66kw vai 55kw?

venttis

Terve!

Kyselisin yksinkertaista asiaa, näkeekö ventosta ulkoapäin, onko se varustettu 1.8 tehokkaammalla 66kw-tehoisella koneella vai 55kw? Onko esimerkisi mitään sääntöä, että punaiset ventot ovat 55kw ja siniset 66kw? :D Kyselen siksi, kun tarjosin yhdestä ventosta jo, enkä huomannut tuota katsoa. Eihän sillä väliä nyt oikeastaan ole, mutta aloinpahan miettimään.

Kiitos. Ja kyseessähän oli Ventot 94->97 väliltä.

10

2166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erottaa

rekisteriotteen teholukemasta...

• jjjjjjjjnnnnjhbkjk

voi kiesus....minun punainen vento on 2 litranen 85 kilowattinen!

• JAa

MINUN VENTO ON 1.8 JA MUSTA

• haittaa

onko sitten kumpi vaan. Vääntömomentti on 55 koneessa hieman pienempi (oliko jotain 5 Nm?), mutta muuten eroa on vain huipputehossa. Tätä huipputehoa ei tämäntyyppisessä autossa Suomessa kovin usein tarvita. Volkkarin 1,8 litran 8-venttiilikone 1-pisteruiskulla on matalaviritteinen ja siksi hyvä ja kestävä käyttökone. Esim. vääntää tosi alhaalta, tulisi toimeen vaikka 3-vaihteisella laatikolla. Itse hyppään useasti pykälän tai pari yli. Mulla on -96 farmari Golf 66 kW koneella, kilometrejä jotain 210 000.

Ai niin, ei sitä väristä näe, rekisteriotteesta kyllä.

• Hantte

värillä olla väliä, mutta ellen väärin muista niin vuosimallilla kylläkin. -95 viimeinen mitä tehty 55 kW koneella, korjatkaa joku jos olen väärässä. Itellä ollut -94 55 kW ja -97 66 kW, eipä niiden väännöissä juuri eroa huomannut. Tosin hauska sattuma että juuri se 55 kW oli mulla punainen ja uudempi sininen :).

• tehtiin

1998 kevääseen asti,
        Suomeen vain ei tuotu.

• sepe
        tehtiin kirjoitti:

1998 kevääseen asti,
        Suomeen vain ei tuotu.

Kaverilla 1.8 55kW farkku-Golf -97. Ostettu Suomesta uutena.
        66kW:ssä on pientä yritystä mutta 55kW on armottoman laiska. Eron huomaa yli 3000 kierroksella kun pitäisi lähteä ohittamaan rekkaa. Kaupungissa se ja sama kumpi koneversio on.

• sepe kirjoitti:

Kaverilla 1.8 55kW farkku-Golf -97. Ostettu Suomesta uutena.
        66kW:ssä on pientä yritystä mutta 55kW on armottoman laiska. Eron huomaa yli 3000 kierroksella kun pitäisi lähteä ohittamaan rekkaa. Kaupungissa se ja sama kumpi koneversio on.

Eikös noissa malleissa ole hieman eroa pakoputken koossa eli tehokkaammassa on hieman isompi putkenpää näkösällä...

• jossu
        BlueRoan kirjoitti:

Eikös noissa malleissa ole hieman eroa pakoputken koossa eli tehokkaammassa on hieman isompi putkenpää näkösällä...

näin on. Ulkonäöllisesti ei kovin paljon muusta erota vaikka varsinkin moottorin osissa on yllättävän paljon eroja jos tutkii varaosaluetteloita.

• jees
        jossu kirjoitti:

näin on. Ulkonäöllisesti ei kovin paljon muusta erota vaikka varsinkin moottorin osissa on yllättävän paljon eroja jos tutkii varaosaluetteloita.

Niin kyllähän sen huomaa putkistosta jos on vakio putkisto eli 55kw on pieni "mehupilli".

Ja tuosta volkkarin vajaa venttiilisten koneiden kestävyydestä olen täysin eri mieltä. Mottorit ovat laiskoja kuin mitkä ja kestävyys ei ainankaan oman venton kohdalla ollu mitää huippu luokkaa, öljyä tihutti joka puolelta ja myös poltti. Huollot tehtiin ajallaan ja myös öljyt ja suodattimet vaihdettiin alle 10tkm välein. 220tkm ajettuna kansipahvi paloi ja moottori leikkasi kiinni. Ja mikä koriin tulee niin se hetken kestää suhteellisen ruosteettomana mutta sitten ruoste leviää kuin rutto. itselläni oli siis 66kw versio. Muutenhan vento on mukava ajella ja käsitellä. Suosittelen japanilaista auto jossa on kalvanoitu kori, se 8 venttiiliä lisää tuo paljon mukavamman ajettavuuden ohittaessa ja kiihdyttäessä sekä nelipisteruisku on taloudellisempi ja hieman nykyaikasempi, ja siitähän ei pääse mihinkään, että japski osaa tehdä tosiaan AUTON.

Merkki uskollisille volkkarifaneille vaan tiedoksi että on niitä muitakin autoja kun VAG. Kannattaa kokeilla... Itse en enää ainakaan volkkariin koske.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      111
      7295
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      67
      5514
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4944
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4145
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4036
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      223
      3926
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3648
    8. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      42
      3395
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      54