Paljonko...

Nimetön

...Ansaitset viikkorahaa ja mihin käytät sen?

25

2814

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17-vuotias

en saa viikkorahaa, mutta saan rahaa 2 kertaa kuukaudessa. yhteensä vähän vajaa 70e/kk.

kuten maimitsin otsikossa olen 17-vuotias.

vanhemmat maksaa kännykkälaskut ja vaatteet. muut hankin yleensä itse.

säästöön on kertynyt n. 4600e. kesätöistä ja säästöistä. suuri osa rahoista on sijoitettu tuottamaan lisää.

lisäksi isovanhemmat antaa sillontällön, 1-2 kertaa vuodessa muutaman kympin.

edellytyksenä rahan saannille on että hoidan lukion hyvin.

• 17-vuotias

reilu puolet "menee" rahastomerkintöihin ja lopuilla ostan millon mitäkin mukavaa. mutta en aina vaan joskus säästän.

• tyttö92..

10 euroa joka perjantai..paitsi jos oon pyytäny ennakkoo viikkistä...no rahaa menee joskus kaupungilla..ja..kaikkeen muuhun..

• haukku24

3 euroa ja sekin aina viikon myöhässä. Heh. :D

No mä yleensä säästän sitä ja ostan sitten vaikka uusia vaatteita. Mutta kyl vanhemmat antaa ain rahaa jos mä meen johonkin, niin usein se jää käyttämättömäksi.

Silloin tällöin, mutta todella harvoin saatan ehkä ostaa karkkia..

• 17 v poika...

Yleensä se 10-20 ekeä pari kertaa kuussa opintotuki, kesällä ei sitäkään !

Ja rahat menee sinne ryyppäämiseen !!

• .mia

...6€/viikko. Sen eteen teen jonkin verran kotitöitä. Yleensä säästän pitemmän aikaa ja sitten on mukava mennä kaupungille oikein kunnolla törsäämään. Vaatteisiin saan aina silloin tällöin erikseen rahaa, mutta itsekin niitä aika paljon ostan. Niin ja vanhemmat maksaa kännykkälaskut. :)

• .mia

Unohtui sanoa, että olen 14-vuotias.

• mongolidi

Harvemmin sitä viikkorahaa "ansaitaan". Mikäs siinä kun lorvimalla kilahtaa rahaa kassaan kerran viikossa.

• ...

saaan joka viikko 50e

• Somebody1

Olen 17v, en ole ikinä saanut rahaa vanhemmilta. Vanhemmat eivät myöskään ikinä ostaneet mitään vähääkään arvokasta, koneenkin sain jostain ilmaiseksi kun oli niin huono. (0.8gt kovalevy :D)

• shami_90

Mulla on silleisä et saan noin 150€ kuukaudessa. Äiti maksaa puhelinlaskun yms mut vaatteet pitää ostaa ite ja kaikki muut. Edellytyksenä on ollut ja tulee olemaan hyvin käyty koulu!

• jyvästyttö

Mulla on ainakin niin, että saan kuukaudessa 50€, josta pitää ite maksaa puhelinlasku (se on yleensä jotain 20€) ja sitten saan käyttää sen miten haluun.

Suurinosa vaatteista pitää ostaa ite, mut jos oikeesti tarviin jotain, eikä oo rahaa, niin kyllä porukat antaa rahaa :)

Porukat on kylläkin eronnu, eli ei sitä rahaa kuitenkaan IHAN hirveesti oo...

• siina.

saan iän mukaan kuukausirahan, eli 13 euroa/kk.

minun pitää tehdä joka viikko tietyt työt, että saan tuon 13 euroa KUUSSA.
      siitä vähenee rahaa, jos en tee kaikkia töitä.

minun täytyy ostaa sillä meikkini, koruni, asusteet (vyöt, laukut, lompsat, aurinkolasit yms.), rintsikat ja stringit. ja lehdet, cd-levyt ym. sellaiset "huvitukset".

vanhemmat maksaa puhelinlaskut, ruoat (karkitkin) ja vaatteet, sekä harrastukset ja junaliput.

mielestäni aivan liian vähän, sillä pelkästään rintaliivitkin maksavat vähintään tuon 13 euroa.

• muusi88

Olen 17v. kohta 18. Ei ole duunia. Saan 110e kk. kahdessa vaiheessa.
      Silla ostan tupakat, juomat, vaatteet, karkit, bussimatkat Hki-Porvoo (kun meen kattoo poikaystävää) jne.
      Isäni tahtoo että käyn kouluni hyvin. Hänen mielestään koulu on työni ja palkitsee kk rahalla. Kyllä se 110e riittää juuri ja juuri.

En ymmärrä miten ihmiset mun iässä pärjää vähemmällä. Tunnen itseni hirveen rikkaaksi kun lukee et joku saa jotai 30e/kuukausi...

• Saan suunnilleen 20€ kuussa. Petaan petini, siivoan huoneeni noin kerran 2 viikossa vähän perusteellisemmin, siivoan ana jälkeni, petaan petini, ajan nurmiko kerran 2 viikossa, tiskaan silloin tällöin yms. Saan aina hyvästä todistuksesta yhteensä noin 30€ ( joka toinen vuosi stipendi 20€).

Ostan harvoin itselleni vähän suklaata yms. Enpä sitten paljon muuta ostakaan.

Pian aion kuitenkin ostaa Nintendo DS:än tai swn lite-version.

• 17-v.

