Bluebirdin iskarit?

S3K

Sellainen ongelma etta tilasin luupäähan (2.0 -89 bensa T12) taka iskarit ja sit tuli ne tavalliset iskarit, mutta onko kyseisessä luupäässä mcperssonit vaiko tavalliset iskarit?

Terveisin asiasta tietämätön.

11

1156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkoitat

      Siis missäpäin autoa mcperssonit???

      Tietääkseni mcperssonia ei ole kuin etuiskareina, jossa se on osana kääntösysteemiä.

      Vai onko jollakin muuta tietoa??

    • McPersson

      nehän siellä on. iskari tulee jousijalan sisään. eli jousijalkaa ei vaihdeta, jos ei tarvitse.

      • S3K

        Taka Iskarit jotka sain on ulkonäöltään "tasainen putki" eli ei ole lautasta jota vasten jousi tulee. Vai tuleeko nämä vanhoihin jousijalan sisään. Vanhoissa ei ollut muuta vikaa kun tuli vaa öljyt pihalle, joten tarvetta ei ole vaihtaa muuta kuin iskarit.
        Mutta kun ei ole tietoa miten.


      • Tarkoitat
        S3K kirjoitti:

        Taka Iskarit jotka sain on ulkonäöltään "tasainen putki" eli ei ole lautasta jota vasten jousi tulee. Vai tuleeko nämä vanhoihin jousijalan sisään. Vanhoissa ei ollut muuta vikaa kun tuli vaa öljyt pihalle, joten tarvetta ei ole vaihtaa muuta kuin iskarit.
        Mutta kun ei ole tietoa miten.

        Ainakin etuiskareissa yläosassa on ollut kierreosa, joka ruuvataan auki. Sen jälkeen on voinut vanhan iskarin poistaa putken sisältä ja vaihtaa uuden tilalle -> kierreosa takaisin kiinni.

        Tosin tuossa hommassa on tarvinnut myös jousenpuristinta, jolla jouset on saanut pysymään kasassa operaation ajan.


      • homma
        Tarkoitat kirjoitti:

        Ainakin etuiskareissa yläosassa on ollut kierreosa, joka ruuvataan auki. Sen jälkeen on voinut vanhan iskarin poistaa putken sisältä ja vaihtaa uuden tilalle -> kierreosa takaisin kiinni.

        Tosin tuossa hommassa on tarvinnut myös jousenpuristinta, jolla jouset on saanut pysymään kasassa operaation ajan.

        myös takana. paitsi että vähän työläämpi vaihtaa.


      • S3K
        homma kirjoitti:

        myös takana. paitsi että vähän työläämpi vaihtaa.

        Ainakin taka iskarin yläpää on aika työläs irroittaa, taka penkin selkänoja sivuun ja sillei. Mutta ala pää ei taida lähtee plkästään iskari jousi systeemi vaan joutuu irroittaa tukivarsista alhaalta 2 pulttia sillei et lähtee mukaa jarru rummutkin, vai?


      • ei näin
        S3K kirjoitti:

        Ainakin taka iskarin yläpää on aika työläs irroittaa, taka penkin selkänoja sivuun ja sillei. Mutta ala pää ei taida lähtee plkästään iskari jousi systeemi vaan joutuu irroittaa tukivarsista alhaalta 2 pulttia sillei et lähtee mukaa jarru rummutkin, vai?

        Yläpään irroittaminen on helppoa kuin heinänteko. Hattuhylly pois ja 2x3 mutteria irti.

        Alapäässä on vain kaksi pulttia, jotka pitävät jousijalkaa paikoillaan. Sitten vaan koko paketti irti. Ei rumpua, ei napaa, ei tukivarsia, vaan iskari jousineen.


      • murjaisin
        ei näin kirjoitti:

        Yläpään irroittaminen on helppoa kuin heinänteko. Hattuhylly pois ja 2x3 mutteria irti.

