joku

häirikkö?

Sähköpostiini on tullut ihan sekoja maileja.
Siinä on vain kysymysmerkkejä ja vastaanottajana en todellakaan ole minä, vaan ihan outo nimi ja lähettäjäkin vaihtuu melkein joka viestissä.

Joskus on liitteenä ollut sellainen tiedosto, missä on huonekalujen kuvia.

Ajattelin vain kirjoittaa, että onko teille kellekkään muulle tullut tällaisia yhtä seko viestejä?
Miten ne viestit ohajutuu minun postilaatikkooni, vaikka nimeäni ei ole edes vastaanottaja kentässä?
Onko nää niitä ns.hakkereita?

4

572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ossi

Aivan tyypillistä roskapostitusta. Ilmeisesti postiohjelmasi ei osaa merkistöä tulkita. Posti ei kulje sen osoitteen mukaan, joka lukee To:-kentässä ja siinä voi olla mitä tahansa.

• Ramppa

Olet ilmeisesti tehnyt juuri ne mokat, joita ei saa spämmin kanssa tehdä. Niitä ei saa avata, koska todennäköisesti lähettäjä saa tiedon niiden avauksesta heti ilman, että edes itse tiedät.
      Liitteen avaus se vasta onkin.....

Parasta vain laittaa suoraan roskiin.
      Jos noita haluaa tutkia, ainoa hiukankaan järkevä tapa on ensin tallettaa se se vaikka työpöydälle ja ensin tutkia se virusohjelmalla ja avata se sitten muistiolla (tai Notepadilla, kummalla nimellä se nyt sattuu olemaan)

Se häirikkö on todennäköisesti joku viruksen saastuttama kone jonka omistaja tuskin edes tietää mitä tapahtuu. Ja missähän moinen kone sitten on?
      Tarkemmin ajatellen sen voi rajata sille kolmannelle kivelle auringosta, mutta tarkempaakin tietoa löytyy viestin otsikkotiedoista. Itse kerran tympäännyin erääseen postiryöppyyn, joka tuli samasta IP-osoitteesta ja sattuikin IP:n omistaja löytymään Suomesta ja ilmoitin sille palvelimelle. Myöhemmin tuli palautetta siihen ilmoitukseen ja oli kuulemma koneen omistaja ollut ihan tietämätön koneensa touhuista.

• avannut

liitteitä!
        Ellei sitten poikani ole niitä avannut, mutta pitää pojua informoida asista, mutta ei onneksi tullut mitään viruksia koneelleni, vaikka niitä olisi avattukin.

• hyviä ohjeita

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4864
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3935
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2311
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2134
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1928
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1818
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1547
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1471
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1175
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1094
    Aihe