Lidlin ruusut

Rugosa

Tulipa ostettua saksankaupasta pari ruusuntainta. Mitä noille pitäisi ymmärtää tehdä? Kumpikin on täkäläisissä oloissa ilmeisen arka, Sutters Gold ja Chrysler imperial.

Saksassa nämä kai pärjäävät, mitenkä Suomen II-vyöhykkeellä? Istutanko ulos ja suojaan talvisin huolellisesti? Vai istutanko ruukkuun ja vien talveksi kellariin?

En olisi muuten ostanut siitä puodista yhtään kasvia, mutta menin halpuuden loukkuun ;).

7

3031

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rugosa

Tässä asiaa miettiessäni päätin istuttaa ruusut väliaikaisiin ruukkuihin. Paketteja avatessani huomasin, että "taimet" ovat 100% juurettomia pistokkaita! En ihan arvannut joutuvani juurrutushommiin...

...Mutta kokemukseni mukaan Lidlistä ei saa mitään vihertävää ilman yllätystä. Harmi, ovat siksi edullisia ja erikoisiakin jotkut.

• miilob

Heippa!
        Mä ostin niitä ruusun juuria pari kesää sitten, mutta vain yhteen sain pienet silmut ja nekin lopulta kuivi pois!
        Ei niit kannata ostaa, hukkaan rahat menee vaan.
        Osta vaikka Multasormesta kunnon jaloruusun juuret, onnistut varmasti!

• Hamsteri

niitä viimekesänä,pistin mökille kuistin pieleen kaksi köynnösruusua,piti kuvan mukaan tulla toinen kelta-ja toinen punakukkainen,pienet kukat.
        Heh,oli molemmat kauniin punaisia eikä vielä ainakaan köynnöstävyydestä ollut tietookaan.Vein lahjaksi samoja ja ne yllätäen olivatkin köynnöstäviä.
        Mulla on niitä itsellä nyt mökillä 6 ja kotona kaksi,vielä eivät olleet viikko takaperin heränneet talviunelta mutta jokohan tänään kun meen huomaisin elonmerkkejä.
        Kotona kasvavat kaksi ovat niin varjossa ja siitä vasta tällä viikolla on lumi sulanut etteivät ole näyttäneet elonmerkkiä ainakaan vielä.

Mulla niistä itselle ostetuista lähti kasvuun ja jopa kukki kymmenestä kahdeksan,kaksi ei näyttänyt minkäänlaista elonmerkkiä.
        Viimekeväänä ainakaan ne tekstit/kuvat niissä juuripusseissa eivät pitäneet paikkaansa mutta tosi kauniita kukkia kyllä tuli.

• Marjatta
        Hamsteri kirjoitti:

niitä viimekesänä,pistin mökille kuistin pieleen kaksi köynnösruusua,piti kuvan mukaan tulla toinen kelta-ja toinen punakukkainen,pienet kukat.
        Heh,oli molemmat kauniin punaisia eikä vielä ainakaan köynnöstävyydestä ollut tietookaan.Vein lahjaksi samoja ja ne yllätäen olivatkin köynnöstäviä.
        Mulla on niitä itsellä nyt mökillä 6 ja kotona kaksi,vielä eivät olleet viikko takaperin heränneet talviunelta mutta jokohan tänään kun meen huomaisin elonmerkkejä.
        Kotona kasvavat kaksi ovat niin varjossa ja siitä vasta tällä viikolla on lumi sulanut etteivät ole näyttäneet elonmerkkiä ainakaan vielä.

Mulla niistä itselle ostetuista lähti kasvuun ja jopa kukki kymmenestä kahdeksan,kaksi ei näyttänyt minkäänlaista elonmerkkiä.
        Viimekeväänä ainakaan ne tekstit/kuvat niissä juuripusseissa eivät pitäneet paikkaansa mutta tosi kauniita kukkia kyllä tuli.

Minulla ei ole kokemusta Lidlin ruusuista, mutta viime syksynä ostin sieltä kasan kukkasipuleita, ja kyllä ne ihan mukavasti kukkii kaikki! Ihan tarkalleen en muista mitkä sipulit mistäkin ostin mutta ainakin jotain tulppaaneja ja narsisseja ja sitten niitä pieniä (helmililjoja sun muita) sieltä ja ihan hyvä tuli. Kaipa ne kukat ylipäänsä kannattaisi ostaa erikoisliikkeistä, saman huomannu myös huonekasvien kohdalla.

• tänään
        Marjatta kirjoitti:

Minulla ei ole kokemusta Lidlin ruusuista, mutta viime syksynä ostin sieltä kasan kukkasipuleita, ja kyllä ne ihan mukavasti kukkii kaikki! Ihan tarkalleen en muista mitkä sipulit mistäkin ostin mutta ainakin jotain tulppaaneja ja narsisseja ja sitten niitä pieniä (helmililjoja sun muita) sieltä ja ihan hyvä tuli. Kaipa ne kukat ylipäänsä kannattaisi ostaa erikoisliikkeistä, saman huomannu myös huonekasvien kohdalla.

onko täällä nyt niitä lidlin ruusun ostajia.haluaisin tietää miten ovat lähteneet kasvuun vai todellakin kuolleet.minä ostin yhden ja luulin että menehtyy ,silmut olivat hyvässä kasvussa mutta kuivivat pois mutta nyt on jo jopa muutama lehti

• xxxxcccc
        tänään kirjoitti:

onko täällä nyt niitä lidlin ruusun ostajia.haluaisin tietää miten ovat lähteneet kasvuun vai todellakin kuolleet.minä ostin yhden ja luulin että menehtyy ,silmut olivat hyvässä kasvussa mutta kuivivat pois mutta nyt on jo jopa muutama lehti

Ostin kolme ruusua varmaan joskus toukokuussa. Ensin näytti ettei niistä tule mitään, että rahat meni Kankkulan kaivoon. Kävi samoin kuin sinulle hyvät alut kuihtuivat pois. Kuitenkin kaikkiin tuli lehtiä, mutta kukkimaan eivät tainneet keritä vielä tälle kesälle. Otan ne ylös syksyllä ja istutan ensi keväänä uudelleen, jospa ne sitten kukkisi.

• Anonyymi

Mulla ei juurtunut kumpaakaan Ruusun juurakko...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6993
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2939
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2077
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe