Uusia tuulia

Olen aina pitänyt kodin sisustamisesta ja että on viihtyisää, ehkä sen takia että asun vieraassa maassa ja oma koti antaa turvallisuuden ja viihtyvyyden tunnetta.

Olen muuttanut monta kertaa ja uuden asunnon olen aina pyrkinyt tekemään "entisen" asunnon näköiseksi. Huonekaluilla on omat paikkansa, aivan rutiininomaisesti.

Nyt olen kuitenkin kyllästynyt samaan järjestykseen, mutta mielikuvitukseni ei enää anna mitään uusia virikkeitä, vaan olen tallannut paikoillaan :)
Olen heittänyt pois kirjoja, raahannut kirjahyllyjä alakertaan, mutta sitten en taas ole keksinyt mitä pitäisi tehdä jatkossa.
Eilen sain älynväläyksen kaupunkireissulla. Olin suuressa I:llä alkavassa tavaratalossa ja heillä on ilmainen sisustuspalvelu.
Varasin ajan ensi viikolla ja saan tarkkoja vihjeitä olohuoneen ja alakerran tuvan ( = kuntosalin ja rentoutushuoneen) sisustukseen.
Valaistuksellakin voi "sisustaa" paljon.
Ehkä tämä neuvottomuus johtuu siitä että minulla on aivan liikaa tilaa isossa talossa.
En vaan halua esitellä kenellekään taloa missä on paljon huoneita, joihin on levitelty vähän huonekaluja, vaan haluan joka sopella olevan jonkin erityisen käyttötarkoituksen.

En olisi ikinä uskonut että sisustamisesta tulisi minulle ongelma. Mahtaako olla alkavaa dementiaa tai alzheimeria, kun en enää voi keskittyä täysin näihin, ennen niin kivoihin, sisustusongelmiin?

24

1567

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja sitten

hyllyt täynnä matkoilta kerättyä krääsää,
      kameli egyptistä, lapista poro, norjasta
      kääpänukke, ruotsista puuhevonen, hollannista
      puukengät, ja sitä rataa

• mutta ei matkoilta kerättyä krääsää :) Miksi keräät niitä?

• Nimetön
        MdK-MdK kirjoitti:

mutta ei matkoilta kerättyä krääsää :) Miksi keräät niitä?

pitää turistin kohteliaana ostaa matkamuistoja,
        muuten kauppiaat ja opas suuttuvat,
        katos kun opas saa provikat myyjiltä,
        egyptissä olivat hyvin tarkkoja, että jokainen
        turisti teki ostoksia, muuten joutui huonoon
        maineeseen ja matka meni pilalle

• Nimetön kirjoitti:

käynyt Egyptissä.

• MdK-MdK kirjoitti:

käynyt Egyptissä.

miten oikeassa on pää tulee josku vetäjän käteen.Mitä tahansa teet sitä ei voi määrättömästi tehdä ei huvita tulee aika jolloin pitää muuttua.

Elämä on muuttumista niinkuin kukka joka päivä se muuttuu.Kun teet puukukan se ei muutu mutta siihen kyllästyy kun se ei muutu.
        Niin ihminenkin kun se ei ala muuttumaan niin se Luojaansa harmittaa aina vain saman näköisenä!!!

• ii-li
        Nimetön kirjoitti:

Silti kirjahyllyn päälinen on täynnä pikkutavaraa kolmen metrin pituudelta. Se on kerääntynyt vuosikymmenien aikana. Suurin osa on ihan hyvää tavaraa, mutta se kyllä näyttää tavattoman epäsiistiltä. - Mihinkä senkin kaiken saisi mahtumaan, tai mitä sille voisi tehdä?

Osa on hyvin helposti särkyvää, kuten esimerkiksi 35 vuotta sitten kuolleen isäni tekemät pienoismallit. Eihän sellaisia raatsi poiskaan heittää. Osa siitä pikkuroinasta on peräisin 1800-luvulta. Ei sitäkään oikein voi hävittää. - Rumalta se roina joka tapauksessa näyttää. Sillä on lähinnä tunnearvoa, joten ei sillä voi rikastuakaan.

• ii-li kirjoitti:

Silti kirjahyllyn päälinen on täynnä pikkutavaraa kolmen metrin pituudelta. Se on kerääntynyt vuosikymmenien aikana. Suurin osa on ihan hyvää tavaraa, mutta se kyllä näyttää tavattoman epäsiistiltä. - Mihinkä senkin kaiken saisi mahtumaan, tai mitä sille voisi tehdä?

Osa on hyvin helposti särkyvää, kuten esimerkiksi 35 vuotta sitten kuolleen isäni tekemät pienoismallit. Eihän sellaisia raatsi poiskaan heittää. Osa siitä pikkuroinasta on peräisin 1800-luvulta. Ei sitäkään oikein voi hävittää. - Rumalta se roina joka tapauksessa näyttää. Sillä on lähinnä tunnearvoa, joten ei sillä voi rikastuakaan.

ei tosiaankaan tarvitse itse ostaa, sitä voi tulla lahjaesineinä tai perintönä.
        Aikaisemmin minulla oli kaikki krääsä esillä, nyt olen alkanut käyttää sellaista menetelmää että lajittelen esineet esim. värin tai materiaalin mukaan ja laitan osan pois näkyviltä.
        Lasiesineet (siniset, kirkkaat, vihreät jne) eri laatikoihin, kermiikkaesineet eri laatikoihin, puuesineet erilleen. Sitten otan vaan muutamia esineitä eri laatikoista ja pidän esillä jonkun aikaa, sitten vaihdan muihin esineisiin.
        Samoin teen taulujen kanssa. Vaihdan välillä joitakin tauluja.

• ii-li kirjoitti:

Jollei kirjahyllyssäsi ole lasiovea krääsän kohdalla, kerää se pölyä ja muuttuu epäsiistiksi. Yksi ratkaisu on tehdä lasista "nurinpäin olevia akvaarioita" silikonilla liimaten arvokkaimpien päälle. Ei pahenna näkymää kunhan lasipeittojen korkeuserot eivät ole "sattumanvaraisia". Säilyy pienoismallitkin pölyttöminä.

• merimona1

on myöskin minulle aina ollut erittäin tärkeä asia. Viime aikoina on vaan ollut pikkuisen vaikeuksia kun on täytynyt päättää mitä rakkaista vanhoista tavaroista antaa pois ja mihin, tai mitä säilyttää. Meidän kotiimmehan on pitänyt mahduttaa kolmen huushollin huonekalut viime marraskuusta lähtien. Suuren talon kaksi huonetta ovat varastona, missä lähinnä miehen huonekaluja, astioita ynm.
      Tämän toukokuun aikana nuoret sukulaiset saavat tulla valitsemaan uusiin koteihinsa mitä haluavat.
      Jotain olemme jo raijanneet huutokauppakamariin.
      Tätä kirjoittaessani saan toisesta huoneesta jääkiekon väliaikatietoja, Suomi johtaa 3- 0 USA:ta vastaan. Täytyy mennä katsomaan.

• kiharapää

oilisiko jo aika keksiä uusia puheenaiheita ?Vaikkapa emmekö sittenkin ole ihan hyviä ihmisiä .äitejä isijä,siskoja veljiä ollaan vaan ihmisiä.....

• Ehdottaja

alat rustaamaan mieleistäsi aihetta niin haukotuksetkin tukahtuu. (Ainakin sinulta ;-))

• kiharapää
        Ehdottaja kirjoitti:

alat rustaamaan mieleistäsi aihetta niin haukotuksetkin tukahtuu. (Ainakin sinulta ;-))

mitävähemän tavaraa kotona sen helpompi siivota....Eipä tuota taida saada mukaan sinne maanalaiseen .....Kiva kun riittää tähän elämän nautintoihin ...taidan olla fatalisti ..se on mikä on....

• Alexia

Minulla on toisenlainen ongelma. Asun pienessä kolmiossa, ja koska olen koti-ihminen ja harrastan paljon erilaisia asioita, haluaisin saada lisää tilaa kirjahyllyille, maalausharrastukselle, musiikkiharrastukselle, kuntovälineille sekä myös viihtyisälle, väljälle rentoutumiselle ihmisten kanssa. Nyt on ahdasta ja mietin pääni puhki, mistä minun täytyy luopua, ennenkuin hermostun ahtaudelle.... Muiden mielestä minulla on nätti, lämminhenkinen koti ja niin on minunkin mielestäni, mutta kun haluaisi harrastaa ilman että aina pitäisi ottaa esiin tavaroita ja sitten siirtää niitä pois... Minne piilotat maalaustelineen ja steppilaudan ja tasapainopallon ja kuntopyörän ja soutulaitteen ja......?

Eikun... minullahan on kaikki loppujen lopuksi hemmetin hyvin; kaikesta huolimatta! ;)

• Piiperoiska

Minulla on viisi huonetta, kaikilla huoneilla tarkoituksensa ja asun yksin.
      Harkitsemme ystäväni kanssa yhteen muuttamista. Mutta eihän siitä voi tulla mitään, kun molemmilla on näinkin täydelliset kodit...
      Emme kertakaikkiaan mahdu toistemme kotiin.
      Onko kenellekään tuttua?

• Pappa-69

Mulla on koti Espanjassa, Suomessa ja Floridassa. Takaan että tilaa joka paikassa. Ikinä enää en huoli naisia asuntoihini. Jos tarvitsen siivousta maksan rahalla enkä missään tapauksessa erehdy muhinoimaan.
        Naisystäviä on sitten useampiakin. Jotkut jopa tietävät toisistaan. Yhdellä mummolla on kaunis mökkikin järven rannalla ranta saunoineen. Käyn sielläkin muutaman kerran suvessa. Karstulla mummeli pesee selän.

Elämä on ihanaa vanhanakin. Kyllä nautin eilenkin jalkahoidossa. Nuori nättityttö raspasi papan jalat. Annoin viisi euroa riksaa. Voit vain arvata millaisen hymyn sain....

• Piiperoiska
        Pappa-69 kirjoitti:

Mulla on koti Espanjassa, Suomessa ja Floridassa. Takaan että tilaa joka paikassa. Ikinä enää en huoli naisia asuntoihini. Jos tarvitsen siivousta maksan rahalla enkä missään tapauksessa erehdy muhinoimaan.
        Naisystäviä on sitten useampiakin. Jotkut jopa tietävät toisistaan. Yhdellä mummolla on kaunis mökkikin järven rannalla ranta saunoineen. Käyn sielläkin muutaman kerran suvessa. Karstulla mummeli pesee selän.

Elämä on ihanaa vanhanakin. Kyllä nautin eilenkin jalkahoidossa. Nuori nättityttö raspasi papan jalat. Annoin viisi euroa riksaa. Voit vain arvata millaisen hymyn sain....

No, vot, niin sitä pitää. Nauttien.
        Sain ajatuksilleni tukea.
        Kerronpa, että tavallaan kolme kullankallista
        kotia minullakin, siellä, täällä
        ja tuolla. Ja tällä hetkellä tarjolla myös
        tuo vaki-ystävän koti.
        Kovin "moninainen" en osaa olla, teiltä
        miehiltä se käynee.
        Ja Sinä sen sanoit, muistetaanpa nauttia
        kaikista mahdollisista palveluista!

• pappa 69
        Piiperoiska kirjoitti:

No, vot, niin sitä pitää. Nauttien.
        Sain ajatuksilleni tukea.
        Kerronpa, että tavallaan kolme kullankallista
        kotia minullakin, siellä, täällä
        ja tuolla. Ja tällä hetkellä tarjolla myös
        tuo vaki-ystävän koti.
        Kovin "moninainen" en osaa olla, teiltä
        miehiltä se käynee.
        Ja Sinä sen sanoit, muistetaanpa nauttia
        kaikista mahdollisista palveluista!

Kerroppas piiperoiska. Miksi nämä papan tyttöystävät jättävät aina vierailuillaan vatteitaan. Pikkarit saataa löytyä sängyn alta. Viimeksi,kun olin pankinjohtajan lesken kanssa porealtaassa. "Muuten ihana homma" siiinä napostelimme kuohuvaa ja kynttilät paloivat keskellä päivää". Voitko kuvitella? löysin sittemmin tämän leski rouvan rintsikat altaan välistä.Enää en sitoudu. Enkä huoli vakinaista asunto kaveria.

Hyvää suvea sinulle !

• pappa 69 kirjoitti:

Kerroppas piiperoiska. Miksi nämä papan tyttöystävät jättävät aina vierailuillaan vatteitaan. Pikkarit saataa löytyä sängyn alta. Viimeksi,kun olin pankinjohtajan lesken kanssa porealtaassa. "Muuten ihana homma" siiinä napostelimme kuohuvaa ja kynttilät paloivat keskellä päivää". Voitko kuvitella? löysin sittemmin tämän leski rouvan rintsikat altaan välistä.Enää en sitoudu. Enkä huoli vakinaista asunto kaveria.

Hyvää suvea sinulle !

Mahtaako nuo naisystävät jättää "vahingossa" intiimejä asujansa siinä tarkoituksessa että merkitsevät reviirinsä, jos epäilevät että on kilpakumppaneita jossakin uhkaamassa. ;-)

Minusta on aina ollut huono merkki jos miesystävät ovat jättäneet vaatteitansa luokseni :)
        Olen ajatellut että mies hakee hyvää pyykkäriä... ja olen laittanut vaatteet muovipussiin ja sanonut että katsos kun sulta on unohtunut kokonainen vaatekerta tänne.

• ja herran viiksissä
        MdK-MdK kirjoitti:

Mahtaako nuo naisystävät jättää "vahingossa" intiimejä asujansa siinä tarkoituksessa että merkitsevät reviirinsä, jos epäilevät että on kilpakumppaneita jossakin uhkaamassa. ;-)

Minusta on aina ollut huono merkki jos miesystävät ovat jättäneet vaatteitansa luokseni :)
        Olen ajatellut että mies hakee hyvää pyykkäriä... ja olen laittanut vaatteet muovipussiin ja sanonut että katsos kun sulta on unohtunut kokonainen vaatekerta tänne.

Huh,

silloin muistin, että minun piti tänään mennäkin palauttamaan kirjastokirjat, unohdin äsken vähäksi aikaa, anteeksi, on häippästävä kiireesti, kirjasto suljetaan klo 19, - minä soittelen sinulle joskus, hyvää juhannusta vaan ja samoin syksyä, heipat!

• Piiperoiska
        pappa 69 kirjoitti:

Hyvää suvea sinulle !

Pappasein, kuuna päivänä kuullutkaan moisia juttuja! Ettäkö naiset jättävät somia vaatteitaan iloksesi! Sinä varmaan heidät riisunut ja kiireissäsi heitellyt sinne sun tänne. Mutta ellei tilanne ole ollut tällainen, niin millaisia mimmejä olet haalinutkaan!

Panee miettimään vuorostaan, että miksi ystäväni minua pyytää jättämään joitakin vaatteitani hänen kotiinsa, että turhaanhan niitä on edestakaisin siirrellä... Mutta tiukkana pysyn.

Hyvää suvea sinullekin!

• Pappa 69
        ja herran viiksissä kirjoitti:

Huh,

silloin muistin, että minun piti tänään mennäkin palauttamaan kirjastokirjat, unohdin äsken vähäksi aikaa, anteeksi, on häippästävä kiireesti, kirjasto suljetaan klo 19, - minä soittelen sinulle joskus, hyvää juhannusta vaan ja samoin syksyä, heipat!

