Minulla on työsopimuksessa täysautoetu palkan päälle. Nyt ihmettelen, kun auto vaihtui vähän kalliimpaan (verotusarvo 30e kalliimpi) ja peruspalkka ennen etuja putosi tuon 30e. samalla käteen jää sama 30e vähemmän. Miksi minun peruspalkkaani on pienennetty, vaikka sopimuksessa sanotaan, että etu on palkan päälle. Onko tämä nykyään norm. käytäntö?
Täysautoetu
5
5639
Vastaukset
- Japaduu
töistä kysyä, täältä saa varmasti oikean vastauksen,,,,,,,,,,
- palkan päällä
Niin teinkin, mutta hain pikatietoa, ennen kuin menin räyhäämään pomolle ;)
- työautoilijamies
Vaikuttaisi palkanmaksajan mokalta, jos kerran sopparissa näin lukeen. Ei muutakun soita "palkkakonttoriin" ja pyydä korjausta.
Älä räyhää pomolle, vielä.
Useinhan on kyseessä ns kokonaispalkka-ajattelumalli jossa käy juuri noin. Sovitaan tietty kokonaispalkka joka sisältää kaikki,
silloihan myös raha muuttuu jos edut muuttuvat. - Pololidus
Ota palkanlaskentaan yhteys, tämä on väärä paikka kyselly sinun työsopimuksesta ja palkanmaksusta.
- auto politiikka
Niin. oletko katsonut firmanne autopolitiikan?
Sinulla on joku tietty raja ja ylitit sen juurikin tuolla 30 eurolla.
Eli saathan ottaa kuinka kalliin auton haluat, mutta rajan jälkeen maksat kaiken itse.
Muutoin moni ajaisi aika kalliilla autoilla, ymmärtänet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224824- 203905
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4082524- 272291
- 342114
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391979- 371928
- 151798
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191537- 121461