Kuubaan vai Meksikoon?

Häämatkalle

Kumpaan lähtisitte häämatkalle - Kuuban Havannaan Varaderoon vai Meksikon Meridaan Playa del Carmeniin?

Olemme matkustelleet paljon, mutta kummassakaan paikassa emme ole käyneet. Toiveena ihania rantoja, letkeää tunnelmaa, kulttuuria mausteeksi. Tuntuu, että molemmista yhdistelmistä löytyisi kaikki nämä puolet, joten päätös on vaikea!

7

4224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pedro

Kuubassa en ole itse käynyt, mutta meksikossa olen parikin kertaa ja suosittelen ehdottomasti sitä. Kuubasta osaan sanoa vaan sen mitä olen kuullut eli esim. ravintoloita ei ole juurikaan muualla kuin hotelleissa, ostosmahdollisuudet ovat suppeat... kai siinä hyviäkin puolia on? joku toinen osaa varmaan kertoa. Meksikossa on molempina kertoina riittänyt paljon nähtävää, hintataso on kohtuullinen, kohteet ovat siistejä ja turvallisia. Maya-temppelit meksikossa (chichen itza, coba ja tulum) ovat vierailun arvoisia paikkoja jos sellainen kiinnostaa. Playa del carmenin ranta on paras ranta millä olen koskaan ollut. Ranta on todella pitkä, hienoa valkeaa hiekkaa ja lisäksi se on hyvin siisti. Iltaisin baareissa on todella leppoisa meno ja monissa myös live-esiintyjiä. Meksikossa koralliriutat ja luonnonpuistot ovat myös upeita nähtävyyksiä.

• aloittaja

Pedro - Kuulostaa tosi leppoisalta. Mitenkäs tuo Play del Carmen, oliko se ihan hirveä turistirysä?

• Pedro
        aloittaja kirjoitti:

Pedro - Kuulostaa tosi leppoisalta. Mitenkäs tuo Play del Carmen, oliko se ihan hirveä turistirysä?

Onhan siellä pirusti turisteja. Suurimmaksi osaksi jenkkejä, mutta ei se meitä kyllä ole haitannut. Suurin osa turismista keskittyy rantakadulle ja liikaa hälinää pääsee helposti karkuun läheisiin pikkukyliin esim. puerto morelos. Bussit ovat edullisia.

• sikari

Kyllä sinne kuubaan lähtisin! Havana on varsin viehättävä paikka salsa klubeineen. Ja mikä parasta jenkit eivät sinne (historiasta johtuen?) ole löytäneet. Ja niitä ravintoloita löytyy ihan taatusti, täytyy vain astua hotelin laatoitukselta kadulle! Varaderosta en osaa sanoa mitään.

• jejejejejeje
        sikari kirjoitti:

Kyllä sinne kuubaan lähtisin! Havana on varsin viehättävä paikka salsa klubeineen. Ja mikä parasta jenkit eivät sinne (historiasta johtuen?) ole löytäneet. Ja niitä ravintoloita löytyy ihan taatusti, täytyy vain astua hotelin laatoitukselta kadulle! Varaderosta en osaa sanoa mitään.

Jenkkien puuttuminen turistien joukosta johtuu kylläkin siitä, että jenkit eivät saa matkustaa Kuubaan. Heidän oma maansa estää sen.

• -p-

Molemmat on aika turistimestoja ja häämatkaksi haluisin ite mennä jonnekin rauhallisempaan mestaan. Meksikossa Playa del carmenista voi lähtee muutamaksi päiväksi Isla Mujeresin saarelle, se on aivan paratiisi, eikä niin turistinen. Kuubassa Varaderossa sen sijaan ei muuta olekaan kun turisteja all in clusive hotelleissaan, eli iltaelämän,ruokaravintoloiden jne.. etsiminen on hankalaa, jos ei itse ole tälläisellä paketilla. Lisäksi meksikolainen ruoka on paaaljonn parempaa. Mutta ei kannata suunnata sinne carmeniin!

• Toisenkin kerran

Meskikossa emme ole käyneet, joten ei voi kommentoida.
      Kuubassa olimme puoli vuotta sitten. Emme kuitenkaan Havannassa, vaan uudessa kohteessa, Guardalavaca. Ainakin Aurinkomatkoilla on yhdistelmämatka Havanna-Guaradalavaca ja hotellissamme (Playa Pesquero) asui paljon sellaisia, jotka tekivät yhdistelmämatkan ja he olivat hyvin tyytyväisiä. Retkivalikoima oli joka tapauksessa hyvä. Itse olimme 2 päivän retkellä Santiago de Cubassa; erittäin mielenkiintoinen ja hyvä reissu. Kävimme mm. Castron laspuudenkodissa, vallankumousaukiolla ym.
      Itse hotellialue oli mahtava ja palvelu pelaa 24h, joten nälkä/jano ei pääse yllättämään.
      Kuubalaiset ovat erittäin ystävällisiä ja palvelualttiita, hymy on herkässä, vaikka suurin osa elää köyhyydessä.
      Suosittelemme sekä kohdetta että hotellia kohdetta/hotellia. Aiomme itsekin uusia reissun
      jossain vaiheessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7495
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4133
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3645
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3150
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2836
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      53
      2409
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2348
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      38