Kertokaa

mulle

mikä on gradun merkitys? Mulla on niin huono ohjaaja josta ei saa mitään irti. Olen aivan viimeistä silausta vailla valmis ja koko urakka on vienyt pari vuotta ja lukuisia tuskan hetkiä. Mitä sitten tapahtuu kun jätän graduni? Totta kai tiedän että se oikeuttaa maisteriarvon saamiseen, mutta onko se lopulta ´niin että työ vaan pölyttyy kirjastossa?? Eihän kukaan voi jälkikäteen enää velvoittaa minua tekemään mitään?

tyhmiä kysymyksiä, mutta ne nyt váin askarruttaa minua.

tsemppiä kaikille

8

976

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merkitys

Gradun merkitys on siinä, että teet sen. Tarkistajien lisäksi joku voi joskus vilkaista gradun alussa olevaa tiivistelmää. Pahimmassa/parhaassa tapauksessa joku tekee siitä jollain pakollisella hölö-hölö-kurssilla graduanalyysin ja joutuu lukemaan sen edes suunnilleen alusta loppuun.

• håpå

Eipä niitä graduja yleensä hirveästi lueta. Toki jos gradusi on erittäin harvinaisesta aiheesta tai erittäin hyvä, saattavat sitä jotkut jopa käyttääkin. Mutta yleensä graduja taitavat lukea vain lähinnä toiset graduntekijät mallia ottaakseen.

• johanna

Gradun merkitys on yleensä henkilökohtainen. Se jää pölyttymään 99.5% varmuudella laitoksesi kaapistoihin. Graduissa ei yleensä tehdä merkittävää tutkimusta.

• huh huh

Täytyy myöntää, että olipa todella typeriä kysymyksiä. Mieti nyt sit todella tarkkaan kannattaako sitä gradua jättää...

• vastauksista

kaipa tää graduprosessi on niin yksinäistä puurtamista, että sitä alkaa pohtia kaikenlaista...

no mutta anyway takaisin hommiin...;)

• Yksi näkökanta
        vastauksista kirjoitti:

kaipa tää graduprosessi on niin yksinäistä puurtamista, että sitä alkaa pohtia kaikenlaista...

no mutta anyway takaisin hommiin...;)

Gradun yksi merkitys, jota jotkut työnanatajat ainakin tarkkailevat, on se, saako ihminen hatarilla määrityksillä aikaan kohtuullisessa ajassa järkevän näköistä raporttia. Gradun valmiiksi saaminen kertoo jotakin ihmisen tavoitteellisuudesta, omaehtoisesta ohjautumisesta ja hieman osaamisestakin.

Gradun sisältö on toisarvoinen, graduprosessin merkitys on tärkeämpi.

• pesunkestävä duunari

menkää töihin snobit!!!!!

• 1+1

On mentävä töihin, vaikka on tehnyt gradunkin. Tein sen itsekin. Ja sitäpaitsi olen tehnyt 22 vuotta paskaduunia tehtaassa, joten snobius ei ole täällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7296
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4048
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3575
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3110
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2259
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    8. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      49