Oikeuteen mikrobiasiantuntija

MISTÄ ?

Teetin 1.300 euroa maksavan mikrobitutkimuksen Uudenmaan TTL:llä, mutta kun kyselin asiantuntijatodistajaa oikeuteen, minulle vastattiin, ettei heillä sellaista palvelua ole.

Siispä - täällä joku tietää.

Kuka esim. oli 19.5.2006 A-studiossa asiantuntija, joka totesi, että aspergillus on hitaasti betonissa, myös kuivassa kasvava home, jonka voi tunnistaa jopa hajusta. Mailasin Liisa Härmälä-Heiskaselle kysymyksen, kuka näin sanoi. Ei ole tullut tietoa. Ehkä heilläkään ei ole tällaista palvelua.

Noh ... ehkä täällä on. Kohta alkaa olla mennyt 3 vuotta ja käräjät pitäisi alkaa. Upea talo seisoo tyhjänä kolmatta vuotta - aspergillusta sun muuta häikkää löytyy oikein ja todella.

Elämmekö todella oikeusvaltiossa, mikä on oikeusturva ?

14

1390

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletko sinäkin niitä reppanoita jotka kuvittelevet että tämä suomi24 on joku asiantuntijoiden vastauspalsta?! Ei tullut mieleen ottaa yhteyttä esim. yliopistoihin..??

• ja.

Kyllä joku löytyy ja käy niin että rahasi viedään ja mitään ei tule.

Jos tuolla tasolla aloitat, tai jatkat,
      taitosi ei riitä.

Sinua tullaan huijaamaan, kyllä tuomarit osaavat rahastaa.

Ensimäisenä menisin tarkastamaan, että onko asioissasi oikeesti perää, vai oletko luulosairas, eli miettinyt itse liikaa omia asioitasi.

Kaikissa asunnoissa on tietty elimistö,
      jos ei kokonaan ole tehty yli 300 asteeseen kuumennetusta tavarasta.
      Lisäksi talo pitäisi pitää jatkuvasti lasikuvun alla, jotta ei tule minkäällaista elimistöä.

Paras kun unohdat koko jutun ja alat elämään.

• Olenkin jo kaikki

hoitanut. Olen tutkituttanut koko talon ja tiedän valitettavasti rakentamisesti melkein kaiken jo, tässä kun on oppinut yhtä ja toista.

Voin myös valistaa, että asianajajien kanssa saa olla tarkkana. Yhdenkin palkkio pieneni kun liitto kohtuullisti palkkion.

Siispä, ei tässä ihan reppanoita olla. Kunhan vain kysäisin täältäkin. Aste ry:ssä olen ollut jäsenenä, joten siitäkään on turha tulla neuvomaan. Tiedän kyllä.

KYSE OLI LÄHINNÄ HÄNELLE, joka tämän koko souvin on jo käynyt läpi. En tarvitse ivallisia neuvoja. On senverran ollut rankkaa, että terveyskin on mennyt.

• täysi nolla
        Olenkin jo kaikki kirjoitti:

hoitanut. Olen tutkituttanut koko talon ja tiedän valitettavasti rakentamisesti melkein kaiken jo, tässä kun on oppinut yhtä ja toista.

Voin myös valistaa, että asianajajien kanssa saa olla tarkkana. Yhdenkin palkkio pieneni kun liitto kohtuullisti palkkion.

Siispä, ei tässä ihan reppanoita olla. Kunhan vain kysäisin täältäkin. Aste ry:ssä olen ollut jäsenenä, joten siitäkään on turha tulla neuvomaan. Tiedän kyllä.

KYSE OLI LÄHINNÄ HÄNELLE, joka tämän koko souvin on jo käynyt läpi. En tarvitse ivallisia neuvoja. On senverran ollut rankkaa, että terveyskin on mennyt.

