Ostin pohjantähden ja ohjeiden mukaanhan sille pitäisi tehdä istutusleikkaus. Mutta onko taimeni jo kasvanut ohi ajankohdan, kun ohjeissa puhutaan leikkaamisesta 8-10 silmua säästäen. Nimittäin lehdet ovat kyllä jo avautumassa. Eli leikkaaanko sen silti? Toisekseen, entä jos en leikkaa? Mitä hyötyä siitä edes on köynnösmäisen kasvin tapauksessa?
pohjantähden leikkaus
4
745
Vastaukset
- ellit
Miksi sitä leikkaisit,anna kasvaa köynnöshän siitä tulee. Yleensä ne ovat kaupassa jo leikattu valmiiksi.
Sitten kun se on iso ja oksat rojottaa sinne tänne ja ovat pitkiä, leikkaa silloin vasta kukinnan jälkeen, pohjantähti kukkii aina edellisvuoden versoista.- ippu
Olen toistakymmenen vuoden jälkeen huomannut että keväällä pääsee vähemmällä ähräämisellä jos syksyllä jo käyttää reilusti leikkuria ja katkoo vanhimpia oksia pois.Silloin on helpompi taivuttaa uusimmat oksat maata vasten ja suojaan pakkasilta
- suojausta
ippu kirjoitti:
Olen toistakymmenen vuoden jälkeen huomannut että keväällä pääsee vähemmällä ähräämisellä jos syksyllä jo käyttää reilusti leikkuria ja katkoo vanhimpia oksia pois.Silloin on helpompi taivuttaa uusimmat oksat maata vasten ja suojaan pakkasilta
Ei pohjantähteä tarvi suojata,pärjää ilmankin.
- ippu
suojausta kirjoitti:
Ei pohjantähteä tarvi suojata,pärjää ilmankin.
Otan varman päälle täällä pohjoisessa. Joskus alkuvuosina sain yhden hengiltä . Ja tällä tavoin se kukkii ainakin loistavasti.Olen joskus nostanut sen liian aikaisin seinälle silloin saattaa myös alut paleltua.Olisihan siihen pakkaspeite ratkaisu mutta sitä tarvisi niin paljon
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 457342
- 324068
- 573585
- 503120
- 172796
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons492289- 512275
- 372258
- 432248
- 162236