Katsastuksessa havaittiin autoni bensatankissa pieni reikä. Korjaamolta sanottiin, ettei sitä voi paikata vaan pitää ostaa kokonaan uusi tankki ja tilaaminen kestää useita kuukausia. Ei kuulemma mitään järkeä yrittää paikata.
En tiedä onko ihan tyhmä kysymys, mutta näin autoista mitään tietämättömänä naisena tulee mieleen, eikö sitä vain voisi tilkitä jollakin? Tai eikö reiän vain voisi hitsata kiinni?
Tietäisikö kukaan?
Bensatankissa reikä
34
14978
Vastaukset
Aikoinaan paikkasin kadetista plasting padingin kemiallisella metallilla vuotokohdan. Ekaksi tankki pitää olla niin tyhjä ettei bensa tule vuotokohdasta, rapsi enimmät ruosteet pois ja hio karkealla hiomaparerilla, puhdista esim. polttoaineenjäänestolla ja sitten kemiallinen metalli kiinni. Kesti useita vuosia, eli niin kauan kuin auto oli itsellä.
Hitsaamista en kyllä suosittele. On aikamoinen pommi kun se räjähtää. Meinaan se tankki on tyhjänä vaarallisempi hitsata kuin bensaa täynnä oleva tankki. Enkä usko että kukaan hitsari suostuu hitsaamaan bensatankkia.- korjaamaan
Onko tankki metalli- vai muovitankki? peltitankki on helppo hitsata jos osaa, ei ole räjähdysvaaraa, samoin muovitankki voidaan korjata "hitsaamalla"
- Pocce
"Enkä usko että kukaan hitsari suostuu hitsaamaan bensatankkia."
No ei kai sitä täynnä bensaa hitsata...
Irti ja täytetään vedellä. Sit vaan hitsi soimaan...
- TT-Citikka
Bensatankin hitsaaminen on aikamoisen hankalaa touhua räjähdysvaaran takia - tyhjässäkin tankissa on bensiinihöyryjä, jotka ovat todellinen vaara. Paikkauksen kestävyyskin voi olla epävarma.
Kysy jostain toisesta huoltoliikkeestä, josko vaikka tietäisivät nopeamman tavan saada bensatankki. Voit myös kysellä autovahinkokeskuksesta, jos vaikka lykästäisi.- mitenkä
mitenkä bensatankin tilauksessa kestää useita kuukausia! höpöhöpö varaosaliikkestä tilaamalla tänään tilattu on huomenna hyllyssä! ite tilasin eilen tankin ja tänään hain ja huomenna asennan
- käy.
näyttämässä sitä jollekkin yleis-mies korjaamolle joka osaa jotain oikeasti tehdä.merkkiliikkeet vaihtavat vaan rikkinäiset osat uusiin!
- karvinen
sen hitsata, siis jos metallitankki, pensat pois ja tankki irti ja antaa olla jonkin aikaa että tankki kuivuu = bensat höyrystyy pois ja vettä tankkiin ja kaasulla kiinni, vedet pois ja antaa taas tankin kuivua = vedet haihtuu pois ja bensalla huuhtelu päälle, näinhän se kadetin tankki korjattiin puolikymmentä vuotta sitten.
- saippuaa
Hiero semmoista ennenvanhaa käytettyä palasaippuaa siihen vuotokohtaan, niin menee pitkän aikaa vielä. näinhän se kadetin tankki korjattiin parikymmentä vuotta sitten.
- Big Deal
saippuaa kirjoitti:
Hiero semmoista ennenvanhaa käytettyä palasaippuaa siihen vuotokohtaan, niin menee pitkän aikaa vielä. näinhän se kadetin tankki korjattiin parikymmentä vuotta sitten.
Tässä on nyt keskusteltu tankin Korjauksesta,noita mätähommia mäntysuovalla on vakavalla naamalla tehty viimeksi samoihin aikoihin kun Kekkonen valittiin toisen kerran.
Ja sitten asiaan;jos kyseessä on peltitankki niin vaihto saattaa olla ajankohtainen.
