Vaihdoin noin 10 tkm sitten '88 Escortin (Saksa, henkilömalli) molempiin takapyöriin laakerit, mutta nyt niille pitäisi tehdä jälkikiristys. Korjausopaassa neuvotaan kiristämään napamutteri aluksi 25 Nm momenttiin jarrurumpua vastapäivään pyörittäen, löysäämään sitten mutteria puoli kierrosta ja kiristämään mutteri sormitiukkuuteen. Ei toimi. Laakereihin jää tolkuton välys. Silmämääräisesti tarkistettuna laakerit vaikuttavat kuitenkin olevan hyvässä kunnossa. Ja vaikka laakerit kiristää tiukemmalle siten, että välys rumpua vääntelemällä tuntuu kohtuulliselta, niin koeajon jälkeen välys on jo mahdoton.
Onkos teillä tiedossa mitään toimivaa metodia kiristämiseen, vai onko ainoa tapa saada välykset kohdalleen vain kiristää lisää ja kokeilla, kiristää lisää ja kokeilla... Tuo saksisokkien kanssa tuhertaminen korpeaa sen verran, että mieluummin voisi laittaa välykset nopeasti kohdalleen. Kuinka tiukalle laakerit arvaa kiristää ilman kiinnileikkaamisvaaraa?
Escort '88, takapyörien laakerien kiristys
Sko
1
336
Vastaukset
- pari pulttia katkaissut..
aluksi kannattaa tarkistaa onko laakeripintaan kulunut uraa laakerin kohdalle jos on niin uudet laakerit eivät toimi enää siinä sinne..
Laakerit olen itse kiristänyt aina ilman monenttiavainta niin että kokeilen välystä ja pyörivyyttä ja kiristän sen mukaan sitten.. ja ne takalaakerit saa vetää suht tiukalle eli sormilla kiristys ei riitä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406933
- 323908
- 453290
- 342854
- 162672
- 372228
- 162176
- 412113
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482057- 391980