Korkeakaarinen jalka

minkälaiset pohjalliset olisi hyvä korkeakaariselle jalalle, pitäisikö jalan kaaren alla olla enemmän tukea?

9

1274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on hyvät

mutta kalliit. 45 euroo, mutta hintansa väärti.
      t:paljon seisova

• jos lääkäri 450eur

kun käyt rasitusvaivojen takia "diagnosoimassa" jalat hoidot päälle.

• Jalmuri

... siitä onko ongelmia. Eikös se vähän parempi ole, että on jouset vähän kireemmällä, toisin kuin meillä lättäjaloilla, joilla jousitus on lysähtänyt ja sitä sitten pitää joillakin tilkkeillä yrittää nostaa. Ja komeemman näkönenkin sellanen korkeakaarinen jalka on.

• Parrujalka

Minulla on korkeakaarinen jalkapöytä eikä minulla ole ongelmia kaaren tuen suhteen. Käytän lenkkareiden omia pohjallisia. Jos jotain ongelmia on, niin enemmän siinä että kaikki lenkkarit eivät sovi jalkaan koska nauhat tulevat liian kireällä vaikka niitä ei edes kiristä.

• ttt

Itse juoksen neutraalilla juoksulenkkarilla, koska olen huomannut että muut lenkkarit painaa tosta holvikaaren kohdalta :( ja olen myöskin juossut pohjallisilla mutta en tottunut niihin...Eli suosittelen neutraalia juoksukenkää!:)

• ttt kirjoitti:

Itse juoksen neutraalilla juoksulenkkarilla, koska olen huomannut että muut lenkkarit painaa tosta holvikaaren kohdalta :( ja olen myöskin juossut pohjallisilla mutta en tottunut niihin...Eli suosittelen neutraalia juoksukenkää!:)

addidas supernova cushion lenkkarit,
        ajattelin hankkia vähän paremmat pohjalliset niihin kuin ne alkuperäiset (kumminkin sellaiset jota löytyy kaupan hyllystä)

mutta pitäisikö niissä pohjallisissa olla enemmän tukea "kaaren" alla? vai vähemmän?

• Jalmuri
        filosofia kirjoitti:

addidas supernova cushion lenkkarit,
        ajattelin hankkia vähän paremmat pohjalliset niihin kuin ne alkuperäiset (kumminkin sellaiset jota löytyy kaupan hyllystä)

mutta pitäisikö niissä pohjallisissa olla enemmän tukea "kaaren" alla? vai vähemmän?

Jos ei mitään kipua oo, niin minkä takia niitä kaaria pitäisi kovin tukea? Kun omien lättäjalkojeni kanssa olen lääkärissä ja terapeuteilla kulkenut, olen ymmärtänyt, että ilman selvää tarvetta ei ulkoa tulevaa tukea ruveta suosittelemaan. Sanovat että siinä voivat nuo jalan lihakset laiskistua ja tukipohjallisista on sitten enemmän haittaa kuin hyötytä.

• Jalmuri kirjoitti:

Jos ei mitään kipua oo, niin minkä takia niitä kaaria pitäisi kovin tukea? Kun omien lättäjalkojeni kanssa olen lääkärissä ja terapeuteilla kulkenut, olen ymmärtänyt, että ilman selvää tarvetta ei ulkoa tulevaa tukea ruveta suosittelemaan. Sanovat että siinä voivat nuo jalan lihakset laiskistua ja tukipohjallisista on sitten enemmän haittaa kuin hyötytä.

niin varmaan onkin, tosin minulla on hiukan vaivannut akillesjänne (jostain luin että tuo korkeakaarisuus voi sitä aiheuttaa myös)

jos ei olisi ollut mitään ongelmia tuskin olisin edes vaivautunut ottamaan asiasta selvää :D

• neutraalikenkä

heitä lenkkareiden oma pohjallinen roskiin ja hanki teetettävät pohjalliset. Vaihda samalla aina molemmat.

Juoksu alustan vaihtelu ja juoksuaskeleen tekniikka treeni auttaa jalan käyttöön holvin ollessa korkea.

Muuten tulee nilkka- isovarpaan ongelmia ennenpitkää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      111
      7265
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      63
      5288
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4894
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4045
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      3996
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      222
      3883
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3598
    8. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      41
      3243
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      52