Aina löytyy uusia kohteita, jos poikkeaa totutulta polulta ja lähtee seuraamaan jotakin uutta polkua.
Olen monta kertaa miettinyt lenkillä ollessani että mihinkähän yksi matkani varrella oleva polku johtaa jos lähtisin sitä seuraamaan.
Lähdin mielijohteesta polulle, joka johti pienen kuivan männikön läpi harjulta alas järven rantaa kohti.
Pimeästä männiköstä ulos päästyäni avautui sellainen stadionin kokoinen (ja melkein näköinenkin) hiekkamonttu, josta on ajettu eräskin kuutiometri soraa ja hiekkaa lähiseudun rakennuksille ja tietyömaille. Joku ruosteinen kone ja kauhakuormaajan kauha oli kuin muistomerkkinä keskellä monttua. Monttu on myytävänä.
Rupesin heti kuvittelemaan, mitä sellaisella tyhjennetyllä hiekkamontulla tekisi!
Koska muoto on sellainen areenan näköinen, niin koekävelin sen ympäriinsä (n. 900 askelta mittarin mukaan).
Ehkä joku urheilutapahtuma, esim. co-cart- tai speedway-kilpailut? Tai jokin musiikki/rokkitapahtuma?
Kun yhden reunan yli kävelee, on järvi vastassa.
Sopiva kesämökkikylän paikka?
Lähettyvillä olisi muitakin mielenkiintoisia kohteita, mm. jonkun vanhan linnan rauniot. Linna on korkealla kalliolla, kai sinne jostakin tien pää löytyy... :)
No, tuosta hiekkamontustahan minun piti kysyä, että onko teillä hyviä ideoita, mitä tekisitte sellaisella montulla josta hiekat on jo myyty ja ajettu pois?
Mielikuvitus liikkeelle!
32
1591
Vastaukset
- ii-li
Minua on viehättänyt ihan samanlainen ajatus. Kuljin usein hiekkamontun ohi. Alue on aika iso, runsaan hehtaarin, ja muoto pyöreä. Monttu on täyttynyt vedellä. (Se on paikassa, jossa on paljon lähteitä.) Vesi on kirkasta ja puhdasta. Vesi pysyy kuopassa vuodet ympäri suunnilleen samalla korkeudella. Lampi sinänsä oli ihan riittävän kaunis maisema.
Minun kynteni aina syyhysivät montun kohdalla. Siellä olisi ollut tilaa mökille, ja rannat olisi voinut maisemoida, sillä monttu oli varsin loivarinteinen. Reunoilla oli mäntymetsää, ja paikalle vei jokseenkin hyväkuntoinen tie, jota myöten kuorma-autot olivat ajaneet.
Kuvittelin usein mielessäni, miten sitä voisi maisemoida pienellä rahalla. Siinä olisi ollut urakka loppuelämäksi. - Hulluuttahan se olisi ollut, mutta mikäpä estää leikkimästä mielikuvituksella?- soilike
Just´ näin kävi meilläpäin
Meidän paikkakunnallamme, joku, en tiedä kuka, teki mielettömän ehdotuksen , tehdään järvi.
Ei yhtään järveä 50 km säteellä
Sopimus Ruduksen kanssa ja veivät hiekkaharjun pois, maksoivatkin siitä , maisemoivat ja täällä on nyt järvi
Ei ehkä liikeideana tuottoisa, mutta ihmisystävällinen ratkaisu Minäkin ajattelin että montun voisi täyttää vedellä (tai rakentaa valtavan uima-altaan), reunoilla olisi sitten lomamökkejä...Rannassa veneitä vuokrattavana.
Näin että rannassa oli sellaisia kalansavustushökkeleitä ja lahoja kalastusveneitä. Niin, en tarkoita näitä veneitä vuokrattavaksi :)!
Ennen hiekkamontun avaamista on ranta ollut ilmeisesti paikkakuntalaisten kalaranta.
Tuli mieleen entinen kotikaupunkini, missä on keskellä kaupunkia tekojärvi. Se on betonista tehty, kuin wok-pannu. Reunat on loivat ja ihanteelliset auringonottoa varten. Istutuksia on laitettu että saa hakeutua varjoon tai olla muuten katseilta suojassa jos haluaa.
Eräänä syksynä järvestä tehtiin rokkikonserttia varten näyttämö! Ei muuta kuin proppu auki ja vesi pois järvestä! Reunoilla olevilla ruohikoilla istui konserttiyleisö ja keskellä kuivaa järveä soi Badrock (Kylpyrokki)! :)
Paikka on kaupunkilaisten keidas ja siitä on riidelty kovasti kun kunnan poliitikot haluaisivat rakentaa asuntoja alueelle. Ei taida onnistua.soilike kirjoitti:
Meidän paikkakunnallamme, joku, en tiedä kuka, teki mielettömän ehdotuksen , tehdään järvi.
Sopimus Ruduksen kanssa ja veivät hiekkaharjun pois, maksoivatkin siitä , maisemoivat ja täällä on nyt järvi
Ei ehkä liikeideana tuottoisa, mutta ihmisystävällinen ratkaisutällaisina päivinä kuin nytkin kun kesä on vihdoinkin tullut!
- ii-li ek
soilike kirjoitti:
Ei ehkä liikeideana tuottoisa, mutta ihmisystävällinen ratkaisuMielenkiintoinen ajatus.
Miten vesi pysyy, ettei se karkaa? Teillä on varmaan puro tai joki, jonka ansiosta vesi vaihtuu, vai miten? Onko pohja jotenkin tehty vettä läpäisemättömäksi?
Siinä minun mielikuvitusleikissäni ongelma olisi ollut veden säilyminen puhtaana. Pohjassa kyllä oli lähteitä, mutta riittääkö sellainen?
Mielikuvitusleikissäni olisin jättänyt maisemoinnin muutaman metrin päähän rannasta, jotta valumavesi ei olisi päässyt suoraan lampeen.
Teillä kunnan on täytynyt olla mukana hankkeessa, muuten lupien saannit olisivat kestäneet sukupolven ajan.
Minun kotikaupungissa päinvastoin täytettiin pieni pyöreä merenlahti. Se oli minusta koristeellinen, vaikkakin vesi oli likaista huonon vaihtuvuuden takia. Nyt paikalla on puisto. Ehkä puisto tuli halvemmaksi kuin keinotekoinen veden vaihtumisen järjestäminen. - ii-li
MdK-MdK kirjoitti:
Minäkin ajattelin että montun voisi täyttää vedellä (tai rakentaa valtavan uima-altaan), reunoilla olisi sitten lomamökkejä...Rannassa veneitä vuokrattavana.
Näin että rannassa oli sellaisia kalansavustushökkeleitä ja lahoja kalastusveneitä. Niin, en tarkoita näitä veneitä vuokrattavaksi :)!
Ennen hiekkamontun avaamista on ranta ollut ilmeisesti paikkakuntalaisten kalaranta.
Tuli mieleen entinen kotikaupunkini, missä on keskellä kaupunkia tekojärvi. Se on betonista tehty, kuin wok-pannu. Reunat on loivat ja ihanteelliset auringonottoa varten. Istutuksia on laitettu että saa hakeutua varjoon tai olla muuten katseilta suojassa jos haluaa.
Eräänä syksynä järvestä tehtiin rokkikonserttia varten näyttämö! Ei muuta kuin proppu auki ja vesi pois järvestä! Reunoilla olevilla ruohikoilla istui konserttiyleisö ja keskellä kuivaa järveä soi Badrock (Kylpyrokki)! :)
Paikka on kaupunkilaisten keidas ja siitä on riidelty kovasti kun kunnan poliitikot haluaisivat rakentaa asuntoja alueelle. Ei taida onnistua.Minulle ei tullut mieleenkkän päästää muita ihmisiä omalle Hilly Billy Beachilleni. Se oli niin kaukana asutuksestakin, että tuskin sinne olisi kukaan tullutkaan. Tai ehkä pääsylippujen myynti olisi pitänyt tehokkaasti kaikki poissa. :)
ii-li kirjoitti:
Minulle ei tullut mieleenkkän päästää muita ihmisiä omalle Hilly Billy Beachilleni. Se oli niin kaukana asutuksestakin, että tuskin sinne olisi kukaan tullutkaan. Tai ehkä pääsylippujen myynti olisi pitänyt tehokkaasti kaikki poissa. :)
Minulla kun on jo oma Hilly Billy Beacheni tässä vieressä niin aivan bisneksen kannalta ajattelin, mitä tuommoisella "maisemajätteellä" voisi vielä tehdä :)!
