Jaahas, nyt takana reilu 8tkm/4kk ja aika summailla kokemuksia 1.6 Ti-VCT 5-ov "sportista". Auto pelannut noin yleisesti varsin mukavasti. Isompia murheita ei vielä kohdalle sattunut mutta pieniä "harmeja" sitten jonkin verran. Kuskin oven sovitus vähän "sinne päin" ja tästä johtuen joutuu oven sulkemiseen käyttämään "ylimääräistä voimaa". Myös ovien tiivisteiden narina rassaa hiljaisissa nopeuksissa esim. kanttarien yli ajettaessa. Samoin pitkä starttaus kylmällä koneella "ärsyttää", lämpöisenä lähtee käyntiin heti (onkohan tulossa jotain softa-päivitystä?) Koneen murina/pörinä on varsin kova kun nostaa kierroksia mutta muuten tuo voimanlähde vaikuttaa varsin kelvolta, eipä hirveetä eroa ajaako yksin vai "lasti päällä" (paitsi vitosella).Keskikulutus oli talvella luokkaa 8,3l/100km ja nyt näyttää noin 8,6l/100km, pääasiassa motarilla suhailua. Myös jarrujen outo poljintuntuma sekä epämääräinen käytös ihmetyttää (huollon mukaan kunnossa minun mielestä ei). Jonkin verran on ruvennut auto täristämään, johtuneeko sitten renkaiden tasapainoituksesta (tai aluvanteista), mene ja tiedä. Samoin "ihmetyttää" lievä nykiminen kiihdyttäessä tiukassa kaarteessa (esim motarille mentäessä)Täysinäisestä pissapojan säiliöstä "vuotaa" vettä ulos tiukemmissa käännöksissä ja aiheuttaa lähinnä pesunesteen hajua. Maalipinta pysynyt hyvänä ja säilynyt lähes ilman kiveniskuja (mitä nyt 2v poikani heitti kivellä lokasuojaan....)Sisällä kaikki pelaa hienosti ja Sonyn radio on ollut hyvä hankinta.Sisällä ei pahemmin (ainakaan vielä)kuulu mitään ylimääräisiä nitinöitä ja natinoita (noita tiivisteitä lukuunottamatta). Rengasmelu on tosiaankin varsin korkea niin talvi- kuin kesärenkaillakin mutta siihen alkaa jo tottumaan...(tai sitten on jo kuulo vaurioitunut ;) ) Summasummarum, Focus on vastannut hyvin perheemme tarpeita ja ainakin vielä olen varsin tyytyväinen kulkineeseen.
Focus II kokemuksia (part two)
8
2666
Vastaukset
- juttua...
Mulla on ollut nyt Focus 1.6 Ti-Vct viikonpäivät ja hurjat 400 kilometirä on plakkarissa.
Autossa on alusta alkaen kuulunut pientä nitinää molemmista etuovista, lieneekö normaalia? Ääni ei ole suuri eikä kuulu aivan jatkuvasti, mutta useimmiten kyllä.
Ohjekirjassa mainitaan varoituskolmion paikaksi (5-ovisessa) takaluukun viereinen oikea yläpinta (sekavaa, mutta tiedätte varmaan mistä puhun), johon kolmio tulisi kiinnittää remmeillä. Siellä on kyllä kolot, mutta remmejä ei ollut... Kuuluisiko olla vai pitääkö ne hankkia itse erikseen?
Muuten olen ollut varsin tyytyväinen autoon.- tt22
Kyllä siellä omassani oli sellaiset tarranauhat. Ovitiivisteiden natina ei kuulu asiaan, Englannissa poijjaat vaihdattaneet takuuseen tiivisteitä, uudet ovat "kuulemma" erilaista kumiseosta... Tiivisteiden voitelu auttaa mutta narina palaa takaisin jonkin ajan kuluttua....
- fz6s600
tt22 kirjoitti:
Kyllä siellä omassani oli sellaiset tarranauhat. Ovitiivisteiden natina ei kuulu asiaan, Englannissa poijjaat vaihdattaneet takuuseen tiivisteitä, uudet ovat "kuulemma" erilaista kumiseosta... Tiivisteiden voitelu auttaa mutta narina palaa takaisin jonkin ajan kuluttua....
terve. onko suomen huoltojen kaverit ollenkaan tietoisia narina ongelmasta kun mulle väitettiin että ei ole kuulma kuulleetkaan, että ovien tiivisteet voisivat narista. Ei ole kiva laittaan silikoonia viikottain tiivisteisiin ja siltikään narina ei poistu täysin vaikka tiivisteet suorastaan pursuavat silikoonista. Olis kiva kuulla missä huollossa homma on korjattu jollain jos nyt kellään edes on korjattu?
tt22 kirjoitti:
Autoni Focus X -06, 2tkm, 1,6(100hp)
Kyselin tuossa aiemmin noista turvavyön kiinnitys remmeistä (osalla ilmeisesti on ja osalla ei). Itsellä ei ole ja olen huomannut että siellä missä sen pitäisi olla on kyllä sen näköiset reiät että sinne remmet saisi.
Omassa (5-ovinen, valm. 2/-06) ei ole ainakaan vielä ilmennyt ovitiivisteiden narinaa vaikka olen heti uudesta tilannetta kuulostellut kun siitä narinasta on täällä ollut keskustelua.
Pissapojan hajut olen huomannut eli tulee kun jarruttaa ja kääntyy risteyksestä, varsinkin oikealle kääntyessä. Jotkut ovat takuuseen korjauttaneet, kysynkin niiltä onko auttanut joilla korjattu?
Poltto-ainetta muuten 100hp vie 7,3L/100km eli huomattavasti vähemmän kuin Ti-VCT (juuri päin vastoin kuin tehdas ilmoittaa). Vanhakorinen 1,6 vei 6,93L/100km eli uusi malli vie sen verran enemmän kuin sen pitäisi tehtaan mukaan viedä vähemmän kuin vanha.- hanni
Rakentelija kirjoitti:
Autoni Focus X -06, 2tkm, 1,6(100hp)
Kyselin tuossa aiemmin noista turvavyön kiinnitys remmeistä (osalla ilmeisesti on ja osalla ei). Itsellä ei ole ja olen huomannut että siellä missä sen pitäisi olla on kyllä sen näköiset reiät että sinne remmet saisi.
Omassa (5-ovinen, valm. 2/-06) ei ole ainakaan vielä ilmennyt ovitiivisteiden narinaa vaikka olen heti uudesta tilannetta kuulostellut kun siitä narinasta on täällä ollut keskustelua.
Pissapojan hajut olen huomannut eli tulee kun jarruttaa ja kääntyy risteyksestä, varsinkin oikealle kääntyessä. Jotkut ovat takuuseen korjauttaneet, kysynkin niiltä onko auttanut joilla korjattu?
Poltto-ainetta muuten 100hp vie 7,3L/100km eli huomattavasti vähemmän kuin Ti-VCT (juuri päin vastoin kuin tehdas ilmoittaa). Vanhakorinen 1,6 vei 6,93L/100km eli uusi malli vie sen verran enemmän kuin sen pitäisi tehtaan mukaan viedä vähemmän kuin vanha.Minä oon korjauttanut pissapojan kun vuoti kuin seula.Nyt ei vuoda eikä tuu hajuja sisään.
- juhlamalli wagon 2006
Autolla ajettu 1500km, kaikki toimii erinomaisesti, hyvä ajaa, hyvä perheauto mukavilla varusteilla. Näin aluksi, kun vasta 1500km ajettuna, olen ollut erittäin tyytyväinen toyotien jälkeen (3x corolla, 2x avensis, 1x yaris).
- olli
Valm. 9/05, en ole huomannut mitään tiivisteiden narinaa,ja ihmetyttää kun joillakin sitä on ilmennyt?
Ajettu 15tkm ja ainoa murhe oli kesärenkaita vaihtaessa havaittu vetoakselien sis.suojakumien ulos päästämä rasva. Asia korjattiin asentamalla ruuvikiristeiset pannat. Tuosta virheestä ei sitten millään Fordilla päästä eroon?- ti-vct 115hp
Jep sama ongelma mulla oli vetereiden kanssa ja samalla tavalla ne korjattiin. 20tkm ajettu ja kaikkee pientä vaihdettu... umpiot(kaks kertaa)ja takavalot(kosteus), soitin(sony), bensapumppu. kulutus on talvirenkailla ollu 7 litra kieppeillä ja kesäkumeilla 6.5 ja enemmän. muutoin ihan hyvä peli kurvailla maailmalla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394923Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6614109Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732291Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162057MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401858- 961696
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671441OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301208- 941134
- 871131