Kärjetön sytytys

missä-x

Sunny vuosimallia -90, kaasutinkone ja kärjetön sytytys. Missä on autossa tämä ohjainyksikkö/musta laatikko? On kuulemma tosi kallis vaihtaa uuteen, onko muita halvempia keinoja saada korjattua?

9

1011

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Datsunisti

      Sytytyksen ohjainyksikkö on virranjakajan sisällä ja maksaa alkuperäisenä jotain 200 euroa. Tarvikkeena noin 50 euroa, mutta sillä yksiköllä ei kierroslukumittari toimi.

      • missä-x

        Miten se käytännössä toimii, mikä niistä on kierroslukumittarille lähtevä piuha? Ja mihin ne kaksi muuta johtoa menee, voiko siitä mitata kipinän voimakkuuden, jotain sellaistahan ne mittaa korjaamolla.. Miten se ilmenee jos menee rikki?
        Se ilmeisesti oli hajonnut jotenkin sanoi "asiantuntija", kun ei käynnistynyt kunnolla auto, sitten vaihdoin koko jakajan toiseen (käytettyyn), mutta vika ei poistunut.
        Voiko tää vika olla jossain siitä lähtevien johtojen toisessa päässä?


      • Datsunisti
        missä-x kirjoitti:

        Miten se käytännössä toimii, mikä niistä on kierroslukumittarille lähtevä piuha? Ja mihin ne kaksi muuta johtoa menee, voiko siitä mitata kipinän voimakkuuden, jotain sellaistahan ne mittaa korjaamolla.. Miten se ilmenee jos menee rikki?
        Se ilmeisesti oli hajonnut jotenkin sanoi "asiantuntija", kun ei käynnistynyt kunnolla auto, sitten vaihdoin koko jakajan toiseen (käytettyyn), mutta vika ei poistunut.
        Voiko tää vika olla jossain siitä lähtevien johtojen toisessa päässä?

        Kierroslukumittarille lähtevä on jakajan liittimen jälkeen punainen johto valkoisella juovalla.
        Ne kaksi muuta menevät sytytyspuolan ja - napoihin.
        Vioittuminen yleensä esiintyy kipinän loppumisena sytytysyksikön lämmettyä elikkäs sammuu vähän matkan ajon jälkeen, lopulta ei käynnisty ollenkaan.
        Joskus taas vika esiintyy, kun yrität käynnistää, tuntuu sytyttävän vain yhdellä sylinterillä.
        Tuommoinen huono käynnistyminen vois johtua huonoista tulpanjohdoista, sytytyspuolan liitäntöjen hapettumisesta tai sitten se bensapuolella. Jos on kyseessä 1.4 l moottori, niin venttiilien säädössäkin voi olla vika.
        Kipinän voimakkuus mitataan toisiojohdoista, ei näistä ensiöpiirin johdoista.


      • missäx
        Datsunisti kirjoitti:

        Kierroslukumittarille lähtevä on jakajan liittimen jälkeen punainen johto valkoisella juovalla.
        Ne kaksi muuta menevät sytytyspuolan ja - napoihin.
        Vioittuminen yleensä esiintyy kipinän loppumisena sytytysyksikön lämmettyä elikkäs sammuu vähän matkan ajon jälkeen, lopulta ei käynnisty ollenkaan.
        Joskus taas vika esiintyy, kun yrität käynnistää, tuntuu sytyttävän vain yhdellä sylinterillä.
        Tuommoinen huono käynnistyminen vois johtua huonoista tulpanjohdoista, sytytyspuolan liitäntöjen hapettumisesta tai sitten se bensapuolella. Jos on kyseessä 1.4 l moottori, niin venttiilien säädössäkin voi olla vika.
        Kipinän voimakkuus mitataan toisiojohdoista, ei näistä ensiöpiirin johdoista.

        Se kai sytyttää yhdellä sylinterillä vaan. Eli onko se nyt vaihdettava uuteen? Vai olisko oikosulku jossain johdoissa.
        Aina käynnistysyrityksen jälkeen virranjakajassa pyörijä on eri paikkaan jäänyt, onko sillä joku merkitys?
        Puola on uusi, ja johdot/tulpat myös.
        Ennen kuin vaihdoin ne, ei käynnistynyt ollenkaan, ei edes luvannut.
        Nyt siis toi yhden sylinterin toiminta vaan..


      • missäx
        Datsunisti kirjoitti:

        Kierroslukumittarille lähtevä on jakajan liittimen jälkeen punainen johto valkoisella juovalla.
        Ne kaksi muuta menevät sytytyspuolan ja - napoihin.
        Vioittuminen yleensä esiintyy kipinän loppumisena sytytysyksikön lämmettyä elikkäs sammuu vähän matkan ajon jälkeen, lopulta ei käynnisty ollenkaan.
        Joskus taas vika esiintyy, kun yrität käynnistää, tuntuu sytyttävän vain yhdellä sylinterillä.
        Tuommoinen huono käynnistyminen vois johtua huonoista tulpanjohdoista, sytytyspuolan liitäntöjen hapettumisesta tai sitten se bensapuolella. Jos on kyseessä 1.4 l moottori, niin venttiilien säädössäkin voi olla vika.
        Kipinän voimakkuus mitataan toisiojohdoista, ei näistä ensiöpiirin johdoista.

        Olen vaihtanut kahden eri jakajan ohjausyksikköä, ja molemmissa ilmenee täysin sama ongelma.


      • m
        missäx kirjoitti:

        Olen vaihtanut kahden eri jakajan ohjausyksikköä, ja molemmissa ilmenee täysin sama ongelma.

        oisko puolassa vikaa tai johdot hauraat


      • Anonyymi

        Minulla poltti säännöllisesti tuon osan


    • Anonyymi

      Tarkista takarenkaidenÖ maadoitus, saattaa pätkiä sytkää.

      • Anonyymi

        Kiitos! Vasen takarengas oli löysällä niin kuin mahanikin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7585
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4183
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3695
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3180
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2856
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      58
      2494
    7. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2388
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      50
      2343
    9. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40
      2329
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2276
    Aihe