Vaikka minulla onkin bisnesnaisen koulutus niin en ikinä ole hamunnut suurten rahojen perään käytännössä. Ideoita on ollut mutta toteuttajaksi minusta ei olisi, olen sen verran mukavuudenhaluinen.- ii-li
MdK-MdK kirjoitti:
Minulla kun on jo oma Hilly Billy Beacheni tässä vieressä niin aivan bisneksen kannalta ajattelin, mitä tuommoisella "maisemajätteellä" voisi vielä tehdä :)!
Vaikka minulla onkin bisnesnaisen koulutus niin en ikinä ole hamunnut suurten rahojen perään käytännössä. Ideoita on ollut mutta toteuttajaksi minusta ei olisi, olen sen verran mukavuudenhaluinen.Koulutus ei tee kenestäkään yrittäjää.
Kukaan ei saa JOUTUA yrittäjäksi. Sen olen nähnyt kymmeniä kertoja työni vuoksi.
Yrittämisen täytyy olla sisäistä paloa, oli koulutus tai ei. Yrittäjä ei ole koskaan vapaalla. Hänen pitää muistaa bisnes joka hetki. Todellisella yrittäjäluonteella se on selkäytimessä. Muilla ei. Yrittäjäluonne on jollakin tavalla "sopeutumaton", itsenäinen ihminen, jolla on tarve tehdä omat, itsenäiset valintansa.
Suomessa ja Ruotsissa on paljon vähemmän yrittäjiksi pyrkiviä kuin köyhemmissä maissa, esim. Virossa tai Puolassa. Olemmekohan "laitostuneita"?
Olen ennekin pauhannut tästä: Syvimmän laman aikana työvoimaviranomaiset houkuttelivat ihmisiä yrittäjiksi. Se oli täysin edesvastuutonta toimintaa. Luvattiin starttirahaa ja muuta yrittäjätukea, mutta ei kerrottu riittävän selvästi, että koukkuun jääneet menettäisivät kaikki työmarkkinaetunsa lopullisesti.
Yhteiskunnan palkkaamat velkaneuvojat ovat Suomessa yhä pääosin vastavalmistuneita juristeja, jotka epätoivoisesti etsivät parempaa työpaikkaa. (Vastavalmistuneiden juristien työllisyystilanne on huono.) ii-li kirjoitti:
Koulutus ei tee kenestäkään yrittäjää.
Kukaan ei saa JOUTUA yrittäjäksi. Sen olen nähnyt kymmeniä kertoja työni vuoksi.
Yrittämisen täytyy olla sisäistä paloa, oli koulutus tai ei. Yrittäjä ei ole koskaan vapaalla. Hänen pitää muistaa bisnes joka hetki. Todellisella yrittäjäluonteella se on selkäytimessä. Muilla ei. Yrittäjäluonne on jollakin tavalla "sopeutumaton", itsenäinen ihminen, jolla on tarve tehdä omat, itsenäiset valintansa.
Suomessa ja Ruotsissa on paljon vähemmän yrittäjiksi pyrkiviä kuin köyhemmissä maissa, esim. Virossa tai Puolassa. Olemmekohan "laitostuneita"?
Olen ennekin pauhannut tästä: Syvimmän laman aikana työvoimaviranomaiset houkuttelivat ihmisiä yrittäjiksi. Se oli täysin edesvastuutonta toimintaa. Luvattiin starttirahaa ja muuta yrittäjätukea, mutta ei kerrottu riittävän selvästi, että koukkuun jääneet menettäisivät kaikki työmarkkinaetunsa lopullisesti.