Olen 17-vuotias tyttö, tosin pian jo täysi-ikäinen. En saanut tänä kesänä kesätoitökään, ottaa vähän päähän kun ei ole omaa rahaa. =/

Minulla ei ole mitään viikko-tai kuukausirahoja. Saan isältä rahaa aina silloin kun tarvitsen ja sen verran kun tarvitsen. Tämä systeemi ei silti välttämättä toimi kaikilla, koska itse osaan tietää minkä verran on hyvä pyytää, ettei pyytele liikoja.

Isä on niin hyväntahtoinen ja antaisi varmaan puolet kuukausipalkastaan minulle jos pyytäisin :D koska rakastaa niin pajon eikä isä ole paras näyttämään tunteitaan, joten hän haluaa näyttää tunteensa siten, että haluaa antaa minulle sen mitä tarvitsen :)

En kuitenkaan käytä tätä hyväksi, koska olen kiltti tyttö, ja pyydän rahaa sen verran kun on tarpeen ;)

• ---

Minulla on asiat hieman toisin edellämainittuihin verrattuna, itselläni ei ole kuukausirahaa, eikä sen paremmin viikkorahaakaan. Käytössäni on isäni rinnakkaisluottokortti, jolla maksan kaiken omista hygieniavälineistäni alkaen, aina vaatteisiin ja puhelinlaskuun asti.
      Isäni kanssa olen sopinut, että jos koulu luistaa systeemi pitää. Helppoa. Koulun kanssa ei minulla koskaan ole ollut ongelmia, opiskelen tällähetkellä Kallion lukiossa Helsingissä. Olen ns. vakavaraisesta perheestä ja asumme keskustan tuntumassa. Meillä ei kotona koskaan laiteta ruokaa, syön ystävieni kanssa ulkona, ja niin tekee vanhempanikin. Päivän ainoa yhteinen ateria vanhempieni kanssa on iltapala, jonka aikana vaihdamme päivän kuulumiset. Olen siis ainoa lapsi. Joskus luottokortti lasku on varmasti hieman venähtänyt, mutta koskaan ei isäni ole maininnut asiasta minulle. Kysyn toki ennen suuria hankintoja, mikäli siihen on mahdollisuus (isäni matkustelee paljon). Vietän koulun ohella ystävieni kanssa paljon aikaa, heillä on käytössään sama/lähes sama järjestelmä rahankäytön kanssa. En ole koskaan tehnyt päivääkään työtä, en oikeastaan tee mitään edes huushollin eteen. Laskelmieni mukaan käytän kuukaudessa noin 1000€-1500€. Summaan sisältyy kaikki elämääni liittyvät kustannukset, huomioimatta omaa osuuttani vesi/sähkö laskusta :D. Se on paljon rahaa, mutta ei minun tarvitse paljoakaan miettiä, sitä mihin keksisin sen kuluttaa. Tuntuu jossain määrin väärältä nauttia "yltäkylläisyyttä" toisten tehdessä työtä viikkorahojensa eteen.

• cherry0

en saa viikkorahaa.enkä ole koskaan saanutkaan..ei vanhemmilla yksinkertaisesti ole varaa antaa..
      mulla ei ole edes varaa harrastaa mitään.kaikki raha menee ruokaan ja vuokraan..

• Inni

Itse saan 50e/kk.
        Siihen sisältyy:
        - Pikkuveljien (4v ja 2v) vahtiminen ja leikittäminen 2-4h/päivä
        - imuroiminen kerran kahdessa päivässä
        - talvella lumityöt
        - tiskaaminen pari kertaa viikossa
        - pihatöitä

Nuo rahat menee kanin tarvikkeisiin ja säästöön tulevaa koiraa varten.
        Vanhemmat maksaa puhelinlaskun (noin 10e/kk), vaatteet ja ruuat. Olen 14v.

• minimin1

ihan omalla hiellä ansaittua. Tosta menee puolet vuokraan, sähkölasku, vesilasku, puhelinlastu, tv-lupa, netti ja autopaikka siihen päälle, bensat, vakuutukset ja vielä ruoat ja tupakat. Ja joku SAATANAN KAKARA VINGUTTAA ISI-PAPAN LUOTTOKORTILLA YHTÄ PALJON IHAN VAAN SIKSI ETTÄ ON KIVAA SYÖDÄ ULKONA JA PITÄÄ HAUSKAA!!!

• jokuprkle

28e,50e eläkevakuutukseen,20e toiselle tilille jonka saan aukaista vasta 18-v.Nämä kaikki kuukaudessa.Teen myöskin töitä sen eteen ja maksan puhelin-,liikenne- ym.laskut sekä bensat.Käyn vielä töissä 7 päivää viikossa.Työt alkavat aamu 5 ja loppuvat 11.Hemmoteltu?niin varmaan joo..

• ,,,

saan noin 10 euroa viikkorahaa

• Mountain Dew

Mä oon 12vuotias tyttö. Saan KUUKAUDESSA 50euroo.
      Säästän rahaa kuntolaitteisiin, oon ostanu jo nyrkkeily säkin, käsipainot ja stepperin. Nyt rahaa on säästössä sellaset 250euroo... (aijoin tehä kuntosalin meidän ullakolle :))

• ....

Eli 10 euroa saan joka perjantai. Tietenkään se ei riitä kaikkiin menoihin. Pitää maksaa mopon bensat, öljyt, koulutarvikkeet. Vaatteisiin saan yleensä erikseen rahaa ja mopon korjaamokäynnit ja kaikki tarpeelliset huollot miulle maksetaan, samoin kaikki junaliput Helsinkiin ja talvisin bussikortti :D Rahaa saan yleensä kun tarviin, eli melkeen turha systeemi tuo viikkoraha.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      111
      7245
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      62
      5149
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4834
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      3985
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      3946
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      217
      3837
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3518
    8. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      41
      3143
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      51