Tankin joutuu kuitenkin irroittamaan melko varmasti,ja paikkaaminen huuhteluineen vie jonnii verran aikaa,ja jos jossain teetät,joudut työstä maksamaan tuntivelotuksen.Vertaa tätä tuntiveloitusta uuden tankin hintaan ja saatat valitettavasti huomata ettei se uus tankki niin huono vaihtoehto olekaan.
Mikähän auto kyseessä mahtaa olla? saippuaa kirjoitti:
korjataan hitsaamalla, otetaan se pois, tyhjennetään ja täytetään vedellä. Käännetään niin että hitsattava kohta on ylinnä ja varmistetaan että on vain vain pieni ilmatila hitsauskohdassa. Muuten lojahtaa ja lujaa!
Toinen tapa on juottaa reikä umpeen. Tankki irti, tyhjäksi, putsataan reiän ympäristö. Tinataan kolvilla reiän ympäristö. Tehdään paikkapala mellapeltistä tai messinkiverkosta. Muotoillaan se oikeaan muotoon, tinataan pelti, paikalleen ja taas kolvilla kiinni kauttaaltaan. Lopuksi putsaus ja ruostesuojaus/massaus.
Onnistunee myös PlasticPaddingilla, en ole kokeillut sitä.
Väliaikainen pikapaikkaus mäntysuovalla.- Big Deal
sitroen kirjoitti:
korjataan hitsaamalla, otetaan se pois, tyhjennetään ja täytetään vedellä. Käännetään niin että hitsattava kohta on ylinnä ja varmistetaan että on vain vain pieni ilmatila hitsauskohdassa. Muuten lojahtaa ja lujaa!
Toinen tapa on juottaa reikä umpeen. Tankki irti, tyhjäksi, putsataan reiän ympäristö. Tinataan kolvilla reiän ympäristö. Tehdään paikkapala mellapeltistä tai messinkiverkosta. Muotoillaan se oikeaan muotoon, tinataan pelti, paikalleen ja taas kolvilla kiinni kauttaaltaan. Lopuksi putsaus ja ruostesuojaus/massaus.
Onnistunee myös PlasticPaddingilla, en ole kokeillut sitä.
Väliaikainen pikapaikkaus mäntysuovalla.Joo ittehän noita pystyy tekemään,ja on tehtykin,mutta kannattaako siitä muutaman tunnin hommasta maksaa?Alkuperäsestä kysymyksestä voi päätellä että kysyjä ei ole itse siihen ryhtymässä.Ja ennenkun on nähnyt tankin,ei kukaan pysty mitään varmasti sanomaan.
Odotellaan markkinoille Kemppi 2006 Rustweld-mallistoa,johon saa ruostetäytelangan,ja a vot,sitten parsitaan reikä kun reikä umpeen:)
- paras
no siihen voi jotain tököttiä toki koittaa laittaa, mutta se on aika väliaikaista. hitsata EI VOI ! tankissa on bensahöyryjä vaikka sen tyhjäisitkin ja posahtaa silmillesi kokotankki. et teetpä mitävaan, niin älä vaan hitsaa tai tulee isovahinko.
- nikkari vaan
niin kyllähän se on vaarallista hommaa tuo tankin laitto.vesi sisälle ja kaasulla sitä ylintä kohtaa kutittaa .ensin sylkäsee parikertaa ne veet kartanolle. ennenkuin voi alkaa hitsaamaan.tulpaksi olen laittanut sisukumista palan. parempi laittaa plastig padding ja odottaa uusi tankki sitten kun tulee.miten se paine ilma onko joku sillä hitsannut eli sisään lujaa paineilmaa.tuleeko iso pommi.tuppaavat lentään silmille nuo tankit.
- karvinen
nikkari vaan kirjoitti:
niin kyllähän se on vaarallista hommaa tuo tankin laitto.vesi sisälle ja kaasulla sitä ylintä kohtaa kutittaa .ensin sylkäsee parikertaa ne veet kartanolle. ennenkuin voi alkaa hitsaamaan.tulpaksi olen laittanut sisukumista palan. parempi laittaa plastig padding ja odottaa uusi tankki sitten kun tulee.miten se paine ilma onko joku sillä hitsannut eli sisään lujaa paineilmaa.tuleeko iso pommi.tuppaavat lentään silmille nuo tankit.
se mihkään lojahda, kun ei mene tyhjää tankkia hitsaamaan..., rekkojen tankkejakin on hitsattu paikallaan niin että tankki on täynä naftaa ja korkki auki, ei muuta ku kaasulla vuoto umpeen, muta taitaa täälä olla nin nuoria lukijoita että ei ole tullut em tilanteita vastaan...
- corollan tankkia
Eli otin tankin pois ja täytin sen vedellä.
Ongelmaksi muodostui kuitenkin se, että hitsisauma jäi liian huokoiseksi. Vaikka hitsasin lankaa saumaan varmaan puoli lankarullaa, niin aina sauma jäi tihuttamaaan.
Muutenkin vanhan tankin hitsaaminen on kyseenalaista puuhaa. Kuitenkin kohta vieressä on uusi reikä. Eikä uusi tankkikaan lopulta niin paljoa maksa.
Itse hitsasin mig-hitsillä ydintäytelangalla. Ehkä muilla hitsausvälineillä saumasta tulisi täytenäisempi- joka aiheuttaa
tuota tihkutusta. Itellä oli 7 !!! reikää jotka hitsasin MIGillä umpilangalla eikä tihkuta. Oli vettä täynnä ja hengissä ollaan :)
- Mie vuan
Peltisen bensatankin hitsaaminen ei ole mikään amerikantemppu. Jokainen vanhanajan autokorjaamo osaa hitsata bensatankin ja jos tuttavapiirissäsi on edes kaksi maanviljelijää tai muuta tee se itse -miestä, niin toinen heistä osaa kuitenkin. Vedellähän se tankki täytetään ja sitten siinä ei olekaan enää mitään kummallista. Periaatteessa, jos tankki on tyhjä ja kuiva, ei sitä tarvitse edes vedellä täyttää, kunhan pitää korkin auki, ettei muoto muutu pyöreämmäksi.
Hitsaaminen edellyttää kuitenkin sitä, että pelti muuten on tervettä eli reikä on tullut äkillisesti ulkoapäin. Puhkiruostuneen pellin hitsaamisessa ei tosiaan ole mitään järkeä.
Muovitankin korjaaminen on periaatteessa vielä helpompaa se vaatii vehkeet, joita ei jokajemmarilla ole. Tarjonta tästä palvelusta on sen verran vähäistä, että voipi tulla hintoihinsa. - tojota?
Niin uskomatonta kuin se onkin, niin tojotassa ruostuu jopa tankki puhki!
Tiedän useamman tapauksen, jossa tojo on valuttanut liemensä tienpäälle.
Ainoa oikea korjausratkaisu on tankin uusiminen. - alkup.
Kyseessä on siis metallitankki. Auto ei ole Toyota, mikäli se on olennaista...:)
Korjaamossa arvelivat myös, että reiän vieressä on kohta uusi reikä, joten ei kannata senkään takia korjata. En kuitenkaan saanut kerrottua, mistä käsitykseni mukaan reikä tuli.
Eli minulle sattui varsinainen amatöörin moka renkaita vaihtaessa, ja auto lysähti bensatankin kohdalta koko painollaan tunkin päälle. Muita vaurioita tankissa ei näkynyt kuin pieni lommo (ja bensamittari valehtelee jonkin verran), mutta ilmeisesti siinä tuli myös tämä pieni reikä. "Testaukseni" perusteella en siis usko, että tankki olisi rakenteeltaan niin hauras, ja pitäisi vaihtaa sen takia kokonaan.
Auto ei varsinaisesti "valu" bensaa. Kun se seisoo parkkipaikalla, sieltä on tippunut joskus harvakseltaan yksi pisara, useimpina päivinä ei mitään. En tiedä miten sitten ajaessa.
Juu, en taida uskaltaa ryhtyä hitsaamaan enkä antaa kenenkään muunkaan tehdä sitä. Mutta tuo paikkaaminen Plastic mikäliellä kuulosti varsin helpolle. Varmaan onnistuu minultakin, kun saan jonkun ensin irrottamaan tankin. Saippuan laittaminen siksi aikaa ei siis ilmeisesti ole vaarallista.