Yhteiskunnan palkkaamat velkaneuvojat ovat Suomessa yhä pääosin vastavalmistuneita juristeja, jotka epätoivoisesti etsivät parempaa työpaikkaa. (Vastavalmistuneiden juristien työllisyystilanne on huono.)se on sekin, yrittäjänä oleminen.
Olen sen verran kokeillut, että 10 vuoden jälkeen aloin kysellä itseltäni, mitä oikeastaan teen. Tätäkö elämä on? Ei koskaan vapaata, ei koskaan saa sairastua, pitkiä päiviä, aina valmisteluja uusia kohteita varten...
Olin toki menestyvä yksityisyrittäjänäkin, mutta en jaksanut enää nauttia menestymisestä ja tuloksista, vaan päätin siirtyä taka-alalle nauttimaan elämästä ja näistä viimeisistä vuosista. Elämä on niin paljon muutakin!
Täällä Ruotsissa vaahdottiin kovasti EU:hun liittymisen edellä mitkä mahdollisuudet ihmisillä olisikaan yksityisyrittäjinä!
Voi hyvä jysäys! Ei kai kaikki työttömät voisi ruveta yksityisyrittäjiksi!
Parhaiten menestyvät yksityisyrittäjät ovat täällä siirtolaiset, joilla on jokin pieni perheyritys, pizzeria, ravintola, siivousfirma tms.
He aloittavat koko perheen voimin vaatimattomasti, koska eivät saa lainaa eikä mitään apua yhteiskunnalta, tekevät pitkiä päiviä ja alkavat pikkuhiljaa saada hyviä tuloksia ja laajentavat yritystään.
Vastakohtana ovat ruotsalaisyrittäjät, jotka saavat lainaa mutta käyttävät rahat heti hienon auton ostoon, huoneisto hyvällä liikepaikalla ja sitten tehdään konkurssi vuoden parin sisällä.- ii-li
MdK-MdK kirjoitti:
se on sekin, yrittäjänä oleminen.
Olen sen verran kokeillut, että 10 vuoden jälkeen aloin kysellä itseltäni, mitä oikeastaan teen. Tätäkö elämä on? Ei koskaan vapaata, ei koskaan saa sairastua, pitkiä päiviä, aina valmisteluja uusia kohteita varten...
Olin toki menestyvä yksityisyrittäjänäkin, mutta en jaksanut enää nauttia menestymisestä ja tuloksista, vaan päätin siirtyä taka-alalle nauttimaan elämästä ja näistä viimeisistä vuosista. Elämä on niin paljon muutakin!
Täällä Ruotsissa vaahdottiin kovasti EU:hun liittymisen edellä mitkä mahdollisuudet ihmisillä olisikaan yksityisyrittäjinä!
Voi hyvä jysäys! Ei kai kaikki työttömät voisi ruveta yksityisyrittäjiksi!
Parhaiten menestyvät yksityisyrittäjät ovat täällä siirtolaiset, joilla on jokin pieni perheyritys, pizzeria, ravintola, siivousfirma tms.
He aloittavat koko perheen voimin vaatimattomasti, koska eivät saa lainaa eikä mitään apua yhteiskunnalta, tekevät pitkiä päiviä ja alkavat pikkuhiljaa saada hyviä tuloksia ja laajentavat yritystään.
Vastakohtana ovat ruotsalaisyrittäjät, jotka saavat lainaa mutta käyttävät rahat heti hienon auton ostoon, huoneisto hyvällä liikepaikalla ja sitten tehdään konkurssi vuoden parin sisällä....kaukoidästä tulleet maahanmuuttajat täällä meillä pärjäävät maahanmuuttajista parhaiten yrittäjinä. He pärjäävät muutenkin parhaiten. Tietysi myös Lähi-Idästä tulleilla on ravintoloita sun muita pikku yrityksiä, ja nekin pärjäävät. - Joka tapauksessa maahanmuuttajat ovat usein yrittäjiä. Yrittäminen kuuluu sikäläiseen kultuuriin.
