Noista tulipaloista tuli mieleen yksi asia. Nykyisen Ooppera-talon tieltä raivattiin ravintola, nimeä en enää muista. Oli suosittu ravintola ennen minun nuoruudessani. Sekin oli ilmeisesti tuhopoltto?. Tai tietääkö kukaan selvisikö se asia koskaan? Muistaaksen ravintola oli saanut purkutuomion ja joku kävi polttamssa sen, ainakin niin oletettiin.
Näinkö nykyään hoitetaan rakennusten purku?
Muistaaako kukaan?
16
2682
Vastaukset
- ei mitään
muistikuvaa. Koko 70-luvun olin kyllä "kapakkakelpoinen" mutte en siinä siis käynyt kun en muista. Onks jossain sellainen kun töölön ranta, jotenkin nimi.... mutta en sielläkään.
- Anonyymi
Töölönranta se oli. Muistaakseni saman omistajan kuin Pikku-Parlamentti.
Molemmissa tais olla vähän "hämärätouhuu".
- niin, no...
Käytetäänkö niitä purkujätteitä oikeasti nykyään vielä hyödyksi vai viedäänkö ne vain voimalaitokselle poltettavaksi?
Minusta eihän siinä mitään jos poltto tapahtuukin jo paikan päällä. Ei ole niin iso raivausurakka ja muutenkin, lämpöenergia, joka polttojätteestä saadaan on varsin minimaalinen. Esimerkiksi rekkakuormallinen risujätettä palaa perusvoimalassa n. 5 min- Aila K
niin no taidat olla todella patentti ettet vaan inssi perusvoimaloita ja silleen heko heheheheheh
- Make n
hohphphphphphphphphph
Tavallisena taviksena täytyy kyllä arvailla, että kyseessä ei ole mattimeikäläisten tekemä tuhopoltto, koska rakennus aiottiin purkaa.
Olettaisin, että siinä on täytynyt olla vähän isokenkäisemmistä ihmisistä kyse koko tulipalossa.- Hippimummo
Se ravintola,joka paloi oli ravintola Töölönranta,joka on edelleenkin pystyssä samassa paikassa kuin ennekin.Ravintola oli remontissa ja työmaalla syttyi tulipalo.Muistaakseni joku työntekijä tuomittiin korvauksiin palosta.
- ooppera
Niin se vanha ravintola paloi juuri ennen purkua maan tasalle. Tosiaan siinä on rakennettu uusi ravintola tilalle. Vanha ravintola oli tosi suosittu 70-luvulla. Töölönranta taisi tosiaan olla sen nimi.
- se on nyt
ooppera kirjoitti:
Niin se vanha ravintola paloi juuri ennen purkua maan tasalle. Tosiaan siinä on rakennettu uusi ravintola tilalle. Vanha ravintola oli tosi suosittu 70-luvulla. Töölönranta taisi tosiaan olla sen nimi.
vielä suositumpi ja syyt löytyy läheltä. 70-luvun alussa joskus laskeskelimme(ei käyty) että Mannerheimintien varrella oli noin 30 ravintolaa, nyt lienee tuplaantunut, joten silloin ravintoloissa riitti asiakkaita, kun niitä oli vähemmin. 70-luku, voi niitä aikoja...
- Make G
Joo Töölönranta se oli ja on edelleenkin no 1 paloi joskus 80 luvun lopulla näin palon konalasta käsin Esabin työmaalla korkealta yli horisontin ja ihmeteltiin mikä palaa kaupungin keskustassa rankalla savulla. Asuin siihen aikaan töölössä ja mietin onko koti porona kun menen töistä, oli mut Töölönranta oli palanut poroksi joku remontti palo ilmeisesti, kiva paikka oli vanha mesta kävin muutaman kerran uudessa en ole, mut kyllä sekin on varmaan kiva paikka, kaikille hyvää joulua ja vuotta 2012 t. Make :)
- Anonyymi
Minä olin töissä Töölönrannassa. Pääasiassa kahvilassa jonne vei puusilta ravintolan pihalta.
Kiva paikka. Mulle kävi siellä ” pikkuhaveri” kun kenkä jäi lattian lautaan tai johkin kiinni.
Olin viemässä korkeisiin laseihin annosteltuja pirtelöitä pöytään, vaan ne lensivät edeltä.
Nolo juttu vaan asiakkaat pöydässä antoivat anteeksi. Vieläpä uskalsivat jäädä odottamaan uudet annokset.
Kiirettä riitti. Oli suosittu paikka. - Anonyymi
Hienosti näkyi salamointi ukonilmalla.
Kyllä tuelee haikea mieli noita nuoruusvuosien työpaikan muistojen mieleen noustessa.
Silloin oli vielä työyhteisöissä terve yhteishenki ilman nykyistä kiusaamista ja kyynärpää tekniikkaa.
Sitä kyllä ihmettelen miten työilmapiiri ja yleenskin ihmisten toisiinsa suhtautuminen menee vaan huononpaan suuntaan mitä enemmän noista keskustellaan
Koko ajan joku on alistettavana.
Pelkkä puhuminen ei auta ja vaikuttaakin vaan lisäävän pahoinvointia.
Toisaalta nykyihmisen arvot on raha, valta, ulkonäkö ja selvää on ettei noilla arvoilla kukaan voi hyvin. - Anonyymi
Oulussa myös sattui 70-luvulla paljon tällaisia paloja kun keskustan tonteista oli pulaa.
- Anonyymi
Tulipalosta tuli mieleen into polttaa haravointijätettä ja niiden kylkiäisenä vajoja sun muuta käyttökelpoista. Joka ainoa päivä on monta turhaa tulipaloa, kun pölkkypäät polttelevat risuja. Tuhkaämpäriäkään ei jakseta tai osata viedä kuistia pitemmälle saati vesittää.
- Anonyymi
Onneksi enää ei käytetä laskiämpäreitä.
nekin varmaan heitettäissiin kuistin nurkalle, vaan. - Anonyymi
Näin kun se paloi. Olin bussissa Mannereheimintiellä.
Se oli kiva paikka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577310Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393577Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3651937Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 861449
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247- 811154