Uudehko opensource -käyttöliittymä gpg:n suht helppoon käyttöön, pelaa hyvin Thunderbirdin
enigmailin (openpgp) kanssa ja korvaa tavallisen
PGP:n. Opettelua tietysti jonkinverran on, jos ei salauksesta mitään hajua ole...
http://www.gpg4win.org/
Sitten vaan asentaan.
5
651
Vastaukset
- Koti-Guru
Enigmail pelaa hienosti GPG:n kanssa. Mihin noita virityksiä tarvitaan?
- cvb
käyttöönottokynnystä graafisella hallinnalla...
- cvb
cvb kirjoitti:
käyttöönottokynnystä graafisella hallinnalla...
Gpg:n salausominaisuudet saa valikkoon hiiren 2. painikkeen alle suoraan, ilman muita viritelmiä.
No, salaus on ei suosittua, kun "se on niin vaikeaa"
ja "ei mulla ole mitään salattavaa".
Ei noista ole mitään hyötyä, jos vastapuoli ei ole kuullut salauksista mitään eikä ymmärrä niiden tarvetta.
Minä olen pitkään aikonut ruveta käyttämään PGP:tä tai vastaavaa, mutta kukaan, jonka kanssa meilaan niin yksityiselämän kuin työn puitteissa, ei käytä salausmenetelmiä.
Kuitenkin sähköpostia käytetään yhä vakavammissa yhteyksissä ja yhä virallisempia viestejä, ja yhä enemmän henkilökohtaista tietoa sisältäviä, oletetaan lähetettäväksi sähköpostilla. Kaverini saattavat kertoa lähes elämäntarinaansa Gmaililla tai Hotmaililla. Äsken eräs työelämän yhteistyökumppani kehotti minua ja useita muita lähettämään sähköpostilla itsestämme CV:n kaltaisen selostuksen työ- ja koulutustaustastamme erästä kurssia varten. En lähettänyt.
Valistusta siis kaivataan, julkisesti ja suurelle yleisölle...- cbv
opita eikä haluta oppia kun kantapään kautta.
Kiva kun esim. laaja cv joutuu sopivan porukan saatuville tai jollekin kuspäälle, seurauksista sitten oppii.
Useimmille riittää tieto, että mm. toisen sähköpostin lukeminen on laitonta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224864- 203935
- 272311
- 342134
- 371928
- 151818
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191547- 121471
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons191175Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101094