Olet varmaan kertonut, minkä alan yritys sinulla oli, mutta en muista.
Pohjoismaissa ja ehkä muuallakin Euroopassa yrittäminen on vaikeaa tiukan lainsäädännön, byrokratian ja verottajan epäluuloisuuden vuoksi. Pitää olla hyvä liikeidea ja riittävästi tarmoa ja sisäistä halua. - Helppoa elämää se ei varmastikaan ole.
Itse en olisi voinut olla yrittäjä. Olen tekijä ja toteuttaja, en riskinottaja. - Kyllähän minä olen myynyt asiantuntijapalveluja ikäni kaiken omassa työssäni, mutta se onkin ihan erilaista myyntiä kuin tavaran, koneiden, visuaalisten ideoiden, muodin, hittituotteiden tai mielikuvien myynti. Ongelmien ratkaisun myynnissä on tärkeinä uskottavuus ja asiallisuus. Saa olla kuiva, pidättyväinen ja vanha (se on etu), kunhan antaa asiakkaalle kuvan siitä, että tietää, mistä puhuu ja jaksaa kuunnella, mitä asiakas haluaa. Paras myyntivaltti on hoitaa työt niin hyvin, että asiakas tulee itse takaisin seuraavalla kerralla.
Juttelin poikani kanssa "mesessä" tästä objektista. Kerroin että kävelin ympäriinsä kuin gladiaattori, olin jopa riisunut paidan päältäni ja huidoin sillä hyttysiä pois, mikä varmaankin näytti kuin olisin tervehtinyt näkymätöntä yleisöä areenan reunoilla :D.
Hän halusi varmistua että paikka on metsän keskellä eikä keskellä kylää... Ei vaaraa, sanoin, kävin pissallakin ja löysin hyvän mansikkapaikan siinä samalla.
On se hyvä että on tarpeeksi vanha eikä enää ole niin kauheasti estoja :D - Tuppaa vaan naurattamaan kun ajattelee kuinka joku ulkopuolinen näkisi harmaatukkaisen tätin montun kokoa mittailemassa :D.- soilike
Unelmia ja tavoitteita pitää olla.
Minullakin on meneillään
senior-kauppa-suunnitelma,
XXXXL-kokoisten halattien maahantuonti,
yösija-motelliketju, komponentti rakentein
ja monta pienempää unelmaa.
Kylläpä niissä riittää pähkäilemistä
Siihen saakka, konsa dementia pyyhkii pois kaiken.
Voipi olla eka täydellisesti tyydyttävä elämäntilanne, kun ei tiedä mitään kaivata. soilike kirjoitti:
Minullakin on meneillään
Voipi olla eka täydellisesti tyydyttävä elämäntilanne, kun ei tiedä mitään kaivata.suunnittelemaan että heti kun minulla välähtää joku lapsisita sanoo jo silmillä ei äiti nyt et kyllä innostu.Ne aina etukäteen varoittavat minua suunnittelemasta jos ne kertoo jotain.
Monta suunnitelmaa on toteunutkin.Esim.kun on pitänyt laajentaa tai talon rakennuksessa.
Pihat olen yksistään suunnitellut josta on enää yksi itsellä.
Itselle suunnitellessa pitää huomioida mihin omat resussit riittää.
Meilläkin on korkean vaaran päällä soramonttu,no senhän on nuori isäntä täyttänyt kaikella romulla mutta se on komealla paikalla.
Tyttäreni haluaisi rakentaa kappelin ja ateljeen sen vaaran päälle kun sillä on omat tunnearvot meille vaan kun se on toisen oma.
Minä en koskaan pane kapuloita rattaisiin jos jotain on tekeillä.Saa nähdä onnistuuko tämä haave.soilike kirjoitti:
Minullakin on meneillään
Voipi olla eka täydellisesti tyydyttävä elämäntilanne, kun ei tiedä mitään kaivata.Esimerkiksi tuo halattien maahantuonti!
Olen hyvissä ajoin sanonut pojalleni että sitten kun minut on aika siirtää hoitoon niin vaatteet eivät saa ahdistaa, niitten on oltava helppoja ottaa pois ja pukea päälle.
