Olen keksinyt uuden keinokielen. Kaikki sanat sanotaan niiden omilla alkukirjaimilla. Esim. Onpa kaunis päivä = O K P, tai Pitäisi aloittaa se kuntoilu aikaisin: P A S K A.
Keinokieli
5
744
Vastaukset
Luulen ettei aloitus ollut edes täysin asiallinen, mutta vastataan nyt kuitenkin.
Siis ei tuo ole mikään keinokieli. Se on taas vain kielileikkiä. Kielissähän on selvästi oma fonetiikka, sanasto ja kielioppi. Tuo ei ole mitään niistä eikä tuosta tulevat "sanat" ole edes suoraan ymmärrettävissä. Esimerkiksi OKP voisi tarkoittaa yhtä hyvin vaikkapa "oikein kivaa päivää" tai "Olen kamalan peloissani" tai "oletko koskaan pyöräillyt?"- Humppalööre
Tämä korostaa tilanteen merkitystä, pitää ymmärtää kirjainten tarkoitus kyseisen tilanteen perusteella.
- kek
Humppalööre kirjoitti:
Tämä korostaa tilanteen merkitystä, pitää ymmärtää kirjainten tarkoitus kyseisen tilanteen perusteella.
H V, M L M S N?
- Humppalööre
kek kirjoitti:
H V, M L M S N?
S M T E K O T K N S T M K ... !
Humppalööre kirjoitti:
Onko sinulla antaa kielesi sanalista? Jotta voisi ymmärtää joku sana yhteydestään, pitäisi ymmärtää myös muut sanat lauseista. Luulen että tuossa kielessä tulee sanoille vähän liikaa mahdollisia merkityksiä, että se olisi toimiva kieli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 477705
- 334263
- 573735
- 503210
- 172896
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons652601- 642498
- 522403
- 402349
- 162296