Kävi pari kertaa, otti näytteet kohdista, jotka näytin. Itse hänellä ei ollut mitään ehdostusta. Kun pyysin materiaalinäytteen, tutkittiinkin se sivelynäytteenä. Niin että se siitä.

Meillä on kuitenkin oikeusturva olemassa. Virkamiehen voi viedä käräjille laiminlyönnistä tai virkavirheestä tutkimatta. Kulut maksavat kumpikin erikseen.

...Joten turha puhua näistä virkamiehistä mitään. Tuskin ovat ajantasalla ollenkaan, en ainakaan ole niin todennut. Rakennustarkastus täysin laiminlyöty. On kuntia, jotka ovat joutuneet käräjillä korvaamaan näitä laiminlyöntejä.

• -Sinulle-

elämäntilanteeseesi!!!!

• asiantuntija

Salkinoja-Salonen. Katsoin jonkun ohjelman, en tiedä oliko juuri tämä, jossa häneltä löytyi asiantuntemusta.

• sentään

aleta vaivaamaan ja juoksuttamaan mikrobiologian professoreita näissä oikeudenkäynneissä. Eivätpä muuta sitten enää ehtisi tehdä.

• haloo !

" kun kyselin asiantuntijatodistajaa oikeuteen, minulle vastattiin, ettei heillä sellaista palvelua ole. "

EI ASIANTUNTIJANA TOIMIMINEN OIKEUDENKÄYNNISSÄ OLE MIKÄÄN OSTETTAVISSA OLEVA MAKSULLINEN PALVELU ! Eikä missään ole sellaisia yrityksiä tms. tai listoja, joissa tarjottaisiin palveluna asiantuntijatodistajia oikeudenkäynteihin. Hei haloo !

Todistaminen oikeudenkäynnissä on kansalaisvelvollisuus. Jos tutkimus on tehty Uudenmaan TTL:llä, niin sieltä sen asiantuntijankin on tultava ! Asianajajasi haastaa todistajaksesi sen tahon, joka on tutkimuksesi tehnyt. Ei se sen kummempaa ole !

• siis mistähän

tämmöinenkin tänne pyyhkäisi. Kun katsoo hänen galleriaansa, niin sieltä löytyy opintojuttuja ym. Taitaa olla tosi nuori ja tulee tänne haukkumaan äitinsä ikäistä reppanaksi.

Mistä näitä idiotteja tänne sikiääkään !

Nämä homejutut kun ovat niin rankkoja oikeusjuttujen höysteenä, että ei kestä ei sitten minkäänlaista ylimääräistä negatiivista palautetta.

Kiitos muuten tuesta, homeahdistunut ! Se tuntui todella ihanalta, aivan kuin mannaa taivaasta !

• Kyllä se vaan niin on,

että KTL:n mikrobitohtorit käyvät jopa Kuopiosta täällä Etelä-Suomen oikeusasteissa kertoilemassa mitä home on, miten se syntyy ja mitä se vaikuttaa. Olen jopa ystäviltäni kuullut, että ei ole ihan halpa juttu. Lentoliput, taksit ja todistajanpalkkio kipuavat jopa 1000 eeroon. Mutta kyllä sen kestää, jos asiantuntija todella sanoo mitä tietää. Siis periaatteessa se on maksullinen palvelu ansionmenetyksen muodossa.

Kansalaisvelvollisuus koskee vain kansalaisia, ei tietääkseni viran puolesta...mutta heidän palkkansahan maksetaan verovaroista, niin kai heillä on siihen velvollisuuskin.

Haastaminen taas ei todistajaan varmaankaan pure. Eikä Uudenmaan TTL:stä sellaista kannata ottaa, jos ei vapaaehtoisesti tule. Jälki on sitten sen mukaista, kuin jos lapsen pakottaa vasten tahtoaan johonkin.

