Toisiaan muistuttavat lauluäänet ?

hantta

Keiden suomalaisten laulajien lauluäänet muistuttavat mielestänne toisiaan ( johonkin ulkomaalaiseenkin laulajaan voi kyllä verrata jos on selvästi saman kuuloinen ääni ) ?

37

4654

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Viimevuosien tangokuningattarien äänet ei ainakaan paljoa eroa toisistaan.

-Kari Tapiolla, Kari Vepsällä ja Matti-Eskolla on hieman samankaltaiset lauluäänet ( sellaiset matalat ja rosoiset).

-Tästä hyvästä Rita ja kumppanit saattaavat repiä jumppatrikoonsa, mutta kyllä minusta edelleenkin Mikko Mäkeläisen ääni paikoitellen muistuttaa Simo Silmua ja Topi Sorsakoskea.

- Mattilan siskokset, ainakin Anne ja Anneli Mattilan äänet ovat keskenään hyvin samankaltaiset, samoin Matin ja Tepon ja Ilkka Jääskeläisen ja sen veljen.

• .rita

Kuinka ystävällistä kun mielipiteitäsi kertoessasi otat mun tunteeni huomioon ;D Saahan sun mielestäsi Mäkeläisen Mikon ääni muistuttaa ihan ketä lystää mutta kyllä minusta aina vaan Mikolla on ihan ainutlaatuisen pehmeä ja syvä ääni jota ei toista löydy.Siinä on sellainen omanlaisensa väri.Samoin kuin Kari Tapiolla,jota ei ole muissa vaikkakin matalaa ja rosoista löytyy.Eikä mulla sinänsä ole mitään Simon eikä edes Sorsakosken ääntä vastaan,sekin on oma persoonallinen itsensä,vaikka ei kovin kaunis.Mikon ääni on myös aivan selkeesti matalampi kuin noilla kahdella.

• Vanha herra

Mikko Mäkeläisen ääni on voimakas ja persoonallinen. Ei muistuta kenenkään muun artistin ääntä. Mattilan sisrusten äänissä voi sekaantua, jos ei tiedä, että Annelin ääni on matalampi.

• .rita kirjoitti:

Kuinka ystävällistä kun mielipiteitäsi kertoessasi otat mun tunteeni huomioon ;D Saahan sun mielestäsi Mäkeläisen Mikon ääni muistuttaa ihan ketä lystää mutta kyllä minusta aina vaan Mikolla on ihan ainutlaatuisen pehmeä ja syvä ääni jota ei toista löydy.Siinä on sellainen omanlaisensa väri.Samoin kuin Kari Tapiolla,jota ei ole muissa vaikkakin matalaa ja rosoista löytyy.Eikä mulla sinänsä ole mitään Simon eikä edes Sorsakosken ääntä vastaan,sekin on oma persoonallinen itsensä,vaikka ei kovin kaunis.Mikon ääni on myös aivan selkeesti matalampi kuin noilla kahdella.

Enkö olekkin aika huomaavainen ihminen, kun sille päälle satun? ;) Olin vähän hövelillä päällä noin niinkuin vapun kunniaksi :)
        Pysyn kuitenkin kannassaani mäkeläisen Mikon lauluäänen samankaltaisuudesta Silmuun ja Sorsakoskeen.

• ;=)

Mä usein sekoitan kun kuulen Mikko Mäkeläistä radiosta, että tuohan on Simo Silmu. Toisin päin en ole kyllä sekoittanut, voi johtua siitä myös että Silmun tuotannon tunnen paremmin.

• Rojekti

Matti Nykänen ja Kari Tapio

• ettei erottaisi

Mattilan sisarusten äänet muistuttavat toisiaan ehkä eniten ja heitin kappaleissa olen erehtynyt, tai en ole erottanut kumpi on kumpi (luulin kauan että laulun lahjan sain on Annen kappale ;) ), mutta en huomaa kyllä muita , ainakaan niin paljon samankaltaisia että erehtyisi toiseksi luulemaan.

• Maisteri

Georg ja Eugen Malmsten muistuttivat jonkinverran toisiaan.

Henry Theelin, Veikko Tuomen, nuoren Erkki Junkkarisen ja joillakin levyillä myös Kalevi Taurun äänissä oli jotakin samaa.