Taidan tunteakin sinut. Punainen karva löytyi yhtenä aamuna. Olit jo häippäissyt. Menitkö muuten silloin kirjastoon lainaamaan kirjoja? Minä ainakin ymmärsin,että olimme molemmat tyytyväisiä. Soittele nyt ihmeessä ennen juhannusta tai tule heti,kun ukkosi silmä välttää..... Osoitteen tiedät. En sitä tänne julkista. Jos ei tavata niin hyvää jussia sinullekin. Muista sängyssäni on aina tilaa sinulle. Muuten lopetithan tupakoinin.Tupakka pilaa makuelämykset.

Heippa !

• Pappa 69
        Piiperoiska kirjoitti:

Pappasein, kuuna päivänä kuullutkaan moisia juttuja! Ettäkö naiset jättävät somia vaatteitaan iloksesi! Sinä varmaan heidät riisunut ja kiireissäsi heitellyt sinne sun tänne. Mutta ellei tilanne ole ollut tällainen, niin millaisia mimmejä olet haalinutkaan!

Panee miettimään vuorostaan, että miksi ystäväni minua pyytää jättämään joitakin vaatteitani hänen kotiinsa, että turhaanhan niitä on edestakaisin siirrellä... Mutta tiukkana pysyn.

Hyvää suvea sinullekin!

Ettei vain se sinun ystäväsi ole rakastunut sinuun. Tuollainen tavaroiden keruu on kuin talismanneja haalisi. Haluaa näemmä yksin sinut omia. Josko olisi taika uskoinen ja rakentelisi Woodoo nukkeja. Ole varovainen "Annoin pikku sormen....se vei koko käden....
        Katsoppas tuolla jo joku kertoikin vaateiden jättämisen olevan naisilla reviirin merkintää. En minä ainakaan niitä hepeneitä ryhdy pesemää. Se on kyllä tosi.

• Avulias Aatu
        Pappa 69 kirjoitti:

Ettei vain se sinun ystäväsi ole rakastunut sinuun. Tuollainen tavaroiden keruu on kuin talismanneja haalisi. Haluaa näemmä yksin sinut omia. Josko olisi taika uskoinen ja rakentelisi Woodoo nukkeja. Ole varovainen "Annoin pikku sormen....se vei koko käden....
        Katsoppas tuolla jo joku kertoikin vaateiden jättämisen olevan naisilla reviirin merkintää. En minä ainakaan niitä hepeneitä ryhdy pesemää. Se on kyllä tosi.

Naapurin rouva oli kesäleskenä ja illan pyörteissä tutustui herrasmieheen. Niin sitä lähdettiin iltateelle rouvan kotiin.
        Peuhaillessa lakanoissa unohtui aika, ovi kävi, tuli isäntä kotiin ja konkkamiehelle tuli kipakka lähtö, kerkesi kaalaista pikkutakin mukaansa ennenkuin luuvitonen alkoi heilua.

Pihalla tuli vastaani mies pikkutakki päällä, arvatkaas hän pyysi apua, niin avuliaana Aatuna vein kotiini ja lainasin omia kamppeitani, oli näet hätätilanne.
        Rouvakin sai pakata myöhemmin tavaransa ja muuttaa pois, oli kuulema liian usein kiharaisia mustia karvoja lakanoissa.

• Piiperoiska
        Pappa 69 kirjoitti:

Hyvä muistutuslaulu tuo. (Rauha lauluntekijän muistolle! Oli hyvä poika.)

Kyllähän tässä omassa heikkoudessani sormet ovat pahasti menollaan, on näet niin taitava osapuoli omimaan, mutta sinnittelen, sinnittelen järkisyin.

Tiedä vaikka uhoiluistasi huolimatta sinäkin odotat sittenkin vielä sitä parasta heistä saapumaan ja sitten hups - kaksin aina kaunihimpi. Minkäs me kohtalolle voidaan, jos niin on tapahtuakseen.

Hyvää suvea edelleen, tulis jo!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      5003
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4239
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2321
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2125
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1898
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1716
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1493
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1203
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94