga harjoitukseen? Ongelma on suurimmaksi osaksi juuri aurinkotervehdyksissä. Jotenkin minulla menee keskittyminen harjoitteeseen juuri aurinkotervehdys b:n kohdalla, jolloin alan miettiä huomista työpäivää, mitä ostaa kaupasta, miltä näytän tässä asanassa ja laskemaan toistojen määrää, tyyliin "vielä tää, niin sitten pääsen asiaan". Ryhmässä vedän sarjan tietenkin loppuun, mutta en keskittyneesti. Kotona monesti jätän harjoitteen kesken. Miksi mä oon näin levoton ja miten voisin parantaa keskittymistäni ja saada lisää puhtia harjoitteeseen?
Miten keskittyisin?
2
510
Vastaukset
Hei. Muistan että itselläni oli sama ongelma aikidossa. Alussa tehtiin hieman joogamaisia verryttely- ja venyttelyharjoituksia, ja niiden aikana tunsin erityisen selvästi kuinka sekaisin mieleni oli. En pystynyt juuri hetkeksikään keskittymään tekemääni liikkeeseen, ruumiiseni yms. vaan olin hermostunut ja mieleni vaelteli jossain muualla.
Ongelmasi luultavasti helpottaa vähän ajan myötä, kun joogaharjoituksesi syvenee. Voisit myös kokeilla jotain yksinkertaista istumameditaatiota, esim. hengityksen tarkkailua. Se voi auttaa pysymään tässä hetkessä ja vähentämään mielen sekavuutta.- siinäpä
hyvä kysymys: miten keskittyä? Vastauksen siihen jokainen löytää itsestään.
Joogan avulla sitä harjoitellaan. Hyvä keino ajatusten harhailuun, on keskittyminen hengitykseen. Ajan mittaan ja harjoituksen kanssa oppii paremmin keskittymään ja sulkemaan muut asiat mielestään ja kuuntelemaan itseään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 457372
- 324068
- 573605
- 503130
- 172806
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons512314- 532307
- 372258
- 432258
- 162236