Stonehenge etelä englannissa

Paappunen

Heippa

En löytänyt aiemmista viesteistä mitään historiallisesta Stonehengestä. Olen suunnittelemassa matkaa sinne ja haluaisin kovasti saada lisätietoja kyseisestä paikasta.

- Riittääkö yksi päivä perusteelliseen tutustumiseen ja kiertämiseen kohteessa?

- Millä matkustaa Lontoosta kaikkein vaivattomimmin Stonehengeen? Lentokenttänä tulee olemaan Heatrow tai Stansted.

- Onko "lähialueella" muita historiallisesti tai geologisesti kiinnostavia nähtävyyksiä?

Lukisin myös mielelläni Stonehengestä kaikkia mahdollisia vinkkejä ja kommentteja.

KIITOS paljon kaikille vastaajille jo etukäteen !

3

1732

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maikki

Todellakin yksi päivä riittää, siihen menee nimittäin ehkä max. 2-3 tuntia. Kun ostat sinne lipun, saat sellaset kuulokinhärpäkkeet, joissa menee semmonen ehkä noin puolentunnin opastus, eli sen kierroksen ajan. Itse kivien lähellehän ei saa edes mennä, vaan kierros menee sieltä niiden ympäriltä. Ja tuskin sä jaksat koko päivää niitä sieltä tuijotella..

Lähellä on ainakin Salisburyn kaupunki, jonka suuri katedraali on ainakin tutustumisen arvoinen.

• Käynyt minäkin
    • nanne

www.stonehenge.org.uk tai www.english-heritage.org.uk/stonehenge tai www.nationaltrust.org.uk

googlella löytyy valtavasti tietoja, mutta nuo ne "viralliset" sivut.

Ei todellakaan saa kulutettua paljon aikaa, tunnin verran kaiken kaikkiaan - paljon vaatimattomampi kuin kuvissa. Salisbury on kaunis englantilaiseksi kaupungiksi ja katedraali upea, kannattaa käydä. Eikä Winchesteriinkään niin pitkä matka ole, jos on lukenut Arthurin tarinoita, niin siellä kiva poiketa - ja komea on sielläkin katedraali. Dorsetin maaseutu on sitä vanhaa tarunomaista seutua, mitä näkee vanhoissa brittisarjoissa rehevine puutarhoineen, moniin kartanoihinkin pääsee tutustumaan. Stonehengen lähellä on toinenkin kivipaasi-paikka: Avebury (Wiltshire)- vielä vaatimattomampi. Paikallinen safaripuisto leijonineen on myös lähellä: Longleat www.longleat.co.uk

Hyvä retki vaikka Lontoosta rannikkoa pitkin: Winchester - Salisbury - Stonehenge - Oxford.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6963
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3928
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3310
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2909
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2696
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2186
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2133
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2067
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2000
    Aihe