        Alapäässä on vain kaksi pulttia, jotka pitävät jousijalkaa paikoillaan. Sitten vaan koko paketti irti. Ei rumpua, ei napaa, ei tukivarsia, vaan iskari jousineen.

        aikoinaan tällein : vakaajan tanko irti, että jousijalka antaa periksi alaspäin.
        jousipuristimella jousi kasaan. iskarin yläpään mutteri irti. iskarin varsi alas(jos vuotaa menee itsestään). jousi kiepsautetaan pois, samoin suoja kumi. iskari ylös tukemaan, kun vääntää iskarin kiinnitys mutterin irti. rojut ulos ja uus patruuna sisään.
        luupäässähän on tämä takaiskareiden alapää rakennettu vähän tyhmästi, eli ei sama systeemi kuin etupäässä tai muissa japseissa.
        eli yhtä klönttiä kaikki. näillä helteillä hikoilua riittää.


      • S3K
        murjaisin kirjoitti:

        aikoinaan tällein : vakaajan tanko irti, että jousijalka antaa periksi alaspäin.
        jousipuristimella jousi kasaan. iskarin yläpään mutteri irti. iskarin varsi alas(jos vuotaa menee itsestään). jousi kiepsautetaan pois, samoin suoja kumi. iskari ylös tukemaan, kun vääntää iskarin kiinnitys mutterin irti. rojut ulos ja uus patruuna sisään.
        luupäässähän on tämä takaiskareiden alapää rakennettu vähän tyhmästi, eli ei sama systeemi kuin etupäässä tai muissa japseissa.
        eli yhtä klönttiä kaikki. näillä helteillä hikoilua riittää.

        Joo, Kyllä näillä säillä jo pelkkä ajatuskin iskarin vaihdosta hiostaa, mutta eiköhan se näillä neuvoilla onnistu.
        Kiitoksia vaan kaikille avusta.


      • S3K
        ei näin kirjoitti:

        Yläpään irroittaminen on helppoa kuin heinänteko. Hattuhylly pois ja 2x3 mutteria irti.

        Alapäässä on vain kaksi pulttia, jotka pitävät jousijalkaa paikoillaan. Sitten vaan koko paketti irti. Ei rumpua, ei napaa, ei tukivarsia, vaan iskari jousineen.

        Nyt kun olen kyseiset iskarit alle saanut niin toki täytyy sanoa että meikäläisen luupään hattuhyllyn saa irti rälläkällä eli se on sedanissa kiintee, eli takapenkin selkänoja irti yläpäästä niin että sai 3 mutteria auki ja sit sai jousen/iskarin yläpään irti.

        Alapää sitten taas piti irroittaa pitkittäistuki, kallistuksen vakaaja, poikittain olevat tukivarret, jotta saa koko paketin jarrurumpuineen napoineen pois, koko hoito oli ainoastaan käsijarru vaijerin varassa. jousijalka on napoineen yhtä möykkyä eli ei halkea vaikka irroitti kaikki pultit.

        Voi olla että muissa malleissa/ikäsissä on erillailla mutta näin käytännössä, minulla oli tällei, enkä usko että muuta vaihtoehtoa olisi ollut. (Bluebird 2.0 SLX -89 Sedan T12)

        Mutta aina on vaihtoehto jotta olen väärässä.


    • Luupää83

      Tänään vaihdettiin taakse ja tunti per puoli pihalla tunkin ja pukkien varassa. Ylhäältä mutu auki ja alhaalta tukivarsien pitkä pultti auki ja irti ja sivuttaisvakaajan puslasta auki. Lähtee jousi ja iskari lokarin alta veks ilman puristinta. Uudet vaan sisään ja menoks. Sedanissa riittää ku hattuhyllyltä irrottaa pahvin ni saa ylhäältä auki. T12 2.0 vm86

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5297
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      538
      1835
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1110
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      953
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

      Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

      Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe