U:ki

"Urpo"

Olisin kyseskelly noista kalastus maksuista. Viime keväänä marssin paikalliseen pankkiin, ja ilmoitin haluavani sellaiset luvat, että saan virvelillä heitellä, ilman että tulee sanomista lupien puutteesta, no pankkivirkailija läväytti 3 maksua eteen valtion, läänin ja olisko ollu se kolmas sit joku kalastus alueen oma maksu tai jokin semmonen, aika kalliiks tuli ottaen huomioon että koko kesän aikana pääsee vain noin 15 kertaa kalaan, ja sillonkin tulee vain haukea ja ahventa jotka tulee päästettyä poikkeuksetta takaisin. Sillä summalla jonka sijoitin lupiin, olisin ostanut ukin torilta (kunnon)kalaa jo useamman kilon..

Niin, kysymykseni kuuluu: Onko todellista että kaikki nämä luvat ovat pakollisia jotta virvelikalastus on "luvallista"?

ja mikäli näin on, niin mitä niillä rahoilla tehdään, ei ainakaan kala-istutuksia koska, viimeisen 20 vuoden aikana olen saanut vain 1 lohi sukuisen kalan.(siis ukin alueelta)

nämä kalastus luvat tuntuu olevan vähän samanlaisia kun tämä koko suomen tuntema rahastuskeino TV-lupa. Ei saa sitten millään rahoilleen vastinetta.

Nyt tähän tulee sitten liuta toisia "urpoja" jotka vastailee että "et osaa kalastaa" tai "et tiedä paikkoja" tai jotain yhtä järkevää, jos ei ole mitään kunnollista sanottavaa niin pliis, älä vastaa mitään.

3

1611

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on totta että joutuu ottaa monenlaista lupaa että pystyy kalastaa. Itse joudun ottaa kaks lupaa ja niistäkin saa pulittaa lähes 30 euroo yhteensä.

• "Urpo"

Aika halvalla pääsit... jos nyt en aivan väärin muista niin yks lupa oli 27€ 2,5€ pankkikulut joku 18€ 2,5€ toisen kerran pankkikulut ja olisko ollu huikan alle 20€ kolmannen kerran pankkikulut... ja nämä rahatko menee vesialueen omistajille korvaukseksi siittä että alueella ei ole edes kunnollista kalaa??
        Joku on joskus sanonut:
        On lottovoitto syntyä Suomeen, mielestäni pitää olla lottovoittaja elääkseen Suomessa.

• tosi Urpolle

Kun kirjoitat näin;
      "nämä kalastus luvat tuntuu olevan vähän samanlaisia kun tämä koko suomen tuntema rahastuskeino TV-lupa. Ei saa sitten millään rahoilleen vastinetta."

Etkö Urpo tosiaan ymmärrä, että vastineeksi rahoillesi saat oikeuden harjoittaa kalastusta jota oikeutta sinulla ei olisi ellet maksaisi ko.lupia.
      YMMÄRSITKÖ URPO!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7276
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4038
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3565
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      48
      3082
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2786
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    7. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2246
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2228
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16