$$$Money without working?$$$

*working for the money 90

Tämmösekskö tämä maailma on menny??? Useammilla nuorilla (en halua yleistää) taitaa nykyään olla rahan arvo täysin kateissa... "ostimpa tuolta tälläset farkut, makso vaan jotain 300 euroo, mut ostin äitin rahoilla" Monet saavat viikkorahaakin monta kymmentä euroa. Taitaa sitten mennä sormi suuhun, kun vanhempana ei olekkaan äiti ja isä maksamassa... Kaikkein eniten ihmetyttää se, ettei monet tee sitten sen rahan eteen yhtään mitään. Ei taida tulla mieleen, miten paljon työtä vanhemmat tekevät sen rahan eteen... Joten mietihhän, olisitko itse sitten tulevaisuudessa äitinä tai isänä valmis maksamaan lapsillesi tuommoisia summia. Vanhemmat, jos annatte lapsillenne rahaa jatkuvasti ilman mitään työtä, teette kyllä heille aikamoisen karhunpalveluksen tulevaisuutta ajatellen! Kuten jo sanoin, en halua yleistää. Toki on niitä, jotka sen pienen rahan saavat ihan ansaitusti. Ja aivan eri lukunsa ovat tietysti ne, jotka tästä viikkorahasta maksavat kaikki menot kännykkälaskusta lähtien. Itse en ole ikinä saanut viikkorahaa,mutta vanhemmat maksavatkin kännykkälaskun ja muut menot. Mutta varmasti työtä teen koko rahan edestä!!!! Mikään ei ole mukavampaa, kuin saada rahaa, jonka on oikeasti ansainnut!!!!! oonko nyt ihan väärässä? ottakaa kantaa ihan vapaasti, mukava ois kuulla muitakin mielipiteitä!

17

2071

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trokkari

oot luultavasti vaan kateellinen, siltä tuo kuulostaa. Okei, jotkut saa rahaa paljonkin tekemättä mitään töitä. Mut nämä tyypit tajuaakin mitä kaikkee sillä rahalla saa, miten hyvä juttu se on, ja nämä nuoret pyrkivätkin usein sitten asemaan tai työhön missä voivat ylläpitää hyvää elintasoa. Näin mulla itsellä. En mä mitään rahani eteen tee, tosi harvoin, mut raha on rahaa. Sen eteen tuun tekemään tulevaisuudessa varmaan helvetisti töitä, kyllä, mut ainakin oon pentuna ollut hyvässä pidossa. Joillekin ihmisille suodaan rahaa, joillekin jotain muuta. Jos sulla on kaunis pärstä mitä esitellä oo onnellinen siitä. Mä oon tyytyväinen omaani, mut vielä enemmän lompakkooni.

• neitokainen

Tuosta kun vähän kasvat niin ymmärrät, ettei "pappa betalar" -systeemi mene oikein. Ei se vaan niin mene. Vanhempas tekee niska limassa töitä rahan eteen etkä itse liikuta pe***ttäs sen vertaa, että tekisit jotain sen oman käyttörahas eteen. Luulempa vain, ettei omat vanhempasikaan pistäisi pahaksi jos joskus tekisit jotain kotona ilman, että he erikseen joutuisivat mainitsemaan asiasta.
        En ole mitenkään vähävaraisesta perheestä kotoisin. Eikä meillä ole ollut rahasta koskaan puute, kuten tästä viestistäni voisi kuvitella. Silti olen tehnyt töitä kotona koko pienen ikäni. Ei se ole oikein, että vain vanhemmat ovat niitä jotka raatavat ensin päivät töissä ja illat kotona siivoten. Ehkä ymmärrät tämän kun olet itse huoltajana.

• neitokainen kirjoitti:

Tuosta kun vähän kasvat niin ymmärrät, ettei "pappa betalar" -systeemi mene oikein. Ei se vaan niin mene. Vanhempas tekee niska limassa töitä rahan eteen etkä itse liikuta pe***ttäs sen vertaa, että tekisit jotain sen oman käyttörahas eteen. Luulempa vain, ettei omat vanhempasikaan pistäisi pahaksi jos joskus tekisit jotain kotona ilman, että he erikseen joutuisivat mainitsemaan asiasta.
        En ole mitenkään vähävaraisesta perheestä kotoisin. Eikä meillä ole ollut rahasta koskaan puute, kuten tästä viestistäni voisi kuvitella. Silti olen tehnyt töitä kotona koko pienen ikäni. Ei se ole oikein, että vain vanhemmat ovat niitä jotka raatavat ensin päivät töissä ja illat kotona siivoten. Ehkä ymmärrät tämän kun olet itse huoltajana.

....jos vanhempi ei ole töissä, on reilumpaa: lapsi koulussa, vanhempi siivoaa kotona.
        Niin meillä.

Vaikka teenkin hieman kotitöitä: tiskaan kesälomalla (ei ole tiskikonetta!) kerran viikossa, kouluaikana suurin piirtein kerran kuussa. Kesälomalla petaan joka päivä petini, kouluaikana ehkä kerran viikossa. Kerran 2 vk:ssa ajan nurmikon-paitsi talvella. Imuroin huoneeni kerran kuussa. Joskus vanhemmat mainitsevat töiden tekemisestä, että pitäisi... sitten teen.

Viikkoraha onkin n.4€/viikko.
        Maksan isommatkin ostokseni kokonaan tai sitten vanhemmat maksavat n. 20%.

• No-Face

minusta ihan hyvä, saan 100 euroa kuussa, maksan kaikki laskuni siitä itse. oppiipa vähän sitä rahankäyttöäkin. ei sitä ole koko aika varaa ostella vaatteita ja muuta kivaa mitä haluaisi :P 100 euroa kuulostaa paljolta, mutta tosi asiassa se on aika vähän kun miettii että ite joutuu kaikki menot maksamaan. hyvä on, vesilaskua ja sähkölaskua en maksa, mutta siihen se jääkin.

• working for the money 90

okei, ehkä puhuin nyt vähän kärjistetysti, ja usein asia on tilanteesta riippuva
        ,mutta yleisellä tasolla tämä on mun mielestä ongelma, enkä sitä mielipidettä muuta!

• everibody home?

mä saan rahaa viikossa 5euroo. MUTTA se ei ole tärkein asia maailmassa. totta kai on kiva saada rahaa mut helou everybodyhome?

• ghmghm

Minä vastustan kotitöistä maksamista.
      Jokaisessa yhteisössä on omat oikeutensa ja velvollisuutensa, ja jos nuorille maksetaan kotitöistä, ne eivät ikinä opi tätä!

• .....................

Joo kyllä tähän toi maailma on mennyt.Tosin itse käyn töissä ja tienaan itse rahani.Äitillä ei enään riitä mun menoihin.Joten päätin mennä töihin. Olen 16v. Ja pitäähän sitä jo alkaa itsenäistymiseen oppimaan.

• ---------

Samaa mieltä oon. Ennen sai 2e viikossa mut nykyään en sitäkää eikä se oikeestaan haittaa... Jos tartten rahaa niin teen jotain hommaa sitten.

• :')

40e kuussa kuukausirahaa vanhemmilta.
      omasta työstä palkka. 2-3 pv / vk. n.6e/h.
      kotitöitä tehdään mutta ei maksua vastaan. ostan itse kaiken muun paitsi ruoan ja asutuksen.

toimii ku unelma.

• Köyhäjoomuttenonneton

Omat vanhempani olivat alkoholisteja koko lapsuuteni ajan. Kuljin kirppisvaatteissa, ei viikkorahaa, ei mitään muutakaan rahaa koskaan. Kun täytin 16, sain ensimmäisen työpaikkani. Palkasta suuri osa meni perheelle, jotta sain asua saman katon alla. Kaikki olen maksanut omalla työlläni siitä asti. (nyt 19v) Tyttöystäväni on eri maailmasta. Hän on siitä kauniista paratiisista, missä setelit kasvavat puissa, jääkaappi on aina täynnä ihania herkkuja, vaatteita on kaapit pullollaan ja kaiken saa mitä himoaa. Ilman omaa panostusta, ilman työtä, äidin tililtä aivan kaikki. Jotkut hänen "sijoituksistaan" saavat minut hulluuden partaalle. Kun esim. juttelen puhelimessa hänen kanssaan ja hän ilmoittaa hilpeällä äänellä olleensa äitinsä kanssa shoppailemassa ja saaneensa äidin ostamaan 120€ hintaiset bikinit (!!) niin meinaa itku päästä. Itse lasken tarkkaan jokaisen sentin, laskut imevät melkein kaiken tulevan rahan ja mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa. Tuo 120 euroa on minulle ja lukuisille kaltaisilleni melkeinpä kuukauden ruokaraha!