Kiitos kaikista vastauksista! Lisääkin saa laittaa, jos tulee jotakin vielä mieleen.- karvinen
samperi, jos kerran käytät tankin pois niin katsopa onko mahdollista porata reikä siihen vuotopaikkaan ja pistää pultti siihen kuparirikat molemin puolin jos kourat mahtuu sisään: joissain tankeissa on suht iso luukku siinä päällypuolella jonka saa auki.
- seppä perhosta
Olen korjannut vuotavia polttoaine tankkeja hitsaamalla,tinaamalla ja lasikuiduttanutkin niitä. Tinaaminen tuntuu itsestäni parhaalta ja aika varmalta sekä pienitöisemmältä vaihtoehdolta ja niin olen suurimmaksiosaksi nykyisin tehnytkin jos reikä vain on tarpeeksi pieni, tuota pulttikonstiakin vois kokeilla. Kyllähän uusi tankki aina varminkonsti polttoaine vuodoille on, olen myös hakenut B osana purkaamoilta. Sieltä löytää halvalla monesti hyvänkin. terv. seppä Perhosta.
- siis...
Rupee toi sun juttus tosiaan kuullostamaan joltain autokorjaamon "pissatukselta"...
Ensin kannattaa ottaa selvää mitä uusi tankki maksaa?Jos saa 100€:lla niin ei kannata alkaa paikkaamaan, mun mielestä.Olen autojen kaa touhunnut n.10v, eli teen kaikki nämä korjaus hommat itse (hitsauksesta maalaukseen) ja nyt on yks harraste auto työn alla ja siitä oli tankki puhki ja uuden sain 100€:lla niin ei tullut edes mieleeni ruveta sitä paikkaamaan.Mutta asiaan...
Eli itse ehdotan lasikuitua, koko tankin ympäri.Näin olen usemmat tankit paikannut.Kestää kyllä niin kauan kun auto on sulla.
Mutta tämäkin lysti maksaa (minun) töineen mukaan lukien n.80-100€ koska vaatii erikois hartsin että ei meinaa bensiinistä mitään.Tosin jotkut ovat paikanneet vakiolla hartsillakin ja on kestäneet tai sitten laittaa 50% kumpaakin niin tulee sellainen sinnepäin.
Eli tässä nyt silleen suuntaa tuohon mikä kannattaa..Hitsaus on kaikkein paras, jos vaihtaa sitten koko palan.Eikä se tankki kyllä mihinkään räjähdä jos sen kunnolla "esikäsittelee", eli sitä ei tarvii pelätä...Ja vaikka minäkin sen hitsaan jos tahdot...Mh:lla noi tavarat kulkee ja rahtia tankille ei paljoa tule....
Toivottavasti nyt edes jottain autto? - olla
aika helppokin nakki. Nimittäin ystävällä oli pelkästään pensaletku löysällä johon riittää vaikka huoltamolta euron klemmari jolla saa vähän kireämmälle liitoksen kuin rautalangalla. Itse olen joskus paikannut hölmöyksissäni koko tankin ylöosan lasikuidulla johon turaantui pari - kolme päivää aikaa ja rahaa (uudesta kokonaistaloudellisempi). Tankista tuli kyllä ihan kestävä vaikka oli täysi seula ylöosastaan - varmaan tuhansia reikiä löytyi hionnan jälkeen. Hätäapu katsastukseen tai muuten ajoon on varmaan se mäntysuopa mutta, jos tiedät missä se reikä on niin saat varmaan holtsikalta lasikutua tai paddingia 10 - 15 eurolla ja kyllä kestää aluksi, jos puhdistat ensin metalliin asti ja paddingilla loput.
- alkup.
siis... kirjoitti:
Rupee toi sun juttus tosiaan kuullostamaan joltain autokorjaamon "pissatukselta"...
Ensin kannattaa ottaa selvää mitä uusi tankki maksaa?Jos saa 100€:lla niin ei kannata alkaa paikkaamaan, mun mielestä.Olen autojen kaa touhunnut n.10v, eli teen kaikki nämä korjaus hommat itse (hitsauksesta maalaukseen) ja nyt on yks harraste auto työn alla ja siitä oli tankki puhki ja uuden sain 100€:lla niin ei tullut edes mieleeni ruveta sitä paikkaamaan.Mutta asiaan...
