kardaanin etupäässä poorit
sanottiin et pitäis rasvata
näyttää isolta hommalta
onko tarvetta ja löytyykö niksejä asiaan
parempi kysyä ensin jos löytyy
kokemusta ettei tuu sutta ja sekuntaa
kiitos jo etukäteen
"uusiopemaristi"
voitelusta kysymys
3
1130
Vastaukset
- mutta...
Ne boorit on kardaanin takapäässä.
Ei ole iso homma, rengas irti, iskari irti, nopeusmittarin anturi irti, perä irti. Rasvaa booreihin, kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
Homma tehdään 100000km tai 5 vuoden välein. - Helppo juttu
Rasvaus on ehkä tunnin rupeama;
1) Pyörä keskituelle, varmista liinalla etupyörään, että pysyy tuella, kun laitat kardaania takaisin.
2) Irrota takapyörä ja jarrusatula. Ripusta satula rautalangalla pois tieltä.
3) Irrota nopusmittarin vaijerin liitoskohta läheltä tankkia. Jätä anturi paikalleen, niin ei tule öljyt ulos.
4)Laita tuki kardaanitunnelin (sen keinuvan osan)alle, että pysyy vaakasuorassa.
5) Irrota iskarin alapultti.
6) Irrota koko takaosan vetopyörästö kardaanitunnelista (4 kuusiokoloa).
7) Vedä vetopyörästö irti iskarista ja kardaanitunnelista.
Nyt kardaani näkyy ja lähtee vetämällä pois. Siinä on pieni vastus (varmistusrikka) ja se on lyötävä asennusvaiheessa napakasti takaisin.
Voitele molemmat boorit (etu, takapää) ja pistä kasaan päinvastaisessa järjestyksessä.
Ennen aloitusta kun varmistat, että sinulla on oikean kokoisia avaimia ...työ etenee nopeasti ..harjoittelun jälkeen tekisin ehkä allekin tunnissa.
S.H - nettisivu
Katso ;
http://www.ibmwr.org/ktech/driveshaft-spline-lube.shtml
Siellä hyvät ohjeet ja kuvasarja ja ohjeet K 75 voitelusta. Samoilla ohjeillä pärjäät.
S.H
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 477705
- 334263
- 573735
- 503210
- 172896
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons652601- 642498
- 522403
- 402349
- 162296