Vaihdatin taannoin uudet öljyt -92 4.9 Eldoon, mutta Oil Life Index senkuin pienenee vain. Eli kyseessä on pelkkää aikaa mittaava kapistus. Miten tuon lukeman saa nollattua?
Löysin netistä mainiot artikkelit sekä tämänikäisten että seuraavan sukupolven tietokoneisiin:
http://myweb.accessus.net/~090/dtcobd1.html
Ilmastointi ei täytöstä huolimatta nimittäin suostunut pelittämään, ennenkuin nollasin koneen! Jostain syystä en kuitenkaan ole saanut nollattua Oil Life Indexiä. Pitääkö moinen homma hoitaa jonkin töpselin kautta?
Tietsikan nollaus?
5
1778
Vastaukset
- Eldo -92
...löytyi ihan sattumalta vastaus. Räpläsin konetta aikani, ja sattumalta painoin Oil Life Indexin kohdalla STORE/RECALL -nappia pidempään. Ja kas: lukema muuttui sadaksi!
Eli yksinpuheluksi meni. Jos nyt joku muukin ihmettelee samaa asiaa, niin näin se käy. - setae
Upea peli tuo viimeisimmän mallinen Eldorado, tunnustan olevani kateellinen :)
- Eldo -92
Noihin uusimpiinhan on tehty jotain pieniä kosmeettisia lisäyksiä, ja tietysti -93 eteenpäin Northstar on kehittynyt, mutta perusmalli on pysynyt samana, mikä on ilahduttanut ainakin minua kovasti. STS:n koriuudistus -98 ei välttämättä miellytä omaa silmääni, autosta on ehkä tullut hiukan vähemmän röyhkeän näköinen??:)
Itselläni on aikaisemmin ollut Beretta, Caprice ja pari Thunderbird Supercoupea. Harkitsin hetken Lincoln MKVIII:a, mutta kun on niin pitkään katsellut kaihoten varsinkin tämänvuotisten Cadillacien sisustaa ("luxurious without being boring", kuten jossain osapuilleen sanottiin), niin eihän sille sitten enää mahtanut mitään. Harkitsin toki Northstaria, mutta huoltohinnat hirvittivät - eikä tämäkään tietenkään mikään säästöauto ole, paitsi kulutukseltaan, joka pyörii jossain 9,5-14l/100km. 4.9l konekin on itse asiassa 0-80km/h alueella ihan tarpeeksi vikkelä kapistus.
Olisi muuten hauska joskus nähdä näiden kahden koneen vääntökäyrät. Mistähän sellaiset löytäisi?
- ilmastointi
rupes toimimaan
- Eldo -92
Sorry, vähän kesti vastaus!
OBD:n eli On-Board Diagnosticin saa raksuttamaan avain virta-asennossa tai kone käynnissä painamalla ilmastointilaitteesta OFF ja WARMER (=lämppärin punainen nappula). Valikoita kontrolloidaan tuulettimen nappuloilla eli niillä missä on se ropellin kuva: HI-napista hyväksytään, OFF-napilla pääsee taaksepäin, päävalikkoon ja ulos ja LO-napilla valikkotasolla eteenpäin. MUISTAAKSENI näin, en nyt istu autossa:) Tarkasta asia täältä:
http://myweb.accessus.net/~090/dtcobd1.html
Näyttöruutuun tulee ensin liuta koodeja (previous- ja recent- eli nykyiset ja vanhentuneet vikakoodit) ja sen jälkeen muistaakseni kysymys "ECM?". Siitä vaan eteenpäin LO-napilla ilmastointiosioon, ACM tai ACP tai APC tai jotain. Räpläät nappuloilla kohtaan "CLEAR ACP CODES?" ja kuittaat HI-napilla, jolloin ruutuun ilmestyy "CODES CLEARED". Ylipäätään kannattaa clearata vanhat koodit joka osiosta, silloin saat aloituksessa aina ajankohtaiset koodit. JA SITTEN kuittaat itsesi OBD:sta ulos AUTO-napilla, muuten muutokset eivät tallennu!
Yritys-erehdys -periaatteella löytyy kaikkea jännää: kone ja kori on ihan täynnä erilaisia antureita, jotka mittaavat imuilman lämpötilaa, kaasupolkimen asentoa... osapuilleen kaikkea kuviteltavissa olevaa. Lisäksi koneessa on joku Customer Snapshot -toiminto, joka ymmärtääkseni tallentaa koneelle juuri senhetkisen tilanteen (korjatkaa, jos olen väärässä). Ihan kaikkea ei tietenkään välttämättä kannata tehdä, jos ei ihan tarkkaan ymmärrä, mitä tapahtuu... Joka tapauksessa tuolta aiemmin mainitsemastani linkistä löytyy täydelliset ohjeet sekä OBD I:lle (STS/Seville ja Eldo 92-98) että OBD II:lle (98-). OBD II:n ohjeet ovat noin 40-sivuiset!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 396915
- 323898
- 453280
- 342844
- 162662
- 372228
- 162176
- 372092
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482047- 381963