yksilehtiset tulpaanit

ln60

mulla on noin 600 tulppaania istutettu noin 3 v sitten ja tänäkeväänä ne tulee melkein kaikki vaan yksilehtisinä eikä siis kuki.mikä on vikana ,onko lajike vai mikä.Taitavat olla Darwin hybridejä.Saako ne vielä kukkimaan vai pitäisikö nostaa maasta ja heittää tunkiolle,silloin meni kyllä raha ja vaiva kankkulan kaivoon.

4

658

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä

Oletko muistanut lannoittaa niitä tarpeeksi viime kesänä? Usein käy juuri näin, ettei sipuli jaksa enää kasvaa ja kukkia, jos se ei ole saanut tarpeeksi ravinteita kehittääkseen kukannuppua.

• ln60

kanankakkaa olen niille ripotellut että ei se siitä pitäis olla kiinni

• Maikki
        ln60 kirjoitti:

kanankakkaa olen niille ripotellut että ei se siitä pitäis olla kiinni

On aika vaikea kasvatettava.Periaattessa sipulit pitäisi kukinnan jälkeen nostaa lehtineen maasta,antaa kuivua ja istuttaa syksyllä uudelleen.Istutettu sipuli kukkii vain kerran ja jos seuraavana vuonna onnistuu kukkiminen, ne ovat alkuperäisen sipulin tytärsipuleita jne. Itse olen yrittänyt monta kertaa,kukkivat komeasti kerran ja seuraavana vuonna huonosti,vain muutama kukka. En ole viitsinyt ottaa niitä ylös.Yhdessä ainoassa paikassa on kukkinut vuodesta toiseen tumma liila tulppaani,kumma kyllä. Välillä ajattelen ,etten ikinä enää laita uusia,mutta sitten taas syksyllä tulee ostettua.Narsissit kukkivat vuodesta toiseen kiitollisesti.

• kemin tyty
        Maikki kirjoitti:

On aika vaikea kasvatettava.Periaattessa sipulit pitäisi kukinnan jälkeen nostaa lehtineen maasta,antaa kuivua ja istuttaa syksyllä uudelleen.Istutettu sipuli kukkii vain kerran ja jos seuraavana vuonna onnistuu kukkiminen, ne ovat alkuperäisen sipulin tytärsipuleita jne. Itse olen yrittänyt monta kertaa,kukkivat komeasti kerran ja seuraavana vuonna huonosti,vain muutama kukka. En ole viitsinyt ottaa niitä ylös.Yhdessä ainoassa paikassa on kukkinut vuodesta toiseen tumma liila tulppaani,kumma kyllä. Välillä ajattelen ,etten ikinä enää laita uusia,mutta sitten taas syksyllä tulee ostettua.Narsissit kukkivat vuodesta toiseen kiitollisesti.

nostaa 'päätänsä' pintaan niin sormella tai kepillä pyörität sen ympäri. Multa on tiivistynyt liikaa. Minulle kävi samoin viime kesänä ettei kukkinut kunnolla mutta tänä kesänä tulee paljon kukkia:) Enkä todellakaan viitsi nostaa kesäksi pois mukuloita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7575
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4183
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3685
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3170
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2856
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      57
      2481
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2388
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40