1950-luvun lopun laulajista Juha Eirrolla, Pärre Förarsilla, Hannu Hovilla ja Johnny Forssellilla olivat samantapaiset äänet.

• Leppävirta

Topi Sorsakoski

• kuunnellut

Tapio Rautavaaralla ja Kari Tapiolla on paljon samanlainen ääni. Kun Kari laulaa esim. Kulkuri ja joutsen kappaleen niin on aivan kuin Tapio olisi herännyt henkiin. Upeeta!!!

• Vanha herra

Kub tänään kuulin Juha Metsäperän laulavan Tapio Rautavaaran biisin "Veljeni Jan"m niin tuntui kuin Tapsa olisi tullut itse sitä laulamaan!

• Kiti
        Vanha herra kirjoitti:

Kub tänään kuulin Juha Metsäperän laulavan Tapio Rautavaaran biisin "Veljeni Jan"m niin tuntui kuin Tapsa olisi tullut itse sitä laulamaan!

Voi j..lauta ! Tuo kommentti lähenteli jo pyhäinhäväistystä. Metsänperän mitäänsanomaton räkä-ääni ei ole lähelläkään Rautavaaran ääntä.

• Mimmu
        Vanha herra kirjoitti:

Tapani Kansa, kun laulaa "Veljeni Janin" ja "Kulkurin iltatähden", niin tuntuu kuin itse Tapsa Rautavaara ne laulaisi.
        Tapsa Kansa on Kari Tapion lisäksi ainoa kunnollinen ja sopiva Rautavaaran laulujen tulkitsija.

• .rita
        Mimmu kirjoitti:

Tapani Kansa, kun laulaa "Veljeni Janin" ja "Kulkurin iltatähden", niin tuntuu kuin itse Tapsa Rautavaara ne laulaisi.
        Tapsa Kansa on Kari Tapion lisäksi ainoa kunnollinen ja sopiva Rautavaaran laulujen tulkitsija.

Rautavaaran Tapsan ääni on niin persoonallinen ja kaunis ettei sitä kannata käydä vertailemaan mihinkään eikä nyt ainakaan Kansaan.Eihän ne muistuta toisiaan millään lailla.Rautavaaran ääni on paljon matalampi ja möreämpikin.

• Maisteri
        Mimmu kirjoitti:

Esa Niemitalon ääni muistutti Tapio Rautavaaran ääntä. Oliko kyseessä pelkkä imitointi? Mies muistutti ulkoisestikin Tapsaa.

• nih!
        .rita kirjoitti:

Rautavaaran Tapsan ääni on niin persoonallinen ja kaunis ettei sitä kannata käydä vertailemaan mihinkään eikä nyt ainakaan Kansaan.Eihän ne muistuta toisiaan millään lailla.Rautavaaran ääni on paljon matalampi ja möreämpikin.

Rautavaaralta ei kuulosta KUKAAN muu laulaja kuin Rautavaara itse. Kyllä jämpti on näin !!!

• musica
        Vanha herra kirjoitti:

Mitä noita musiikkinäytteitä kuuntelin tuolta Metsäperän sivuilta, niin ei sen äänessä ole yhtään mitään Rautavaaramaista ainakaan. Kaikkea muuta. Toki hän voi yhteen lauluun muuttaa ääntään matalaksi ja möreäksi, mutta minä en tälläisiä imitoijia ihaile, niitä kyllä riittää. Enemmän ihailen omaperäisyyttä myös äänessä .

• vituiksi vai mikä vaivaa?
        Kiti kirjoitti:

Voi j..lauta ! Tuo kommentti lähenteli jo pyhäinhäväistystä. Metsänperän mitäänsanomaton räkä-ääni ei ole lähelläkään Rautavaaran ääntä.