Näin joskus kauan sitten kun olin kesätöissä eräässä vanhainkodissa, kuinka hankalaa oli riisua ja vaatettaa vanhuksia, joilla oli joskus nuorempana ostettuja kireitä vaatteita ja esim. kireitten kangaspuseroitten riisuminen ja päälle laittaminen oli vanhuksille tuskallista.
Tuntui kuin olisi katkonut käsivarsia kun mummot ja vaarit voivottivat pukeutumistilanteissa! Sanoin monelle omaiselle että toisivat vähän mukavampia vaatteita vanhuksilleen, mutta harva sellaisia kehoituksia otti todesta, vanhus kun kuitenkin kuolisi kohta, mitäs häneen rahoja haaskaamaan. :-/
Koska myöhemmin olen tehnyt paljon töitä juuri vaatetuksen parissa, niin olen päättänyt että minulle tehdään pehmeitä vaatteita, jotka saa helposti päälle ja päältä pois.
Esim. pehmeitä kietaisuhameita, jotka kiinnitetään tarranauhalla. Ovat naisellisen näköisiäkin ja suojelevat reumaattisia sääriä vedolta :) Kauniita ponchoja, jotka vaan vetäistään pään yli, suojaavat hartioita, lämmittävät mutta eivät hiosta.- retros
MdK-MdK kirjoitti:
Esimerkiksi tuo halattien maahantuonti!
Olen hyvissä ajoin sanonut pojalleni että sitten kun minut on aika siirtää hoitoon niin vaatteet eivät saa ahdistaa, niitten on oltava helppoja ottaa pois ja pukea päälle.
Näin joskus kauan sitten kun olin kesätöissä eräässä vanhainkodissa, kuinka hankalaa oli riisua ja vaatettaa vanhuksia, joilla oli joskus nuorempana ostettuja kireitä vaatteita ja esim. kireitten kangaspuseroitten riisuminen ja päälle laittaminen oli vanhuksille tuskallista.
Tuntui kuin olisi katkonut käsivarsia kun mummot ja vaarit voivottivat pukeutumistilanteissa! Sanoin monelle omaiselle että toisivat vähän mukavampia vaatteita vanhuksilleen, mutta harva sellaisia kehoituksia otti todesta, vanhus kun kuitenkin kuolisi kohta, mitäs häneen rahoja haaskaamaan. :-/
Koska myöhemmin olen tehnyt paljon töitä juuri vaatetuksen parissa, niin olen päättänyt että minulle tehdään pehmeitä vaatteita, jotka saa helposti päälle ja päältä pois.
Esim. pehmeitä kietaisuhameita, jotka kiinnitetään tarranauhalla. Ovat naisellisen näköisiäkin ja suojelevat reumaattisia sääriä vedolta :) Kauniita ponchoja, jotka vaan vetäistään pään yli, suojaavat hartioita, lämmittävät mutta eivät hiosta.ihanaa kun ihmiset ajattelee vanhuksiakin.
Ei olisi vaikeaa keksiä vanhuksille vaatteita,kun
konsepti jo on.Vanhusten vaatteet samalla periaatteella kuin sylilastenkin,eikös?
- Albertiina
Onko mitään niin herkän kaunista kuin keto täynnä lemmikkejä. Toista niin kauniin sinistä ei taida olla maailmassa. Istuin tänään kauan pihalla ja ihailin lumoutuneena näitä taivaansinen kukkia, joita joka vuosi ilmestyy aina pihallemme...
Miesystäväni sanoo että minulla on lemmikinsiniset silmät :D
Siitä innostuin niin paljon että istutin mättään lemmikkejä parvekkeelle viime kesänä. Lemmikkimättäät olivat pysyneet hengissä talven yli.
Nyt istutin ne talon nurkalle yhdessä päivänkakkaroitten kanssa ja iskevät silmää ystävälleni kun hän tulee täällä käymään :)- ii-li
Kun niitä on paljon, niin siinä silmä lepää. Lemmikit tietysti myös.
