Pakoputken paukkuminen ?

tyhmyrikö

Tämä on varmaan tosi tyhmä kysymys, mutta eipä tuo haitanne.

Minulla kun on 650cc Custompyörä (eka motskarini) ja sellaista vaan mietin ,että onko normaalia ,että pakoputkesta kuuluu ikään, kuin sellaista paukahtelua, kun kaasun päästää hiljenmalle ?
Mistä tämä ns. paukahtelu johtuu ?

14

12632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kra

      Ilmeisestikin sinulla on kaasutinmoottori pyörässäsi. Ruisku ei pauku moottorijarrutuksissa. Sytytysjärjestelmä toimii pyörässäsi niin että tulppa lyö kipinän joka kerta kun mäntä käy yläasennossa. Kaasutinmoottorissa pääsee moottorijarrutuksissa seosta sylinteriin ja pakoputkeen. Ja kun sitä kertyy sopiva annos pakoputkeen saakka, niin se "hukkakipinä" sytyttää kertyneen seoksen tunnetuin seurauksein. Näin pääsee käymään koska poisto-imu työvaiheiden vahtuessa pakoventtiili ei ole aivan kiinni asennossa kun kipinä tulpassa syttyy.

      Ruiskumoottoreissa ei tätä ominaisuutta ole koska moottorijarrutuksen aikana polttoaineen syöttö on kokonaan poikki varsinkin suuremmilla kierroksilla.

      • cbr

      • on usein
        cbr kirjoitti:

        Ei nyt liity tuohon paukutteluun juurikaan, mutta nelarissahan tulee kipinä jokatoisella kerralla...

        Isot pojat puhuu, jos paukuttelee, saattaa seos olla laihalla. Kysy merkkiliikkeestä lisätietoa..
        http://www.dansmc.com/Spark_Plugs/Spark_Plugs_catalog.html

        kaks tulppaa samalla puolalla, jolloin kipuna tulee joka kierroksella. Siis myös pakotahdin jälkeen.


      • juuri...
        on usein kirjoitti:

        kaks tulppaa samalla puolalla, jolloin kipuna tulee joka kierroksella. Siis myös pakotahdin jälkeen.

        silloin kun imuvena aukeaa ja imutahti alkaa ?.
        Mistä puolasi tietää kummalle tulpalle jännitepiikkinsä lähettää ?.


      • miksi..

        Miksi laihalla oleva moottori paukkuu ?


      • paukkuu se
        miksi.. kirjoitti:

        Miksi laihalla oleva moottori paukkuu ?

        Kun moottorijarrutuksessa syöttö suljetaan niin luulisi seoksen olevan niin laiha kuin se vaan voi olla. Teoriakirjojen mukaan seoksen laihentaminen teoriassa siirtää syttymishetkeä aikaisemmalle. Miksi siis putkessa paukkuu?


      • väksätin
        on usein kirjoitti:

        kaks tulppaa samalla puolalla, jolloin kipuna tulee joka kierroksella. Siis myös pakotahdin jälkeen.

        Niin. Jos sytytyksen induktioanturi on kampiakselilla tulee tulpalle kipinä joka kierroksella. Jos taas kyseinen anturi on nokka-akselin päässä niin kipinä iskee joka toisella kampiakselin kierroksella. Tosin nokka-akselin päässä ei nykyään käytetä mitään sytytykseen liittyvää koska hoito on erittäin epätarkka. Nokkaketju kuluu jne. Vanhemmissä monissa kärjillä varustetuissa pyörissä sytytystä ohjattiin nokka-akselin päästä.


    • (þ)

      Manki ainaski paukkuu moottorijarrutuksella,jos pakoputkeen pääsee happea.Eli jos alkukäyrän mutut löysällä/rengastiiviste kuoleutunut.

    • sytkä

      Tarkista onko jälkipolttoo ja tarvittaessa säädä sytytysjärjestelmä. Kokemusta on!

      • voisit

        jos tuo ei auta niin koita ostaa uusi välipohjanlasautin ja tössäristä voisi olla apua. nykyään nuo tössärit joutuu ostamaan saksan puolelta tai muualta euroopasta. ehdotan tuohon pyörääsi semmoista 1.5-1.75 tössäriä. tössäri on vaikea osa ja sitä pitää hieman säätää. nilsiässä on ainakin eräs liike joka hoitaa tössäriin liittyviä ongelmia ja säätöjä. en muista numeroa mutta jos meinaat ostaa tössärin niin kannattaa kääntyä heidän puoleen ja kysyä apua koska tössärin vääntövivun lasautin on vaikea säätää oikealle tasolle.


      • ottanut
        voisit kirjoitti:

        jos tuo ei auta niin koita ostaa uusi välipohjanlasautin ja tössäristä voisi olla apua. nykyään nuo tössärit joutuu ostamaan saksan puolelta tai muualta euroopasta. ehdotan tuohon pyörääsi semmoista 1.5-1.75 tössäriä. tössäri on vaikea osa ja sitä pitää hieman säätää. nilsiässä on ainakin eräs liike joka hoitaa tössäriin liittyviä ongelmia ja säätöjä. en muista numeroa mutta jos meinaat ostaa tössärin niin kannattaa kääntyä heidän puoleen ja kysyä apua koska tössärin vääntövivun lasautin on vaikea säätää oikealle tasolle.

        huomioon tössärin vääntövivun lasauttimen alapuolella olevaa säätönippasuutinta? Jos se on millinkin pielessä, ni lasautin ei toimi. Ajo tökkii ja alkaa vituttaa.


    • roirohkea

      Tyhmä on vastauskin,mopostas on mennyt pakoputken paukkulaakerit.

    • Kokemus1234567

      kampikammion kattovalo ja pakoputke paukkulaakerit... vaiha pinkki valo ja c4 paukkulaakerit luulis loppuvan :)

    • 12+18

      ja kenkurubensaa tankissako?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7432
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4098
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3635
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3140
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2826
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      52
      2376
    7. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2327
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2268
    9. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2246
    Aihe