miten rakennan excelissä seuraavanlaisen laskennan:
laskee sarakkeesta 1 a:t, mikäli sarakkeessa b samalla rivillä x?
sarakkeessa 1: abcdabcdabcdabcd
sarakkeessa 2: xyzzzzxxxzzzxzyx
hankala excel-kaava
7
2364
Vastaukset
- paavali50
=TULOJEN.SUMMA((A1:A200="a")*(B1:B200="x"))
- mipene
#NAME? >>>>missäkähän vika?
- mipene
minulla on englanninkielinen ekseli. mikäköhän tuo kaava on englanniksi?
jos käytän COUNTIF herjaa että "You have entered too few arguments on this function" - tätä
mipene kirjoitti:
minulla on englanninkielinen ekseli. mikäköhän tuo kaava on englanniksi?
jos käytän COUNTIF herjaa että "You have entered too few arguments on this function"=sumproduct((A1:A200="a")*(B1:B200="x"))
- mipene
tätä kirjoitti:
=sumproduct((A1:A200="a")*(B1:B200="x"))
moi,
kiitos:-) ei toiminut vieläkään. lähtötieto on tekstiä, tarkoituksena siis laskea lukumääriä, ei summaa.
lisävinkkejä? - kyllä
mipene kirjoitti:
moi,
kiitos:-) ei toiminut vieläkään. lähtötieto on tekstiä, tarkoituksena siis laskea lukumääriä, ei summaa.
lisävinkkejä?toi kaava minulla laskee 3 kpl jos käyttää noita sinun antamiasi tietoja. Eikös se ole oikein ?
- mipene
kyllä kirjoitti:
toi kaava minulla laskee 3 kpl jos käyttää noita sinun antamiasi tietoja. Eikös se ole oikein ?
..oli jäänyt pari välilyöntiä väliin.
Tuhannet kiitokset ja mukavaa viikonloppua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225234- 254398
- 282541
- 342264
- 372008
- 151928
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191617- 121541
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211277Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101194