Hevoset ja ihmiset

takaisin,tuotantoon?

Onko ajatus mahdoton,ihmisiä riittää ja hevosia myös,ei pala kallista öljyä mikä on jo lähes rikollista toimintaa jos ajattelee tulevia sukupolvia. Näytetään me Suomalaiset mallia,muillekkin. Niin kuin ennenkin on tehty!

16

549

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näytösluonteisesti

Tuskin täällä tarvitsee mallia näyttää muille, koska Romaniassa sekä Bulgariassa, tulevissa EU_maissa kynnetään ja kylvetään hevosilla.

• Suomeen heti

teho maatalous ei ole hyväksi myrkyt, rehvöityminen ja maan pilaantuminen/köyhtyminen aiheuttaa kasvihuone ilmiöö.

Miksi maanviljelijät eivät huolehdi luonnosta. Ympäristötuet kelpaavat ja seuraavassa kurvissa ajetaan jätettä jokirantaan. Pienet järvet saastuneet ja maatalot ympärillä missä ihmeessä on maajussin luontovastuu?

Suomen hevonen sille kuuluvaan kunniaan ja käyttöön.

• suomenhevosen

Näin on.

• Suomen hevosen
        suomenhevosen kirjoitti:

Näin on.

On jo kanta säilytetty ettei kuole sukupuuttoon.

• Erno reino

Tuskimpa Suomen maanviljelijät suostuvat elämään niin heikkotuottoisilla systeemeillä, kuin on hevosvetoinen maatalous.

Jos tuolle linjalle lähdetään, niin miksei samantien myös rahtiliikennettä siirretä "hevosvetoiseksi", sehän se vasta olisi "ympäristöystävällistä" toimintaa.

Tosin elintasonlasku olisi senverran raju, ettei ehkä köyhemmät sitä heti ymmärtäisi ....

Esimerkiksi eläkeläiset palaisivat töihin samoin ehdoin kuten 1800 luvulla, eli nälkäpalkalla.
      Harva edes tietää että 1900 luvun alussa vielä moni teki töitä pelkällä ruokapalkalla.
      Päivän kun teit halkoja, niin sait kerran syödä.

• Hemppa

50-luvulla miehen päiväpalkalla sai kilon voita.Silloin oli ruoka kallistaja ja työ halpaa.Nyt asiat on päinvastoin.Onko kukaan näistä hevostyön ihilijoista ajanut työhevosta.Minä olen ja voin sanoa että siinä työssä ei ole mitää ihannointia.Sitä tehtiin silloin kun oli pakko.Ei ollut muita vaihtoehtoja

• hevoseen.
        Hemppa kirjoitti:

50-luvulla miehen päiväpalkalla sai kilon voita.Silloin oli ruoka kallistaja ja työ halpaa.Nyt asiat on päinvastoin.Onko kukaan näistä hevostyön ihilijoista ajanut työhevosta.Minä olen ja voin sanoa että siinä työssä ei ole mitää ihannointia.Sitä tehtiin silloin kun oli pakko.Ei ollut muita vaihtoehtoja

Kun öljy loppuu,niin muuta vetovoimaa ei ole kuin hevonen.Ja niitä on liian vähän.Turha haihatella elintason kasvulla kun se muutaman vuoden päästä romahtaa.Pian näette,mistä kana kusee.

• Hevoisella
        Hemppa kirjoitti:

Hevosella ajoin tukkeja-ja halkoja- myös "massapuita" 50-luvulla. Ei tuu enää ikävä sitä hommaa-hevosia kylläkin. Olit oikeassa-ei oo sekään homma helppoa-Ei muuten sonnanajokaan kun oli vaan käsitalikko. Perkeles-siihen ei nykynuoret pystyisi. Talvella kun metri lunta metsässäkin,niin siinäpä vaan räpelsit.

• Hevospelillä
        Hemppa kirjoitti:

Hevosella ajoin tukkeja-ja halkoja- myös "massapuita" 50-luvulla. Ei tuu enää ikävä sitä hommaa-hevosia kylläkin. Olit oikeassa-ei oo sekään homma helppoa-Ei muuten sonnanajokaan kun oli vaan käsitalikko. Perkeles-siihen ei nykynuoret pystyisi. Talvella kun metri lunta metsässäkin,niin siinäpä vaan räpelsit.

• takaisin.

Muutaman vuoden päästä maailma on kääntynyt ympäri.Öljy on loppu ja ruoka on loppu.Vain ne,joilla on hevosia,säilyvät hengissä.Tiede ja teknologia on mennyttä kamaa koska turvaavat öljyyn kaikessa.
      Suomessa on vallassa puolueet,joiden väki elää pilvessä.Ne ei vieläkään käsitä miksi maailma muuttuu.Ne leikkii vain kännyköillään,joista kenellekään ei ole hyötyä.

• erno reino

Höpöphöpö ...

Tosiasia on että maatilat ovat energian suhteen omavaraisia, kun "halpa öljy" loppuu niin nämäkin energiavarat otetaan käyttöön.

Valtiovalta on tähän asti ohjannut kehityksen niin että energia jota käytetään on aina öljy ja myyjä on fortum, eli neste ...

Polttoainetta saadaan rypsistä, sokerijuurikkaasta, hakkeesta, turpeesta, jne useistaeri lähteistä, sähköä saadaan myös tuulesta.

Tanskassa on maatilojen poistoissa inevstoinnit tuulivoimaan paremmilla poistoilla kuin muut investoinnit.
        Tanskassa tilanne on jo se, että maatilat tuottavat enempi sähköä valtakunnan verkkoon mitä itse kuluttavat.
        Jostakin syytä aina ihaillaan "Tanskalaisten tehokkuutta" maataloudessa, ehkä meillä olisi kumminkin jotakin opittavaa sieltä ainakin energia-asioissa ...

• Terve tulemast alalle,ideana mielenkiintoinen mutta käytäntö ehkä tökkii,ei mahda elättää tällä hetkellä.Tukien tai maataloustuotteiden tulisi moninkertaistua,että elättäisi viljelijän.Tilakoko pienentyisi jälleen,entäs nykyinen hevoskanta,onko niistä enää ainesta työhommiin?

• Jani_
        erno reino kirjoitti:

Höpöphöpö ...

Tosiasia on että maatilat ovat energian suhteen omavaraisia, kun "halpa öljy" loppuu niin nämäkin energiavarat otetaan käyttöön.

Valtiovalta on tähän asti ohjannut kehityksen niin että energia jota käytetään on aina öljy ja myyjä on fortum, eli neste ...

Polttoainetta saadaan rypsistä, sokerijuurikkaasta, hakkeesta, turpeesta, jne useistaeri lähteistä, sähköä saadaan myös tuulesta.

Tanskassa on maatilojen poistoissa inevstoinnit tuulivoimaan paremmilla poistoilla kuin muut investoinnit.
        Tanskassa tilanne on jo se, että maatilat tuottavat enempi sähköä valtakunnan verkkoon mitä itse kuluttavat.
        Jostakin syytä aina ihaillaan "Tanskalaisten tehokkuutta" maataloudessa, ehkä meillä olisi kumminkin jotakin opittavaa sieltä ainakin energia-asioissa ...

Tosiaan aurinkoenergiaa, biopolttoaineita, puuta esim. energiapajua käyttöön.
        Vetyautokin keksitty kyllä teknikka kehittyy ja omavaraisuustalous maalla helpompaa kun kaupungeissa.

• hän
        kerbiili62 kirjoitti:

Terve tulemast alalle,ideana mielenkiintoinen mutta käytäntö ehkä tökkii,ei mahda elättää tällä hetkellä.Tukien tai maataloustuotteiden tulisi moninkertaistua,että elättäisi viljelijän.Tilakoko pienentyisi jälleen,entäs nykyinen hevoskanta,onko niistä enää ainesta työhommiin?

sitä voi hevosen takaisin maatöihin ottaa,tiettyihin hommiin.Mutta kuka opettisi näille nuorille tilallisille eläimen käsittelyä,ehkäpä ne eu:sta lähettäisivät hevosen käsittelyn käsikirjan, jotka maaseutusihteerit sitten jakaisivat isännille!!!!!

• kallista

Jos lapissa kannattaa lämmittää kasvihuoneita öljyllä, niin se ei voi olla kallista ...

• Masa_myyrä

Ilmakos kotimasen kurkun ja tomaatin hinta ei ole tänä keväänä pudonnut edes lähelle ulkomaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4983
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4219
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2321
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2105
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1888
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1716
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1483
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1203
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94