Älkää käsittäkö väärin, en ole katkera tyttöystävälleni. Ymmärrän sen että tuollaisesta perheestä kotoisin oleva ihminen ei yksinkertaisesti voi käsittää rahan arvoa ja sitä, mitä tarkoittaa köyhyys.
      Sensijaan olen ylpeä siitä että seurustelen "rikkaan talon tyttären" kanssa, yleensä kun hänenlaisensa eivät tällaiseen köyhään katupoikaan edes vilkaise.

Vanhemathan ne syypäät ovat kun kasvattavat lapsensa pumpulissa. Mutta eipä tästä sen enempää, jokaisella on mielipiteensä tästä asiasta, tässä siis oli minun. Mutta te rikkaisiin perheisiin syntyneet, älkää luulko että me jotka omalla työllämme ansaitsemme kurjat kolikkomme, olisimme kateellisia teille. Ei se niin mene, toisinpäin. Vanhempienne rahat, ja ne rahat joita he teille syytävät kalliisiin vaatteisiin ja muuhun, EIVÄT ole teidän rahojanne. Se ei ole teidän ansiotanne. Ymmärrätte sen kyllä kunhan joskus olette tekin omillanne ja joudutte ansaitsemaan raskaalla työllä rahanne.

• mielestäni näin

Asun kotona. Meillä on 2 asuntoa vierekkäin, ja asun omassa asunnossa, mutta asun kotona. Yleensä laitan kotona porukoille ruokaa, siivoilen yleisesti ja pidän järjestystä yllä. Ajattelen, että se on vähin hinta siitä, että saan asua vielä kotona. Kun täytin 16, niin alkoi jo vähän hävettää tämä kotona asuminen, vaikka vanhempani tietenkin toivovat vain, että pysyn kotona.

Mielestäni jokaisen tulee ymmärtää, että kun elää ilmaiseksi kotonaan, käyttää vettä, syö ruokaa ja kuluttaa sähköä, niin on velvollinen tekemään jotain myös sen eteen. En halua edes viikkorahaa, koska minulla on rahaa johtuen siitä, että olen ollut aiemmin kesät töissä, ja kulutan ne rahat yleisiin menoihin. Joskus ala-asteella kerjäsin aina viikkorahaa. Viikkorahan saanti lopahti aikanaan joka kerta enkä kehdannut sitä lisää pyytää. Sain rahaa, kun tarvitsin sitä.

Mielestäni on jokaisen oma asia, miten vanhempiensa rahoja tuhlaa, mutta kun olen jo 17-vuotias, niin itseäni vanhempien siivellä eläminen jo hävettää, vaikka he eivät sitä niin ajattelekaan. Muutamat vanhemmat kaverini omaavat edelleen tällaisem "v*ttu daah, mutsi maksaa vaan 70 euroo viikkorahaa" -asenteen, mitä hieman ihmettelen. Noooo, jokainen taaplaa tyylillään.

• ...

Toi oli muuten hyvin sanottu paitsi ei kaikki tuhlaa viikkorahaansa farkkuihin vaan säästä ne myöhempää varten..

• Kake.

Yleistät kylläkin aika paljon. Itse mietin tarkasti rahan käyttöäni ja ymmärrän rahan arvon melko hyvin.

• tepi-7

ei ole noin. Meillä on 5 euroa viikossa ja hommiakin pitää tehdä jonkun verran.

• Lare

Joo meikä on 15, enkä todellakaan saa mitään viikkorahaa, ja kotityöt on aivan itsestäänselvyys. Yleensä varakkaammilla perheillä on antaa se kakskymppiä viikossa perheen ainoalle lapselle. Joskus kun tulee käytyä isällä, niin saatan saada vaikka ~viis euroo ja sit nimipäivänä kakskymppiä tai semmosta.

Juu sori, en oo koskaan osannu kirjottaa.

• Voih. :)

Tää viesti koskis mua sydämmee ihan oikeesti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6917
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4431
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3826
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3508
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      188
      3455
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2959
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2664
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2501
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13