Uskonto osaksi arkipäivää

Catti-brie

Olen tässä miettinyt kuinka saisin uskontoni osaksi arkipäivääni. Pidän itseäni wiccana. Kuinka te muut wiccat teette? Entä muiden uskontojen harjoittajat?

6

1207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sehän helppoa

on . Kun alkaa elämään sen mukaan mihin uskoo . Toimii omien oikeiksi uskomiensa arvojen mukaan . Parhaansa mukaan : ) .

• Goddess Worshipper

Vaikeampaa olisi mielestäni yrittää sulkea se pois arkipäiväisestä elämästäni.
        Ainakin itselleni uskontoni ja elämäntapani ovat niin yhtä ja osa omaa itseäni, että en pystyisi mitenkään erottamaan uskoni ja toimieni eri aspekteja toisistaan.
        Jumalattareni ja yhteys häneen on läsnä joka hetkessä.
        Magiakin on osa ihan arkipäivän elämääni.

• johannes-angelos

...jos joudut oikein pyristelemään sen kanssa miten teet elämänkatsomuksestasi "osan arkipäivää", se ei silloin ehkä toteuta tarkoitustaan. Jos uskonto (ja sen harjoittaminen) tarkoittaa ulkoluettuja rituaaleja ja yritystä vaikuttaa tämän maailman rakenteisiin ilman, että ymmärtää

a) vaikutuskanavaa
      b) maailmaa, johon yrittää vaikuttaa
      c) omia motiiveja tehdä edellämainittua
      d) kykyä nähdä omien päätösten yli,

niin kysymyksessä on minun kirjoissani silkkaa ajanhukkaa, väline-urheilua ja kahvipöytä-mystiikkaa.

En tarjoa mitään muuta tilalle kuin todennetun ja kiistattoman tiedon etsimistä ja hyödyntämistä tämän maailman ihmeitä tutkiessa. Siinä on tekemistä pariksi tuhanneksi vuodeksi.

• Catti-brie

Kiitos vastauksista teille! En ehkä ole jotenkin vain tajunnut, että uskontoni taitaapi olla jo osa arkipäivääni... :P Välillä asiat ovat niin lähellä, että niitä on vaikea nähdä. Hyvä saada vähän muidenkin näkökulmaa asiaan. Joskus haluaa enemmän, eikä ymmärrä olla onnellinen siitä, mitä itsellä jo on.

• mie vua

Wicca tai ei mutta nykyisessä ateismia ihannoivassa yhteiskunnassa virallisesti rukoukset on kielletty kouluissa ja Jumalasta ei saa puhua muuten kuin uskontotunnilla. Eli viralliset tahot kieltävät uskonnonharjoituksen vaikka maaa on kristillinen. Mutta ehkä hommassa kusee juuri se kristillisyys joka on niin pahasti sekoittunut globalisaatioon ja kilpailevan talouden tarpeisiin. On ymmärrettävää että kaikki perheet eivät ole uskonnollisia mutta lapset joilla on totuus selkärangassa joutuvat näkemään aikuisten maailman ja heidän pitäisi sovittaa se omaansa. Lapset eivät tiedä mikä on Jumala mutta heillä on selkärangassa tieto oikeasta ja väärästä.

• leimulintu

Arjen keskellä voi antaa tilaa uskonnolle monella tapaa. Itse panostaisin alkuvaiheessa enemmän oppimiseen kuin suorittamiseen. Wicca on hyvin maanläheinen ja kokemuksellinen uskonto, joten Jumalan ja Jumalattaren voi toiminnan niiden eri aspekteissa voi ymmärtääkseni nähdä kaikessa ympärillä olevassa, helpoiten luonnonilmiöitä tarkkailemalla.

Itse en kylläkään ole wicca vaan eklektinen pakana, mutta monessa mielessä aika lähellä wiccaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6895
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3888
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3270
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2082
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2037
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      37
      1952
    Aihe