Mitä asianajajiin tulee, hehän tekevät haasteen siitä materiaalista, joka on heille koottu. Eivät kokoa tätä h-----in suurta aineistoa ( 4 mapillista) vaan se on itse tehtävä ja yritettävä jotenkin heille selvittää. Kun aikaa kuluu, se unohtuu heiltä ja taas on uusi työsarka edessä - - ja tuntihinta juoksee.

Lääkäri ei muuten tule oikeuteen - - - kas kummaa, ihmettelin, sanoi sen jo heti. Nyt sitten ihan vahingossa löytyi vapaamuurarien jäsenluettelosta. Että silleen on marjat !

• apuva!!!
        Kyllä se vaan niin on, kirjoitti:

että KTL:n mikrobitohtorit käyvät jopa Kuopiosta täällä Etelä-Suomen oikeusasteissa kertoilemassa mitä home on, miten se syntyy ja mitä se vaikuttaa. Olen jopa ystäviltäni kuullut, että ei ole ihan halpa juttu. Lentoliput, taksit ja todistajanpalkkio kipuavat jopa 1000 eeroon. Mutta kyllä sen kestää, jos asiantuntija todella sanoo mitä tietää. Siis periaatteessa se on maksullinen palvelu ansionmenetyksen muodossa.

Kansalaisvelvollisuus koskee vain kansalaisia, ei tietääkseni viran puolesta...mutta heidän palkkansahan maksetaan verovaroista, niin kai heillä on siihen velvollisuuskin.

Haastaminen taas ei todistajaan varmaankaan pure. Eikä Uudenmaan TTL:stä sellaista kannata ottaa, jos ei vapaaehtoisesti tule. Jälki on sitten sen mukaista, kuin jos lapsen pakottaa vasten tahtoaan johonkin.

Mitä asianajajiin tulee, hehän tekevät haasteen siitä materiaalista, joka on heille koottu. Eivät kokoa tätä h-----in suurta aineistoa ( 4 mapillista) vaan se on itse tehtävä ja yritettävä jotenkin heille selvittää. Kun aikaa kuluu, se unohtuu heiltä ja taas on uusi työsarka edessä - - ja tuntihinta juoksee.

Lääkäri ei muuten tule oikeuteen - - - kas kummaa, ihmettelin, sanoi sen jo heti. Nyt sitten ihan vahingossa löytyi vapaamuurarien jäsenluettelosta. Että silleen on marjat !

Jos sinulla on lääkärintodistus oikeudenkäyntiä varten,et välttämättä tarvitsekaan tuota lääkäriä.Joten pyydä ko.todistus!

Missä näytteesi on analysoitu,sieltä voit haastaa todistajan.Tosin jos eivät ole kovin ammattitaitoisia,ei kannata,ettei käännyt asiasi sinulle epäsuotuisaksi.Mutta varmistele vielä!

Jos olet Aste ry:n jäsen,minkä neuvon antoivat sinulle tuosta homeasiantuntijatodistajasta???
        Heiltä luulisi löytyvän tietoa.

Asianajajien suhteen meillä jokaisella hometalollisella taitaa olla samanlaiset kokemukset.Itse on tehtävä työt ja aa laskuttaa.

Voimia Sinulle!!

• että , jos
        apuva!!! kirjoitti:

Jos sinulla on lääkärintodistus oikeudenkäyntiä varten,et välttämättä tarvitsekaan tuota lääkäriä.Joten pyydä ko.todistus!

Missä näytteesi on analysoitu,sieltä voit haastaa todistajan.Tosin jos eivät ole kovin ammattitaitoisia,ei kannata,ettei käännyt asiasi sinulle epäsuotuisaksi.Mutta varmistele vielä!

Jos olet Aste ry:n jäsen,minkä neuvon antoivat sinulle tuosta homeasiantuntijatodistajasta???
        Heiltä luulisi löytyvän tietoa.

Asianajajien suhteen meillä jokaisella hometalollisella taitaa olla samanlaiset kokemukset.Itse on tehtävä työt ja aa laskuttaa.

Voimia Sinulle!!

