MITEN PÄÄSEE SOKERIMUURAHAISISTA EROON??

Ninnalliina

Eli ongelma on se, että pitkin tiskipöytää menee näitä "pikkumuurahaisia" sekä tiskipöydän alla olevasta kaapista. Myös ruokakaapista löytyy. Ollaan koitettu suolaa laitella niitten reitille, mutta ei se mitään oo auttanu =(. Sokerit ynnä muut makeat ollaan pyritty pitään tiiviissä kipoissa, mutta aina nää ötökät niitten ympärillä häärää. Missä lie niitten oikee pesä, mutta eroon niistä ois päästävä. Auttakaa, onko kotikeinoja vaiko jotain tehokasta ainetta joka kulkeutuis niitten pesään ja tuhoisi? Keinot vähissä..... =(

3

1496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisbeth

Meillä myös sama ongelma! Muurahais-myrkkyä suihkuttelen sisätiloissa, tietenkin ruokatarvikkeet pois kaapista ja pöydiltä! Kesällä olen käännellyt kaikki kivet omakotitalon ympäriltä tms. minkä alla voi olla murkkuja ja myrkyttänyt jauheella. Veteenkin olen myrkkyä liuottanut ja kastellut muurahaisten tekemiä käytäviä kivien alla.Muurahaiset ovatkin nyt huomattavasti vähenneet sisätiloista, mutta odotan innolla sitä vuotta jolloin niitä ei enää ole sisällä! Onko teillä kosteutta mahdollisesti jossakin rakenteessa, sillä nämä ötökät viihtyvät lämpimässä ja kosteassa!

• kikka

Pesää voi olla liki mahdoton löytää mutta kokeile sellaista syöttirasiaa - kävelevät läpi ja vievät jaloissaan myrkkyä pesäänkin eli teho on paras mahdollinen. Aerosolit nirkkaavat vain ne joihin osuvat ja vain pari valmistetta sisältää karkottavia ainesosia. Ja ulkona sokkelit voi kastella joko muurahaismyrkyllä tai yleistorjunta-aineella.

• ultsi79

Kokeile tuota mainittua muurahaisrasiaa. Meiltä hävisivät hyvin noiden rasioiden avulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6895
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3888
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3270
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2082
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2037
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      37
      1952
    Aihe