Oltiin rautakaupassa ostamassa vesieristysmatskua kylppäriin ja samalla tuli puheeksi muutkin tilat khh ja wc, myyjällä oli mielestään varma tieto että vain ja ainoastaan kylpyhuone vesieristetään, muihin tiloihin vain kosteussulku primerilla?
Meillä on wc:ssä bide, joten on myös lattiakaivo, kuinka tulisi toimia oikein, eikö mitään nurkkanauhoja, vaan reilusti primeria, tuntuu oudolta. Itse olisimme vesieristäneet tilan nurkkanauhoilla ja vielä kaivonlaipalla, nostaneet eristystä vielä jonkunmatkaa seinälle.
Khh:ssa myös kaivo pesukoneen edessä, muutoin kuiva tila, sinne aiomme nyt vastoin hänen ehdotustaan laittaa nurkkiin nauhat vesieristeellä, ja jos lattiaan vedämme primerin niin meneeköhän oikein, mitäs kaivo, reilusti primeriä ympärille vai?
Vesieristys vai Kosteussulku
10
16040
Vastaukset
- käsittäisin
aina märkätiloiksi. Silloin ainakin lattia pitää vesieristää (ja nostaa vesieriste seinälle), vaikka seinät eivät olisikaan märkätilan seiniä. Lattiakaivot, nurkat ja lävistykset on tehtävä kuten kylpyhuoneessa.
kylläkin khh ja wc:n lattioihin vesieristyksen.Itse olen omakotityömaalla tekemässä vesieristyksiä ja laatotus hommia. Siellä oon laittanut wc:n lattiaan vesieristyksen vaikka ei ole edes lattiakaivoa ja samoten khh:n. Laita vaan kosteussulku ensin ja sen päälle vesieristys ja nosta vaan vesieristys seinälle niin hyvä tulee.
- donna33
vesieristettä (höyrysulkua) ei kuitenkaan vierkkäin. Siis jos esim. levy on välissä.
- vedeneristettiin
pesuhuoneen lisäksi lattiat vessassa (ei kaivoa), khh:ssa (pesukone, lvv, kurasyöppö) ja tuulikaapissa (ei kaivoa). Nostettiin eriste 10 cm seinille, kulmissa/nurkissa vahvikenauhat. Rautakaupan myyjän referenssit neuvoa ko. asiassa voi kyseenalaistaa ihan hyvin. Hänen tärkein tehtävänsä on tehdä yritykselle tulosta...siis myydä asiakkaalle. Muuta vastuuta asiakkaan suuntaan ei ole.
Kunnon vesieristeet,varsinkin jos kerran on tiloissa lattiakaivo.EIHÄN TUOTA KANNATA EDES HARKITA MUUTEN TEHTÄVÄKSI.
Kannattaa se vesieriste khh ja wc;n yhteyteen muutenkin tehdä,vaik ei kaivoa olisikaan.
Sillä saa vuodon sattuessa pikkasen peliaikaa ja joku pytyn takana tapahtuva tihku vuoto tulee näkyville ennenkuin aiheuttaa pahempaa.Paljon on kyseisiä tapahtunut ja kun lattioissa ei ole vesieristettä,nin vesi imeytyy hitaasti betoniin ja alkaa siirtyä muihin tiloihin.Sitten se kosteus voi putkahtaa esille vaik missä ja sitten onkin jo isommat purku ja kuivaus hommat edessä.
Et tällästä..:)- Remonttiapu
WC ja khh eivät virallisesti ole märkätiloja jollei siellä ole bideen lisäksi suihkua vaikka siellä vessassa lattiakaivo onkin. Myyjä oli siis oikeassa siinä mielessä ettei noihin tarvitse vesieristettä laittaa.
Minä kuitenkin laittaisin vesieristyksen myös wc:n lattiaan kun kerran remonttia tehdään. Ei siitä mitään haittaakaan ole jos tekee kerralla hyvin, paitsi tietysti pieni lisäkulu.
Khh:ssa eristäminen tuntuisi kyllä jo liioittelulta, mutta jos kerran laitatte nurkat, niin ehdottomasti myös lattiaan eristeet. Jos se pesukone laskee vedet lattialle josta ne valuu kaivoon vesieristys on suositeltavaa. Kaivo ihan normaalisti eristeineen, ei reilulla primerilla. - oppisopimuslainen
Tässä juuri teen koululle esitelmää aiheesta laatoitus.
Laatoittajan käsikirjan mukaan, kuiva- ja märkätilojen ero on nimenomaan lattiakaivo. Kuivatiloissa sitä ei ole ja märkätiloissa on. Jos on lattiakaivo, niin suosittelen laittamaan vesieristeen ainakin lattiaan.- 12+6=126
Eli jos laitan olohuoneeseen lattiakaivon, siittä tulee märkätila?
- 98899898
12+6=126 kirjoitti:
Eli jos laitan olohuoneeseen lattiakaivon, siittä tulee märkätila?
KYLLÄ.Ja varmaan kuseskeletkin jo nyt nurkkiin et ois hyvä olla ne vesieristykset olkkarissa.
- ht
Meille valvoja sanoi että vesieristys kattoon asti jos on lattiakaivo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa842605En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361819- 101684
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3701609Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181562Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681417- 1191227
- 131166
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91126- 201029