Tämä on varmaan tosi tyhmä kysymys, mutta eipä tuo haitanne.
Minulla kun on 650cc Custompyörä (eka motskarini) ja sellaista vaan mietin ,että onko normaalia ,että pakoputkesta kuuluu ikään, kuin sellaista paukahtelua, kun kaasun päästää hiljenmalle ?
Mistä tämä ns. paukahtelu johtuu ?
Pakoputken paukkuminen ?
14
12632
Vastaukset
- Kra
Ilmeisestikin sinulla on kaasutinmoottori pyörässäsi. Ruisku ei pauku moottorijarrutuksissa. Sytytysjärjestelmä toimii pyörässäsi niin että tulppa lyö kipinän joka kerta kun mäntä käy yläasennossa. Kaasutinmoottorissa pääsee moottorijarrutuksissa seosta sylinteriin ja pakoputkeen. Ja kun sitä kertyy sopiva annos pakoputkeen saakka, niin se "hukkakipinä" sytyttää kertyneen seoksen tunnetuin seurauksein. Näin pääsee käymään koska poisto-imu työvaiheiden vahtuessa pakoventtiili ei ole aivan kiinni asennossa kun kipinä tulpassa syttyy.
Ruiskumoottoreissa ei tätä ominaisuutta ole koska moottorijarrutuksen aikana polttoaineen syöttö on kokonaan poikki varsinkin suuremmilla kierroksilla.- cbr
Ei nyt liity tuohon paukutteluun juurikaan, mutta nelarissahan tulee kipinä jokatoisella kerralla...
Isot pojat puhuu, jos paukuttelee, saattaa seos olla laihalla. Kysy merkkiliikkeestä lisätietoa..
http://www.dansmc.com/Spark_Plugs/Spark_Plugs_catalog.html - on usein
cbr kirjoitti:
Ei nyt liity tuohon paukutteluun juurikaan, mutta nelarissahan tulee kipinä jokatoisella kerralla...
Isot pojat puhuu, jos paukuttelee, saattaa seos olla laihalla. Kysy merkkiliikkeestä lisätietoa..
http://www.dansmc.com/Spark_Plugs/Spark_Plugs_catalog.htmlkaks tulppaa samalla puolalla, jolloin kipuna tulee joka kierroksella. Siis myös pakotahdin jälkeen.
- juuri...
on usein kirjoitti:
kaks tulppaa samalla puolalla, jolloin kipuna tulee joka kierroksella. Siis myös pakotahdin jälkeen.
silloin kun imuvena aukeaa ja imutahti alkaa ?.
Mistä puolasi tietää kummalle tulpalle jännitepiikkinsä lähettää ?. - miksi..
Miksi laihalla oleva moottori paukkuu ?
- paukkuu se
miksi.. kirjoitti:
Miksi laihalla oleva moottori paukkuu ?
Kun moottorijarrutuksessa syöttö suljetaan niin luulisi seoksen olevan niin laiha kuin se vaan voi olla. Teoriakirjojen mukaan seoksen laihentaminen teoriassa siirtää syttymishetkeä aikaisemmalle. Miksi siis putkessa paukkuu?
- väksätin
on usein kirjoitti:
kaks tulppaa samalla puolalla, jolloin kipuna tulee joka kierroksella. Siis myös pakotahdin jälkeen.
Niin. Jos sytytyksen induktioanturi on kampiakselilla tulee tulpalle kipinä joka kierroksella. Jos taas kyseinen anturi on nokka-akselin päässä niin kipinä iskee joka toisella kampiakselin kierroksella. Tosin nokka-akselin päässä ei nykyään käytetä mitään sytytykseen liittyvää koska hoito on erittäin epätarkka. Nokkaketju kuluu jne. Vanhemmissä monissa kärjillä varustetuissa pyörissä sytytystä ohjattiin nokka-akselin päästä.
- (þ)
Manki ainaski paukkuu moottorijarrutuksella,jos pakoputkeen pääsee happea.Eli jos alkukäyrän mutut löysällä/rengastiiviste kuoleutunut.
- sytkä
Tarkista onko jälkipolttoo ja tarvittaessa säädä sytytysjärjestelmä. Kokemusta on!
- voisit
jos tuo ei auta niin koita ostaa uusi välipohjanlasautin ja tössäristä voisi olla apua. nykyään nuo tössärit joutuu ostamaan saksan puolelta tai muualta euroopasta. ehdotan tuohon pyörääsi semmoista 1.5-1.75 tössäriä. tössäri on vaikea osa ja sitä pitää hieman säätää. nilsiässä on ainakin eräs liike joka hoitaa tössäriin liittyviä ongelmia ja säätöjä. en muista numeroa mutta jos meinaat ostaa tössärin niin kannattaa kääntyä heidän puoleen ja kysyä apua koska tössärin vääntövivun lasautin on vaikea säätää oikealle tasolle.
- ottanut
voisit kirjoitti:
jos tuo ei auta niin koita ostaa uusi välipohjanlasautin ja tössäristä voisi olla apua. nykyään nuo tössärit joutuu ostamaan saksan puolelta tai muualta euroopasta. ehdotan tuohon pyörääsi semmoista 1.5-1.75 tössäriä. tössäri on vaikea osa ja sitä pitää hieman säätää. nilsiässä on ainakin eräs liike joka hoitaa tössäriin liittyviä ongelmia ja säätöjä. en muista numeroa mutta jos meinaat ostaa tössärin niin kannattaa kääntyä heidän puoleen ja kysyä apua koska tössärin vääntövivun lasautin on vaikea säätää oikealle tasolle.
huomioon tössärin vääntövivun lasauttimen alapuolella olevaa säätönippasuutinta? Jos se on millinkin pielessä, ni lasautin ei toimi. Ajo tökkii ja alkaa vituttaa.
- roirohkea
Tyhmä on vastauskin,mopostas on mennyt pakoputken paukkulaakerit.
- Kokemus1234567
kampikammion kattovalo ja pakoputke paukkulaakerit... vaiha pinkki valo ja c4 paukkulaakerit luulis loppuvan :)
- 12+18
ja kenkurubensaa tankissako?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 457432
- 324098
- 573635
- 503140
- 172826
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons522376- 532327
- 432268
- 372258
- 162246