Eli itse ehdotan lasikuitua, koko tankin ympäri.Näin olen usemmat tankit paikannut.Kestää kyllä niin kauan kun auto on sulla.
Mutta tämäkin lysti maksaa (minun) töineen mukaan lukien n.80-100€ koska vaatii erikois hartsin että ei meinaa bensiinistä mitään.Tosin jotkut ovat paikanneet vakiolla hartsillakin ja on kestäneet tai sitten laittaa 50% kumpaakin niin tulee sellainen sinnepäin.
Eli tässä nyt silleen suuntaa tuohon mikä kannattaa..Hitsaus on kaikkein paras, jos vaihtaa sitten koko palan.Eikä se tankki kyllä mihinkään räjähdä jos sen kunnolla "esikäsittelee", eli sitä ei tarvii pelätä...Ja vaikka minäkin sen hitsaan jos tahdot...Mh:lla noi tavarat kulkee ja rahtia tankille ei paljoa tule....
Toivottavasti nyt edes jottain autto?Oli apua. Ehkä kuitenkin kysyn ensin sitä uuden tankin hintaa asennuksineen. Riippuen siitä täytyy miettiä jatkotoimenpiteet, hyviä ehdotuksia tullut. Harmitti siinä vaan se, että parin vuoden sisällä autoon on tehty pari isoa remonttia eli se on seissyt ihan kiitettävästi korjaamolla. Uusien osien hommaaminen on ollut kallista ja aikaa vievää puuhaa. Tähän mennessä korjaamo ei ole löytänyt yhtäkään osaa käytettynä.
Niin sitten ihmettelin vaan miten korjaamo saa väännettyä yhdestä bensatankista taas näin suuren jutun. Itse kun ajattelin, että reikä hoituu vetämällä ilmastointiteippiä sen päälle. Ilmeisesti se ei sitten ollutkaan realistinen vaihtoehto, kun kukaan ei sitä ehdottanut...
Autolla on tarkoitus ajaa vain pari vuotta, joten sen pidempään bensatankin ei tarvitsekaan kestää (eikä minkään muunkaan osan). Niin ajattelin vaan, että onko se lasikuidutus turhan mittava projekti suhteessa siihen, että tällä autolla ei joka tapauksessa enää ajeta parin vuoden kuluttua? - sillä
alkup. kirjoitti:
Oli apua. Ehkä kuitenkin kysyn ensin sitä uuden tankin hintaa asennuksineen. Riippuen siitä täytyy miettiä jatkotoimenpiteet, hyviä ehdotuksia tullut. Harmitti siinä vaan se, että parin vuoden sisällä autoon on tehty pari isoa remonttia eli se on seissyt ihan kiitettävästi korjaamolla. Uusien osien hommaaminen on ollut kallista ja aikaa vievää puuhaa. Tähän mennessä korjaamo ei ole löytänyt yhtäkään osaa käytettynä.
Niin sitten ihmettelin vaan miten korjaamo saa väännettyä yhdestä bensatankista taas näin suuren jutun. Itse kun ajattelin, että reikä hoituu vetämällä ilmastointiteippiä sen päälle. Ilmeisesti se ei sitten ollutkaan realistinen vaihtoehto, kun kukaan ei sitä ehdottanut...
Autolla on tarkoitus ajaa vain pari vuotta, joten sen pidempään bensatankin ei tarvitsekaan kestää (eikä minkään muunkaan osan). Niin ajattelin vaan, että onko se lasikuidutus turhan mittava projekti suhteessa siihen, että tällä autolla ei joka tapauksessa enää ajeta parin vuoden kuluttua?meinaa vaan 2vuotta ajaa ja tankin hinta on huima, niin kannattaa melkeen vaan se reikäkohta sitten paikata, eikä kuiduttaa koko tankkia.Jos meinaa että kuidulla korjaa sen...
Tietysti irroituksesta tulee kulunkeja jos joutuu ulkopuolisella teettämään, mutta eihän sille mitään voi. - varaosia
sillä kirjoitti:
meinaa vaan 2vuotta ajaa ja tankin hinta on huima, niin kannattaa melkeen vaan se reikäkohta sitten paikata, eikä kuiduttaa koko tankkia.Jos meinaa että kuidulla korjaa sen...