Mistä moinen agressiivisuus :O? Olis kyllä mielenkiintoista kuulla miten hän sen laulaa, tai yleensäkkin enemmän kappaleita häneltä. Sitten olis helpompi arvostella. Jokainenhan kuulee äänet ja äänensävyt omalla tavallaan, toisesta joku artisti kuulostaa rupisammakolta ja sama toisesta erikoisen hyvältä. Toinen erottaa Mattilan sisarukset heti toisistaan, toinen ei vaikka kuinka yrittäisi. Jotenka koitahan rauhottua. Kukaan ei Tapsalta (tai sinulta) ole mitään viemässä

.rita kirjoitti:

Eräs Helsinginsanomien musiikkikriitikko kirjoittaa T.Kansasta ja Rautavaarasta näin :

" Siloitellusta, miltein klassisella tekniikalla laulavasta Kansasta ei saa Rautavaaramaista reissumiestä helposti.
        Monista hienoista tulkinnoista huolimatta on todettava, että Tapani Kansa ei ole kaimansa veroinen tunnelman luoja ( ja kukapa olisikaan).
        Mutta jos jättää vertaillut sikseen, niin Kansa onnistuu tunnelmanluonnissa varsin hyvin.
        Ja se ääni- Se on Kansalla yhtä komea ,kuin Rautavaaralla konsanaan ."

• .rita kirjoitti:

Ei Tapsa Kansalla ole samanlainen ääni ,kuin Rautavaaralla, mutta ei ole kellään muullakaan laulajalla mielestäni.
        Rautavaaralla oli oma hieno, ainutlaatuinen ja omaperäinen äänensä (kuten esim. Olavi Virrallakin). Niin on T.Kansallakin, mutta silti erillainen, kuin Rautavaaralla .

Radiosta, kun olen kuullut jotain Kari Tapion haastatteluja, niin puheääneltään Kari Tapio muistuttaa Rautavaaraa, mutta laulaessa ero on kuitenkin melko selvä.

• juuri on!
        nih! kirjoitti:

Rautavaaralta ei kuulosta KUKAAN muu laulaja kuin Rautavaara itse. Kyllä jämpti on näin !!!

Miksi sitä pitää yleensäkkin verrata toisiinsa eri laulajia?? Ja sitten tuntuu että toiset ottavat nokkiinsa kun joku kehuu jotain omasta mielestään hyvää(kuten itse joskus tässä uskalsin kehumaan Taikakuuta), ihan kuin se olisi jotenkin pois omalta suosikiltaan. Täytyy kaataa heti paskaa toisen niskaan - tyyliin että sullon hei surkee maku :D Makuasioista, koittakaa nyt ymmärtää, ei voi kiistellä!! Kaikki bändit ja solistit on omanlaisiaan omalla tavallaan ja kyllä täällä kuuntelijoita riittää kaikille. Toinen pitää äidistä ja toinen tyttärestä vaikka ovat samasta luusta veistettyjä, niin se vaan menee. Jos ei pidä niin voi jättää kuuntelematta, helppoa, ja edelleen yhtä helppoa jättää törkyset haukut myös kirjottamatta, ne ei ainakaan muiden päivää pelasta. Riittää, ja on tarpeeksi selkeää kun kertoo että ei iske minuun. Ei tod. tarvi toisten faneja ja suosikkeja alkaa haukkumaan. Luulis kyllä täälläkin olevan aikuisia enemmistö kirjoittajista ettei tartteis tällasta edes selitellä..

• .rita
        juuri on! kirjoitti:

Miksi sitä pitää yleensäkkin verrata toisiinsa eri laulajia?? Ja sitten tuntuu että toiset ottavat nokkiinsa kun joku kehuu jotain omasta mielestään hyvää(kuten itse joskus tässä uskalsin kehumaan Taikakuuta), ihan kuin se olisi jotenkin pois omalta suosikiltaan. Täytyy kaataa heti paskaa toisen niskaan - tyyliin että sullon hei surkee maku :D Makuasioista, koittakaa nyt ymmärtää, ei voi kiistellä!! Kaikki bändit ja solistit on omanlaisiaan omalla tavallaan ja kyllä täällä kuuntelijoita riittää kaikille. Toinen pitää äidistä ja toinen tyttärestä vaikka ovat samasta luusta veistettyjä, niin se vaan menee. Jos ei pidä niin voi jättää kuuntelematta, helppoa, ja edelleen yhtä helppoa jättää törkyset haukut myös kirjottamatta, ne ei ainakaan muiden päivää pelasta. Riittää, ja on tarpeeksi selkeää kun kertoo että ei iske minuun. Ei tod. tarvi toisten faneja ja suosikkeja alkaa haukkumaan. Luulis kyllä täälläkin olevan aikuisia enemmistö kirjoittajista ettei tartteis tällasta edes selitellä..

En kyllä todellakaan kirjoittanut viestissäni haukkuja,törkeistä puhumattakaan.Jos viitsit vaivautua ymmärtämään tekstini sisällön niin siinä selkeesti ja ihan haukkumatta Kansan ääntä,josta itse en tippaakaan pidä,mutta josta ymmärrän joidenkin pitävän,kerroin että mielestäni näiden herrojen äänet eivät muistuta toisiaan,ei alkuunkaan.Saahan sitä laulaa kuka hyvänsä Rautavaaran biisejä mutta kukaan kun ei tule äänellisesti muistuttamaan sitä.Siitä tässä ketjun aloituksessa lähtökohtaisesti oli kyse.Ja mielestäni on tyhmää kun aina vertaillaan artisteja,yleensä Rautavaaraan tai Virtaan,kukaan kun ei kuitenkaan yllä samaan,mut jokainen kuitenkin on oma itsensä.

• kevätmålare
        Kiti kirjoitti:

Joskus aikoinaan sekoitin mielessäni Jari Sillanpään ja Markku Aron äänet. Samoin Mattilan Annen ja Annelin.
        Samalla totean, että Olavi Virran ääntä, samoin kuin Rautavaaran lauluääntä on vaikea matkia, vaikka lempparini Kari Tapio ihan jees Tapsan lauluja tulkitseekin...

• sinua tällä
        .rita kirjoitti:

En kyllä todellakaan kirjoittanut viestissäni haukkuja,törkeistä puhumattakaan.Jos viitsit vaivautua ymmärtämään tekstini sisällön niin siinä selkeesti ja ihan haukkumatta Kansan ääntä,josta itse en tippaakaan pidä,mutta josta ymmärrän joidenkin pitävän,kerroin että mielestäni näiden herrojen äänet eivät muistuta toisiaan,ei alkuunkaan.Saahan sitä laulaa kuka hyvänsä Rautavaaran biisejä mutta kukaan kun ei tule äänellisesti muistuttamaan sitä.Siitä tässä ketjun aloituksessa lähtökohtaisesti oli kyse.Ja mielestäni on tyhmää kun aina vertaillaan artisteja,yleensä Rautavaaraan tai Virtaan,kukaan kun ei kuitenkaan yllä samaan,mut jokainen kuitenkin on oma itsensä.

En sinua tarkoittanutkaan, ihan asiallinen oli sinun viesti. Tuli vähän väärään ketjuun ehkä tää vastaus, mutta samaa mieltä siis että turha vertailla. Ehkä paras esimerkki tässä keskusteluketjussa törkeyksistä on toi Kitin kommentti, mutta laitettakoon ajattelemattomuuden piikkiin, sitähän joku jo kommentoikin tossa.

Tosin tilastollisestikkin on täysin mahdollista että jopa Rautavaaran kaltainenkin ääni löytyy Suomen asukasluvun sisältä, mutta sitäpä ei kannata miettiä. Tapio on Tapio, ja hyvä onkin :)

• tosissas
        Vanha herra kirjoitti:

Siis Juha Metsäperä ja Tapsa Rautavaara...pese korvasi...ei vois kauempana olla.

• kuunnellut
        *************** kirjoitti:

Eräs Helsinginsanomien musiikkikriitikko kirjoittaa T.Kansasta ja Rautavaarasta näin :

" Siloitellusta, miltein klassisella tekniikalla laulavasta Kansasta ei saa Rautavaaramaista reissumiestä helposti.
        Monista hienoista tulkinnoista huolimatta on todettava, että Tapani Kansa ei ole kaimansa veroinen tunnelman luoja ( ja kukapa olisikaan).
        Mutta jos jättää vertaillut sikseen, niin Kansa onnistuu tunnelmanluonnissa varsin hyvin.
        Ja se ääni- Se on Kansalla yhtä komea ,kuin Rautavaaralla konsanaan ."

tosi huono kuuloinen jos noin on kirjoittanut.
        T Kansan ääni ei muistuta pennin vertaa Tapio Rautavaaran ääntä!

• Vanha herra
        tosissas kirjoitti:

Siis Juha Metsäperä ja Tapsa Rautavaara...pese korvasi...ei vois kauempana olla.

--- ihmiset herneet nenäänsä tosissaan. Jos kuka ei tykkää JM:stä niin, älkää toki tykätkö! Jokaisella on mielimusiikkinsa ja artistinsa. Miksi ihmeessä toisen pitää heti alkaa mollaamaan sellaista artistia, josta ei satu itse pitämään. Sinä pidät jostain toiseta ja toinen toisesta. Hyväksytään erilainen maku asioissa!

• .rita
        Vanha herra kirjoitti:

--- ihmiset herneet nenäänsä tosissaan. Jos kuka ei tykkää JM:stä niin, älkää toki tykätkö! Jokaisella on mielimusiikkinsa ja artistinsa. Miksi ihmeessä toisen pitää heti alkaa mollaamaan sellaista artistia, josta ei satu itse pitämään. Sinä pidät jostain toiseta ja toinen toisesta. Hyväksytään erilainen maku asioissa!

Eihän tuossa viestissä haukuttu Metsäperää artistina tai ihmisenä mitenkään vaan kerrottiin ettei sen ääni muistuta Tapsaa alkuunkaan.Oletko itse sitä mieltä että kuultuasi radiosta Metsäperän esittämän biisin,voit erehtyä luulemaan sitä Tapsan laulamaksi?Tuskin.
        Korvien pesu taas ei ole kenellekään pahitteeksi...;D

• Totuudentorvisoittaja
        .rita kirjoitti:

Eihän tuossa viestissä haukuttu Metsäperää artistina tai ihmisenä mitenkään vaan kerrottiin ettei sen ääni muistuta Tapsaa alkuunkaan.Oletko itse sitä mieltä että kuultuasi radiosta Metsäperän esittämän biisin,voit erehtyä luulemaan sitä Tapsan laulamaksi?Tuskin.
        Korvien pesu taas ei ole kenellekään pahitteeksi...;D

Ihan jos tosta ketjun alkupäätä kommentoisin niin rautavaara on tapani kansaan verrattuna tenavatähti...tapani kansa on suvereenisti suomen kaikkien aikojen kovin LAULAJA...hän pystyy laulamaan kaikkia tyylisuuntia..klassisesta rock´n rolliin...harva pystyy esim kirkossa vetämään akustisesti niin että isot urut ei peitä laulajan ääntä...tokihan rautavaara persoonana oli suuri..mutta laulajana en menisi kehumaan..

• Rähäkkä
        Maisteri kirjoitti:

Esa Niemitalon ääni muistutti Tapio Rautavaaran ääntä. Oliko kyseessä pelkkä imitointi? Mies muistutti ulkoisestikin Tapsaa.

Olen muutaman kerran tavannut Esa Niemitalon ja kyllä hän on ihan aito oma itsensä. Näissä äänissä kyllä erehtyy, jos ei tiedä kumpi laulaa: Esa Niemitalo - Tapio Rautavaara. Tsemppiä Esalle esiintymisissä. Olisi kiva päästä vielä Esan keikoille, kun tietäisi missä päin hän esiintyy?? Ei Suomesta montaa näin lähellä olevaa ääniyhtäläisyyttä löydy.

• poing!

Lea Laven ja Jamppa Tuominen!

• Mauno

Kun kuulin joskus aikoja sitten huoltoasemalla radiosta Lokki-valssin Arja Havakan laulamana, ihmettelin, että onko pitkään deekiksellä ollut Jamppa Tuominen ryhdistäytynyt ja levyttänyt uudelleen tämän mauno kuusiston jo 1970-luvulla levyttäneen kappaleen

• ...joo

Juha Laitila ja Rautavaaran Tapsa.Kyllä on sitten hirmuisen samankuuloista.

• outi

Anna Eriksson ja Annika Eklund

• Anonyymi

Tapio Rautavaara/Esa Niemitalo

• Anonyymi

MA Numminen ja Alexi Laiho

• Anonyymi

Alangon veljekset ismo ja ilkka joka tosiaan aika itsestäänselvää koska ovat veljeksiä mutta ismo alangon ääntä myös jonku verran muistuttaa aika-ajoin don huonojen päävokalisti Kalle aholan lauluääni.

Samuli putron ja herra ylpön laulutapa&tekniikka aika sama, mutta tosin lauluäänet erilaiset hieman.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      253
      3402
    2. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3344
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      1984
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1686
    5. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1389
    6. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      14
      1386
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      386
      1231
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1139
    9. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      1007
    10. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      73
      995
    Aihe