Ei ehkä tänne kuulu, mutta täällä on varmaan iäkkäämpään (tietävämpää) porukkaa kuin mopo palstalla. Eli kysymys kuuluu että voiko mopon magneetosta (vauhtipyörästä) kadota magnetointi? Minulla on vanhanpuoleinen (60-70) mopon moottori korjattavana, ei anna kipinää, puolan vaihto ei auttanut, huomasin että magneetto ei ole yhtään magneettinen => ei tartu edes ruuvit tms..
Magneetto ei magnetoi...
5
2282
Vastaukset
- kipinä
herättele magneetto vaikka akkuporakoneella ...
annat vaan ilman tulppaa kohtalaisesti jenkaa ja jos muut sähkö vehkee on ok niin eiköhän kipinää ala löytyä .- sitroen.
kuulemma voi kadota. Jossakin Retro-nimisessä lehdessä (siinä suomenkielisessä) oli juttua ja ohje magnetointilaitteen tekemiseksi. Jos sinulla on rautaa, hitsivehkeet, sorvi ym tarpeellinen, voin etsiä artikkelin. Muuten joudut kyselemään jostakin, mahdolisesti moottoripyöräkorjaamot tietävät. Itse teen magnetointilaitteen sitten joskus jos niin kauan elän...
- Anonyymi
Mulle todennäköisesti tuli tämä sama ilmiö Pappatunturissa ruuvit ottaa kyllä kiinni, mutta ei kipinää, usemmalla virtapuolella kokeilin. Todennäköisesti aika vanha magneetto, kun on nuo leveät napakengät puolissa. Muistaakseni puolat muuttuivat 1980-luvun lopulla tuohon kapeaan malliin (mikähän hyöty siitä mahtaa olla) Taitaa uusi vauhtipyörä tulla halvemmaksi.
- Anonyymi
Onnistuu laboratoriossa, toho ja jäähdytyslaitteet tarvitaan.
- Anonyymi
Tohota vain itsellesi. Ja kun olet riittävästi tohottanut, niin mene järveen jäähtymään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224324- 193391
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4022331- 272011
- 341954
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391949- 351704
- 151578
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191337- 121301