Tarina-levyt

Otetaan nyt esimerkiksi King Diamondin Them-albumi.Minulle oli hyvin vaikea kuunnella tätä levyä,enkä lopulta kuunnellutkaan,vaan palautin kirjastoon.En ymmärrä,miten näitä kappaleita voi kuunnella rentoutumismielessä,jos taustalla on koko ajan tarina.Ja sekin,että jotkin kappaleet ovat jotain minuutin mittaista huminaa.Kyllä minulle oli paljon helpompi kuunnella Mercyful Faten Don't break the Oath-albumi.

Paljon on kehuttu myös Queensrychen Operation:mindcrimea, mutta siihenkin on ympätty tarina,joten voi olla senkin kuuntelu vaivaannuttavaa.

No,tämä oli minun mielipide.Mitä mieltä TE olette?

8

781

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja biiseistä

Kingin levyt ovat mielestäni siitä hienoja, että niitä voi kuunnella joko kokonaisuuksina tai erillisinä kappaleina. Levyillä on teema, mutta se on sopivan löyhä, jotta myös satunnaisista kappaleista voi nauttia. Oma suosikkini on The Eye, sekä teemaltaan, että biiseiltään.

• Eipä ole minua ainakaan häirinnyt. Ja tuo Operation mindcrime todellakin on hyvä levy että ei kannata pelkästään tuon takia sitä dissata.

• KeiJo

Tarinalevyt ovat usein kovia. Varsinkin juuri nuo mainitsemasi levyt ovat tarinalevyjen eliittiä.
      Mindcrimia ei kannata todellakaan sivuuttaa, yksi parhaista heavy- levyistä ikinä. Jos levy ei kokonaisuudessaan tarinoineen uppoa, niin kovimmat vedot(levyhän on täynä kovimpia vetoja!) ovat silti sellaisia klassikkoja, joitten vuoksi jo pelkästään kannattaa levy tsiikata.

• Bad.Obsession

Tarina turina levyistä Bathoryn Blood on ice toimii kuin Venäläinen traktori.

• tukka

dream theater- scenes from memory, hyvä kiekko.

• ...levyt on mun mielestä huippuja! Esim W.A.S.Pin paras levy on The Crimson Idol, joka on tarinalevy. Tykkään myös kovasti King Diamondista, Them on uskomaton lätty! ja The Puppet Master on myös aivan loistava! Kyllä mun mielestä tarinalevyjä voi kuunnella rentoutumismielessä ihan niinkuin muitakin levyjä. Voihan sitä keskittyä vaan musiikkiin, ei ole aina pakko uppoutua juoneen mukaan. Ja se pitää vielä sanoa, että Queensrychen Operation Mindcrime on ihan ykköslevyjä kyseiseltä bändiltä!

• Dest

Meshuggah - "Catch33", The Devin Townsend Band - "Synchestra" muutaman mainitakseni. Täydellisiä tarinalevy, vaikkakin täysin eri genreä molemmat, hyvää kesää.

• Täystuho

Eipä tuo tarina taustalla häiritse yhtään. Esim. King Diamondin teemalevyt ovat vallan mainioita, samoin WASPin the Crimson Idol ja Candlemassin Tales of Creation.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      119
      7556
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      79
      6716
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      5274
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4625
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4276
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      230
      4169
    7. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4125
    8. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3958
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      59
      3103
    10. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48