Haluat saada asiantuntijan todistamaan oikeuteen näytön tulee olla todella vahva. Luulisi sitten asiantuntijan lähtevän todistajaksi jo pyydettäessä, jos on jutussa mukana.

Ihmettelen kyllä sitäkin, että täällä parjataan lähes kaikkia asiantuntijoita, jotka ovat yrittäneet auttaa hädässä olevia homealtistuneita. Tyrmistynein olin silloin kun luin Tuula Putusta täällä moitittavan olan takaa.

Olisko tässä syy siihen miksi juurikaan kukaan ei halua lähteä oikeuteen todistamaan.

• hilkkaliisa
        että , jos kirjoitti:

Haluat saada asiantuntijan todistamaan oikeuteen näytön tulee olla todella vahva. Luulisi sitten asiantuntijan lähtevän todistajaksi jo pyydettäessä, jos on jutussa mukana.

Ihmettelen kyllä sitäkin, että täällä parjataan lähes kaikkia asiantuntijoita, jotka ovat yrittäneet auttaa hädässä olevia homealtistuneita. Tyrmistynein olin silloin kun luin Tuula Putusta täällä moitittavan olan takaa.

Olisko tässä syy siihen miksi juurikaan kukaan ei halua lähteä oikeuteen todistamaan.

Tuula Putus on tehnyt erittäin paljon hyviä tutkimuksia ja auttanut, myös oikeudessa todistamalla, monia homesairaita ympäri Suomea.
        Kiitos Tuula Putus. Teet hyvää työtä.

Kuka typerys nyt Tuula Putusta haukkuu? Minä ainakin kunnioitan häntä ja hänen tutkimuksiaan erittäin paljon. Olen ollut yhdellä hänen luennollaankin Oulussa ja olen lukenut hänen tutkimuksiaan. Hienoja ovat !

Tuo haukkuja on varmaan se häirikkö, joka joskus ilmoitti nimekseen "Lasse" ja kertoi olevansa jossain Lapin Läänin mielisairaalassa. Tuo "Lasse" häiriköi ja haukkuu myös Rakentajat palstan kirjoittajia. Sairas mikä sairas. Ilmeisesti skitsofreenikko. Ei "Lasse" ole ainakaan homesairas, sillä useimmat tuntemani homesairaat ovat fiksuja ja korkeasti koulutettujakin. Homesairaita on sekä miehiä että naisia, nuoria ja vanhoja ja meitä on kaikista yhteikuntaluokista ja kaikista ammattiryhmistä. Eniten homesairaita on hoitoalalla. Sairaalat ovat homeessa. Toiseksi eniten toimistotyöntekijöitä. Julkisissa rakennuksissa on homevaurioita. Kolmanneksi eniten on opettajia. Koulut ovat homeessa.

Noista häiriköistä ei tarvitse välittää.
        "Lassella" on varmaan ollut vaikea lapsuus ja hänelle ei näytä tuo terapiakaan auttavan.

• Liisa/

Kaikki tämän alan mikrobiasiantuntijat ovat Suomessa ylityöllistettyjä eivätkä varmaan ole kovin halukkaita osallistumaan oikeuden istuntoihin. Haastaminen ilman suostumusta ei sekään ehkä ole mielekästä. Voi olla, että haastettu ei "pane parastaan", jottei hän leimautuisi halutuksi todistajaksi.

Nämä oikeudenkäynnit eivät tunnetusti ole oikeudenmukaisia. Siksi onkin ehdotettu mm. näihin asioihin erikoistuneita oikeusistuimien kokoonpanoja, joissa olisi valmiina alan juridisen erikoisosaamisen lisäksi riittävä lääketieteellinen, mikrobiologinen ja rakennustekninen asiantuntemus.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      47
      5957
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      615
      2390
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1191
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1058
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1033
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      54
      1006
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      62
      965
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      61
      915
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      844
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      789
    Aihe