Open Office ja lainausmerkit

Kuolema Tietokoneille!

Minun OpenOffice 2.0 unohti miten "tavalliset" lainausmerkit korvataan niillä toisilla lainausmerkeiltä, jotka näyttävätkin lainausmerkeiltä ja ovat hieman vinossa. Eikä se opi sitä uudestaan. Minulla on rasti tuossa AutoCorrectin "Replace" -ruudussa, "Custom Tabs" -kohdassa, ja "Options" -kohdassa on rasti "Replace "standard" quotes with "custom" quotes" -ruudussa.

Kun tämäkään ei toiminut, laitoin jopa "Replace" -kohtaan niin, että korvaisi merkin " merkillä ”. Mutta ei se tee sitäkään! Vaikka mitä tekisin niin aina tulee tuollaiset "tavalliset" lainausmerkit jotka Times New Romanin kanssa näyttävät aika rumilta. AINOA keksimäni tapa saada lainausmerkit niinkuin haluan on pastettaa ne leikepöydän kautta.

Miten tämän ongelman ratkaisisi? Tietääkö kukaan edes miten OpenOfficen saa tyhjentämään muistinsa? Poistin ohjelman ja asensin uudestaan, mutta se muisti kaikki vanhat asetuksensa eikä mikään korjaantunut.

6

548

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietokoneet

Kyllä mulla toimii ihan niinkuin pitääkin.

Onhan sinulla varmasti rasti kohdassa "Double quotes" Replace ja korvattavana merkkinä vaikkapa 0x201D?

• Kuolema Tietokoneille!

Kyllä on, eikä toimi.

• tietokoneet
        Kuolema Tietokoneille! kirjoitti:

Kyllä on, eikä toimi.

Onhan myös täppä kohdassa Format > Autoformat > While Typing

• Kuolema Tietokoneille!
        tietokoneet kirjoitti:

Onhan myös täppä kohdassa Format > Autoformat > While Typing

Sehän se syypää oli. En voi sanoa muuta kuin että kiitos.

Openoffice on kiva softa kun se toimii mutta silloin kun se ei toimi tai pitää muuten alkaa säätämään, niin aikaa menee tunteja ja päiviä.

• kuitenkin
        Kuolema Tietokoneille! kirjoitti:

Sehän se syypää oli. En voi sanoa muuta kuin että kiitos.

Openoffice on kiva softa kun se toimii mutta silloin kun se ei toimi tai pitää muuten alkaa säätämään, niin aikaa menee tunteja ja päiviä.

...kysymyksessä ilmiö jota käyttäytymistieteessä kutsutaan nimellä proaktiivinen ehkäisy eli MSOfficella opetellut asiat kummittelevat taustalla.

>...kiva softa kun se toimii...

Kyllä minulla on toiminut poikkeuksetta paremmin kuin Microsoftin vastaava.

• Kuolema Tietokoneille!
        kuitenkin kirjoitti:

...kysymyksessä ilmiö jota käyttäytymistieteessä kutsutaan nimellä proaktiivinen ehkäisy eli MSOfficella opetellut asiat kummittelevat taustalla.

>...kiva softa kun se toimii...

Kyllä minulla on toiminut poikkeuksetta paremmin kuin Microsoftin vastaava.

> Kyllä minulla on toiminut poikkeuksetta paremmin kuin Microsoftin vastaava.

Niinhän se toimii minullakin silloin kun se toimii. Mutta kun se ei toimi... joku alaviite ei vain mene oikein eikä tiedä mitä asetuksia tällä kertaa pitäisi näprätä ja aikaa menee ja menee, oli kiire tai ei. Openofficessa on niin paljon asetuksia niin erilaisissa paikoissa että siinä menee oma aikansa ennen kuin tietää mitkä kaikki paikat milloin pitääkään tarkistaa. Sitten kun ne osaa ulkoa, mikä ennen pitkää toki tapahtuu, niin ei se sen jälkeen tietenkään enää vaikeaa ole.

Microsoftin uusista ohjelmista ei minulla ole kauheasti kokemusta, en osaa verrata niitä ja OpenOfficea. Mutta sen muistan että Word97:n kanssa ei koskaan tullut tällaisia monen päivän säätörupeamia. Siinä oli opeteltavaa määrällisesti vähemmän, vaikka ominaisuuksiakin tietysti oli vähemmän. Käyttäisin sitä vieläkin, mutta 1533 MHz:n koneella se scrollaa aivan liian nopeasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5234
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4398
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2541
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2264
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2008
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1928
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1617
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1541
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1277
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1194
    Aihe