Lapsena pidin kovasti tädykkeistä ja pelto-orvokaista. Olin lapsena kovin innokas kasvien tutkija. Into hyytyi siihen, kun oli pakko ruveta keräämään kasveja. Siihen asti olin kerännyt prässännyt kasveja ilomielin, mutta ilo loppui lyhyeen, kun siitä tuli pakko.
Juuri siniset kukat olivat vaikeita prässättäviä, koska väri hävisi niin helposti. Yritimme kehittää menetelmiä, joilla värin saisi säilymään. (Kuuma vesi, erilaiset kemikaalit.) Luovuus loppui, kun harrastuksesta tuli pakkopullaa. Sen jälkeen ei enää välittänyt kehitellä mitään. - Albertiina
ii-li kirjoitti:
Kun niitä on paljon, niin siinä silmä lepää. Lemmikit tietysti myös.
Lapsena pidin kovasti tädykkeistä ja pelto-orvokaista. Olin lapsena kovin innokas kasvien tutkija. Into hyytyi siihen, kun oli pakko ruveta keräämään kasveja. Siihen asti olin kerännyt prässännyt kasveja ilomielin, mutta ilo loppui lyhyeen, kun siitä tuli pakko.
Juuri siniset kukat olivat vaikeita prässättäviä, koska väri hävisi niin helposti. Yritimme kehittää menetelmiä, joilla värin saisi säilymään. (Kuuma vesi, erilaiset kemikaalit.) Luovuus loppui, kun harrastuksesta tuli pakkopullaa. Sen jälkeen ei enää välittänyt kehitellä mitään.Totta, laaja keväinen sinivuokkamätäs on huikaisevan kaunis.
Olen muutenkin hieman hulluna sinisiin kukkiin. Tällä hetkellä pihalla kukkii lemmikkien lisäksi ainakin siniset orvokit, siniset kesäleimut. Ylväs, komea jaloritarinkannus alkaa olla nupuillaan...samoin siniset hentokukkaiset akileijat...ja lisää pitää saada! - ii-li
Albertiina kirjoitti:
Totta, laaja keväinen sinivuokkamätäs on huikaisevan kaunis.
Olen muutenkin hieman hulluna sinisiin kukkiin. Tällä hetkellä pihalla kukkii lemmikkien lisäksi ainakin siniset orvokit, siniset kesäleimut. Ylväs, komea jaloritarinkannus alkaa olla nupuillaan...samoin siniset hentokukkaiset akileijat...ja lisää pitää saada!...meillä päin sanotiin, että kukkakimpussa pitää olla myös jokin sininen kukka. En tiedä, miten yleinen sellainen ajatus on, ja eihän se aina ole edes mahdollista.
- Likka
Albertiina kirjoitti:
Totta, laaja keväinen sinivuokkamätäs on huikaisevan kaunis.
Olen muutenkin hieman hulluna sinisiin kukkiin. Tällä hetkellä pihalla kukkii lemmikkien lisäksi ainakin siniset orvokit, siniset kesäleimut. Ylväs, komea jaloritarinkannus alkaa olla nupuillaan...samoin siniset hentokukkaiset akileijat...ja lisää pitää saada!Sinisiä kukkia minäkin rakastan erityisesti. Noiden lisäksi ihana on varjossakin viihtyvä kevätkaihonkukka,joka on jo lopettanut kukintansa. Pian karpaattienkello ja muurikello avautuvat kivikkoryhmässä ja kukkaniityn kellokukat.Jokin unikkolaji on huikean sininen, haluaisin ostaa sellaisen, mutta en muista nimeä.Kukkakimppuun ostan usein keltaisten ruusujen lisäksi muutaman tummansinisen anemonen.
