pituus kasvu

huolestuttaa

Onko normaalia?? jos pittus on 150,(siis tytöllä) Äiti 160 ja isä 170? ikä 15v,Kertokaa??

15

1932

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Murrosiässä nuoret kasvavat nopeasti!! minun tyttöni on 11 vuotta ja hän on 151 cm ja painaa noin
      44 kg..jotkut kasvavat enemmän ja toiset vähemmän..

• tarkoitan

Et jos ei "enää" kasva...kun on 15v?

• Meillä
        tarkoitan kirjoitti:

Et jos ei "enää" kasva...kun on 15v?

183 cm pitkä ja 15v täyttänyt helmikuussa

• PöRrÖ

jotkut kasvavat vasta 16 tai 17 vuotiaana nopeasti. meidänkin koulussa on miun kokosia ysi luokkalaisii!

• tytär (13v) on 163 ja poika (15v) on 185. Itse en ole kuin 160 ja lasten isä on muistaakseni 173.

• ponnistaa

Vaikea sanoa, kasvatko vielä. Toiset tytöt kasvavat, toiset ei. Itse olen 155 ja kasvaminen loppui jo 13v, vaikka olin pienikokoisempi kuin muut luokallani, niin minun kasvuni loppui ensimmäisenä. Äitinikin oli vähän minua pitempi. Mutta kyllä pienenäkin pärjää. Kovin pitkäksi et kyllä todennäköisesti enää kasva, se on pakko sanoa. Alle 160 cm tulet luultavasti jäämään. Minä olin jossain välissä vielä kasvanut sentin kun pituuden mittaaminen lopetettiin, sillä aikuisena mittani oli sentin enemmän kuin peruskoulussa.

• huolestuttaa

Kiitos sinulle vastauksesta...niinhän se on et maasta se pienikin ponnistaa.Noi aikaisemmat vastaajat eivät varmaankaan "ymmärtäneet" kysymystä?kun alkoi tulla että ..meidän poika on niiin iso,ja mmeidän tyttö on 185 ym. ym.HYvä kun sinä ymmärsit mitä tarkoitin.

• minä
        huolestuttaa kirjoitti:

Kiitos sinulle vastauksesta...niinhän se on et maasta se pienikin ponnistaa.Noi aikaisemmat vastaajat eivät varmaankaan "ymmärtäneet" kysymystä?kun alkoi tulla että ..meidän poika on niiin iso,ja mmeidän tyttö on 185 ym. ym.HYvä kun sinä ymmärsit mitä tarkoitin.

En tiedä tyttöjen kasvusta 15-vuoden jälkeen, mutta monet pojat ainakin kasvavat vielä armeijassakin. Pojillahan kehitys tulee hiukan jäljessä, mutta ei Sinun toivoa vielä pidä heittää, saatat hyvinkin päästä ainakin lähelle äitisi pituutta, ehkä hiukan ylikin:)

• enää kasva
        minä kirjoitti:

En tiedä tyttöjen kasvusta 15-vuoden jälkeen, mutta monet pojat ainakin kasvavat vielä armeijassakin. Pojillahan kehitys tulee hiukan jäljessä, mutta ei Sinun toivoa vielä pidä heittää, saatat hyvinkin päästä ainakin lähelle äitisi pituutta, ehkä hiukan ylikin:)

tuon yläasteiän jälkeen. Terkkari sanoi ainakin mulle aikanaan 6 vuotta sitten että korkeintaan sentin voi venyä.. Noh, sain sen puoli senttiä.

Eli täysi-ikäisyyden saavuttaessani olin sen 169,5, himoitsemani 175cm (en tiedä mistä tuo päähänpinttymä tuli, kai aikanaan noista sweet valley-kirjoista ;D ) sijaan.. Ihan hyvä pituus, mutta kun ajattelee että oma äiti yli 170cm ja isä 197cm ja suku isän puolelta muutenkin pitkää niin kyllä tuntuu pieneltä... :S

Aina ei mene perimä niin kuin pitäis. Pikkusiskonikin jää vain 161cm.... Minun pitäisi sit kai olla kiitollinen tästäkin pituudesta. Sukutapaamisissa kun tyttöserkut heiluvat jossain 180cm lähettyvillä, plus sitten vielä korot päälle :(

• minä kasvoin
        enää kasva kirjoitti:

tuon yläasteiän jälkeen. Terkkari sanoi ainakin mulle aikanaan 6 vuotta sitten että korkeintaan sentin voi venyä.. Noh, sain sen puoli senttiä.

Eli täysi-ikäisyyden saavuttaessani olin sen 169,5, himoitsemani 175cm (en tiedä mistä tuo päähänpinttymä tuli, kai aikanaan noista sweet valley-kirjoista ;D ) sijaan.. Ihan hyvä pituus, mutta kun ajattelee että oma äiti yli 170cm ja isä 197cm ja suku isän puolelta muutenkin pitkää niin kyllä tuntuu pieneltä... :S

Aina ei mene perimä niin kuin pitäis. Pikkusiskonikin jää vain 161cm.... Minun pitäisi sit kai olla kiitollinen tästäkin pituudesta. Sukutapaamisissa kun tyttöserkut heiluvat jossain 180cm lähettyvillä, plus sitten vielä korot päälle :(

Minä olin ikäisiäni lyhyempi ihan pienestä asti. Muutama sentti tuli vielä lisää yläasteen jälkeen.
        Siskoni kasvu loppui seiskan syksyyn.

• tiitu

Itse olen 153cm,kasvuni lopetin 14-vuotiaana.
      Nyt olen 22-vuotias.
      Hyvin olen tämänmittaisena pärjännyt :)
      En usko että kamalasti tulet enää kasvamaan,valitettavasti.Toki se on yksilöllistä.
      Miehethän saattavat kasvaa vielä armeijassakin.

• juakoppi

Pituuskasvu vielä armeijassa on vanhankansan houraamista. Ennen kun ravinto ei ollut niin ravinteikasta, niin jotkut kasvoivat vielä intissäkin. Nykyään suomalainen nuorukainen on kyllä kasvamisensa kasvanut ennen armeijaa.

• Mörri

Meidän poikamme on 151cm ja 15v. Kaikki eivät kasva pitkiksi. :)

• 000000000000

hänellä alkoi kuukautiset. Tytöthän yleensä kasvaa eniten ennen kuukautisten alkua. Siten pituuskasvu hidastuu.

• PöRrÖ

hei, mä oon 11 v ja 153cm ja mun äiti on jotai 163!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      105
      2983
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1864
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1855
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      390
      1706
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1621
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1457
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1277
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1186
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1156
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe