Via baltia

Europe.

Paljonko rahtia menee/tulee eurooppaan baltian kautta?

18

5814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mene

      Ollenkaan sitä kautta!

      • näin varmaan on. Mut juttelin yhden tsekkiläisen autokuskin kanssa talvella, ja se kyllä sano että käyttää kyseistä reittiä.


      • muuten

        Mikä on suurin tämän hetkinen ongelma, nythän pitäisi päästä EU:ta pitkin vaivattomasti läpi. Onko rajoilla edelleen jonot kontrollin vuoksi, kun eivät sentään ole "shengen aluetta".


      • Balti
        muuten kirjoitti:

        Mikä on suurin tämän hetkinen ongelma, nythän pitäisi päästä EU:ta pitkin vaivattomasti läpi. Onko rajoilla edelleen jonot kontrollin vuoksi, kun eivät sentään ole "shengen aluetta".

        Luulis olevan edullinen reitti? Rajoilla on vain passintarkastus, tosi nopee.


      • sitten
        Balti kirjoitti:

        Luulis olevan edullinen reitti? Rajoilla on vain passintarkastus, tosi nopee.

        miksi rahti ei ole siirtynyt reitille


      • joskus kuullut
        sitten kirjoitti:

        miksi rahti ei ole siirtynyt reitille

        Muutamia vuosia sitten kuulin, että homma olisi edelleen paperinpyörittelyä henkilöautollakin. Jos joku paperi jää saamatta edellisestä tarkastuspisteestä, niin ei kuulemma auttanut muu kuin ajaa takaisin hakemaan se. Tästä syystä luulen sen olevan byrokraattista rahtipuolellakin. Toinen syy varmaankin lienee se, että vaikka reitin maine onkin noussut, niin se koetaan varmasti vieläkin turvattomaksi.


      • Mafia
        joskus kuullut kirjoitti:

        Muutamia vuosia sitten kuulin, että homma olisi edelleen paperinpyörittelyä henkilöautollakin. Jos joku paperi jää saamatta edellisestä tarkastuspisteestä, niin ei kuulemma auttanut muu kuin ajaa takaisin hakemaan se. Tästä syystä luulen sen olevan byrokraattista rahtipuolellakin. Toinen syy varmaankin lienee se, että vaikka reitin maine onkin noussut, niin se koetaan varmasti vieläkin turvattomaksi.

        Puolinukkuvia rajamiehiä, ei mitään paperirumpaa, Euroopasta löytyy varmasti vaaralisempia paikkoja.


      • stycke
        sitten kirjoitti:

        miksi rahti ei ole siirtynyt reitille

        Laivoja käytettäessä kuskit saavat pakolliset lepoajat samalla kun auto liikkuu laivan mukana lähemmäs määränpäätä. Tehostaa hommaa osaltaan.


      • on!
        sitten kirjoitti:

        miksi rahti ei ole siirtynyt reitille

        Eestin välin laivat! kalliita,aina täynnä ja ovat menettäneet myös poltto-aine hinta etunsa


      • Serkei.
        on! kirjoitti:

        Eestin välin laivat! kalliita,aina täynnä ja ovat menettäneet myös poltto-aine hinta etunsa

        Ei Vironlaivat kallita ole, vertaa Turun ja Naantalin yölaivoihin, ja on polttoaine vielä halvenpaa Baltiassa.


      • pönttö
        Serkei. kirjoitti:

        Ei Vironlaivat kallita ole, vertaa Turun ja Naantalin yölaivoihin, ja on polttoaine vielä halvenpaa Baltiassa.

        Ainakin Viron osalta polttoaineen hinta menee niin, että jos tulee vuodessa alv-takaisinhaun omavastuu täyteen, niin kannattaa tankata Virosta. Eli Viron alvillinen hinta on kalliimpi kuin Suomen alviton. Latviasta ja Liettuasta en tiedä, kun siellä ei ole tarvinnut tankkailla.

        Laivojahan on Suomen ja Viron välillä monenhintaisia. Jos lännempää lähtee, niin Transfennicalla Hangosta Paldiskiin on hyvä vaihtoehto. Pääsee kahdesti samalla rahalla kuin kerralla Helsingistä. Idempää vaihtoehtona nykyään on sitten tämä Kotka-Sillamäe -linja, sen hintatasosta en ole kuullut mitään.


    • Suomesta/meen Paljon

      via balticaa pitkin. Mutta vain yksi suomalainen kylmäkuljetusperä, virolainen vetää. Unkarilaiset.Kroatit.Slovakit,Romanit, Polakit, Lituskat ja Latuskat menee kokoajan. Jos Vironlaivoilla kulkee 200 rekkaa suuntaansa, puoletmenee/tulee balticalta. MM Paperia puolaan/mänttään edestakaisin kulkee paljon. Joo'o Paperia molempiin suuntiin. Rajat on helpot,joskus lauantai-iltaisin rajat ryypiskelevät ja kiukuttelevat, silloinkin korkeintaan tunnin. baltica vetää. Suomalaisia ei näy. Joku huonekalurekka harvakseltaan.

      • Suomesta/meen Paljon

        Rahtia kulkee enemmän via baltikaa suomeen/mesta, kuin ruattinkautta. 2-3 ruattalaista autookin päivässä nousevat itäeuroopasta(alhaaltakin)Tallinnaan ja edelleen Stoholmiin. (Kaik Belttien lautat/sillat jää pois.)halpaa. Suomalaisia ei näy ja Virolaisetkin jo kertovat että "etelänmiehet" vievät ajot. Meno Puolan kapeilla teillä on hurjaa ja autoja kumossa silloin tällöin. Ja liikenne Suomeen/sta lisääntyy kokoajan, Romanialaiset ovat jo aloittaneet!! Peitot ja tyynyt lähtee lautoilta. Tied. Vironfinski


      • Vulkan
        Suomesta/meen Paljon kirjoitti:

        Rahtia kulkee enemmän via baltikaa suomeen/mesta, kuin ruattinkautta. 2-3 ruattalaista autookin päivässä nousevat itäeuroopasta(alhaaltakin)Tallinnaan ja edelleen Stoholmiin. (Kaik Belttien lautat/sillat jää pois.)halpaa. Suomalaisia ei näy ja Virolaisetkin jo kertovat että "etelänmiehet" vievät ajot. Meno Puolan kapeilla teillä on hurjaa ja autoja kumossa silloin tällöin. Ja liikenne Suomeen/sta lisääntyy kokoajan, Romanialaiset ovat jo aloittaneet!! Peitot ja tyynyt lähtee lautoilta. Tied. Vironfinski

        E67-tiellä mentäessä Baltia on ihan hyvä pätkä, mutta Puola on aika paha. Liikennettä on melko julmetusti. Tiet ovat siellä ylikuormitettuja, etenkin Varsovan ja Krakovan väli missä on pelkkä maantie. Liikenne matelee valillä jotain 60...70 km/h.

        Via Baltica on ehkä ihan hyvä vaihtoehto jos kulkee Puolaan, Tšekkiin, Slovakiaan, Unkariin, Itävaltaan tms. Sinnehän se on kaikkein suorin tie. Muuten kyllä varmaan lauttavaihtoehto on kustannuksiltaan edullisempi, olkoonkin että Saksassa on nykyään käytössä tietullit.

        E67-tiestä on kyllä olemassa jokin hulppea kehitysprojekti suunnilleen reitiltä Tallinna - Riika - Kaunas - Varsova - Katowice - Bratislava - Wien - Maribor - Ljubljana - Trieste. Silloin Suomenkin rahtarit varmaan hakisivat kontteja Triesten satamasta. Vaan saapa nähdä milloin se toteutuu...


      • Baltia
        Vulkan kirjoitti:

        E67-tiellä mentäessä Baltia on ihan hyvä pätkä, mutta Puola on aika paha. Liikennettä on melko julmetusti. Tiet ovat siellä ylikuormitettuja, etenkin Varsovan ja Krakovan väli missä on pelkkä maantie. Liikenne matelee valillä jotain 60...70 km/h.

        Via Baltica on ehkä ihan hyvä vaihtoehto jos kulkee Puolaan, Tšekkiin, Slovakiaan, Unkariin, Itävaltaan tms. Sinnehän se on kaikkein suorin tie. Muuten kyllä varmaan lauttavaihtoehto on kustannuksiltaan edullisempi, olkoonkin että Saksassa on nykyään käytössä tietullit.

        E67-tiestä on kyllä olemassa jokin hulppea kehitysprojekti suunnilleen reitiltä Tallinna - Riika - Kaunas - Varsova - Katowice - Bratislava - Wien - Maribor - Ljubljana - Trieste. Silloin Suomenkin rahtarit varmaan hakisivat kontteja Triesten satamasta. Vaan saapa nähdä milloin se toteutuu...

        http://www.balticroads.net/fi/


      • ajan
        Vulkan kirjoitti:

        E67-tiellä mentäessä Baltia on ihan hyvä pätkä, mutta Puola on aika paha. Liikennettä on melko julmetusti. Tiet ovat siellä ylikuormitettuja, etenkin Varsovan ja Krakovan väli missä on pelkkä maantie. Liikenne matelee valillä jotain 60...70 km/h.

        Via Baltica on ehkä ihan hyvä vaihtoehto jos kulkee Puolaan, Tšekkiin, Slovakiaan, Unkariin, Itävaltaan tms. Sinnehän se on kaikkein suorin tie. Muuten kyllä varmaan lauttavaihtoehto on kustannuksiltaan edullisempi, olkoonkin että Saksassa on nykyään käytössä tietullit.

        E67-tiestä on kyllä olemassa jokin hulppea kehitysprojekti suunnilleen reitiltä Tallinna - Riika - Kaunas - Varsova - Katowice - Bratislava - Wien - Maribor - Ljubljana - Trieste. Silloin Suomenkin rahtarit varmaan hakisivat kontteja Triesten satamasta. Vaan saapa nähdä milloin se toteutuu...

        rakentavat kyseistä tietä, ja monissa kohtaa. kesällä hidasta monien tietöiden takii.


      • Tollo Tahvo

        Suomalaiset ei tajua tätäkään mahdollisuutta, jälkijunassa joka asiassa!!


      • Ei,niin tollo
        Tollo Tahvo kirjoitti:

        Suomalaiset ei tajua tätäkään mahdollisuutta, jälkijunassa joka asiassa!!

        Kyl kuule suomalainen isäntä on keksiny jo kaikki keinot millä hintaa polkee alemmaks! meeppä kyseleen eurooppalaisilta kuljetus liikkeiltä pistääkö ne sukutilansa mettät matalaks,että saa vielä vuoden ajettua halvemmalla,ku muut.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4234
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      18
      3236
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      398
      2284
    4. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1961
    5. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1939
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      1854
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1649
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1528
    9. Kulujen jako parisuhteessa

      Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      68
      1260
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1251
    Aihe