Likka kirjoitti:
Sinisiä kukkia minäkin rakastan erityisesti. Noiden lisäksi ihana on varjossakin viihtyvä kevätkaihonkukka,joka on jo lopettanut kukintansa. Pian karpaattienkello ja muurikello avautuvat kivikkoryhmässä ja kukkaniityn kellokukat.Jokin unikkolaji on huikean sininen, haluaisin ostaa sellaisen, mutta en muista nimeä.Kukkakimppuun ostan usein keltaisten ruusujen lisäksi muutaman tummansinisen anemonen.
lemikin siniset silmät vanhalla mustalaisnaisella.Se seurasi miuna minne menin niin minäkin salaa.Stten ulkona sanoi että haluaa jutella minun kanssa.
Minun vaisto sanoi että on totta että maailman viisain ihminen on vanha nainen.Mutta koetin olla viisaampi.
Näin kuitenkin vähän ennemmin että se sama nainen heitti roskapussin koristepensaan juuren eikä viitsinyt viedä ihan lähellä olevaan roskikseen.Sitten vain pelailemaan pelejä.
Miheni ei meinannut pysyä liitoksissaan kun sanoin.
Näin vielä toisessakin yhteydessä hänet ette uskoisi missä!!!- Albertiina
Likka kirjoitti:
Sinisiä kukkia minäkin rakastan erityisesti. Noiden lisäksi ihana on varjossakin viihtyvä kevätkaihonkukka,joka on jo lopettanut kukintansa. Pian karpaattienkello ja muurikello avautuvat kivikkoryhmässä ja kukkaniityn kellokukat.Jokin unikkolaji on huikean sininen, haluaisin ostaa sellaisen, mutta en muista nimeä.Kukkakimppuun ostan usein keltaisten ruusujen lisäksi muutaman tummansinisen anemonen.
Heti kun näen jossain huikean sinisiä unikoita, hankin niitä pihalle mietiskelynurkkaa herkistämään. Ja siellä sitten istuskelen syvissä sinisissä ajatuksissa.
- soilike
Albertiina kirjoitti:
Heti kun näen jossain huikean sinisiä unikoita, hankin niitä pihalle mietiskelynurkkaa herkistämään. Ja siellä sitten istuskelen syvissä sinisissä ajatuksissa.
Pussillisesta mukuloita, vain yksi kasvoi, iso sininen, pysäytti ohikulkijatkin.
Olen siitä asti aina etsinyt pussia, jossa lukis Anemone ”Royal”
Se ihanan sininen ”valeunikko” on kaunis vaikea kasvatettava
Olen yrittänyt usein
- a-woman1
..kesäteatterin amfiteatterin tyyliin. Suomihan on amatöörinäyttelijöiden luvattu maa, joten 'Monttuteatterin' tuskin tarvitsisi kauan odotella näyttelijöitä areenalleen.Voisinpa itsekin ohjata jonkin kepeän näytelmän juhannusiloksi lähiseudun asukkaille.
Toinen ideani olisi tehdä monttuun nuorille skeittirata, joka taatusti olisi suosittu. Talvella siinä voisi olla lumilautailijoiden temppupaikka. Jos lähellä ei ole asutusta, saisi nuoriso metelöidä paukkuvien skeittilautojensa kanssa mielinmäärin. Tekaisin persoonallisuustestin ja tulos sopii hyvin tämän aloitetun otsikon alle :D
Valitsin Nalle Puh-testin eli sain selville ketä Puolenhehtaarinmetsän henkilöä eniten muistutan.
Vastaus: Nasu
http://pilpi.net/hip/nallepuh/- ii-li
En nyt oikein usko tulosta.
- Kiira
ii-li kirjoitti:
En nyt oikein usko tulosta.
Olen kuin Nalle Puh! Ihanaa:)))
- a-woman1
Muistutan tiikeriä. Arvasin jo etukäteen, olen aina ollut rohkea huimapää, nyt tosin ikä ja vaivat vähän jarruttavat.
- Likka
a-woman1 kirjoitti:
Muistutan tiikeriä. Arvasin jo etukäteen, olen aina ollut rohkea huimapää, nyt tosin ikä ja vaivat vähän jarruttavat.
Tiikeri olen minäkin, kuten arvelinkin. Isin villikkolikka olen aina ollut.
- soilike
Enkä lainkaan tiennyt????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7395003Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734239Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732321Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192125MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401898- 961716
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711493OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921203
- 941154