Tietysti irroituksesta tulee kulunkeja jos joutuu ulkopuolisella teettämään, mutta eihän sille mitään voi.minkä merkkinen auto? paljoko saa tankki maksaa? mistä päin suomee olet?
- Pekka.
Hitsata kiinni??? Onko sulla yli 20 v vanha auto vai onko niitä peltitankkeja vielä sitä uudemmissa autoissa? Enpä ole aikoihin kuullut moista
- ...että...
...olet kuuro?
- RaneSusi
Ite poistin tankista räjähdysvaaran silleen että kaadoin pois kaiken polttoaineen minkä sain, annoin olla auki vähän aika, sytytin kepin ja tuikkasin tankin reikään. Olihan mulla tietty suojalasit, ja mukavan kokoinen leimahudus han siitä reijästä sitten kohos. Annoin vähän aikaa savuta ja sitten kun ei enään palanu puhaltelin vielä kompuralla viimeset savut ja bensahöyryt ulos. Oislisihan tällä metodilla huonostikin voinut käydä mutta eipähän käynyt.
- tumpelo
Onko reiällinen bensatankki räjähdysvaarallinen kolaritilanteessa? Saako reiällisellä tankilla ajaa, kun ei tankkaa täyteen?
- full
Itse juuri eilen bensatankkia hitsanneena suosittelen käyttämään aikaa tähän touhuun ettei tule paskat housuun.
1. tankki irti.
2. tankin tyhjennys bensasta
3. 30min vesiletkusta vettä tankin läpi ja mahdollisimman hyvin tyhjennys ja vaikka paineilmaa perään.
4. rätti tms haravan nokkaan kiinni ja tuleen. mielellään tankin huoltoluukun päälle mutta eiköhän se saman asian aja täyttöreiästäkin.. kunhan kaikki mahdollisesti reät on auki ettei tankki räjähdä. lieska on aika huumava ja ääni samaten tässä touhussa. toista tämä 10kertaa minuutin välein.
5. kuivaa 10min paineilmalla.
6. kokeile vielä palavalla rätillä ennenkuin aloitat hitsaamisen. itsellä ei enään tässä vaiheessa kaasuuntunut mitään kun tankki oli kuiva.
7. hitsaus, hiekkapuhallus ja tikkurilan myrkkymaalit niskaan niin kestää vielä useita vuosia.
Omassa nuo letkulähdöt ruostuivat poikki joten hitsasin rosteriset lähdöt tilalle :)
http://dl.dropbox.com/u/23523249/Photo elokuuta 16, 20 13 39.jpg
Harrasteautoni on 30vuotta vanha ja tankki kestääpi nyt ainakin 50vuotta lisää :)
http://dl.dropbox.com/u/23523249/Photo elokuuta 16, 20 09 28.jpg
http://dl.dropbox.com/u/23523249/Photo elokuuta 16, 20 11 08.jpg - v76
sinänsä asiallista tekstiä juu, voipi vaan olla että aloittaja on jo tankkiinsa paikan löytänyt. Tuota kohtaa 3 voinee tosin hieman loiventaakin, riippuu tietysti juokseeko vesi oman mittarin läpi vai mistä se tulee.
Itse paikkautin prätkän tankin jäähdytinkorjaamolla. Olin sitä itse ensin huuhdellut ja kuivatellut ja lopuksi sitruunahapolla huljutellut jotta ruosteet irtoaa. Jäähdytinpajalla pojat kysäs jotta onko siellä bensaa, totesin että ei. Suolahapolla pyyhkäisivät reiän päältä ja tina perään. Hyvin piti. - lapinmiesInarista
Kyllä oli paljon turhia ja tyhjiä neuvoja.Jos tankissa pieni reikä poraa se vähän isommaksi ja vedä siihen kierre jos se on vedettävissä ja sitten kierrä sinne piltti ta mahollisesti jokin peltipuuvi ja laita kannan alle tiiviste kestää loppu elämän ja mikäli reikä pohjassa vot tarvittaessa tyhjentääkki tankin eikä maksa paljon.
- Arpirilli
Aprillipäivänäkään ei saisi huijata noin törkeästi! harmiton huijaus sallittakoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394903Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6594088Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732281Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162047MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401848- 961686
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671431OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301198- 941134
- 871121